ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:48

russel schreef:
Ik kom nog even terug op dat lijkengeur. BV een PD is verkeerd afgezet, er zijn dienders ter plaatse geweest die eigenlijk niet nodig waren, maar ook even kwamen kijken, immers sensatie ( Knipoog echt hoor!! anders hou je niet van je vak) Daar zal toch maar een diender tussen hebben gezeten die met een lijk heeft lopen slepen. Niet zozeer een lijk van een misdrijf, maar bv een overleden persoon die wellicht al 1 of 2 dagen dood in zijn woning heeft gelegen. Als je de schouwarts moet helpen dat moet je ook zo een lijk vast houden, zo een geur gaat overal inzitten, ook in je kleren. Ook in je broek, jas die je wellicht diezelfde week nog aanhebt zal je maar de volgende dag bij de McCann's op de stoep hebben gestaan, ergens tegen aan geleund hebben gestaan. Een hond pikt die geur op. Dan zijn de poppen aan het dansen. Hoe ver gaan ze de gangen van hun eigen mensen na??? Ik verzin niet zomaar wat hoor, dit zijn hele reële voorbeelden.

Ja, en dan heb je zeker ook even met de knuffel van Maddie over je broek gewreven. Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:48

Als ze zelf schuldig zijn aan de dood van Maddy hebben ze al een grote straf te pakken, voor het leven om met zo een geheim te moeten leven, dan zijn ze nog heel gelovig, een dubbele straf om dan niet eerlijk te kunnen zijn, dus die straf is onmenselijk groot. Praten zullen ze zeker gaan doen, dat geloof ik absoluut, dat schuldgevoel en die angst voor hun geloof zal zwaarder wegen.

Dood door schuld, hoe hoog is die straf? Met psychiatrische rapporten e.d. wellicht 5 of 6 jaar met aftrek van goed gedrag en behandeling? Ik denk dat iemand om een schoon geweten te kunnen krijgen er wel 5 jaar voor over heeft. We gaan het zien, maar zitten voor iets wat je niet hebt gedaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:50

Babootje schreef:
russel schreef:
Ik kom nog even terug op dat lijkengeur. BV een PD is verkeerd afgezet, er zijn dienders ter plaatse geweest die eigenlijk niet nodig waren, maar ook even kwamen kijken, immers sensatie ( Knipoog echt hoor!! anders hou je niet van je vak) Daar zal toch maar een diender tussen hebben gezeten die met een lijk heeft lopen slepen. Niet zozeer een lijk van een misdrijf, maar bv een overleden persoon die wellicht al 1 of 2 dagen dood in zijn woning heeft gelegen. Als je de schouwarts moet helpen dat moet je ook zo een lijk vast houden, zo een geur gaat overal inzitten, ook in je kleren. Ook in je broek, jas die je wellicht diezelfde week nog aanhebt zal je maar de volgende dag bij de McCann's op de stoep hebben gestaan, ergens tegen aan geleund hebben gestaan. Een hond pikt die geur op. Dan zijn de poppen aan het dansen. Hoe ver gaan ze de gangen van hun eigen mensen na??? Ik verzin niet zomaar wat hoor, dit zijn hele reële voorbeelden.

Ja, en dan heb je zeker ook even met de knuffel van Maddie over je broek gewreven. Spannend!

En daarna nog even in de huurauto gaan zitten, ken genoeg mensen in het vak zo sensatie belust zijn ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:51

Babootje schreef:
russel schreef:

Tja en als je zelf je handen op je broek hebt gehad, met zitten bv je handen op je broek, met aantrekken, naar de wc gaan en niet je handen wassen, (doen er meer hoor Knipoog ) en dan pak je de knuffel, juist die knuffel is natuurlijk interessant om in je handen te hebben. Stel je hebt de knuffel in je handen en je laat onder het praten of luisteren je handen hangen en hij komt tegen de broekspijp aan? Meer CSI kijken !!! Clown Clown Clown Dan zie je hoe alles mogelijk is, alles!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:52

Csi is gebaseerd op echt onderzoek en echte cases met ietsje meer actie plus versneld tempo (maar goed ook, moest het een programma zijn met werkelijke tijd zou het saai en iets langer duren dan het half uurtje Haha! ), en ietsje veel meer mensen die alle kennis van de wereld hebben. Leerijk is het zeker Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-11-07 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:53

katiavl schreef:
En daarna nog even in de huurauto gaan zitten, ken genoeg mensen in het vak zo sensatie belust zijn ze niet

Nee dat klopt, maar is het al duidelijk dat die geur/sap van Maddie is? Praten we nog steeds over 2 dezelfde geuren/sappen?

Je zal maar een volle vuilniszak in de auto hebben gezet om weg te brengen naar de stort en er zal maar wat rottens in hebben gelegen van vleeswaren. Pas als 100% zeker is dat het DNA ervan van Maddie is, ben ik om, helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:54

katiavl schreef:
Daar heb je een feit babootje, in begin fase snap ik het wel dan denk je mischien dat ze zich verstopt. Deed ik ook vroeger veel, maar dat duurt een minuut niet langer en heb je niet vijf mensen voor nodig

Ik , als moeder, kan me de paniek wel voorstellen. ik denk dat je op zo'n moment gewoon niet nadenkt en alleen je dochter wilt vinden. Ik denk echt dat je de relativiteitszin overschat als je kind weg is. Dat is het ergste wat je als ouder kan overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:55

katiavl schreef:
Csi is gebaseerd op echt onderzoek en echte cases met ietsje meer actie plus versneld tempo (maar goed ook, moest het een programma zijn met werkelijke tijd zou het saai en iets langer duren dan het half uurtje Haha! ), en ietsje veel meer mensen die alle kennis van de wereld hebben. Leerijk is het zeker Lachen

Ja, ook dat klopt en dan zie je dat alles mogelijk is, als je maar goed zoekt en kijkt en je fantasie laat werken om daarmee je onderzoek blijvende te kunnen houden. CSI is ook een beetje geromantiseerd, sommige dingen zijn een beetje voor de film....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:55

Ga je dan juist niet zoeken naar je kind, inplaats van in de kamer te staan. heel in paniek zoeken maar wel zoeken wie weet is het kind gewoon weggelopen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:59

russel schreef:
Als ze zelf schuldig zijn aan de dood van Maddy hebben ze al een grote straf te pakken, voor het leven om met zo een geheim te moeten leven, dan zijn ze nog heel gelovig, een dubbele straf om dan niet eerlijk te kunnen zijn, dus die straf is onmenselijk groot. Praten zullen ze zeker gaan doen, dat geloof ik absoluut, dat schuldgevoel en die angst voor hun geloof zal zwaarder wegen.

Ben ik met je eens, maar praten zou betekenen dat ze zowel hun reputatie als hun andere twee kinderen ook nog kwijt raken. Daarom denk ik dat ze nooit zullen praten (als ze schuldig zijn dan).
En natuurlijk ben ik het met je eens dat er onomstotelijk bewijs moet zijn. Er mag wat mij betreft niemand onschuldig worden veroordeeld.

Overigens denk ik dat de PJ meer heeft dan ze ons via de Pers wil doen geloven. Uit de berichtgeving van Correio da Manha blijkt dat de McCanns een rechtszaak voorbereiden. Daarom hebben ze ook de Renault Scenic zelf laten onderzoeken. Ik denk dat de PJ een laatste troef in handen houdt (althans dat hoop ik). let wel, ik hoop niet per se dat de McCanns het hebben gedaan, maar zou nu wel eens willen weten wat er precies is gebeurd.

Overigens is in een andere naar het scheen uitzichtloze zaak (Natalee Holloway) door onze eigen KLPD nieuw bewijs gevonden dat tot een arrestatie van Joran v.d. Sloot heeft geleid die eerder wegens gebrek aan bewijs is vrijgelaten.
Knap na zo'n tijd. Misschien kunnen ze ook ff naar Portugal?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:01

russel schreef:
katiavl schreef:
Nee dat klopt, maar is het al duidelijk dat die geur/sap van Maddie is? Praten we nog steeds over 2 dezelfde geuren/sappen?

Ze hebben het over lijkvocht met DNA van Maddie.
Er wordt nog steeds gewacht op enkele uitslagen, waaronder het in het appartement gevonden bloed. Misschien ook nog wel op de uitslag van dit spoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:02

Veel bewijs word na jaren gevonden, dat is nou net het zalige aan forensisch onderzoek. Daarom snap ik niet de mensen die zeggen, dat omdat er nu geen bewijs is er geen goed onderzoek is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:03

Ik weet niet hoe ik reageer in zo een situatie. Als ik bij mijn volle verstand ben achter mijn pctje weet ik het wel ja Knipoog Maar in paniek geen idee. Er zijn mensen die raken versteend, vertwijfeld, alles staat stil, er zijn mensen die rennen de straat op en gaan rennen en roepen en gillen. Er zijn mensen die denken dat het niet echt is, dat het een droom is en denken dat ze straks wakker worden totdat ze uit hun "droom" gehaald worden.

Ik weet het niet, ik hoop op een verstandige manier.

Maar mijn paard is een keer uit de wei gesprongen, weg, alles dicht. Ik stond daar met slappe benen, "Hij is weg, hij is weg"? Ik dacht echt, die vind ik gewoon niet meer, die is mijlen weg of gejat. Ik wist niet wat ik op dat moment moest doen, was ook nog eens aan het schemeren en een zwart paard. Tot ik ineens in volle galop een paard op mij af hoor stormen, helemaal in paniek. Maar dat was wel na een kwartier of zo dat ik hem kwijt was, zijn wei is naast het bos, dus zoeken...
Ik denk met een kind is dat nog veel intenser.

Als we allemaal zouden weten hoe je reageert op zo een moment en dat een andere reaktie niet mogelijk is, dan hebben jullie een punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:04

Als je iets traumatisch meemaakt kun je nog wel eens heel anders reageren dan je van tevoren kunt bedenken. Helaas kan ik daarover meepraten. Dus ik kan mij goed voorstellen dat je gewoon niet rationeel denkt als zoiets je overkomt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:05

russel schreef:
Ik weet niet hoe ik reageer in zo een situatie. Als ik bij mijn volle verstand ben achter mijn pctje weet ik het wel ja Knipoog Maar in paniek geen idee. Er zijn mensen die raken versteend, vertwijfeld, alles staat stil, er zijn mensen die rennen de straat op en gaan rennen en roepen en gillen. Er zijn mensen die denken dat het niet echt is, dat het een droom is en denken dat ze straks wakker worden totdat ze uit hun "droom" gehaald worden.

Maar mijn paard is een keer uit de wei gesprongen, weg, alles dicht. Ik stond daar met slappe benen, "Hij is weg, hij is weg"? Ik dacht echt, die vind ik gewoon niet meer, die is mijlen weg of gejat. Ik wist niet wat ik op dat moment moest doen, was ook nog eens aan het schemeren en een zwart paard. Tot ik ineens in volle galop een paard op mij af hoor stormen, helemaal in paniek. Maar dat was wel na een kwartier of zo dat ik hem kwijt was, zijn wei is naast het bos, dus zoeken...

Als we allemaal zouden weten hoe je reageert op zo een moment en dat een andere reaktie niet mogelijk is, dan hebben jullie een punt.

ja maar er zijn er vijf mensen, iedereen reageert anders, maar iemand van de vijf niet bij volle verstand is kan ik moeilijk geloven. Daarom vind ik het vreemd
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-11-07 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:05

russel schreef:

Naast het feit dat ik dit toch wel heel erg speculatief vind, ga ik ervan uit dat de PJ precies weet wie er op de PD zijn geweest en dit zo na hebben kunnen trekken. Ze zullen dat wel hebben uitgesloten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:06

Babootje schreef:
Ze hebben het over lijkvocht met DNA van Maddie.
Er wordt nog steeds gewacht op enkele uitslagen, waaronder het in het appartement gevonden bloed. Misschien ook nog wel op de uitslag van dit spoor.

Die uitslagen zijn er al lang en breed Haha! , maar de media wordt het niet verteld en logisch. Niet de media moet met het verlossende woord komen. Kennelijk nog steeds niet genoeg om als bewijs te dienen om Kate als echte verdachte binnen te houden en door de rechter gehoord te worden. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:07

Babootje schreef:
russel schreef:

Naast het feit dat ik dit toch wel heel erg speculatief vind, ga ik ervan uit dat de PJ precies weet wie er op de PD zijn geweest en dit zo na hebben kunnen trekken. Ze zullen dat wel hebben uitgesloten.

We zijn nu beiden speculatief. JIj neemt maar aan dat het idd goed is onderzocht en ik geef een mogelijkheid aan hoe het zou zijn gebeurd. Tja als je graag wil dat het goed is onderzocht, kan ik mij voorstellen dat de wens de vader van de gedachte is... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:08

katiavl schreef:
russel schreef:

ja maar er zijn er vijf mensen, iedereen reageert anders, maar iemand van de vijf niet bij volle verstand is kan ik moeilijk geloven. Daarom vind ik het vreemd

Het waren goede vrienden van elkaar, zoiets is zo'n schok, ik vind dat echt niet raar. Dat je na een tijdje tot je positieven komt lijkt me wel, maar in eerste instantie overheerst de schok en de paniek.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:08

Maar dat betekent niet dat ze weinig bewijzen hebben dat ze het niet zijn, in sommige zaken hebben ze lang moeten wachten, terwijl ze echt zeker wisten maar niks hadden. Dat is helaas gewoon wel eens voorkomend zeker met goede advocaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:09

katiavl schreef:
russel schreef:

Maar waarom vinden jullie dan dat ze alle 5 verkeerd hebben gereageerd? Engelsen zijn sowieso ingetogen, als ik het koninklijk huis zie, dan denk ik altijd dat het mummies zijn. Als je ziet hoe ze met de dood van Diana om zijn gegaan, gewoon te triest voor woorden, zou je bijna denken dat ze niet sporen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:09

Je kunt het niet zeker weten als je geen bewijs hebt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:11

faye schreef:
Je kunt het niet zeker weten als je geen bewijs hebt.

Vind ik niet, als alles wijst naar die persoon maar je niks concreet hebt sommige zijn heel slim Lachen maar goed zullen we wel anders zien dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:12

katiavl schreef:
Maar dat betekent niet dat ze weinig bewijzen hebben dat ze het niet zijn, in sommige zaken hebben ze lang moeten wachten, terwijl ze echt zeker wisten maar niks hadden. Dat is helaas gewoon wel eens voorkomend zeker met goede advocaten

Stel je nou voor dat die vrienden niks wisten op dat moment, dus hun reaties waren puur, echt zoals ze zijn. Dan zijn het op zijn minst mensen die niet in ons straatje passen omdat ze zo anders reageren.

Wellicht waren er een paar die vonden dat ze eerst maar even moeten kalmeren, nadenken wat nu te doen en aktie ondernemen, stel dat het dan idd die man bij Sky was, alhoewel ik al in dit topic las dat dat de volgende dag was.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:15

[quote="russel"]Ik weet niet hoe ik reageer in zo een situatie. Als ik bij mijn volle verstand ben achter mijn pctje weet ik het wel ja Knipoog Maar in paniek geen idee. Er zijn mensen die raken versteend, vertwijfeld, alles staat stil, er zijn mensen die rennen de straat op en gaan rennen en roepen en gillen. /quote]

Dat weet ik ook niet, ik zou ook in paniek zijn, maar zou niet direct hebben gedacht aan ontvoering. Dat deed Kate wel. Ze riep meteen vanaf het balkon (volgens getuigen) "They've taken her." Laten we eerlijk zijn, dat is toch echt raar dat te denken, want hoe vaak gebeurt nu zoiets? Overigens weigeren de meeste mensen meteen aan het ergste te denken: als je kind verdwenen is denk je toch eerst dat het weggelopen is (de kamer was niet afgesloten); dan ga je eerst zoeken waar ze zou kunnen zijn. Maar nee, ze gingen met zijn allen in het appartement staan, waar ze overduidelijk niet was. Het zoeken buiten, lieten ze voornamelijk over aan het personeel van het resort.

(PS: als kind slaapwandelde ik veel. Heb ooit eens aan de voordeur staan morrelen vertelde mijn moeder. Gelukkig was die op slot)