Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Onder verkrachting versta ik dat je ook daadwerkelijk gedwongen ,,gepreneteerd,, bent!
En ook ik vind het nogal naïef dat je denkt een vreemde gozer die je via ,,Tinder,, ontmoet hebt alleen maar gezellig een bakkie met je wil doen??
ben je niet een beetje dom een blind date bij iemand thuis te doen ipv in een café?
En natuurlijk je kunt dan wel blijven vol houden ze met hun tengels van je af horen te blijven maar kom op zeg...Tinder???
Tcm62 schreef:[naam], sterk dat je je verhaal doet. Erg dit mee te maken.
Wil je niet kwetsen, maar een blind date bij iemand op de bank en dan via Tinder???, een vreemde dus die wellicht denkt dat de vrouw sex wil middels een blind date is walchelijk..maar helaas voor mij een horror gedachte om ooit een blind date te durven hebben, juist vanwege die gedachte.
Is dit hetzelfde dan als wat er in keulen gebeurde?
Natuurlijk zijn er Nederlandse mannen die hun fruitmandje na lopen, wie heeft ooit gezegd dat dat niet zo is? Dat je al 16 jarige dergelijke dingen met ondergaan is walchelijk, maar zal nu juist levensgevaarlijk gaan zijn....misschien ouderwets, maar ik MOCHT niet eens op stap met vriendinnen op mijn 16e en ik ben van een generatie voor jouw, een veiligere tijd!
Praat het niet goed hoor, ik word hels als men aan vrouwen komt, maar beetje naif ben je wel in mijn ogen...
Maar ik vind wel dat je de plank misslaat.
Je loopt op straat en ineens wordt je ingesloten, je kleren van je lijf gescheurd, bespuugd, op de grond gegooid, uitgescholden, overal woden vingers en handen ingeduwd je borsten fijngeknepen, een kruis tegen je aangeduwd, aan je haren hgetrokken en als je hulp roept wordt de politie agent tegen gehouden en met zijn leven bedreigd.
Waar hebben we het over?
En dan met een groep tegelijk..dit schijnt normaal te zijn. Las een stuk van een vrouw die in 2012 dit in de straten van Cairo was overkomen, verschillende keren verkracht en poedelnaakt vooruit geduwd door een menigte kerels ..ze zei dat dat vaak gebeurd bij touristen... Men vind dat ds normaal in arabische landen?
Om wat er hier gebeurd, stelselmatig gaan we met zijn allen goed praten door een voorbeeld te gaan benoemen wat er misschien wel een beetje op lijkt?
Las ook dat niet alleen de jonge meiden in Keulen waren belaagd maar ook ouderen...dus de vlieger dat ik, als 50 plusser veilig ben, gaat ook niet op..
Je zou maar bij een station op je trein staan te wachten, het is donker en een groep donkere kerels staan zich op te houden op het station....lekkere gedachte..ben nooit bang geweest, maar nu ga ik dat nooit meer zo maar doen...vrouwen zijn vogelvrij bij dit soort halve hersencelligen..
LadyMadonna schreef:Is dit topic nu bedoelt om op te sommen wat er allemaal mis gaat?
De intentie was volgens mij om te discussiëren of er een middenweg is, Maarja, veel van de neutralere mensen, zie het niet zwart of wit zien, voelen zich hier niet welkom (hoe toepasselijk....)
Vind het knap dat Emma dit stuk heeft durven schrijven.
Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met getinte mannen, laat ik ze dan zo noemen. Wel met blanke mannen....
Ik heb voldoende getinte collega's gehad, zowel man alsvrouw. Nooit problemen gehad. Als kanttekening Zeg ik er wel weer bij, ik woon niet in de randstad.
Ik veroordeel daden als in Keulen, net zoals dat ik het veroordeel om varkenskoppen neer te gooien.
Ik vind het belachelijk dat het eten voor een noodovang hier geregeld moest worden door een plaatselijk restaurant (wat is er mis met de Aldi of de Lidl?)
Ik vind het ook belachelijk dat mijn moeder als lid van de woningbouwvereniging na poging tot een vergadering bedreigd en bespuugd wordt door haar dorpsgenoten.
Ik vind dat we mensen die daadwerkelijk hulp nodig hebben, hulp moeten bieden. Ik vind ook dat we raddraaiers, van welke afkomst dan ook, hard aan moeten pakken.
Ik vind ook dat de politiek ea niet handig aan pakt, maar ik vind ook dat we dat niet af kunnen dwingen door een hele grote groep over één kam te scheren.
*kruipt weer onder mee lees steen*
bruintje123 schreef:Ja alle fouten bij de kerels gooien is netjes.
Gedragen hoort van twee kanten te komen.
En ja het is fout.
Kun je het dan een keer verwachten. Ook ja.
Zo geen vergelijk met Keulen.
bruintje123 schreef:Ik vind het toch triest als er geen verschil wordt gezien in zelf naïef alleen een afspraak te maken met de vreemde.
Citaat:Maar beetje nadenken wil best ook voorkomen. Wat in Keulen niet zou helpen.
Citaat:ZE vergaten wel dat ze het bloesje tot de navel Open hadden. Hun rokje alleen een reepje stof was.
En ze de hele avond op een geile manier aan het dansen waren.
Moet een kerel er dan af blijven ja.
Citaat:Maar moet je dan verbaasd zijn dat het ook wel eens verder gaat?
Citaat:Erg ja. Eigen schuld. Ook ja.
bruintje123 schreef:Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen.
bruintje123 schreef:Van mij mag ze zeuren.
Maar je moet niet raar staan kijken als je hoerig aan het dansen bent in een discotheek met dronken mannen dat je dan ook wel eens ergens betast wordt.
Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen. En dan 1 verkeerde treffen op honderden mannen niet direct heel verbazend is.
In Keulen liepen mensen met winterkleding.. Provoceerde op geen enkele manier.
Maar daar betasten honderden mannen vrouwen.
Dat vergelijken en dan roepen blanken doen het ook schiet mij verkeerd.
Emmaa_ schreef:Het gaat mij erom, dat als een vrouw aangerand wordt door een vluchteling, asielzoeker of buitenlander, er niet over de vrouwen zelf gepraat wordt. Maar als ik met mijn verhaal naar voren kom in een poging nuance te zoeken, dan stel ik me aan, heb ik het uitgelokt, verzin ik het, doe ik het alleen om carriere te maken, ben ik niet echt verkracht, verdien ik het om een nachtje in een azc te slapen, moet ik in een kort rokje carnaval in Keulen gaan vieren, en dit is echt nog maar een hele gematigde greep van de berichten die ik vandaag en gisteren heb gekregen. Waarom wordt er in mijn geval niet gepraat over de dader? Waarom is het mijn eigen schuld als de dader autochtoon is, terwijl hij me net zo goed heeft verkracht als een vluchteling zou doen?
bruintje123 schreef:Natuurlijk heeft kleding en de dans pasjes er wel mee te maken.
Nogal naïef om anders te denken.
Sta je daar in je spijkerbroek met gewoon shirt normaal te dansen wordt je niet betast.
Shadow0 schreef:bruintje123 schreef:Ik vind het niet eerlijk om dan alle verantwoording alleen bij de man te leggen.
Dat lijkt me anders een prima plek om de verantwoordelijkheid voor dergelijk wangedrag bij te leggen.Het is niet zo moeilijk om iemand niet te verkrachten hoor. Dat kunnen we echt wel verwachten van mannen. Zo hoog is die standaard niet.
De wet is er vrij duidelijk over, de normale Nederlandse normen zijn er ook vrij duidelijk over: intimiteiten mogen alleen met instemming van beiden. Dat is niet moeilijk en ook niet onhaalbaar. De meeste mensen kunnen dat prima.
Blue_Eyes schreef:Emmaa_ schreef:Het gaat mij erom, dat als een vrouw aangerand wordt door een vluchteling, asielzoeker of buitenlander, er niet over de vrouwen zelf gepraat wordt. Maar als ik met mijn verhaal naar voren kom in een poging nuance te zoeken, dan stel ik me aan, heb ik het uitgelokt, verzin ik het, doe ik het alleen om carriere te maken, ben ik niet echt verkracht, verdien ik het om een nachtje in een azc te slapen, moet ik in een kort rokje carnaval in Keulen gaan vieren, en dit is echt nog maar een hele gematigde greep van de berichten die ik vandaag en gisteren heb gekregen. Waarom wordt er in mijn geval niet gepraat over de dader? Waarom is het mijn eigen schuld als de dader autochtoon is, terwijl hij me net zo goed heeft verkracht als een vluchteling zou doen?
Ik had dit topic ontstipt, maar dit hoorde ik via-via en daar wil ik toch nog even op reageren. Wat vind ik dat erg! De manier waarop er blijkbaar met mensen kan worden omgegaan zegt iets over het niveau. Emma, je bent een superdapper mens. Ga zo door!
bruintje123 schreef:Natuurlijk heeft kleding en de dans pasjes er wel mee te maken.
Nogal naïef om anders te denken.
Sta je daar in je spijkerbroek met gewoon shirt normaal te dansen wordt je niet betast.
Sure. Wanneer ben jij voor het laatst in een disco geweest?Ik geloof dat je wat gemist hebt.
Anyway. Ik ga weer, ik vind het er hier de laatste paar pagina's niet echt beter op geworden.
bruintje123 schreef:Toch werd Keulen wel gebagatelliseerd door te zeggen: Kijk blanke doen het ook.
Citaat:Maar ik heb wel de mening dat wij slimme vrouwen ook na kunnen denken.
En bij een beetje nadenken weet je ook wanneer je jezelf in een bepaalde positie brengt.
Citaat:Ja natuurlijk moet een man er van af blijven als iemand direct duidelijk is.
Citaat:Maar we moeten nu ook niet alleen de mannen als domoren met alleen hormonen gaan bestempelen als een vrouw totaal ander gedrag laat zien als dat ze blijkbaar achteraf bedoeld.