wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:17

ik kan me niet vinden in de standpunten van GL...... maar die FEMKE, ik vind het een gaaf wijf!!!

echt he, zo maken ze ze niet meer tegenwoordig........ :) :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:18

Jade15 schreef:
Ben ik nou de enige trouwens die Pim enger vind/vond dan Wilders? Met dat rare gebaar at your service.

Nee.
Ik kende Pim, voordat hij de politiek inging, hij heeft bij mijn ouders om de hoek gewoond. (Hij had toen nog haar, haha).
Hij was wel vreemd, vond ik. De gebaartjes vond ik juist wel grappig.
En ik vond dat hij zelfspot had, en dat vind ik van Wilders niet.
Maar ook van Pim vond ik, dat hij de problemen wel goed kon benoemen, maar ook geen haalbare oplossingen had.
Ik weet wel, dat hij vond dat mensen verplicht verhuisd moesten worden, als er in een bepaalde wijk teveel allochtonen woonden, en dan vroeg ik mij altijd af: hoe doe je dat dan? Er zijn nl. ook allochtonen met een koopwoning, ga je die je huis uitzetten dan?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:19

Vind ik stuk voor stuk goede punten Janesmith alleen JSF mochten ze van mij wel mee doorgaan. Vind juist dat we ons wel moeten kunnen verdedigen met modern materiaal en vind het ook goed dat we in de Navo zitten en ons steentje bijdragen. Zit ook werkgelegenheid aan vast etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:20

Electra63 schreef:
[Ik weet wel, dat hij vond dat mensen verplicht verhuisd moesten worden, als er in een bepaalde wijk teveel allochtonen woonden, en dan vroeg ik mij altijd af: hoe doe je dat dan? Er zijn nl. ook allochtonen met een koopwoning, ga je die je huis uitzetten dan?

een beetje zoals de boeren die onteigend worden?? zal niet veel verschillen :)

en dat bedoel ik dus........ waarom niet een wijk "opruimen" maar wel boeren hun land ontnemen voor het groter goed

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:22

Ik ben het met je eens Janesmith dat Wilders een hele goede politicus is. Maar ik vind het jammer dat hij dat talent dan weer niet voor andere doeleinden gebruikt.
Als hij wat gematigder was in zijn uitspraken, dan kon hij inderdaad misschien iets bereiken. Dan waren er wel partijen die met hem zouden willen samenwerken.
Nu denk ik vaak: heb je hem weer, hij schreeuwt weer wat en verder?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:22

Hm Pim met haar lijkt me nog raarder haha. Inderdaad onhaalbare punten moeten ze verbieden in de politiek. Je moet niet blijven zeulen met allochtonen, als ze nu ergens willen wonen, wie zijn wij dan dat ze ineens moeten verhuizen.
Welke huidige politikus heeft wel zelfspot ja Roemer wel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:23

Jade15 schreef:
Vind ik stuk voor stuk goede punten Janesmith alleen JSF mochten ze van mij wel mee doorgaan. Vind juist dat we ons wel moeten kunnen verdedigen met modern materiaal en vind het ook goed dat we in de Navo zitten en ons steentje bijdragen. Zit ook werkgelegenheid aan vast etc.

hou toch op.......... als het nu op een wereldoorlog aankomt dan blazen we allemaal tegelijkertijd de hele aarde op met alle nucleare wapens die we hebben :D :D

we helpen onze vijanden :) :)

echt, dat is de grootste onzin die er is...... die hele jsf :D :D

als het puntje bij paaltje komt valt er niks te jsffen :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:23

Allochtonen niet in een wijk laten wonen is een heel oud idee van de SP, Marijnissen deed dat al in de gemeente raad waar hij toen nog deel van uitmaakte. De landspolitiek wilde daar niet aan het was nog de tijd van geiten sokken en correct politiek zijn.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:24

ruilvekaveling van buitenlanders, nee lijkt me niks. Je kunt ook teveel willen regelen hoor als overheid, net zoiets als gemengde scholen.

RoodZonnetje

janesmith schreef:
Jade15 schreef:
Maar ik hoor nog weinig positieve dingen over Wilders uit de linkse hoek???

Dan zal ik het maar doen.

Pfff doe nou niet net alsof links niks positiefs over rechts gezegd heeft... Sorry maar dat valt ff verkeerd.

Electra63

KiWiKo schreef:
Electra63 schreef:
[Ik weet wel, dat hij vond dat mensen verplicht verhuisd moesten worden, als er in een bepaalde wijk teveel allochtonen woonden, en dan vroeg ik mij altijd af: hoe doe je dat dan? Er zijn nl. ook allochtonen met een koopwoning, ga je die je huis uitzetten dan?

een beetje zoals de boeren die onteigend worden?? zal niet veel verschillen :)

en dat bedoel ik dus........ waarom niet een wijk "opruimen" maar wel boeren hun land ontnemen voor het groter goed

Ja, ok Kiwiko als je ze zo stelt.
Maar dat betekende dan ook, dat die buitenlanders naar een andere wijk moesten verhuizen, en dat van de witte/blanke wijk er dan weer mensen naar de zwarte wijk moesten gaan. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?
Ik moet er niet aan denken, dat ik verplicht word om ergens te gaan wonen.
Maar goed, dat is lang geleden, dus aan deze discussie hebben we niet zo veel.

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:26

ik ben een beetje dwars, ik laat me weinig verplichten :D :D

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:26

He Kiwi, heb het toch niet over een wereldoorlog. Is toch handig om wat van die schiet- en vliegzooi te hebben. Gewoon om wat te oefenen hier een daar.
Een collegaatje van mij heeft een zoon die in Afganistan zat. Deed daar echt nuttige dingen. Helemaal niks doen lost ook niets op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:27

Electra63 schreef:
Ja, ok Kiwiko als je ze zo stelt.
Maar dat betekende dan ook, dat die buitenlanders naar een andere wijk moesten verhuizen, en dat van de witte/blanke wijk er dan weer mensen naar de zwarte wijk moesten gaan. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen?
Ik moet er niet aan denken, dat ik verplicht word om ergens te gaan wonen.
Maar goed, dat is lang geleden, dus aan deze discussie hebben we niet zo veel.

Dat weet ik eigenlijk niet met name de VVD wil mensen die ver onder hun inkomen huren toch gaan verplichten door te schuiven en anders via belasting sancties opleggen. Dit met name omdat er te weinig starters woningen vrijkomen, dat vind ik een goed punt.

Jade15

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:28

Aan de andere kant. Heb je lekker een goedkope stek zodat je ook een keer 3x op vakantie kan in een jaar. Mag het weer niet van de VVD

Electra63

KiWiKo schreef:
ik ben een beetje dwars, ik laat me weinig verplichten :D :D

Volgens mij ben jij heel vaak dwars :D
Misschien is het de leeftijd, dat heb je boven de 40, haha, ik weet er alles van.

KiWiKo

welnee Jade.............. technoligie is zo ver gevorderd dat een druk op de knop een land wegvaagd................

waar gaan we het over hebben met een jsf ????????

Afganistan is met betrekking tot het technische kunnen van wereldmachten een peuterspeeltuin............ let op, met betrekking tot het technische kunnen van de wereldmachten!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:29

Jade15 schreef:

Dat schijnt juist enorm tegen te vallen. Ik las laatst dat de bedrijven klaagden dat er veel minder opdrachten uit voortgevloeid zijn dan hun voorgespiegeld was. Je moet dit rapport maar eens lezen is echt schrikwekkend hoe het bedrijfsleven in de maling genomen is. Ze hebben ook geprotesteerd bij de regering en die heeft inmiddels al een korting toegezegd omdat ze zelf ook inzagen dat er zowat meer aan verloren werd door het bedrijfsleven dan gewonnen. Ach, politiek zullen we maar zeggen.

sarabande

KiWiKo schreef:
welnee Jade.............. technoligie is zo ver gevorderd dat een druk op de knop een land wegvaagd................

waar gaan we het over hebben met een jsf ????????

Afganistan is met betrekking tot het technische kunnen van wereldmachten een peuterspeeltuin............ let op, met betrekking tot het technische kunnen van de wereldmachten!

Precies, Amerika is niet voor niets altijd wel ergens aan het vechten, oorlog levert geld op, hoe macaber dat ook klinkt

KiWiKo

ik vind dat ook een goed en heel, heel sociaal punt van de VVD...........

dragen naar wat je dragen kan ............

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:30

Sorry geloof dat ik op het moment toch weinig serieus meer inbreng in deze discussie, geloof toch maar iets openen in de Huiskamer. Ik lig helemaal dubbel haha.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:31

Electra63 schreef:
Ik ben het met je eens Janesmith dat Wilders een hele goede politicus is. Maar ik vind het jammer dat hij dat talent dan weer niet voor andere doeleinden gebruikt.
Als hij wat gematigder was in zijn uitspraken, dan kon hij inderdaad misschien iets bereiken. Dan waren er wel partijen die met hem zouden willen samenwerken.
Nu denk ik vaak: heb je hem weer, hij schreeuwt weer wat en verder?

Weet je dat ik vaak het idee heb dat hij zelf helemaal niet eens 100% achter zijn woorden staat maar het vooral roept omdat hij weet dat hij daar publiciteit mee haalt en dus stemmen. Misschien heb ik het fout, maar dat denk ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:32

Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden Sarabande.
Ik woon ook heel goedkoop. Maar dat komt omdat ik het bijna 30 jaar geleden heb gekocht en nooit ben verhuisd.
En ik vind dat heerlijk. Geen financiële zorgen, ik werk met plezier, maar als er iets gebeurt, kap ik er gelijk mee (vind ik: vrijheid) en ik hou de economie lekker draaiend.

Wel ben ik het er mee eens, dat het voor starters heel moeilijk wordt om een huis te kopen/huren.
Mijn dochter wil ook volgend jaar het huis uit en het is dat haar vriend een goede baan heeft, anders zou het toch heel moeilijk zijn voor haar alleen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:32

KiWiKo schreef:
ik vind dat ook een goed en heel, heel sociaal punt van de VVD...........

dragen naar wat je dragen kan ............

Dat is ook zo, maar de woningmarkt raakt verstopt als iedereen blijft zitten, dus het heeft alleen maar voordelen, behalve voor diegenen die lekker goedkoop huurden.
Verder is het het beleid dat iedereen die dat kan het huis waarin ze wonen kopen in plaats van huren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:33

Electra63 schreef:
Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden Sarabande.
Ik woon ook heel goedkoop. Maar dat komt omdat ik het bijna 30 jaar geleden heb gekocht en nooit ben verhuisd.
En ik vind dat heerlijk. Geen financiële zorgen, ik werk met plezier, maar als er iets gebeurt, kap ik er gelijk mee (vind ik: vrijheid) en ik hou de economie lekker draaiend.

Wel ben ik het er mee eens, dat het voor starters heel moeilijk wordt om een huis te kopen/huren.
Mijn dochter wil ook volgend jaar het huis uit en het is dat haar vriend een goede baan heeft, anders zou het toch heel moeilijk zijn voor haar alleen.

Het gaat over huurhuizen
Het lijkt me niet mogelijk iemand zijn koopwoning uit te jagen :D