Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_San87_ schreef:Petrichor schreef:Heeft iemand toevallig een idee of paarden voer ook fors duurder gaat worden? Zoals met andere graan dingen wel het geval is.. Anders neem ik namelijk een grote hoeveelheid af.
Alles met granen erin wordt duurder. Of dat fors gaat zijn, geen idee. Ze hebben het erover dat brood 2x zo duur gaat worden. Of dat voor paardenvoer ook geldt, who knows.
Kendra schreef:Pareltjes schreef:Helaas gaat het een niet meer zonder het ander. Economie is meestal een van de belangrijkste drijfveren van een oorlog. Zo ook in deze...religieus, geopolitiek en economisch...
Dat is natuurlijk wat we de afgelopen 40 jaar hebben gedacht, dat de economie alles wel in evenwicht zou houden. Not dus. Helaas.
Als je het economische perspectief steeds voorop plaatst, accepteer je ook een wereld waarin aandeelhouders, efficiency, marktwerking enz. bepalen hoe die wereld reilt en zeilt.
Inclusief de kloof tussen arm en rijk die steeds groter wordt.
Misschien is het tijd dat we daar eens serieus over na gaan denken.
Overigens: dit is toch vooral nog steeds de oorlog van Putin ...
Shadow0 schreef:karuna schreef:Gewoon elke soort van beschavingsregels in het oorlogsvoeren (voor zover je van beschaving en oorlog voeren in een zin kunt spreken) zijn overboord gegooid. Burgers beschieten, vluchtende burgers beschieten, ziekenhuizen, woonhuizen, scholen, kerncentrales. Gewoon alles waarvan ooit is afgesproken dat het niet mag en een overtreding is van regels van fatsoen gebeurd gewoon.
Tsja, dat heb je wel een beetje met megalomane dictators - die doen niet aan fatsoensregels.
Lotteettol schreef:Ik ben benieuwd of er ook Bokkers zijn die huisdieren opvangen voor mensen uit Oekraïne.
Deze website kwam ik tegen https://dierenhulpoekraine.nl/
Heeft iemand een idee hoe dat gaat? Zijn deze kosten voor degene die het dier adopteerd? Hoe gaat zoiets met bezoeken van het dier door de eigenaren?
Mag een kat bijv op de duur naar buiten of niet?
Zijn er Bokkers met (soortgelijke) ervaringen hiermee?
Lotteettol schreef:Ik ben benieuwd of er ook Bokkers zijn die huisdieren opvangen voor mensen uit Oekraïne.
Deze website kwam ik tegen https://dierenhulpoekraine.nl/
Heeft iemand een idee hoe dat gaat? Zijn deze kosten voor degene die het dier adopteerd? Hoe gaat zoiets met bezoeken van het dier door de eigenaren?
Mag een kat bijv op de duur naar buiten of niet?
Zijn er Bokkers met (soortgelijke) ervaringen hiermee?
bigone schreef: