Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:04

Is dit topic nu bedoelt om op te sommen wat er allemaal mis gaat?
De intentie was volgens mij om te discussiëren of er een middenweg is, Maarja, veel van de neutralere mensen, zie het niet zwart of wit zien, voelen zich hier niet welkom (hoe toepasselijk....)
Vind het knap dat Emma dit stuk heeft durven schrijven.
Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met getinte mannen, laat ik ze dan zo noemen. Wel met blanke mannen....
Ik heb voldoende getinte collega's gehad, zowel man alsvrouw. Nooit problemen gehad. Als kanttekening Zeg ik er wel weer bij, ik woon niet in de randstad.
Ik veroordeel daden als in Keulen, net zoals dat ik het veroordeel om varkenskoppen neer te gooien.
Ik vind het belachelijk dat het eten voor een noodovang hier geregeld moest worden door een plaatselijk restaurant (wat is er mis met de Aldi of de Lidl?)
Ik vind het ook belachelijk dat mijn moeder als lid van de woningbouwvereniging na poging tot een vergadering bedreigd en bespuugd wordt door haar dorpsgenoten.
Ik vind dat we mensen die daadwerkelijk hulp nodig hebben, hulp moeten bieden. Ik vind ook dat we raddraaiers, van welke afkomst dan ook, hard aan moeten pakken.

Ik vind ook dat de politiek ea niet handig aan pakt, maar ik vind ook dat we dat niet af kunnen dwingen door een hele grote groep over één kam te scheren.

*kruipt weer onder mee lees steen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:19

rapido schreef:
Onder verkrachting versta ik dat je ook daadwerkelijk gedwongen ,,gepreneteerd,, bent!

En ook ik vind het nogal naïef dat je denkt een vreemde gozer die je via ,,Tinder,, ontmoet hebt alleen maar gezellig een bakkie met je wil doen??
ben je niet een beetje dom een blind date bij iemand thuis te doen ipv in een café?
En natuurlijk je kunt dan wel blijven vol houden ze met hun tengels van je af horen te blijven maar kom op zeg...Tinder???

Ik heb totaal geen verplichting naar jou toe om uit te leggen wat er gebeurd is, maar ja, ik ben wel degelijk geforceerd gepenetreerd.

Onder studenten leeft Tinder behoorlijk. Ik ken geen enkele single student die geen Tinder gebruikt, en we spreken allemaal wel eens af via zo'n medium. Als je dan een jongen treft die ook student is, en die stelt voor om bij hem thuis een biertje te doen in plaats van in de stad omdat je allebei blut bent, dan is het misschien naïef om te geloven dat er niks gaat gebeuren, maar dat betekent niet dat hij minder fout zit.

En vol blijven houden? Ze horen gewoon met hun tengels van anderen af te blijven. Klaar. Het ging echt wel wat verder dan een onschuldig kusje of een tik tegen m'n billen. Ik ben niet minder verkracht dan een ander omdat ik niet door een vluchteling verkracht ben, of omdat ik niet de bosjes in ben gesleurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:23

Tcm62 schreef:
[naam], sterk dat je je verhaal doet. Erg dit mee te maken.

Wil je niet kwetsen, maar een blind date bij iemand op de bank en dan via Tinder???, een vreemde dus die wellicht denkt dat de vrouw sex wil middels een blind date is walchelijk..maar helaas voor mij een horror gedachte om ooit een blind date te durven hebben, juist vanwege die gedachte.

Is dit hetzelfde dan als wat er in keulen gebeurde?

Natuurlijk zijn er Nederlandse mannen die hun fruitmandje na lopen, wie heeft ooit gezegd dat dat niet zo is? Dat je al 16 jarige dergelijke dingen met ondergaan is walchelijk, maar zal nu juist levensgevaarlijk gaan zijn....misschien ouderwets, maar ik MOCHT niet eens op stap met vriendinnen op mijn 16e en ik ben van een generatie voor jouw, een veiligere tijd!

Praat het niet goed hoor, ik word hels als men aan vrouwen komt, maar beetje naif ben je wel in mijn ogen...

Maar ik vind wel dat je de plank misslaat.

Je loopt op straat en ineens wordt je ingesloten, je kleren van je lijf gescheurd, bespuugd, op de grond gegooid, uitgescholden, overal woden vingers en handen ingeduwd je borsten fijngeknepen, een kruis tegen je aangeduwd, aan je haren hgetrokken en als je hulp roept wordt de politie agent tegen gehouden en met zijn leven bedreigd.

Waar hebben we het over?

En dan met een groep tegelijk..dit schijnt normaal te zijn. Las een stuk van een vrouw die in 2012 dit in de straten van Cairo was overkomen, verschillende keren verkracht en poedelnaakt vooruit geduwd door een menigte kerels ..ze zei dat dat vaak gebeurd bij touristen... Men vind dat ds normaal in arabische landen?

Om wat er hier gebeurd, stelselmatig gaan we met zijn allen goed praten door een voorbeeld te gaan benoemen wat er misschien wel een beetje op lijkt?

Las ook dat niet alleen de jonge meiden in Keulen waren belaagd maar ook ouderen...dus de vlieger dat ik, als 50 plusser veilig ben, gaat ook niet op..

Je zou maar bij een station op je trein staan te wachten, het is donker en een groep donkere kerels staan zich op te houden op het station....lekkere gedachte..ben nooit bang geweest, maar nu ga ik dat nooit meer zo maar doen...vrouwen zijn vogelvrij bij dit soort halve hersencelligen..

Ik heb het geprobeerd uit te leggen in het stuk, maar het is bij wel meer mensen niet goed aangekomen. Ik veroordeel het absoluut, wat er in Keulen gebeurd is. Het kan gewoon niet. En ja, het ligt aan verkeerde integratie, en ja, het ligt aan ongelijkheid in de westerse samenleving, maar er is hier een hele rare vorm van victim blaming aan de gang. De discussie is zo gefocust op wie het gedaan heeft en daarmee het wegzetten van een hele groep, dat de slachtoffers niet meer bij de discussie betrokken worden. En dat is toch waar het uiteindelijk om gaat?

Het gaat mij erom, dat als een vrouw aangerand wordt door een vluchteling, asielzoeker of buitenlander, er niet over de vrouwen zelf gepraat wordt. Maar als ik met mijn verhaal naar voren kom in een poging nuance te zoeken, dan stel ik me aan, heb ik het uitgelokt, verzin ik het, doe ik het alleen om carriere te maken, ben ik niet echt verkracht, verdien ik het om een nachtje in een azc te slapen, moet ik in een kort rokje carnaval in Keulen gaan vieren, en dit is echt nog maar een hele gematigde greep van de berichten die ik vandaag en gisteren heb gekregen. Waarom wordt er in mijn geval niet gepraat over de dader? Waarom is het mijn eigen schuld als de dader autochtoon is, terwijl hij me net zo goed heeft verkracht als een vluchteling zou doen?

Nogmaals, ik probeer niks goed te praten. Wat er in Keulen gebeurd is had niet moeten gebeuren, de daders moeten gepakt worden, berecht, en we moeten een oplossing gaan zoeken om dit soort taferelen in de toekomst te voorkomen. Maar een hele grote groep van de samenleving, zoals te lezen bij de reacties op de website van het AD, blijft volhouden dat blanke mannen dit niet doen. En dat is het enige wat ik zeg. Zij doen het OOK. Ook Nederlandse mannen (en vrouwen) hebben soms ernstige problemen met de definitie van het woord 'nee'.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:10

Waarom nuance willen aanbrengen?
Er is geen nuance bij verkrachting (- indien het voor de dader heel duidelijk is dat het slachtoffer niet wil en in groepen te werk gaan, lijkt me geen twijfel geval. )

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:22

LadyMadonna schreef:
Is dit topic nu bedoelt om op te sommen wat er allemaal mis gaat?
De intentie was volgens mij om te discussiëren of er een middenweg is, Maarja, veel van de neutralere mensen, zie het niet zwart of wit zien, voelen zich hier niet welkom (hoe toepasselijk....)
Vind het knap dat Emma dit stuk heeft durven schrijven.
Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met getinte mannen, laat ik ze dan zo noemen. Wel met blanke mannen....
Ik heb voldoende getinte collega's gehad, zowel man alsvrouw. Nooit problemen gehad. Als kanttekening Zeg ik er wel weer bij, ik woon niet in de randstad.
Ik veroordeel daden als in Keulen, net zoals dat ik het veroordeel om varkenskoppen neer te gooien.
Ik vind het belachelijk dat het eten voor een noodovang hier geregeld moest worden door een plaatselijk restaurant (wat is er mis met de Aldi of de Lidl?)
Ik vind het ook belachelijk dat mijn moeder als lid van de woningbouwvereniging na poging tot een vergadering bedreigd en bespuugd wordt door haar dorpsgenoten.
Ik vind dat we mensen die daadwerkelijk hulp nodig hebben, hulp moeten bieden. Ik vind ook dat we raddraaiers, van welke afkomst dan ook, hard aan moeten pakken.

Ik vind ook dat de politiek ea niet handig aan pakt, maar ik vind ook dat we dat niet af kunnen dwingen door een hele grote groep over één kam te scheren.

*kruipt weer onder mee lees steen*

Ik heb vooral negatieve ervaringen met zgn marokkanen en turken.
Degene die zichzelf geweldig vinden en denken dat de rest dat ook doet.
Ik moest een vriend omhelsen om ze weer de andere kant op te laten kijken. Gaan zij tegen je praten, dan horen ze niet wat je zegt.
Heel fijn in de trein als 1 zich op dringt uit een groepje van 4, naast je gaat zitten en als je verplaatst, mee gaan. Alleen met een vriendin in de trein en de rest kijjt een andere kant op of durft iig niet in te grijpen.
Uiteindelijk hoorde hij en zijn vriende mijn woorden, dat ik hem lelijk vond, waardoor zijn vrienden hem uit lachten. Daarna pas rust. Ik vond het doodeng.
Later ook nog vaker gebruikt bij "dat soort" in een uitgaans gelegenheden,. Ze gaan tegen je praten, ookal geef je met lichaamstaal duidelijk aan dit niet te willen..
Als je dan zegt dat ze lelijk zijn, dan lijkt het pas aan te komen al "nee" .

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:33

Lees dit nieuwsbericht bij de Gelderlander:

"Tientallen mogelijk illegalen opgepakt in Düsseldorf"

http://www.gelderlander.nl/algemeen/bui ... -1.5632888

Lees dit nieuwsbericht bij de Gelderlander:

"Minstens 7500 Marokkanen als vluchteling naar Europa"

http://www.gelderlander.nl/algemeen/bui ... -1.5633372

Heel wat niet vluchtelingen dus. Dankzij het 'met open armen beleid' . En nu maar zien dat ze weer in eigen land terecht komen. Heeft de gemeenschap al een hoop gekost en gaat nog t e.e.a. kosten. Mensen die hiervoor van begin af aan voor gewaarschuwd hebben, zijn vrolijk weggewuifd. En dan zegt ik t netjes.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:44

Ik vind het toch triest als er geen verschil wordt gezien in zelf naïef alleen een afspraak te maken met de vreemde.
Of georganiseerd honderden mannen die elke willekeurige vrouw bestormen.

Is verkracht worden door de een of ander minder of erger. Nee.
Maar beetje nadenken wil best ook voorkomen. Wat in Keulen niet zou helpen.

Vroeger in de disco riepen sommige meiden ook moord en brand als er een jongen in de tieten of kont geknepen had.
ZE vergaten wel dat ze het bloesje tot de navel Open hadden. Hun rokje alleen een reepje stof was.
En ze de hele avond op een geile manier aan het dansen waren.
Moet een kerel er dan af blijven ja.
Maar moet je dan verbaasd zijn dat het ook wel eens verder gaat?
En leerde ze er van. Nee de week erop hadden ze weer niets aan.
En ja die werden dan ook eens echt verkracht. Jaja door een blanke.
Erg ja. Eigen schuld. Ook ja.
Geen vergelijk met Keulen.

En als dat verschil niet wordt gezien is het nog erger gesteld met sommige mensen dan ik ooit had vermoed

LadyMadonna

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:46

Bruintje: al lopen ze in hun nakie! Afblijven, punt. Aangerand/verkracht worden is nóóit je eigen schuld, nooit!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:48

Ja alle fouten bij de kerels gooien is netjes.
Gedragen hoort van twee kanten te komen.
En ja het is fout.
Kun je het dan een keer verwachten. Ook ja.

Zo geen vergelijk met Keulen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:54

Wil je nu zeggen dat een vrouw met bepaalde kleding aan niet moet zeuren als ze verkracht wordt?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:55

bruintje123 schreef:
Ja alle fouten bij de kerels gooien is netjes.
Gedragen hoort van twee kanten te komen.
En ja het is fout.
Kun je het dan een keer verwachten. Ook ja.

Zo geen vergelijk met Keulen.

Dit vind ik echt heel erg. Gedragen hoort van twee kanten te komen: korte rokjes dragen daar is helemaal niks mis mee. Naakt rondlopen is vreemd, maar niet te vergelijken met iemand bewust aanranden of verkrachten. 'Gedragen hoort van twee kanten te komen'.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:57

bruintje123 schreef:
Ik vind het toch triest als er geen verschil wordt gezien in zelf naïef alleen een afspraak te maken met de vreemde.

Ik vind het juist ontzettend kwalijk dat je hier doodleuk aan blaming the victim doet, ipv te constateren dat seksueel geweld nog veel te veel voorkomt, ook in ons zogenaamd beschaafde westen, en dat we daar meestal niet zoveel aandacht aan besteden.

Citaat:
Maar beetje nadenken wil best ook voorkomen. Wat in Keulen niet zou helpen.

Natuurlijk wel, gewoon niet uitgaan :)

Citaat:
ZE vergaten wel dat ze het bloesje tot de navel Open hadden. Hun rokje alleen een reepje stof was.
En ze de hele avond op een geile manier aan het dansen waren.
Moet een kerel er dan af blijven ja.

Inderdaad, ja. Dat is eigenlijk het hele verhaal. Ja, daar heb je van af te blijven als man. Er is precies 1 criterium of je wel of niet in iemand anders' tieten mag knijpen: of de vrouw het wil

Is niet een hele moeilijke regel als principe.

Citaat:
Maar moet je dan verbaasd zijn dat het ook wel eens verder gaat?

Verbazing weet ik niet, maar verontwaardiging is absoluut terecht!

Citaat:
Erg ja. Eigen schuld. Ook ja.

Daarmee praat je verkrachting dus wel gewoon goed. Dat is niet aanvaardbaar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:59

Van mij mag ze zeuren.
Maar je moet niet raar staan kijken als je hoerig aan het dansen bent in een discotheek met dronken mannen dat je dan ook wel eens ergens betast wordt.

Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen. En dan 1 verkeerde treffen op honderden mannen niet direct heel verbazend is.

In Keulen liepen mensen met winterkleding.. Provoceerde op geen enkele manier.
Maar daar betasten honderden mannen vrouwen.

Dat vergelijken en dan roepen blanken doen het ook schiet mij verkeerd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:02

(Half) naakt erbij lopen vind ik geen reden.
Maar gedrag is een ander verhaal.
Als je gedrag en je woorden niet met elkaar overeen komen, dan kan dat onduidelijk worden.
Nee zeggen en giegelen bijv, maakt het nogal onduidelijk.
Iemand die de verkeerde conclusie trekt is niet heel raar.
Laat staan als er een aantal zijn die nogal aangeschoten of dronken zijn..

Het gillen dat ze in hun tiet genepen worden bijv , kun je ook zien als aandacht trekkerij.
Kun je best op verschillende manieren uitvoeren en zien.

Maar is ook imo geen vergelijk met keulen.
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 17-01-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:04

Shadow
Schuld was inderdaad niet het juiste woord.
Maar totaal zonder uitlokking is het dan ook niet.

Ik had het over geil staan dansen.
Hoe weet die man dan dat het toch afblijven is?
Die lijn is dan wel erg dun.

Ik heb het dus niet alleen over kleding maar het hele gedrag erbij.

Honderden dronken mannen en dan eens 1 die de lijn niet ziet.

Tegenover honderden mannen die alles wat voorbijkomt betast.

Nee dan wordt ik fel.
Dat is zooooo anders.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:07

bruintje123 schreef:
Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen.

Dat lijkt me anders een prima plek om de verantwoordelijkheid voor dergelijk wangedrag bij te leggen. }:0 Het is niet zo moeilijk om iemand niet te verkrachten hoor. Dat kunnen we echt wel verwachten van mannen. Zo hoog is die standaard niet.

De wet is er vrij duidelijk over, de normale Nederlandse normen zijn er ook vrij duidelijk over: intimiteiten mogen alleen met instemming van beiden. Dat is niet moeilijk en ook niet onhaalbaar. De meeste mensen kunnen dat prima.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:07

bruintje123 schreef:
Van mij mag ze zeuren.
Maar je moet niet raar staan kijken als je hoerig aan het dansen bent in een discotheek met dronken mannen dat je dan ook wel eens ergens betast wordt.

Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen. En dan 1 verkeerde treffen op honderden mannen niet direct heel verbazend is.

In Keulen liepen mensen met winterkleding.. Provoceerde op geen enkele manier.
Maar daar betasten honderden mannen vrouwen.

Dat vergelijken en dan roepen blanken doen het ook schiet mij verkeerd.

Ik vind dat er in Keulen gebeurde om te kotsen. Ik vind het überhaupt om te kotsen wanneer iemand een ander ongewenst in de kroeg/supermarkt/you name it in de kont/borsten/whatever grijpt. Ik vind het allemaal om te kotsen en ik vind dat jij een gevaarlijke opmerking maakt: blijkbaar is er voor jou een glijdende schaal van provocatie, waarin vrouwen er op een bepaald punt op jouw schaal (laag topje? kort rokje? op de bar dansen?) op een zekere manier om gaan vragen. Gevaarlijk, want wie weet waren er in Keulen ook wel dames 'hoerig' (hoerig, serieus??) aan het dansen in hun winterjas. Tja, dan moet je maar niet raar staan te kijken dat er zoiets gebeurt ofzo? Ik vind victim blaming gewoon altijd heel eng. Ik ben het trouwens wel met je eens dat je qua gedrag duidelijk moet zijn: nee is nee en ja is ja. Bij twijfel altijd en eeuwig nee. Maar daar hebben rokjes/shirts/danspasjes imo niets mee te maken.

Los daarvan is wat er in Keulen is gebeurt natuurlijk van zo'n andere omvang en opzet, dat dat het ontzettend griezelig maakt. Blijkbaar zijn er mannen in hele kuddes samengekomen en strategisch te werk gegaan. Dat maakt het gruwelijk en wat mij betreft zouden vrouwen meer de vrijheid moeten krijgen om zich te verdedigen, maar vooral moet er natuurlijk keihard tegen dit soort misdaden (en seksuele vergrijpen in het algemeen) worden opgetreden, en volgens mij gebeurt dat veel te weinig, worden aanrandingen/verkrachtingen te weinig serieus genomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:11

Natuurlijk heeft kleding en de dans pasjes er wel mee te maken.
Nogal naïef om anders te denken.

Sta je daar in je spijkerbroek met gewoon shirt normaal te dansen wordt je niet betast.

En nee in Keulen danste de vrouwen niet geil.
Alleen dat er al ga maken is pas om te kotsen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:13

Emmaa_ schreef:
Het gaat mij erom, dat als een vrouw aangerand wordt door een vluchteling, asielzoeker of buitenlander, er niet over de vrouwen zelf gepraat wordt. Maar als ik met mijn verhaal naar voren kom in een poging nuance te zoeken, dan stel ik me aan, heb ik het uitgelokt, verzin ik het, doe ik het alleen om carriere te maken, ben ik niet echt verkracht, verdien ik het om een nachtje in een azc te slapen, moet ik in een kort rokje carnaval in Keulen gaan vieren, en dit is echt nog maar een hele gematigde greep van de berichten die ik vandaag en gisteren heb gekregen. Waarom wordt er in mijn geval niet gepraat over de dader? Waarom is het mijn eigen schuld als de dader autochtoon is, terwijl hij me net zo goed heeft verkracht als een vluchteling zou doen?

Ik had dit topic ontstipt, maar dit hoorde ik via-via en daar wil ik toch nog even op reageren. Wat vind ik dat erg! De manier waarop er blijkbaar met mensen kan worden omgegaan zegt iets over het niveau. Emma, je bent een superdapper mens. Ga zo door! +:)+

bruintje123 schreef:

Sta je daar in je spijkerbroek met gewoon shirt normaal te dansen wordt je niet betast.

Sure. Wanneer ben jij voor het laatst in een disco geweest? :') Ik geloof dat je wat gemist hebt.

Anyway. Ik ga weer, ik vind het er hier de laatste paar pagina's niet echt beter op geworden.
:evaw:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:14

Shadow0 schreef:
bruintje123 schreef:
Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen.

Dat lijkt me anders een prima plek om de verantwoordelijkheid voor dergelijk wangedrag bij te leggen. }:0 Het is niet zo moeilijk om iemand niet te verkrachten hoor. Dat kunnen we echt wel verwachten van mannen. Zo hoog is die standaard niet.

De wet is er vrij duidelijk over, de normale Nederlandse normen zijn er ook vrij duidelijk over: intimiteiten mogen alleen met instemming van beiden. Dat is niet moeilijk en ook niet onhaalbaar. De meeste mensen kunnen dat prima.

Kunnen mannen dat ook prima als het signaal onduidelijk is?

Daar doel ik op en het leek me dat ik dat duidelijk genoeg omschreven had om duidelijk te maken dat het niet om elke vrouw gaat die geen gemixte signalen geeft. Zoals Keulen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:16

Blue_Eyes schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik had dit topic ontstipt, maar dit hoorde ik via-via en daar wil ik toch nog even op reageren. Wat vind ik dat erg! De manier waarop er blijkbaar met mensen kan worden omgegaan zegt iets over het niveau. Emma, je bent een superdapper mens. Ga zo door! +:)+

bruintje123 schreef:

Sure. Wanneer ben jij voor het laatst in een disco geweest? :') Ik geloof dat je wat gemist hebt.

Anyway. Ik ga weer, ik vind het er hier de laatste paar pagina's niet echt beter op geworden.
:evaw:

Elk jaar met carnaval.

En ja ontstip maar.
Doe ik tussen door ook steeds.
Tot de vergelijkingen echt te onrealistisch zijn.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:23

Bruintje: als ik voor mijzelf spreek, ik vind de situatie in Keulen niet te vergelijken met iets anders. De omvang, het strategische, de manier waarop er te werk is gegaan. Gewoonweg gruwelijk en niet met iets te vergelijken, behalve met de situaties toen op het Tahir-plein.

Ik vind echter dat deze vrouwen net zo min wat te verwijten valt als andere vrouwen die aanranding of verkrachting overkomt. De 'mate van verantwoordelijkheid' van de vrouwen is (maar dat is mijn mening) altijd 0. Nee is altijd nee en ongewenst is altijd ongewenst. Je kan vrouwen die iets dergelijks overkomt nooit iets kwalijk nemen, en ik vind het erg gevaarlijk om hier een soort grijs gebied te creëren: alsof vrouwen het

- een beetje over zichzelf af kunnen roepen.
- of er blijkbaar niet alles aan hebben gedaan om het te voorkomen (en het blijkbaar ergens toch een beetje zelf gewild hebben...?)

Ik denk dat ik het vooral een eng idee vind dat de verantwoordelijkheid van seksuele vergrijpen daarmee gedeeltelijk een verantwoordelijkheid van de vrouw wordt.

Edit; vooral griezelig omdat dat dan ook de boodschap is die je aan mannen meegeeft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:40

Nee het is ook geen vergelijk met Keulen.
Toch werd Keulen wel gebagatelliseerd door te zeggen: Kijk blanke doen het ook.

Zelf gewild heb ik nergens geschreven.
Maar ik heb wel de mening dat wij slimme vrouwen ook na kunnen denken.
En bij een beetje nadenken weet je ook wanneer je jezelf in een bepaalde positie brengt.

Ja natuurlijk moet een man er van af blijven als iemand direct duidelijk is.
Maar we moeten nu ook niet alleen de mannen als domoren met alleen hormonen gaan bestempelen als een vrouw totaal ander gedrag laat zien als dat ze blijkbaar achteraf bedoeld.

Dat is ook niet eerlijk!
Daarom fatsoen komt van twee kanten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:02

bruintje123 schreef:
Toch werd Keulen wel gebagatelliseerd door te zeggen: Kijk blanke doen het ook.

Het gedrag werd niet gebagatelliseerd, maar er werd gezegd dat de aandacht een beetje scheef is. En dat lijkt me terecht. Seksueel geweld komt veel voor, is volgens jou zelfs te begrijpen en goed te keuren. Het komt meestal niet in de krant en als het in de krant komt dan zijn er genoeg mensen zoals jij, die zeggen dat het eigen schuld is.

Tenzij je verkracht bent door iemand van 'zullie'. Dan is het bewijs voor hoe slecht de islam is.

Dat is natuurlijk wel degelijk een dubbele standaard...

Citaat:
Maar ik heb wel de mening dat wij slimme vrouwen ook na kunnen denken.
En bij een beetje nadenken weet je ook wanneer je jezelf in een bepaalde positie brengt.

Ik heb erover nagedacht, maar de enige manier waarop dat kan is dat je je altijd in huis verschuilt en nooit ook maar in de buurt komt van andere menselijke wezens. Als je al niet meer gewoon bij iemand op bezoek kunt zonder dat het meteen een uitnodiging tot verkrachting is...
Wat een afschuwelijke wereld moet het zijn waar jij in leeft. Ik vind het alleen heel erg jammer dat je die afschuwelijkheid zo graag wilt uitbreiden, ipv te strijden voor een veiligere, prettigere wereld.

Citaat:
Ja natuurlijk moet een man er van af blijven als iemand direct duidelijk is.

Ook als iemand niet direct duidelijk is.

De situatie moet niet zijn dat de man alles mag, en dat de vrouw de hele tijd zijn geweten moet zijn door zich niet aanstootgevend te kleden, door vooral niet alleen te zijn met een man, door voortdurend nee te zeggen....

Zo werkt het niet.

De regels voor seks en andere intimiteiten zijn veel simpeler: je mag GEEN seks hebben of intimiteiten met wie dan ook, tenzij je het allebei wilt en dat van elkaar weet. Als iemand seks wil hebben alleen voor zichzelf, ga lekker douchen ofzo. Zodra je met iemand anders bent staan de wensen van die ander centraal.

Betekent het dat je hoopt op intimiteit terwijl dat niets wordt? Lekker pech. Zoek naar andere manieren om je seksuele verlangens te bevredigen, maar je hebt niet aan wie dan ook te komen, tenzij die ander dat uitdrukkelijk wil. Dat gaat maar om een heel simpel principe: respect voor de ander.

Citaat:
Maar we moeten nu ook niet alleen de mannen als domoren met alleen hormonen gaan bestempelen als een vrouw totaal ander gedrag laat zien als dat ze blijkbaar achteraf bedoeld.

Dat is anders precies wat jij doet. Jij legt de verantwoordelijkheid van het handelen van de man (echt, je kunt niet zomaar iemand verkrachten zonder dat je daar zelf bij bent) bij de vrouw, die alle dubbelzinnige situaties maar moet vermijden of anders gewoon niet moet zeuren.

Ik vind dat heel, heel erg.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:06

Ik lees nergens dat bruintje123 het goed keurt.
Nergens!

Vind het wel raar om haar zo aan te vallen daarin.
Soms misschien wat minder duidelijk/ handig gebracht, maar snap haar daarin wel.

Emma was degene met het vergelijk volgens mij.
En daar ging bruintje123 op in.