Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:45

mvdende schreef:
_San87_ schreef:
Moet je wel geld hebben om die kachels te kopen, en vervolgens van brandstof te voorzien. En een goede koolmonooxidemelder hebben.

Ze zijn gelukkig niet extreem duur. €135 voor de kachel €13 voor de co melder (action) en €56 per 20L Qlima brandstof. In België is de brandstof stukken goedkoper, scheelt een tientje per jerrycan, dus zelfs vanuit Rotterdam een ritje België bespaar je flink mee)

Ik heb de halve winter (december aangekocht) met 1/2 tank brandstof gedaan als je hem als bijverwarming gebruikt en laat sudderen.

Tis een uitgave in één keer, maar op de langere termijn waarschijnlijk goedkoper dan een gas cv.

Mijn ouders kwamen erachter afgelopen herfst dat ze een variabel energie contract hadden, zijn overgestapt op bioethanol en petroleum kachel voor de hoofdverwarming. De cv heeft de gehele winter uit gestaan. En ze zijn goedkoper uit geweest op deze manier dan dat ze "ouderwets" zoals de afgelopen 28 jaar op cv gestookt hadden.

Dus ja, aanschaf kosten zijn misschien hoger, maar de verbruikskosten waren héél duidelijk véél lager aan het einde van de winter.

Voor mij zou die 20 liter tillen al niet haalbaar zijn. Als je medisch wat mankeert kan tillen niet lukken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:49

mvdende schreef:
_San87_ schreef:
Moet je wel geld hebben om die kachels te kopen, en vervolgens van brandstof te voorzien. En een goede koolmonooxidemelder hebben.

Ze zijn gelukkig niet extreem duur. €135 voor de kachel €13 voor de co melder (action) en €56 per 20L Qlima brandstof. In België is de brandstof stukken goedkoper, scheelt een tientje per jerrycan, dus zelfs vanuit Rotterdam een ritje België bespaar je flink mee)

Ik heb de halve winter (december aangekocht) met 1/2 tank brandstof gedaan als je hem als bijverwarming gebruikt en laat sudderen.

Tis een uitgave in één keer, maar op de langere termijn waarschijnlijk goedkoper dan een gas cv.

Mijn ouders kwamen erachter afgelopen herfst dat ze een variabel energie contract hadden, zijn overgestapt op bioethanol en petroleum kachel voor de hoofdverwarming. De cv heeft de gehele winter uit gestaan. En ze zijn goedkoper uit geweest op deze manier dan dat ze "ouderwets" zoals de afgelopen 28 jaar op cv gestookt hadden.

Dus ja, aanschaf kosten zijn misschien hoger, maar de verbruikskosten waren héél duidelijk véél lager aan het einde van de winter.

Heb je een foto van die kachel? Of beter nog een linkje naar waar ze te koop zijn?

karuna
Drukke kabouter

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:52

https://www.nauticgear.nl/bootaccessoir ... eding.html

Ik heb deze,was vorig jaar wel flink goedkoper trouwens. Ik kan er ook nog op koken als ik zou willen, verbuikt geen stroom dus bij stroomuitval toch warmte warm water en eten, aardig zuinig in gebruik wel. Helaas wel ietsje geur maar voor mijn gevoelige neus goed te doen. Ook mijn huisdiertjes blijven leven ermee

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:44

Sansevieria schreef:
Ik persoonlijk vind dat er een verplicht epc/energie label voor huurwoningen moet komen, en dat alles wat hoger is als C verplicht door de verhuurder verbeterd zou moeten worden.
Daar zou onze regering m.i. vaart achter moeten zetten.

Dat plan is er, namelijk het Nationaal Isolatieprogramma:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... eprogramma

Op pg. 12-13 over o.a. de huurwoningen:
Citaat:
Prestatieafspraken met Aedes over verlaging verhuurderheffing
Over duurzaamheid:
• De sector heeft uiterlijk in 2028 alle E, F en G labels uit de sector laten verdwijnen (circa 250.000),
met uitzondering van gemeente- en Rijksmonumenten en voor sloop aangemerkte woningen, en
onder voorbehoud van instemming van 70% van de huurders met de verduurzaming en de
vergoedingentabel en instemming van de eventuele VvE. Deze maatregel snijdt aan twee kanten:
enerzijds draagt het bij aan de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen, anderzijds zullen
de huurders profiteren (deels) van lagere energiekosten. Met de sterk gestegen aardgasprijzen
betekent dit een impuls voor de betaalbaarheid

Mja, er staan nog wel wat mitsen en maren in, maar er is in elk geval wel ambitie en een doel geformuleerd.
Nu nog uitvoeren....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:14

Ja, die had ik al gezien, maar er zit nog te veel fout in het systeem van labels toekennen blijkbaar, als een woning met enkel glas een c label kan krijgen.

Kan het zo snel niet meer terugvinden, maar ik had ergens iets gelezen dat men dat mede zou kunnen koppelen aan het daadwerkelijk verbruik in een woning/vierkante meters.
Maar dat zal ook rammelen aan alle kanten, want in ieder huishouden is er een ander stookgedrag, de ene zet de ramen open als het te warm is bij wijze van spreken, en de ander zit in de kou om maar te besparen.

Hoe dan ook moet er iets in die richting gebeuren...
Kan echt niet dat mensen op een bepaald moeten kiezen tussen eten en warmte, omdat een huurbaas te belabberd is iets aan onderhoud/verbetering van een woning te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:35

Ik ben bang dat je laatste alinea werkelijkheid word of zelfs al is...

Het land dat we voor elkaar opkomen en zorgen bestaat al lang niet meer. En de kloof tussen rijk en arm word groter en groter.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 14:44

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Heb je een foto van die kachel? Of beter nog een linkje naar waar ze te koop zijn?

De Praxis heeft hem. Met 20% keuze korting met een klantenkaart nu €167. Is dus wel wat duurder geworden sinds afgelopen december. Toen had ik hem met de korting €131.
Afbeelding

Brandstof is regelmatig in België in de aanbieding voor €46 per 20L.

Gebruikt een beetje stroom voor de ventilator. Deze kachel is op temperatuur in te stellen.

Een simpelere kous kachel niet, maar heeft ook geen stroom nodig. Daar heb ik er vorig jaar één van op marktplaats gekocht en deze staat op zolder voor noodgevallen als er óók geen stroom beschikbaar is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:52

Bedankt mvdende, ik zal er ns induiken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:36

DuoPenotti schreef:

Het land dat we voor elkaar opkomen en zorgen bestaat al lang niet meer. En de kloof tussen rijk en arm word groter en groter.

Die laatste alinea is idd al wel werkelijkheid voor mensen, begin dit jaar eind vorig jaar al. Wordt nog erger komende tijd denk kk

Hier hebben ze net wel de buitenkant geschilderd en zou er gekeken worden naar rotte delen en die vervangen. Geschilderd is er, maar rotte delen zitten er nog steeds. :+ voordat ik hierin kwam kregen de huurders de optie om boven dubbel glas te krijgen, maar de huur ging er wel flink van omhoog. Hebben ze toen dus niet gedaan. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Mijn gevelisolatie is slecht, zeiknat waardoor er telkens schimmel in huis komt bij die muur, maar dat is 1 keer geïmpregneerd maar die natte isolatie zit er nog steeds in.
Het is dat ik de zolder en slaapkamer een beetje geïsoleerd heb, maar eigenlijk mag dat niet. Moet dat dus allemaal wegslepen als ik ooit weg zou gaan :+ of dak dat lek is (geweest) en al jaren geleden vervangen zou moeten worden omdat die reparatie tijdelijk was, maar geen gehoor als ik dat navraag.

Maar goed, dat is een hele discussie over woningbouwverenigingen die bepaalde dingen nalaten. Zoals een doodlopende waterleiding niet weghalen, waardoor ik van monteurs de waarschuwing krijg dat het heel gevaarlijk is.

Ik heb dus niet zoveel vertrouwen in dat verduurzamen. Of überhaupt het toekennen van die labels.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:39

MyWishMax schreef:
DuoPenotti schreef:

Die laatste alinea is idd al wel werkelijkheid voor mensen, begin dit jaar eind vorig jaar al. Wordt nog erger komende tijd denk kk

Hier hebben ze net wel de buitenkant geschilderd en zou er gekeken worden naar rotte delen en die vervangen. Geschilderd is er, maar rotte delen zitten er nog steeds. :+ voordat ik hierin kwam kregen de huurders de optie om boven dubbel glas te krijgen, maar de huur ging er wel flink van omhoog. Hebben ze toen dus niet gedaan. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Mijn gevelisolatie is slecht, zeiknat waardoor er telkens schimmel in huis komt bij die muur, maar dat is 1 keer geïmpregneerd maar die natte isolatie zit er nog steeds in.
Het is dat ik de zolder en slaapkamer een beetje geïsoleerd heb, maar eigenlijk mag dat niet. Moet dat dus allemaal wegslepen als ik ooit weg zou gaan :+ of dak dat lek is (geweest) en al jaren geleden vervangen zou moeten worden omdat die reparatie tijdelijk was, maar geen gehoor als ik dat navraag.

Maar goed, dat is een hele discussie over woningbouwverenigingen die bepaalde dingen nalaten. Zoals een doodlopende waterleiding niet weghalen, waardoor ik van monteurs de waarschuwing krijg dat het heel gevaarlijk is.

Ik heb dus niet zoveel vertrouwen in dat verduurzamen. Of überhaupt het toekennen van die labels.

Huurcommissie inschakelen :j.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:40

Ik denk dat we evengoed genoeg voor elkaar zorgen. Het sociaal vangnet is er nog steeds enorm. Inflatie is hoog. En de mensen die werken en (redelijk) goed verdienen, betalen veel belasting en krijgen weinig terug van de staat. Dat gaat naar mensen die niet werken (om welke reden dan ook) en welke minder verdienen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:41

MyWishMax schreef:
Ik vind dat dus wel duur. := dat geld heb ik niet liggen, helemaal niet als je daarna nog steeds brandstof moet kopen.

Dekens op de bank doe ik al jaren en een stuk minder stoken als jij aangeeft ;) want het was al wat jaren net aan genoeg wat ik kon betalen. Dus 19 graden is echt het maximale waar hij heel soms op staat. Niet dagelijks en soms niet eens 1 keer per week. Verder staat die uit of een keer op 15/16 graden. Mijn huis wordt in de zomer loeiheet, 2 graden koeler als buiten bijvoorbeeld en in de winter heel koud. Het is dat die beneden aanslaat als het kouder wordt als 13 graden, boven staat alles al jaren uit. (Met enkel glas := ) niet omdat ik het niet koud heb, maar je kan niet uitgeven wat je niet hebt. Voor mijn gezondheid moet ik stoken, maar ook geld hebben voor medisch en behandelingen. Dus dan maar dikke truien, broeken en dekens.

Ik weet precies wat ik verbruik en ook dat het heel erg zuinig is. Maar de prijzen worden zelfs met mijne extreem zuinige verbruik te hoog. En nog zuiniger zie ik niet in hoe het kan.

En helaas ken ik dus meer mensen met precies hetzelfde probleem.

Niet best dat het zo moet, vooral in een land als Nederland.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:36

Babsiej schreef:
Ik denk dat we evengoed genoeg voor elkaar zorgen. Het sociaal vangnet is er nog steeds enorm. Inflatie is hoog. En de mensen die werken en (redelijk) goed verdienen, betalen veel belasting en krijgen weinig terug van de staat. Dat gaat naar mensen die niet werken (om welke reden dan ook) en welke minder verdienen.

En daar gaat het dus juist fout bij de mensen die redelijk goed verdienen. Ik heb geen topsalaris, maar wel gewoon netjes wat eerder geen probleem was. Daardoor krijg ik geen enkele toeslag en dat maakt het nu verdomde lastig om het te redden elke maand. En ik ben geen big spender, mijn paard moet het goed hebben, maar voor mijzelf koop ik vrijwel nooit iets. En toch... red ik het bijna niet meer de afgelopen maanden.

Dus als ik dan lees hoeveel toeslagen sommige krijgen en dan ook nog een energietoeslag etc... Dan vraag ik mij af waarom ik mij uit de naad werk elke dag om aan het eind van de maand niets over te houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:39

Mdrf, eens. Dat heb ik ook. Heel zuur eigenlijk. Maar om nou expres minder te gaan werken om maar die toeslagen te krijgen gaat mij ook iets te ver. Ik denk eerder aan switchen van baan en meer verdienen. Enige gevaarlijke hieraan is dat ik nu vast contract heb en als je gaat switchen heb je meestal eerst een jaarcontract. En daarnaast zijn het vaak degene die er het laatst zijn bijgekomen die er het eerst uitvliegen bij een crisis of reorganisatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:45

En ik heb gewerkt, viel ziek uit maar omdat ik geen hoog salaris had werd ik niet afgekeurd. (Even buiten beschouwing laten dat wat zij aangaven dat ik kon niet klopte) Kennis verdiende meer, viel ziek uit en werd afgekeurd. Ondertussen heeft diegene een uitkering, hoeft niet te werken maar kan dat makkelijk in ander vakgebied en heeft dat een tijd ook gedaan. Alleen maar omdat hij een hoger salaris had dan ik, maar nu wel nog steeds belastbaar is voor werk en ik niet. Dus zo goed is dat niet geregeld hier. Ja, fantastisch dat er een vangnet is maar er mankeert echt heel wat aan nog.

Ik wil met alle liefde ruilen. Thuis zitten is niet leuk en geldzorgen al helemaal niet. Vooral niet als je weet dat er nooit verbetering in komt. Ik snap die jaloezie oid niet zo. Het grootste gedeelte van die mensen wil helemaal niet thuis zitten en helemaal geen toeslagen nodig hebben wat alsnog niet genoeg is nu. Maar dat hoor je heel vaak, dat mensen ook wel geld willen krijgen zonder iets te doen. Alleen geen idee hebben hoe naar dat is.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:46

Ik heb een hele leuke baan en fijne werkgever, met een goed salaris voor de functie die ik doe. Dus met een andere baan zoeken ga ik geen winst behalen. En ik ga geen werk meer doen waar ik ongelukkig van wordt, dat heb ik genoeg gedaan in mijn leven.

Onze overheid moet gewoon echt ophoepelen of een keer aan het volk gaan denken ipv aan hun eigen ego's.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:48

MyWishMax schreef:
En ik heb gewerkt, viel ziek uit maar omdat ik geen hoog salaris had werd ik niet afgekeurd. (Even buiten beschouwing laten dat wat zij aangaven dat ik kon niet klopte) Kennis verdiende meer, viel ziek uit en werd afgekeurd. Ondertussen heeft diegene een uitkering, hoeft niet te werken maar kan dat makkelijk in ander vakgebied en heeft dat een tijd ook gedaan. Alleen maar omdat hij een hoger salaris had dan ik, maar nu wel nog steeds belastbaar is voor werk en ik niet. Dus zo goed is dat niet geregeld hier. Ja, fantastisch dat er een vangnet is maar er mankeert echt heel wat aan nog.

Ik wil met alle liefde ruilen. Thuis zitten is niet leuk en geldzorgen al helemaal niet. Vooral niet als je weet dat er nooit verbetering in komt. Ik snap die jaloezie oid niet zo. Het grootste gedeelte van die mensen wil helemaal niet thuis zitten en helemaal geen toeslagen nodig hebben wat alsnog niet genoeg is nu. Maar dat hoor je heel vaak, dat mensen ook wel geld willen krijgen zonder iets te doen. Alleen geen idee hebben hoe naar dat is.

Het is zeker geen jaloezie, het is frustratie over hoe bizar krom en slecht het is geregeld in Nederland. Ik gun het niemand om thuis te zitten als je wilt werken (om welke reden dan ook).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:52

Ik vraag mezelf soms wel eens af wat ik fout doe. Ik heb een geweldig salaris voor wat ik doe, ik heb dan nog wel een heel klein beetje uitkering maar ik kan geen auto kopen en onderhouden en ik kan geen paard houden. Zelfs een uurtje per week rijden vind ik teveel kosten.
Ik heb geen superluxe leven en toch kan ik in tegenstelling tot andere mensen deze dingen niet doen.
En dan lees ik verhalen van mensen die wel dit kunnen...
Meer werken zou juist motiverend moeten zijn. Het hele toeslagen systeem zou ook op de schop moeten. Er komen nog teveel mensen in problemen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:56

Zit nu verplicht in de WW ziektewet. En eigenlijk wil ik werken ook kan het niet. Mag nu alleen leuke dingen doen.

Paard houden zou voor mij gezondheid al niet haalbaar zijn dus voor de kosten hoef ik al niet te kijken. :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:58

MWM
idd en ik krijg niets want werkte al maar weinig doordat ik al altijd ziek ben geweest dus ja dan zit je direct onder de 35%. Daarnaast vind het UWV het een heel goed plan om met NAH en migraine en sumatriptan op dat je wel leerlingen vervoer kunt doen, dus zeggen ze zie je er zijn banen.
Ondertussen geen werk meer want een gat in het cv en werk wat er is voor maar een paar uurtjes is horeca, schoonmaak, enz, dat is te zwaar. En enkele uurtjes balie werk oid word je gewoon niet voor aangenomen.
Dus moeten we het op 1 salaris doen van een vrachtwagenchauffeur, dus geen dik salaris. Maar wel genoeg om geen toeslagen te krijgen.

We hebben het geluk geen hoge hypotheek te hebben, niet van vakanties te houden, niet van luxe te houden en onze paarden hier heel goedkoop staan, op pension had ik er ook geen meer gehad.

Dus vanaf mijn 16 fulltime gewerkt, met 19 ziek geworden, door geploeterd en geploeterd, van ellende minder gaan werken, door geploeterd enz, tot ik echt compleet afbrak. En dan is er niets... goed vangnet ja... wel voor diverse die nooit ziek zijn geweest en toch uitkering hebben, daar wel voor...
Maar dat mag je niet zeggen volgens sommige, dan ben je zuur of zo

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:03

Ja dan vind ik je zuur ja, je weet niet hoe slecht de situatie van een ander is, hoe ontzettend hard zij hebben moeten knokken en vaak nog dagelijks moeten knokken en waarom ze nooit hebben kunnen werken. Doe ajb niet alsof een ander een aansteller is omdat ze niet werken of gewerkt hebben, omdat je daar zelf wel nog (een restje) goede gezondheid voor hebt of heb gehad.

Of je wel of geen uitkering en toeslagen krijgt en hoe hoog die is hangt van meer factoren af van van of je ziek bent, hoe ziek je bent en wel of niet gewerkt hebt, het is een vangnet voor wie zonder uitkeringen gewoon niet kan overleven. Als ik met iemand zou trouwen en diegene heeft een hoog genoeg inkomen, dan worden mijn uitkering en toeslagen ook gekort. Als diegene heel rijk is zal ik neem ik aan vrijwel al mijn eigen inkomsten en toeslagen verliezen, logisch want dan is de situatie ook niet meer schrijnend wanneer je samen bent en samen een hoog genoeg inkomen heb! Uitkeringen en toeslagen zijn een vangnet voor wie niet zonder die hulp niet rond kan komen, het is niet een leuk extraatje voor mensen die zonder die hulp nog rond kunnen komen. Het is ook geen maandelijks bosje bloemen ofzo wat je van de overheid krijgt met een kaartje: ah gut wat rot dat je een rotleven hebt, we voelen met je mee hier is wat geld zodat je wat feelgood dingen ervan kan kopen.

Eens met MWM, ik snap de jaloezie niet. Ik wil wel ruilen hoor... Ik wil werken! Verveel mij helemaal dood, heb constant pijn en al mijn hobbies vallen 1 voor 1 weg. Leuk joh

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:07

DuoPenotti, kun je die beslissing niet aanvechten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:08

Kinke schreef:
DuoPenotti, kun je die beslissing niet aanvechten?

Als je een partner hebt krijg je toch niet zomaar een uitkering? Dit is vast kort door de bocht maar dat speelt wel mee. Een bijstandsuitkering vervalt ook als je een verdienende partner hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:13

Purny, niet dat ik je die dingen niet gun, dat doe ik zeker wel. Die toeslagen zijn echt waardeloos geregeld, helemaal mee eens. Je zegt echter zelf ook in je post dat je nog aanvullende aankering hebt, dan kan je uurloon toch niet zo enorm goed zijn? Of kun je door een bepaalde reden (die ons verder niet aan gaat) niet volledig werken?
Een auto zit er voor veel mensen met minimum loon niet in. Op zich is het ook nog maar een korte periode dat men het normaal vind een auto te hebben. Voor net 1 generatie eerder was dat sowieso niet vanzelfsprekend. Het is alleen wel ontzettend dom en ruk dat uitgerekend op OV zo bezuinigd is. Daar kan ik altijd nog met mijn verstand niet bij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:22

Van sommige is die situatie heel duidelijk Telpeva.
Ik heb het uiteraard niet over mensen die echt niet kunnen, lijkt me erg duidelijk.
Ik heb een vriendin gehad die bij de gemeente werkte en het "granieten bestand" van de gemeente kende.
Die waren lui, niets anders dan lui.
Die wilde niet werken, die hadden geen pijn, maar beunde bij en voor de rest teerde ze op de staat.
En die zijn er meer dan genoeg.
Lachen zich kapot als de buurman/vrouw om 7 uur weer naar zijn werk rijd. Kijk daar heb je weer zo'n gek, zeggen ze letterlijk!

En ja ik weet dat er veel mensen ten onrechte in de bijstand zitten zoals MWM, die ook ziek zijn maar door ons kromme manier van beoordelen daar terecht zijn gekomen.
Maar het leek me 300% duidelijk dat ik het niet over die mensen heb.
Voor MWM heb ik groot respect, vind het zo knap zoals ze alles doet.
Maar ja ik vind dat er echt wel geklaagd mag worden hoe er beoordeelt word, voor haar, voor mij, voor vele met ons!

Dus ja ik ben zuur op de mensen die letterlijk zeggen, waarom zou ik gaan werken, ik heb zo per maand meer.
Terwijl ik dolgraag zou werken, het jaren hebben gedaan werken en slapen en dan nog zo moe zijn dat er niets sociaals overbleef. 15 dagen migraine, maar er mee gaan werken, dat verpleging zei, gaat niet goed met jou hè? Huilend op de parkeerplaats, tranen wegslikken en hup verstand op nul en werken... om daarna weer total loss in te zakken...

Maar goed laat het hier weer bij, maar de frustratie speelt hier wel dagelijks....

@kinke
is aangevochten.
Maar uwv zegt gewoon jij vult in dat je 15 dagen migraine in een maand hebt, maar dat kruis jij aan op je kalender, daar hebben wij geen bewijs van.
Dan ga ik naar de neuroloog, en vraag zet jij dat voor mij op papier, je hoeft niet te zeggen of ik kan werken, maar dat ik 15 dagen migraine heb. En medicijnen slik waar ik geen auto mee mag rijden dan.
Neee neee uwv, daar willen wij niets mee te maken hebben, nee .
Dus ik heb geen bewijs zegt het UWV.

Klinisch neuropsycholoog heeft wel een brief opgesteld voor het UWV dat het onverantwoord is mij te laten werken, dat dit echt niet gaat met mijn letsel.
Maar dat legt het uwv naast zich neer, dat vinden ze geen arts genoeg.

Ook de huisarts die aangeeft in een brief dat ik een bewegingsintollerantie heb dus juist extreem moe word van inspanning leggen ze naast zich neer.
Ze staan boven normale artsen

maar goed teveel info alweer
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 05-08-22 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt