DuoPenotti schreef:Van sommige is die situatie heel duidelijk Telpeva.
Ik heb het uiteraard niet over mensen die echt niet kunnen, lijkt me erg duidelijk.
Ik heb een vriendin gehad die bij de gemeente werkte en het "granieten bestand" van de gemeente kende.
Die waren lui, niets anders dan lui.
Die wilde niet werken, die hadden geen pijn, maar beunde bij en voor de rest teerde ze op de staat.
En die zijn er meer dan genoeg.
Lachen zich kapot als de buurman/vrouw om 7 uur weer naar zijn werk rijd. Kijk daar heb je weer zo'n gek, zeggen ze letterlijk!
En ja ik weet dat er veel mensen ten onrechte in de bijstand zitten zoals MWM, die ook ziek zijn maar door ons kromme manier van beoordelen daar terecht zijn gekomen.
Maar het leek me 300% duidelijk dat ik het niet over die mensen heb.
Voor MWM heb ik groot respect, vind het zo knap zoals ze alles doet.
Maar ja ik vind dat er echt wel geklaagd mag worden hoe er beoordeelt word, voor haar, voor mij, voor vele met ons!
Dus ja ik ben zuur op de mensen die letterlijk zeggen, waarom zou ik gaan werken, ik heb zo per maand meer.
Terwijl ik dolgraag zou werken, het jaren hebben gedaan werken en slapen en dan nog zo moe zijn dat er niets sociaals overbleef. 15 dagen migraine, maar er mee gaan werken, dat verpleging zei, gaat niet goed met jou hè? Huilend op de parkeerplaats, tranen wegslikken en hup verstand op nul en werken... om daarna weer total loss in te zakken...
Maar goed laat het hier weer bij, maar de frustratie speelt hier wel dagelijks....
@kinke
is aangevochten.
Maar uwv zegt gewoon jij vult in dat je 15 dagen migraine in een maand hebt, maar dat kruis jij aan op je kalender, daar hebben wij geen bewijs van.
Dan ga ik naar de neuroloog, en vraag zet jij dat voor mij op papier, je hoeft niet te zeggen of ik kan werken, maar dat ik 15 dagen migraine heb. En medicijnen slik waar ik geen auto mee mag rijden dan.
Neee neee uwv, daar willen wij niets mee te maken hebben, nee .
Dus ik heb geen bewijs zegt het UWV.
Klinisch neuropsycholoog heeft wel een brief opgesteld voor het UWV dat het onverantwoord is mij te laten werken, dat dit echt niet gaat met mijn letsel.
Maar dat legt het uwv naast zich neer, dat vinden ze geen arts genoeg.
Ook de huisarts die aangeeft in een brief dat ik een bewegingsintollerantie heb dus juist extreem moe word van inspanning leggen ze naast zich neer.
Ze staan boven normale artsen
maar goed teveel info alweer
Je vergeet een groep die wel wil werken, maar die door te gaan werken per maand een flink geldbedrag moeten gaan inleveren omdat ze niet in een normale baan kunnen instromen, maar met loondispensatie en uwv regelingen te maken hebben.
Mensen die met hun beperking graag een uur of 12 per week kunnen en Willen werken, maar op dat moment alle toeslagen zien verdwijnen. En dus als ze gaan werken, er financieel zo hard op achteruit gaan, dat rondkomen niet meer mogelijk is.
Werken zou altijd moeten lonen, en niet moeten zorgen dat je er financieel op achteruit gaat.
Ik zit by the way al vanaf maart op de gemeente te wachten voor de sociale werkplaats. Waar kennelijk een enorme wachtrij voor is....