Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Ik ben een trotse Trouw lezer.
Ik kan niet zeggen dat mw. Kaag wordt bejubeld en niet dat ze wordt afgekraakt.
Er is wisselend waardering en kritiek op haar handelen.
En er zijn een paar interviews met haar geweest, met nadruk op haar drijfveren.
En iets heel anders: ik lees lichaamstaal. Ik twijfel er niet aan dat mw. Kaag die taal goed spreekt en verstaat. ('Het is een manier om de kaarten tegen de borst te houden'.)
... maar haar ontspannen houding na haar aftreden als demissionair minister viel mij op.
Loretta schreef:Ik vind echt dat Pieter Omtzigt het probleem echt heel goed aan kaart. Ik hoop toch echt dat deze man in de toekomst een eigen partij op gaat richten.
pien_2010 schreef:Ho even. 'Ook al in de oorlog een hele foute krant ...'? ja, toen was de T. pro NSB/nazi. Dat vind ik toch een heel andere categorie fout dan de T. anno 2021.Janneke2 schreef:Ik ben een trotse Trouw lezer.
Ik kan niet zeggen dat mw. Kaag wordt bejubeld en niet dat ze wordt afgekraakt.
Er is wisselend waardering en kritiek op haar handelen.
En er zijn een paar interviews met haar geweest, met nadruk op haar drijfveren.
En iets heel anders: ik lees lichaamstaal. Ik twijfel er niet aan dat mw. Kaag die taal goed spreekt en verstaat. ('Het is een manier om de kaarten tegen de borst te houden'.)
... maar haar ontspannen houding na haar aftreden als demissionair minister viel mij op.
Jij leest dan ook in mijn ogen een van de betere kranten, net als NRC,vaak volkskrant die meerdere personen interviewt rondom een onderwerp, la Monde vind ik moeilijk maar heel goed e.a
Eens dat de Telegraaf een populistische krant is en ik hoor nu mijn vader zeggen dat de Telegraaf ook al in de oorlog een hele foute krant was (ja pap je hebt dat zo vaak gezegd dat ik het zelfs nu je nog hoor zeggen).
Askja schreef:Probleem is sommige media nogal selectief met die objectieve feiten omspringen. Zodanig dat er niet zozeer sprake is van interpretatie maar meer van stemmingmakerij.
mysa schreef:Belonen op basis van het niveau van de afgestudeerden lijkt me wel ingewikkeld?
Electra63 schreef:Loretta schreef:Ik vind echt dat Pieter Omtzigt het probleem echt heel goed aan kaart. Ik hoop toch echt dat deze man in de toekomst een eigen partij op gaat richten.
Hij kan inderdaad de fouten/problemen goed benoemen.
Maar kan hij ze ook oplossen?
En als hij (op tijd) een partij kan oprichten, dan hoop ik dat hij de juiste mensen om zich heen kan verzamelen.
Voorbeelden genoeg, waar dat mislukt is.
Een stabiele partij vormen is niet zo gemakkelijk en Omtzigt schijnt niet altijd de gemakkelijkste in de omgang te zijn.
Om iets te bereiken, moet je samenwerken en compromissen sluiten.
pien_2010 schreef:Anjali, de Telegraaf doet voordurend mensen in allerlei opiniestukken zich laten uiten over wat zij graag horen. Daardoor zijn ze ongrijpbaar.
Vanaf dag 1 stond Kaag bij het vuilnis. Wij in dit topic mogen dat doen, maar niet een landelijke krant. Dat is stemmingmakerij en hoort bij het beïnvloeden vd publieke opinie. Een krant hoort toch enigszinds objectief te zijn. Ik vind dat gevaarlijk.
De journalist vd telegraaf komt met economische feiten over allerlei bedrijven die hij onderbouwt met rapporten .
Die heeft kwaliteit.
ruitje schreef:pien_2010 schreef:Anjali, de Telegraaf doet voordurend mensen in allerlei opiniestukken zich laten uiten over wat zij graag horen. Daardoor zijn ze ongrijpbaar.
Vanaf dag 1 stond Kaag bij het vuilnis. Wij in dit topic mogen dat doen, maar niet een landelijke krant. Dat is stemmingmakerij en hoort bij het beïnvloeden vd publieke opinie. Een krant hoort toch enigszinds objectief te zijn. Ik vind dat gevaarlijk.
De journalist vd telegraaf komt met economische feiten over allerlei bedrijven die hij onderbouwt met rapporten .
Die heeft kwaliteit.
Joh, dat is andersom net zo. Willem Vermaat mag in de volkskrant opinie ook de hele paardensport diskwalificeren, op nu.nl word Wakker Dier vaker een platform geboden dan op NOS/RTL. Ik zie de invloed van links net zo hard in andere media.
Ik vind dat oprecht ook leuk, ik volg zowel links als rechts georiënteerde media, dan zie je dus soms het zelfde 'feit' in 3 berichten compleet anders gebracht worden.
ruitje schreef:Ik was tot een jaar of wat geschiedenis en maatschappijleer docent en die lessen krijgen kinderen nog steeds. Maar misschien blijft het niet hangen/is die paar uur les in de week niet genoeg tegenhanger voor het 5 uur facebooken en dan in een 'populisme-tunnel' gezogen worden?
pien_2010 schreef:Rechtspopulisme is inderdaad erg sterk aanwezig, maar dat links niet meedoet (aan populisme), daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er is wel degelijk ook een luidruchtige links-activistische stroming, van wokeness en (m.i.) vaak doorgeslagen identiteitspolitiek.Met name het rechtspopulisme is erg sterk aanwezig . Links doet eigenlijk al jaren niet of nauwelijks nog mee. Ook al schreeuwt Baudet en anderen nog zo hard dat het anders is.
Zorgelijk.