wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jade15

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:01

Maar ik hoor nog weinig positieve dingen over Wilders uit de linkse hoek???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:01

Het enige goede en wat haalbaar is dat ik heb kunnen ontdekken in de PVV-visie is:

De PVV kiest voor dierenwelzijn en dierenbeulen moeten keihard worden aangepakt en een levenslang verbod op het houden van dieren krijgen.

Met nadruk op: haalbaar

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:02

Jade15 schreef:
Wat is het motief van PVV om daarop te bezuinigen dan? Ontkenning van het probleem?

Geen idee, tis ook niet heel duidelijk ie er precies mee bedoelt. Maar verslavingen etc. valt ook onder GGZ..

Misschien moeten we zelf een handtekeningenactie opstarten tegen die leenreclames??

Oh en wat ik voor positiefs over Wilders heb is dat ik het een heel slimme en berekenende man vind :)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:03

Nou dat vind ik wel een goeie. De partij voor de dieren is er zelfs niet in geslaagd om dit op de kaart te krijgen maar goed er is nog hoop dus.
Maar misschien hebben die dierenbeulen ook wel een hele goede achterliggende reden dat we ze daarin moeten helpen cq. knuffelen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:04

janesmith schreef:
Turks fruit en Turkse pizza zijn een verrijking voor ons culinair genoegen. Shoarma ook, trouwens.

Da's voedsel, niets positiefs over allochtonen zelf ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:05

ik ben gek op mijn bosnische medewerkers, helemaal blind van de turkse en geniet van mijn surinaamse.........

er zijn geen betere........... ik kan trots zijn op moslim vrouwen die het helemaal maken, en trots zijn op moslim mannen die een bijdrage leveren aan de maatschappij.........

en gaat heel kleinerend klinken..... maar ik heb een vuilnisophaler op de zaak die marrokaan is... jaar of 50............

geweldige man!!! mijn vriendje :D :D echt.......... zoo lief, zo altijd daar...........

ik had een marrokaanse buurman, die bracht me het lekkerste eten, hij vond mij zielig als alleenstaande moeder........

ja, ik heb heel veel goede dingen meegemaakt met nieuwe nederlanders..........

maargoed, heb ook vechtpartijen in de zaak meegemaakt (disc otheek waar ik 13 jaar gewerkt heb) tot aan schietpartijen aan toe.......

ben ook behoorlijk in de zeik genomen als werknemer door allochtone werknemers

dus ja....... ken beide kanten, en daarom is een mens voor mij mens........ de nederlander doet er niet voor onder!!!

ben ook beschoten door nederlanders, en zakelijk in de zeik genomen door nederlanders..........

doet een allochtoon niet voor onder.........

ik geloof in cijfertjes, show me the numbers..........

en dan met mijn eigen ervaringen, zal ik er mijn draai aan geven

Electra63

Heino dat klopt.
Ik snap ook niet waarom de PVV wilt bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg. Ik werk bij zo'n instelling.
En door alle bezuinigingen, wordt het er niet beter op voor de patient.

Jade15

Het probleem van het programma van Wilders is dat het zo kort is. Je ziet niet altijd even goed wat hij bedoelt met zijn punten, waarom het voordelig zou zijn en hoe hij het voorelkaar wil krijgen. Misschien zou dat nog slimmer van hem zijn als hij iets beter zou onderbouwen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:06

Ik kan niets positiefs over Wilders bedenken. Sorry de manier waarop hij het debat in de kamer verloederd vind ik vreselijk en de manier waarop hij over medemensen praat.

Met Pim was ik het ook niet eens, maar die was daarnaast erudiet, hield van cultuur en zo.
Maar bij Geert blijft er zo weinig moois over als hij het voor het zeggen zou krijgen, zo weinig naastenliefde en plaats voor schoonheid.
Natuur, kunst, muziek hij noemt het allemaal linkse hobby's.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:07

Heino schreef:
janesmith schreef:
Turks fruit en Turkse pizza zijn een verrijking voor ons culinair genoegen. Shoarma ook, trouwens.

Jawel is wel positief over de allochtoon, allochtoon kan lekker eten bedenken cq. klaarmaken en importeren in ander land.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:08

Kiwiko,
Het komt er dus op neer, dat jij iedereen op zich zelf beoordeeld. En dus geen hele groepen wegzet.
Dan had je toch SP moeten stemmen :D

sarabande

Electra63 schreef:
Kiwiko,
Het komt er dus op neer, dat jij iedereen op zich zelf beoordeeld. En dus geen hele groepen wegzet.
Dan had je toch SP moeten stemmen :D

Dat heeft ze ook gedaan heb ik begrepen

Hermelientje

Jade15 schreef:
Probleem is vaak Electra dat we allemaal naar een ander kijken en het dan nog net iets mooier voor elkaar willen hebben.
bijvoorbeeld goede spullen wegsmijten en weer nieuw kopen. Ik probeer daar niet aan mee te doen met als gevolg dat we belachelijk ouderwetse spullen hebben hahah

Als je ze maar lang genoeg houdt worden ze vanzelf weer modern of anders wel "retro".

Volgens mij is iedereen hier het over 1 ding eens, de noodzaak van goed onderwijs. Hoera we zijn eruit, boktforum besluit "onderwijs is het belangrijkste de rest is bijzaak". Dan moet het nu vast wel lukken om een nieuwe regering te vormen.

Dat van dat dierenstandpunt van de PVV heb ik pagina's geleden al gezegd (al geef ik daarmee niet toe dat ik links ben, ik ben uitsluitend radicaal tegen zondebokpolitiek). Ook heb ik al gezegd dat er sociale punten zitten in het partijprogramma van de PVV dat ik netjes helemaal heb gelezen (sommige mensen zouden dat zelfs linkse standpunten noemen). Ik vind het partijprogramma niet echt kort, 60 pagina's is meer dan genoeg. En als het niet zo vaak in herhaling was gevallen over moslims was er al weer heel wat meer ruimte geweest voor andere dingen. ;)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:10

NOu dat zouden we allemaal moeten doen, iedereen op zichzelf beoordelen. Toch??? Maar dat zouden ook alle partijen moeten doen. Is dat alleen de SP die dat doet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:10

@ Saar tuurlijk heb ik SP gestemd ..... wat kan je anders heden ten dagen :D :D :D

maar dat neemt niet weg dat ik me ook wel kan vinden in sommige dingen die wilders zegt :D ook al klinkt dat heel krom :)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:12

NOu zit al een paar jaar te wachten tot poepbruine badkamers weer in worden maar zie het toch niet echt gebeuren. En tegels met bloemetjes? Wanneer mag ik die weer omarmen? Alleen die saaie omafiets, die blijft maar terugkomen, en de minirok.

RoodZonnetje

Jade15 schreef:
NOu dat zouden we allemaal moeten doen, iedereen op zichzelf beoordelen. Toch??? Maar dat zouden ook alle partijen moeten doen. Is dat alleen de SP die dat doet?

GroenLinks doet 't ook :)

Electra63

Wat ik positief aan allochtonen vind, is dat zij gastvrij zijn en goed voor hun ouderen zorgen. Er zijn bijna geen allochtonen in onze bejaardentehuizen. De familie zorgt met elkaar voor oma/opa.

Ik heb een turkse collega. Die woont hier met 5 broers (werken allemaal).
Zijn moeder is oud en ziek en wordt verzorgd door zijn enige zus in Turkije.
Hij heeft met mijn werkgever afgesproken, dat hij iedere week een aantal uren overwerkt (tijd voor tijd) en om de vijf weken gaat hij een week naar Turkije om zijn zus te ondersteunen. Dit kost hem al zijn verlofuren.
En zijn broers doen hetzelfde.
Ik vind dit super, kost heel veel tijd en geld, maar op die manier kunnen zij toch moeder en zus helpen, omdat in Turkije er geen andere mogelijkheden zijn.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:13

Ben ik nou de enige trouwens die Pim enger vind/vond dan Wilders? Met dat rare gebaar at your service.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:14

Jade15 schreef:

Nee, maar bij de stemwijzer van Kiwiko kwam uit: PVV of SP

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:14

Pim had meer charisma.......... wilders is een freak om te zien.......

pim was charismatisch :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:15

Ik vond Pim juist sympathieker dan Wilders :)
Pim nuanceerde naar mijn idee meer dan Wilders doet.

Electra, absoluut! Bejaardentehuizen zitten vol met blanken en amper allochtonen..

janesmith

Jade15 schreef:
Maar ik hoor nog weinig positieve dingen over Wilders uit de linkse hoek???

Dan zal ik het maar doen.

*Hij heeft het ingeslapen politiek bestel weer hardhandig wakker geschud. De van oudsher ingedutte partijen waren laks en lui geworden. Nu weten ze dat ze weer werken moeten voor hun geld.
*Hij heeft een heel goed punt door af te willen stappen van die onnodige JSF. Als er oorlog komt is er toch zowat geen land dat we verslaan kunnen.
Die JSF dient alleen maar om mee te kunnen doen aan NAVO missie´s, en als we die niet hebben hoeven we ook niet mee te doen.
*Hij is heel lief voor zijn moeder bij wie hij iedere week op bezoek gaat.
*Hij schijnt een goed gevoel voor humor te hebben
*En nu de kwaliteit die ik het meest bewonder in hem, hij is zeer adrem en geweldig scherp in het debat. Kan in een paar woorden precies de kern van een onderwerp raken. Maar vooral heeft hij geen enkel respect voor zijn politieke tegenstanders, net zoals die op hun beurt geen enkel respect hebben voor ons. Iedereen is alweer vergeten wat we genept zijn met dat referendum. We zeiden nee, maar dat beviel het kabinet niet, vervolgens hebben ze een paar punten en komma's gewijzigd en vervolgens zeiden ze dat het niet meer nodig was om het in een referendum aan het volk voor te leggen omdat het geen grondwettelijk karakter meer had. De waarheid is dat ons antwoord ze niet beviel. Het referendum vinden ze mooi, zolang er maar wel de uitkomst uitkomt die zij wensen, anders vinden ze er niks meer aan.

Jade15

Groen links had hele goede punten vond ik, toch kon ik het weer niet opbrengen erop te stemmen. Hoefde achteraf ook niet want Femke was al dolblij met die paar zetels extra, ze had er niet meer nodig. Wat een vertoning met de uitslag.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:17

Heino schreef:
janesmith schreef:

Nou, ik koop die dingen van ze en daardoor kunnen zij hun kinderen weer kleden en voeden, me dunkt dat dat positief is.