Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:10

Citaat:
Er is niets aan te doen, stelt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Op grond van artikel 43 in de Wet gemeentelijke basisadministratie (GBA) zijn gemeenten verplicht de nationaliteit te vermelden. En de nationaliteit be-paalt Marokko, niet Nederland. Als dit een ongewenste situatie is, moet de wetgeving worden veranderd, zegt de VNG.

Waarom bepaald de Marokkaanse overheid wat er met een hier geboren kind gebeurd!? Dit is alleen maar een schrijnend voorbeeld van hoever die hele liberale kliek het heeft laten komen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:11

PattyOosten schreef:
Maar het weerhoudt een aantal in dit topic er niet van om de Marrokaan de schuld te geven. Maar blijkbaar is het hebben van een dubbele nationaliteit niet iets waar die Marrokaan onder uit kan. Lijkt mij niet fair, of wel?

Ja hoor, dat kan hij best. Gewoon door niet het Nederlanderschap te nemen ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:13

Tuurlijk, je bent hier geboren, je ouders zijn hier geboren, maar je neemt gewoon de Marrokaanse nationaliteit aan, right :+

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:17

PattyOosten schreef:
Maar het weerhoudt een aantal in dit topic er niet van om de Marrokaan de schuld te geven. Maar blijkbaar is het hebben van een dubbele nationaliteit niet iets waar die Marrokaan onder uit kan. Lijkt mij niet fair, of wel?

Sterker nog: De marokkaanse regering is de hoofdschuldige aan deze situatie. Dwingelandij van een islamitische samenleving. En Nederland gaat daarin nog mee ook. Hoe ver willen we het allemaal nog laten komen?
Je kunt feitelijk stellen dat als Nederland criminele marokkanen hun nederlandse nationaliteit af kan pakken dat dat een gevolg is van marokkaanse bemoeienis in nederland.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:33

kanniet schreef:
Andere afspraken maken met Marokko misschien?

Dat is nogal iets heel anders dan verbieden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:51

Het is heel triest, maar bovenstaande verharding (want dat is het in mijn ogen) zie je inderdaad steeds meer in onze maatschappij en dus ook hier op Bokt. Ik ga daar niet aan meedoen, en dat heeft verder niets met 'links' of 'rechts' te maken.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:07

Per decreet kun je in veel gevallen wel afstand doen van de marokkaanse nationaliteit.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:25

kanniet schreef:
Per decreet kun je in veel gevallen wel afstand doen van de marokkaanse nationaliteit.

Ik zeg; kom maar door met de bron :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:31

Komt ie:

De regels omtrent nationaliteit, naturalisatie en aanverwante zaken zijn vastgelegd in de Code de la Nationalité Marocaine uit 1958 (1). Zeer opmerkelijk daarbij is dat de Code alleen van toepassing is op onderdanen die de islam belijden. Iemand die geen moslim is, kan geen Marokkaanse nationaliteit verkrijgen. Het is maar dat je het weet als je toevallig christelijke ouders hebt en in Marokko geboren wordt. Bovendien bestaat er een apart statuut voor de Marokkaanse Joden. Als iemand nog eens begint over discriminatie door de Partij voor de Vrijheid dan is het wellicht zinvol dit detail even mee te nemen in het kader van de brede discussie.

Een Marokkaan is een kind, geboren uit een Marokkaanse vader of een Marokkaanse moeder met onbekende vader. Dat klinkt mooi, maar zoals gezegd moet de partner moslim zijn. De Association Démocratique des Femmes du Maroc heeft een jarenlange verbitterde strijd moeten voeren om het recht van de vrouw in de Code opgenomen te krijgen. Tot nu toe werden namelijk nauwelijks kinderen erkend die geboren waren uit een Marokkaanse moeder en buitenlandse vader;veel kinderen waren daardoor statenloos en kregen grote problemen bij het bereiken van de meerderjarige leeftijd. (2)

Een kind dat in Nederland uit een Marokkaanse moeder en niet-gelovige Nederlandse vader wordt geboren, is dus geen Marokkaan, maar Nederlander. Eveneens Marokkaan is een kind, geboren in Marokko uit een Marokkaanse moeder of een kind, geboren in Marokko uit onbekende ouders. Een Marokkaan kan zijn nationaliteit (en dus paspoort) verliezen of ervan afzien (artikel 18 en 19). Een meerderjarige die vrijwillig in het buitenland een buitenlandse nationaliteit heeft verkregen (waaronder dus vele Marokkaanse jongeren in ons land) en bevoegd is om die nationaliteit op te geven, kan dat doen. Hij die een buitenlandse nationaliteit heeft, ook als minderjarige, en bevoegd is zijn nationaliteit op te geven, kan dat doen. In artikel 25 t/m 29 van de Code staan duidelijke regels vermeld over de mogelijkheid om de Marokkaanse nationaliteit op te geven;dit kan binnen zes maanden geregeld zijn. Waarom zwetst Achmed Aboutaleb dan toch uit zijn nek?

Bron: 1 vandaag, Code de la Nationalité Marocaine

Tot slot een saillant detail. Wist u dat Achmed Aboutaleb op 5 maart 2006 door imam Fawaz van de Soennah-moskee in Den Haag is geëxcommuniceerd uit de islam? Reden daartoe was dat Aboutaleb wel de humor van de Deense cartoons kon inzien. Dat betekent dat Aboutaleb, gezien door de juridische ogen van de Marokkaanse overheid, geen Marokkaan meer kan zijn. Hij is immers formeel geen moslim meer. Dat geeft te denken en ik kan daar op mijn beurt wel weer de humor van inzien, maar het dubbele gevoel bij dit alles blijft

Bron: 1 vandaag

janderegelaa

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:37

Dubbele nationaliteit

Gelukkig weten we sinds de discussie omtrent de dubbele nationaliteit van het duo Albayrak/Aboutaleb nu, dat in tegenstelling wat ons door politiek en gevestigde media altijd voorgelogen is, het opgeven van de Turkse nationaliteit een peuleschil is. Binnen 14 dagen is de zaak rond. Dat Marokkanen altijd onderdaan van Marokko blijven, is ook een fabel. Ouders met een dubbele nationaliteit, waaronder de Marokkaanse hoeven hun in Nederland geboren kind simpelweg niet aan te geven bij het Marokkaanse consulaat. Zo verkrijgt het automatisch uitsluitend de Nederlandse nationaliteit en zijn ze ook niet verplicht het Mohammed, Achmed of Aisha te noemen, omdat namen uit de Koran nu eenmaal wettelijk verplicht zijn voor Marokkanen. De eerste écht geïntegreerde Marokkaan(se) is er een die Harry, Henk, Frits, Anita of Trudy heet. Officieel. Als u er eentje kent, wilt u me dan even een mailtje sturen?

Ook volwassenen Marokkanen kunnen wel degelijk van hun paspoort af, maar dat kost wat meer moeite.

Maar net zoals Albayrak het verdomt om haar Turkse nationaliteit vaarwel te zeggen, verdommen Marokkanen het om de hunne op te geven, zelfs al zou dat uiterst eenvoudig zijn. Men wil het gewoon niet, omdat dubbel altijd voordelen biedt. U als Nederlander mag bijvoorbeeld geen onroerend goed bezitten in Turkije. Maar uw buurman, met een dubbel NL/TK paspoort mag dat wel. Rechtsongelijkheid, juist. Dit is maar één voorbeeld, maar er zijn er legio.

Zelfde bron overigens.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:54

Wat een heerlijk onpartijdig stuk. Echt een toevoeging om een open, brede discussie te krijgen. :j -O-

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 13:57

Daphna schreef:
Ja dat zou moeten, maar daar hoor je niets over je hoort alleen maar dat nederland gebruik moet maken van de situatie en de nederlandse identiteit moet afpakken bij raddraaiers. feitelijk hebben de ambtenaren dus een fout gemaakt wat betreft de identiteit. Deze raddraaiers, zouden zonder deze fout, gewoon Nederlander kunnen zijn. Dat is nogal wat, dat door een fout van een ambtenaar van zoveel jaar geleden, je identiteit ontnomen. Go Wilders.

Go Wilders???
CDA en VVD hebben dit ook in hun programma staan!
Waar het op neer komt is dat ze zich moeten gedragen, zo niet, dan sturen we ze weg en het Nederlandse paspoort nemen we ze af.
Opgeruimd staat netjes! Als je in Nederland wilt wonen en leven, dan gedraag je je. Doe je dat niet, dan weet je de straf die daar op staat.
Neem maar van mij aan dat ze zich ineens zullen kunnen gedragen. Terug naar waar hun roots liggen, trekt ze namelijk niet zo.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 14:00

PattyOosten schreef:

Er is zoveel niet fair in het leven. Dat meiden, homosexuelen en Joden gemolesteerd worden en uit hun wijk weggejaagd worden is ook niet fair.
Moeten die straatterroristjes zich maar gedragen. Ze hebben, dankzij links, jaren ongestoord hun gang kunnen gaan. Nu gaat er een andere wind waaien, en als ze niet oppassen, waait die ze zo de grens over. Ik heb m'n buik meer dan vol van die terroristen die denken dat de straat van hen is. We hebben nieuws voor ze.....de straat wordt weer van ons!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:02

Het zal wel aan mij liggen, maar wat is er mis met het hebben van twee nationaliteiten. Dat is niet het probleem, maar een bijzaak in mijn ogen. En net wat Ann zegt, dat heeft niets met links, recht, boven of onder te maken.
Het probleem met jongeren die een dubbele nationaliteit hebben, los je echt niet op door ze terug te kunnen sturen of door het hebben van twee nationaliteiten te verbieden. Problemen moet je bij de basis oplossen, opvoeding, scholing, toezicht, dat soort zaken.

Ik word onderhand gewoon lichtelijk agressief als ik het woord 'links' of 'rechts' hoor. Dat voegt ook niets toe aan de discussie, doet juist afbreuk aan het geheel.

Straatschoffies zijn van een andere orde dan terroristen. En voordat men zich helemaal gelukkig prijst met Wilders in de gedoogbankjes, eerst maar eens zien, dan geloven. Het zou namelijk ook wel eens zo kunnen zijn dat er helemaal niets verandert.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:08

In mijn ogen is het gewoon een handigheidje om van die dubbele nationaliteit gebruik proberen te maken. Pas dan het rechtssysteem in zijn geheel aan, zodat álle Nederlanders (want dat zijn mensen met een dubbele nationaliteit ook) zwaarder/directer kunnen worden bestraft als dat nodig is. Maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn imo...

Edit: tiepvauten eruit gehaald.
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-08-10 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:08

Daphna schreef:
De 'islamisering' komt dus eigenlijk ook deze keer vanuit nederland zelf en niet van de Marokkanen. Toch moeten de Marokkanen daarop aangepakt worden...

Ik vind dat deels van wel ja, dat zeg ik ook de hele tijd in het topic: dat wij (Nederlandse overheid) het niet goed aanpakken.
Dat mensen juist willen ontsnappen aan regels en die hier in Nederland wéér aantreffen doordat het niet tegengehouden wordt door de overheid.
Wil je vrij zijn, loop je tegen fanatieke ambtenaren aan :roll:

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:15

jantergouw schreef:
Daphna schreef:
Ja dat zou moeten, maar daar hoor je niets over je hoort alleen maar dat nederland gebruik moet maken van de situatie en de nederlandse identiteit moet afpakken bij raddraaiers. feitelijk hebben de ambtenaren dus een fout gemaakt wat betreft de identiteit. Deze raddraaiers, zouden zonder deze fout, gewoon Nederlander kunnen zijn. Dat is nogal wat, dat door een fout van een ambtenaar van zoveel jaar geleden, je identiteit ontnomen. Go Wilders.

Go Wilders???
CDA en VVD hebben dit ook in hun programma staan!
Waar het op neer komt is dat ze zich moeten gedragen, zo niet, dan sturen we ze weg en het Nederlandse paspoort nemen we ze af.
Opgeruimd staat netjes! Als je in Nederland wilt wonen en leven, dan gedraag je je. Doe je dat niet, dan weet je de straf die daar op staat.
Neem maar van mij aan dat ze zich ineens zullen kunnen gedragen. Terug naar waar hun roots liggen, trekt ze namelijk niet zo.

Het is toch echt Wilders parade paardje, Marokkanen aanpakken. Mensen zonder nederlandse nationaliteit die zich niet gedragen, vind ik meer dan logisch dat ze hier niet mogen blijven. Blijkbaar weet het overheidsapparaat niet hoe het werkt, ze gewoon uitzetten vind ik niet kunnen, waarde van de nederlandse identiteit is een stuk minder dan.. Als je in Nederland wilt wonen en leven, dan gedraag je je. Doe je dat niet, dan weet je de straf die daar op staat. Dat lijkt me ook heel logisch, we kunnen het wetboek van strafrecht erop na slaan, deze moet vooralsnog flink aangepast worden, met uitzetting naast de taak- boete- of gevangenisstraf. Wat Wilders betreft een knieschot erbij toch?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:17

Ann schreef:
In mijn ogen is het gewoon een handigheidje om van die dubbele nationaliteit gebruik proberen te maken. Pas dan het rechtsysteem in zijn geheel aan, zodat álle Nederlanders (want dat zijn mensen met een dubbele nationaliteit ook) zwaarder/directer kunnen worden bestraft als dat nodig is. Maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn imo...

Dat worden wij toch ook eigenlijk; zwaarder gestraft als Nederlander, want wij (Nederlanders) kunnen geen huis bouwen in Marokko en vervolgens onder de bescherming van de regering vallen >> die dus de kadastrale gegevens van zijn inwoners niet wil doorgeven aan de Nederlandse belastingdienst en UWV.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:21

jantergouw schreef:
Er is zoveel niet fair in het leven. Dat meiden, homosexuelen en Joden gemolesteerd worden en uit hun wijk weggejaagd worden is ook niet fair.
Moeten die straatterroristjes zich maar gedragen. Ze hebben, dankzij links, jaren ongestoord hun gang kunnen gaan. Nu gaat er een andere wind waaien, en als ze niet oppassen, waait die ze zo de grens over. Ik heb m'n buik meer dan vol van die terroristen die denken dat de straat van hen is. We hebben nieuws voor ze.....de straat wordt weer van ons!

Die discussie is inmiddels wel gevoerd dacht ik. Omdat er een groep raddraaiers rondloopt die niet hard genoeg aangepakt worden, vind jij het blijkbaar acceptabel om alle mensen die Moslim zijn, of Marrokaans maar te gaan zieken. Kom ik weer bij alle Katholieken uit. Of alle jongens met een geschoren kop weet ik veel. Je kunt de daden van 1 niet aan de hele groep ophangen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:24

Ann schreef:
In mijn ogen is het gewoon een handigheidje om van die dubbele nationaliteit gebruik proberen te maken. Pas dan het rechtssysteem in zijn geheel aan, zodat álle Nederlanders (want dat zijn mensen met een dubbele nationaliteit ook) zwaarder/directer kunnen worden bestraft als dat nodig is. Maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn imo...

Ik geloof het ook niet. Blijkbaar willen sommige mensen koste wat het kost ons land neerhalen tot het niveau van die dingen die ze zo verschrikkelijk vinden. 'Zullie' hebben geen rechtstaat, nou weet je, dan geven we de onze ook gewoon op! 'Zullie' erkennen geen godsdienstvrijheid? Prima, verlagen we ons tot hetzelfde niveau. Mensen gedragen zich agressief en verpesten de sfeer? Dat kunnen wij beter!

;( Maar het is ook mijn land. 't Is mijn straat, mijn land, mijn woonomgeving en ik ben nog niet van plan die zover te laten vervallen dat we naast irritante pubers ook nog eens te maken krijgen met een overheid die zich vrijelijk kan misdragen omdat we onze rechtszekerheid en principes overboord zetten.

Wat jantergouw voorstelt (niet alleen individuen maar ook hun familie oppakken en uitzetten) zijn natuurlijk doodordinaire razzia's. Daar hadden we al een voorbeeld van in de geschiedenis.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:25

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:

Die discussie is inmiddels wel gevoerd dacht ik. Omdat er een groep raddraaiers rondloopt die niet hard genoeg aangepakt worden, vind jij het blijkbaar acceptabel om alle mensen die Moslim zijn, of Marrokaans maar te gaan zieken. Kom ik weer bij alle Katholieken uit. Of alle jongens met een geschoren kop weet ik veel. Je kunt de daden van 1 niet aan de hele groep ophangen.

Nee, maar die groep kan wel die ene dader aanspreken en dat doen ze dus niet. Daarom, wie zwijgt stemt toe.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:25

Daphna schreef:
Als je in Nederland wilt wonen en leven, dan gedraag je je. Doe je dat niet, dan weet je de straf die daar op staat.

Ik vind dit wel ja, alleen de straf vind ik te soft. Ik vind dat wij het recht mogen hebben zo iemand het land uit te zetten (of in elk geval dreigen) dan weet men waar men aan toe is.
Ik hou van duidelijkheid en die is er nu niet, plus dat de overheid zelf de vaagheid stimuleert en vervolgens klaagt dat er zoveel ontspoorde jonge allochtonen zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:26

Mijn schoonvader is Grieks van geboorte. Heeft zijn Nederlandse vrouw hier ontmoet tijdens een reis. Is getrouwd met haar, heeft zich in de jaren 60 genaturaliseerd tot nederlander, maar heeft ook nog steeds de griekse nationaliteit. Daar kan hij namelijk nooit afstand van doen.
Is nu al jaren gepensioneerd, heeft hier in Nederland ruim 35 jaar gewerkt en belastingen/sociale verzekeringen betaald.
Maar stel, dat hij iets zou uithalen, moet hij Nederland maar uitgezet worden? Ondanks dat premies/belastingen heeft betaald? En nu is hij oud, maar als ik het goed begrijp, had hij als hij nu bijv. 50 was geweest, ook niet in de politiek mogen zitten? Omdat hij dubbele nationaliteit heeft?

Ik bedoel hier mee te zeggen, dat niet alleen marokkaanse straatschoffies dus een dubbele nationaliteit hebben, maar ook anderen.
En niet iedere buitenlander is hier ooit heen gekomen als gastarbeider.
Mijn schoonvader heeft zelf Nederlands geleerd, Nederlandse nationaliteit, zijn kinderen keurig opgevoed. Altijd gewerkt, maar hij heeft wel dubbele nationaliteit, waar hij dus niets aan kan doen. En zo zullen er vast veel meer Nederlanders zijn van buitenlandse afkomst.
Waar wordt dus de grens gelegd? Bij het geloof? Of bij de (dubbele) nationaliteit?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:27

Dat is onzin. Een Marrokaanse man, die in Doetichem woont, kan toch moeilijk een club tuig aanspreken wat meisjes kliert in Amsterdam West? Maar die wordt net zo hard de dupe.

En daarnaast. Dan zijn alle katholieken net zo goed fout, want dan hadden ze die vieze priesters maar aan moeten spreken op hun gedrag. Kan niet dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:27

janderegelaa schreef:
Daarom, wie zwijgt stemt toe.

Vreemd is dat - het topic begon juist met dat je pvv-stemmers niet zonder meer mag aanspreken op bepaalde ideeen van Wilders, omdat pvv-stemmers het echt niet in alle opzichten met Wilders eens zijn en dat wij dat onderscheid moesten kunnen maken?