ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:23

Als de Portugese politie achter hun eigen onderzoek staat is het niet nodig om een onafhankelijk bureau te verbieden met mensen te praten. Ik vind dat vreemd en het lijkt erop alsof er te dicht bij de waarheid gekomen wordt. Welke dat dan ook is. ook duidt dit des te meer op incompetentie, die men blijkbaar verborgen wil houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:26

Zoals ik zeg het is maar wat je wil zien, als je al van gedachten bent dat de portugese politie een heel geheimhouding heeft ga je heel dat bericht interpreteren als. En denk dat het redelijk naar buiten staat dat er fouten werden gemaakt, ook door engelse politie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:29

De Britse politie was niet verantwoorldeijk voor het veilig stellen van de PD. ook opmerkelijk dat er een rechercheur van de zaak is gehaald en de opvolger met niets nieuws komt en het ook in de media niet beter doet. Dit zaakje stinkt, of aan de kant van de ouders of aan de kant van de politie. Ik neig naar het laatste.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:31

Dus moeten zij met iets nieuws komen, als er niks is kan er niks gevonden worden Lachen zou maar raar zijn nieuwe rechercheur en plots nieuw bewijs, zou ik verdachter vinden Lachen
Britse is niet verantwoordelijk, maar heeft wel achter de schouders toegekeken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:38

Pas veel later heeft de Britse politie meegekeken. Die moesten het met de bevindingen van de Portigese collega's doem. Ze zullen niet voor niets kritiek op de portugesen hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:42

faye schreef:
Pas veel later heeft de Britse politie meegekeken. Die moesten het met de bevindingen van de Portigese collega's doem. Ze zullen niet voor niets kritiek op de portugesen hebben.

Kritiek heb je altijd als buitenstaander, zeker als het om grote zaken en vaak moeilijke. Dan kan iedereen het beter, net zoals op de zaak van Andrej Tsjikatilo Rostov ripper, en btk daar had heel de wereld alleen oog voor de vergissingen. Tot dat zij natuurlijk een monster hadden dan was het weer staart onder en zwijgen. Maar juist door dat gestuw worden er fouten gemaakt, want een stille zaak is een slechte zaak volgens vele.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:47

Je zou toch zeggen dat de politie van welke nationaliteit dan ook een doel voor ogen hebben. In dit geval gaan ze publiekelijk elkaar de vliegen zitten afvangen. Dit blijf ik uitermate vreemd vinden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:02

Ik vraag me af waar men het vandaan heeft dat de Britse politie kritiek heeft op de Portugese politie? Er is sprake van een samenwerking. De Britse POLITIEK en media heeft kritiek. Dat is iets heel anders. En iets waar men zich boos om maakt en wat voor spanning binnen de politiek zorgt dat zeer ongunstig is gezien de politieke situatie tussen de landen.
Of is er iets gaande achter de rug van Portugal om ? Ook mogelijk en dan behoorlijk achterbaks.
Overigens is er binnen Portugal ook gewoon kritiek op bepaalde dingen, met name de geheimhouding en idd het niet afsluiten van het appartement, heel gezond en normaal, maar moet dat hier allemaal herkauwd elke paar pagina´s?

Waar is het op gebaseerd dat de politie wel corrupt moet zijn en de ouders onschuldig? Vergeet niet dat er hier verschillende soorten politie zijn, welke moet dan betrokken zijn? De GNR, de PSP, de PJ? Waarom roept Kate zelf met ontvoering zonder losgeld als eh, de politie een kind heeft meegenomen? Haar daarvoor betaald? Wat moet ik me er bij voorstellen als men denkt dat de politie er bij betrokken is, en welk dan?

Overigens zijn de McCann bezig met het proberen te weerleggen van alle bewijzen die er zijn door op elk bewijs een team te zetten die daarvan de onbetrouwbaarheid vooral aantoont (zoals een zaak er bij halen waarbij de honden in discridiet worden gebracht, een zaak erbij halen waarbij DNA niet als bewijs geaccepteerd werd etc). Blijkbaar gaan ze er van uit dat ze toch voor moeten komen....

Het lijkt mij onnodig als je werkelijk onschuldig bent, want dan wijzen de bewijzen dat toch ook uit?
Ze worden heus niet veroordeeld op een zoveel procent waarschijnlijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:25

Lusitana schreef:
Ik vraag me af waar men het vandaan heeft dat de Britse politie kritiek heeft op de Portugese politie? Er is sprake van een samenwerking. De Britse POLITIEK en media heeft kritiek. Dat is iets heel anders. En iets waar men zich boos om maakt en wat voor spanning binnen de politiek zorgt dat zeer ongunstig is gezien de politieke situatie tussen de landen.
Of is er iets gaande achter de rug van Portugal om ? Ook mogelijk en dan behoorlijk achterbaks.
Overigens is er binnen Portugal ook gewoon kritiek op bepaalde dingen, met name de geheimhouding en idd het niet afsluiten van het appartement, heel gezond en normaal, maar moet dat hier allemaal herkauwd elke paar pagina´s?

Waarom mag dat niet "herkauwd"worden als tegewicht tegen het eindellos herkauwen hoe slecht de mc cann troep/clan wel niet is? I don't see the difference?

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:35

faye schreef:
Lusitana schreef:

Waarom mag dat niet "herkauwd"worden als tegewicht tegen het eindellos herkauwen hoe slecht de mc cann troep/clan wel niet is? I don't see the difference?

Faye ik wil jou even tussendoor iets vragen. Ik proef bij jou een fanatisme in jouw postings welke ik eigenlijk niet goed kan plaatsen. Correct me if I 'm wrong.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:07

randalinpony schreef:
Iemand bekend met deze stichting?

http://www.cwat.nl/cases/madeleine/

Ja, dat is dat Strongwood team dat gesponsord door Hyves eerder in Portugal is geweest om de zaak te onderzoeken. Ze gingen samen met een paar mediums via Enigma. Conclusie van hen vorige keer was een spoor dat naar zee leidde.
Ze zoeken nu dus blijkbaar nieuwe sponsors om onderzoek voort te zetten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:08

faye schreef:
De Britse politie was niet verantwoorldeijk voor het veilig stellen van de PD. ook opmerkelijk dat er een rechercheur van de zaak is gehaald en de opvolger met niets nieuws komt en het ook in de media niet beter doet. Dit zaakje stinkt, of aan de kant van de ouders of aan de kant van de politie. Ik neig naar het laatste.

Volgens mij is het niet een kwestie van "Van de zaak gehaald". Er was gewoon een frisse kijk op het onderzoek nodig omdat het vastliep.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:14

Truck driver saw woman with child in Silves

Child was wrapped up in a blanket and was delivered to a man

Diario de Noticias - 21 de Novembro de 2007

"I saw a woman delivering a child to a man on a road, in the Silves area. What surprised me most was the fact that the child was wrapped up in a blanket, which is not normal, during an afternoon in May, with the heat that was felt in the Algarve, at that time of the year". This testimony was transmitted approximately two weeks ago to the Spanish company of private detectives, Metodo 3, which was hired by the McCann couple to follow the track of Madeleine, by a Portuguese truck driver who guarantees he saw the scene on May 5, between 5 and 6 p.m. As DN was able to establish with the detectives, the man told the Policia Judiciaria about what he saw, at the time.

When he was confronted by the private investigators with several photos, including that of Michaela Walcuzh, Robert Murat's partner, the truck driver pointed at the 34-year-old German citizen, as being the one "that seemed to him like having been on the Silves road, delivering the child to a man". "It's a lead that we are investigating very attentively, just like many others that arrive here and which we don't dismiss. This one includes a perfectly abnormal detail, which is a child wrapped up in a blanket" in the heat of May, a senior officer from Metodo3, who is in the Algarve investigating the case, told DN.

At the time that Maddie disappeared, the PJ announced that, along with the child, a pink blanket had been taken out of the room where she was sleeping, at the Ocean Club, in Praia da Luz.

According to the information that was given by the truck driver to Metodo 3, "the woman delivered the child to the man who was waiting for her in a black car that was parked in a field area within the council of Silves. Two days after the disappearance of Maddie and when the press was focusing on the case and the face of the British child was already known by everyone, the truck driver immediately gave the info to the PJ", the investigator said, adding that the testimony was repeated to Metodo3 when the company opened a phone line for anyone who might have information to offer about the disappearance". This sighting happened at a time when the PJ throroughly searched the tapes from the video surveillance system of the petrol stations on the Via do Infante [highway that crosses the Algarve] in the Silves area.

http://dn.sapo.pt/2007/11/21/socieda...ca_silves.html

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:28

Dame in kwestie had op die dag haar auto naar de garage gebracht met problemen met de versnellingsbak en zat thuis. Haar agenda, waarin ze alles opschrijft wat ze per dag doet, is al eens in beslag genoemn, dus de politie weet waar ze uithing die dag. Dat staat weer in het stuk van de link die ik eerder gaf, dat zal ik even vertalen.

Het is niet vreemd om een slapend kind in een deken te dragen.

Overigens kan het theoretisch natuurlijk ook toen al een lijkje zijn geweest.....in opdracht weggebracht en later weer ogehaald, wat het lijkvocht in hun eigen auto kan verklaren. Ik noem maar wat. ALS ze al echt gezien is.
Er is ongelooflijk veel geld uitgeloofd, is het dan niet heel vreemd dat zoiets nu pas naar buiten komt en dat de politie zegt dat ze helemaal niks gehoord hebben van die man?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:46

Citaat:
De PJ weet wanneer de privé detectives die door de McCanns gehuurd zijn in Portugal zijn. “We weten wanneer ze komen en wat ze hier doen”, verzekerde een bron dicht bij het onderzoek aan de CM en voegt nog toe “ze kunnen in Portugal verblijven zolang ze het onderzoek niet in de weg staan”. De mannen van het spaanse bureau Metodo 3 kunnen“spreken met buren, of met wie ze maar willen, zolang ze maar niet een formeel onderzoek ”, vertelde op zijn beurt de bron bij het publieke ministerie. “Als ze met een getuigen spreken uit het proces of als ze acces hebben tot een stuk (ding) uit het proces, begaan ze een misdaad die tegenwerking van de justitie kan zijn”, legt hij uit.

De informatie die tot nu toe is verzameld door de detectives worden als weinig geloofwaardig gezien door de PJ. Het lijkt op een "vangst met de staart in de mond", refereerd een bron bij het onderzoek, die uitlegt dat de spanjaarden alleen daar komen die al genoemd zijn”.

De meest recente verdachten waar de detectives van Metodo 3 mee ankomen zijn Michaela Walczuk, vriendin van Robert Murat, en Luís António, de man van Michaela. PJ hecht geen waarde aan deze verdachten.
“op de dag waarvan ze zeggen dat zij gezien is, was, Michaela waarschijnlijk in Lagos, want toendertijd stond haar auto, een Skoda busje bij d egarage, met een probleem in de versnellingsbak ”, vertelt Francisco Pagarete, advokaat van Robert Murat en vriend van Michaela Walczuk.

“Dat is iets wat de PJ weet”, gaat Pagarete verder, opmerkend dat “ze alleen niet goed weet wat ze op die dag heeft gedaan omdat de agenda, waar ze alles in op schreef per dag, bij de objecten is die de PJ in beslag heeft genomen en nog niet teruggegeven”.

Bedenk dat, toen Robert Murat arguido werd, in Mei, Michaela en haar man, Luís António, ook zijn ondervraagd en hoewel ze niet arguidos werden, werden er wel wat persoonlijke objecten in beslag genomen.

Wat betreft de privé onderzoeken aangevraagd door het stel, betreffende Renault Scenic (nieuws van gisteren), daarvan vind de PJ niet dat het effect heeft op hen. “Als daar wat uitkomt zegt het alleen wat over het lab in Birmingham en de resultaten die zij vonden, en dan hebben we het over een van de beste en meest geloofwaardige laboratoria voor forensisch onderzoek ter wereld".

De analises die Kate en Gerry McCann hebebn aangevraagd, waarvan de resultaten gisteren publiek werden gemaakt door een bron bij de McCanns, tonen zogenaamd geen enkele sporen van Madeleine aan in de Renault Scenic, in tegenstelling tot de resultaten uit Birmingham.

Dezelfde bron zegt dat er testen zijn gedaan bij de tweeling om aan te tonen dat er geen drug is gegeven aan de kinderen om ze in slaap te krijgen. Nog volgens deze bron waren de McCanns bewijzen aan het verzamelen dat het werk van de honden - die de lijklucht waarnamen in d eauto en het appartement- niet 100% betrouwbaar is.

Al deze stappen lijken op dat Kate e Gerry McCann op dit moment een verdediging voor der echtzaal aan het voorbereiden zijn, voor het geval dat ze voor moetyen komen in verband met de verdwijning van hun dochter Madeleine, op 3 mei.

Spanjaarden

SILVES

De mannen van Metodo 3 waren gisteren in Portugal. En de CM (krant) weet dat ze naar een paralelweg wezen bij Silves als plek waar Michaela zogenaamd gezien is bij het overhandigen van een kind dat op Madeleine leek aan een man, twee dagen na haar verdwijning, 5 Mei.

MOMENT

“Ze geloven dat dit het moment was waarop Madeleine door de oorspronkelijke kidnappers is ingeleverd aan een groep die haar naar buiten Portugal transporteerden”, zegt een bron dicht bij de detectives. De groep die het meisje ontving is een deel van een pedofielennet, zeggen de spanjaarden.

BOOT

“Ze is per boot direct uit Portugal of via Spanje getransporteerd, op een ferry naar Tânger”, zegt dezelde bron die de overtuigingen van de detetives noemt.

Buitenlandse pers:

ANGST

Jane Tanner garnadeert aan ‘The Sun’ dat ze niet eerder heeft verteld wat ze had gezien, uit angst voor de reactie van Kate McCann.

SMOKKEL

‘The Telegraph’ zegt dat Maddie aan een kindersmokkelaar is gegeven die haar naar Marokko heeft gebracht.

GETUIGE

De Spaanse Isabel González garnadeerd aan de ‘Daily Mail’ dat ze de vriendin van Murat met Maddie in Marokko heeft gezien.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:20

faye schreef:

Het verschil is dat wat er over de McCanns geschreven wordt over het algemeen feiten zijn (ze gingen echt gewoon elke avond uit eten en lieten de kinderen alleen en ze lieten zich vollopen, daar zijn heel veel getuigen van, nl personeel en andere gasten en ze vertellen het zelf ook) wat wel een rol speelt in de verdwijning, en dat de getuigenissen van de clan nogal eens veranderen, dus steeds opnieuw in de aandacht zijn; en waar jij mee aankomt niet echt gebaseerd is op ook maar iets is dat in die richting wijst.
Maar, als je dan zo overtuigd bent, wat denk je dan exact wat ze gedaan hebben en wie? Welke soort politie? GNR, PSP of PJ? Er was ook nog eens supervisie. Allemaal in het complot? Onderbouw eens iets?
Verder heeft de geschiedenis van Portugal nog nooit eerder zoiets aan de hand gehad. Denk je niet dat, als het dan allemaal gore pedofielen zijn, er niet wat meer kindertjes worden weggehaald? Mooie winstgevende markt, joh! Maar waarom dan nu persee van Britten, terwijl juist met dat land de politiek zo gevoelig ligt (Portugal is afhankelijk)? Niet echt slim dan! En er zijn zoveel andere kinderen voor handen.... dorpen vol, kun je zo van straat plukken, waarom een vakantie complex opgaan? Wat betekent dat ze iemand daar moeten hebben om en kind uit te zoeken en te vertellen waar ze verblijft en hoe groot is de kans dat daar een kind alleen wordt gelaten als er een creche tot tien uur open is en babysitters voorhanden? Is er dan iemand van de Ocean Club betrokken die heeft doorgeseind dat die babysitters bij hen niet gebruikt werden?
Hoe komt het dat er hier maar 19 kinderen verdwenen zijn in 30 jaar, waarvan een aantal zeker dood, alleen niet aan kunnen tonen, en van de rest de helft gevonden? Je zou toch zeggen dat zo'n slechte politie dan nooit wat terugvindt en veel meer kinderen wegsluist....
(dat is trouwens net zoveel als in 1 week in Engeland.... gal spuien over hoe slecht de politie is, is daar veel meer op zijn plek).
Je ziet het, ik heb nogal wat vragen bij de theorie van politiebetrokkenheid, heeft iemand daar antwoorden op? Dan kunnen we die mogelijkheid best bespreken.
Maar met iets vaags als "volgens mij heeft de politie er wat mee te maken, die vertrouw ik niet" kunnen we niet zoveel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:11

russel schreef:
Piepelotje, de ouders riepen toch meteen ontvoering? Dan is het juist wel normaal dat de PD wordt afgesloten voor nader onderzoek. In zo een geval eigenlijk altijd, je moet nl met alle mogelijkheden rekening houden. Dus, ja in mijn ogen zijn er idd in het begin fouten gemaakt waardoor belangrijke sporen, dna, geur en andere sporen vernietigd zijn.

Je hebt daar gelijk in, maar het afsluiten van de crime scene op dat moment zou niet veel uit hebben gemaakt, aangezien - toen de eerste agenten ter plaatse arriveerden - "the world and his dog" zoals ze zeiden, ofwel ongeveer de hele wereld rondstampte in de kamer, waaronder zo ongeveer alle McCann vrienden.
Dom van de McCanns? Of misschien wel sluw. Want je verwacht toch ook van deze academisch geschoolde mensen toch ook wel dat ze weten dat er op die manier sporen verloren gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:15

Maar als er echt sprake is van ontvoering ben je in paniek. Ik denk niet dat ik dan mijn vrienden wegstuur

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:17

Babootje schreef:
randalinpony schreef:
Iemand bekend met deze stichting?

http://www.cwat.nl/cases/madeleine/

Ja, dat is dat Strongwood team dat gesponsord door Hyves eerder in Portugal is geweest om de zaak te onderzoeken. Ze gingen samen met een paar mediums via Enigma. Conclusie van hen vorige keer was een spoor dat naar zee leidde.
Ze zoeken nu dus blijkbaar nieuwe sponsors om onderzoek voort te zetten.

Maar wat gaan ze dan als verder onderzoek doen, zee uitbaggeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:27

Babootje schreef:
russel schreef:
Piepelotje, de ouders riepen toch meteen ontvoering? Dan is het juist wel normaal dat de PD wordt afgesloten voor nader onderzoek. In zo een geval eigenlijk altijd, je moet nl met alle mogelijkheden rekening houden. Dus, ja in mijn ogen zijn er idd in het begin fouten gemaakt waardoor belangrijke sporen, dna, geur en andere sporen vernietigd zijn.

Je hebt daar gelijk in, maar het afsluiten van de crime scene op dat moment zou niet veel uit hebben gemaakt, aangezien - toen de eerste agenten ter plaatse arriveerden - "the world and his dog" zoals ze zeiden, ofwel ongeveer de hele wereld rondstampte in de kamer, waaronder zo ongeveer alle McCann vrienden.
Dom van de McCanns? Of misschien wel sluw. Want je verwacht toch ook van deze academisch geschoolde mensen toch ook wel dat ze weten dat er op die manier sporen verloren gaan.

Ik denk niet dat ze weten hoe zo een onderzoek in elkaar zit, laten we eerlijk zijn, de mensen van dit topic?? Daar is nl ook nog een flinke opleiding voor nodig om zo tactisch te werk kunnen gaan. Immers de vrienden van de McCann's horen wel bij de PD, juist!!! Die in het onderzoek vergeten, is een cruciale fout. Je zal maar een spoor veilig stellen en het niet van de onbekende verdachte, maar een onbelangrijke getuige, een van de vrienden van de McCann's dus. Vraag mij zelfs af of ze wel getuigenslips hebben genomen van ook de politiemensen... Je moet eens weten wat een fouten er gemaakt kunnen worden als je niet precies weet hoe een PD moet worden afgezet en hoe alle sporen moeten worden veiliggesteld en in kaart gebracht moeten worden. Dát is nl je basis van je onderzoek.

Idd een hele ingewikkelde PD, daar is zeer zeker expertise voor nodig en dat zal wellicht wel het kritiek nu zijn. Wij weten ook niet hoe de politie bv als een olifant door een porceleinen kast heeft gedenderd, als we wel aan mogen nemen dat de vrienden of voor het eerst daar zijn of regelmatig, maar wel bij de eerstverdachten behoren, hun sporen wel degelijk van belang zijn.

Een mooie anekdote bv: een spoor analyseren en rechercheren en na een hele lange tijd er achter komen dat het een vingerarfdruk/voetafdruk/haar van een politieman is die na de crime ter plaatse is geweest. Ook zij maken nl sporen. Ik weet als geen ander dat politiemensen heel erg nieuwsgierig zijn en graag met een kluitje de PD op denderen. Dat er dan gelukkig een hooggeplaatste, oplettende diender is die ze en mass terug brult, is dan weer behoudt van zo een PD. Is dat nu ook gebeurt? Hebben deze basispolitiemensen evenveel verstand van recherchewerk?? Niet altijd en niet overal. Om kritiek onderuit te halen moet je wel weten hoe de vork in de steel steekt en dat weten WIJ met zijn allen dus niet, dus voorzichtig zijn met veronderstellingen.

Ik kom nog even terug op dat lijkengeur. BV een PD is verkeerd afgezet, er zijn dienders ter plaatse geweest die eigenlijk niet nodig waren, maar ook even kwamen kijken, immers sensatie ( Knipoog echt hoor!! anders hou je niet van je vak) Daar zal toch maar een diender tussen hebben gezeten die met een lijk heeft lopen slepen. Niet zozeer een lijk van een misdrijf, maar bv een overleden persoon die wellicht al 1 of 2 dagen dood in zijn woning heeft gelegen. Als je de schouwarts moet helpen dat moet je ook zo een lijk vast houden, zo een geur gaat overal inzitten, ook in je kleren. Ook in je broek, jas die je wellicht diezelfde week nog aanhebt zal je maar de volgende dag bij de McCann's op de stoep hebben gestaan, ergens tegen aan geleund hebben gestaan. Een hond pikt die geur op. Dan zijn de poppen aan het dansen. Hoe ver gaan ze de gangen van hun eigen mensen na??? Ik verzin niet zomaar wat hoor, dit zijn hele reële voorbeelden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:38

De vriendin van Murat heeft een alibi. Op het moment dat gezien is dat het kind is overhandigd in Silves, zat ze ongeveer 20 km verderop op een vergadering van Jehovah's Getuigen, die dit ook hebben bevestigd.

24 horas bericht 21/11/07, dat de PJ geen concreet bewijs heeft om de McCanns of Murat in staat van beschuldiging te stellen. Het team van rechercheurs dat aan de zaak werkt, onder leiding van Rebelo, bereidt zich voor op hun terugkeer naar Lissabon.
Het tot nu toe verzamelde bewijs is niet voldoende om iemand aan te wijzen. De lab resultaten die tot nu toe zijn ontvangen, van de National instituut of Legal Medicine, the Scientific Police Lab en het Forensisch Lab in Birmingham zijn niet voldoende om een conclusie te trekken, zo heeft een bron dicht bij het onderzoek toegegeven.
De nieuwe analyses van het bewijs dat aan het begin van het onderzoek is verzameld geven alleen enkele tegenstrijdigheden aan in de verklaringen van de vrienden van de McCanns die bij het diner aanwezig waren op de avond van de verdwijning van Maddie. Tevens is besloten dat niemand van de PJ deelneemt in de verhoren van de Britse getuigen en verdachten en dat alleen de onderzoeksvragen (met ongeveer 100 vragen) naar de autoriteiten Leicester wordt gezonden.
Alhoewel de PJ enkele testen uit Forensisch lab in Birmingham heeft ontvangen, is het eindrapporta er nog niet. De lijst met telefoontjes die de McCanns heeft gepleegd op de dag van de verdwijning van Maddie is er ook nog niet.
Feitelijk zijn we terug bij stap 1. De ouders zijn nog steeds hoofdverdachte van het verbergen van een dode Maddie, niet van haar dood, waarvan de PJ nog steeds geloofd dat deze bij ongeluk is veroorzaakt. Er is echter geen bewijs.
Geconfronteerd met de huidige stand van zaken in het onderzoek overweegt de PJ om het team, dat speciaal voor deze zaak is samengesteld - te ontmantelen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:41

spijtig dat ze al opgeven, mischien is het juist goed om terug van stap 1 te beginnen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:44

russel schreef:
Ik denk niet dat ze weten hoe zo een onderzoek in elkaar zit, laten we eerlijk zijn, de mensen van dit topic?? Daar is nl ook nog een flinke opleiding voor nodig om zo tactisch te werk kunnen gaan.

Ik denk niet dat het nodig is om te weten hoe zo een onderzoek in elkaar steekt. Maar laten we ook eerlijk zijn, er zijn al jaren diverse dergelijke programma's op TV (zoals CSI etc etc) dat ik me niet kan voorstellen dat er nog iemand bestaat die niet weet dat het niet verstandig is om "the world and his dog" in een kamer te laten rondlopen van waaruit je dochter net ontvoerd is (zoals ze zelf dachten). Wat heeft het nu voor zin om iedereen in die kamer te laten rondlopen als het kind er niet meer is. Ga dan zoeken op het complex om te kijken of ze daar misschien rondloopt. Snap ik nog steeds niet. Tenzij ze dat bewust hebben gedaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:45

katiavl schreef:
Maar wat gaan ze dan als verder onderzoek doen, zee uitbaggeren Haha!

Geen idee, misschien weer wat spiritueels of zo. Ze doen onderzoek op basis van aanwijzingen die door een medium zijn verstrekt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:46

Daar heb je een feit babootje, in begin fase snap ik het wel dan denk je mischien dat ze zich verstopt. Deed ik ook vroeger veel, maar dat duurt een minuut niet langer en heb je niet vijf mensen voor nodig