Loretta schreef:Electra63 schreef:Vrouwen worden toch altijd eerder afgerekend dan mannen op hun uiterlijk, leeftijd, stem of gedrag of aantal bedpartners.
Dat is in het bedrijfsleven, in de media en zeker in de politiek het geval.
Alleen elke kritiek op kaag wordt weggewuifd alsof het is omdat ze een vrouw is.
Mag je dan wel kritiek op Rutte hebben omdat hij een man is maar zodra het over Kaag gaat dan ben je een seksist?
Lorette je hebt kritiek en kritiek. Wat deze vrouw over zich heen heeft gehad is enorm. En dat begon al voordat ze überhaupt begonnen was vanwege haar man.
Vervolgens over haar "elitair " zijn.
Dat is niet ok. Dan praten we over rascisme en andere zaken.
Kijk dat er mensen zijn die haar afwijzen op inhoudelijk zaken, zoals bv gelovigen, daar zul je mij nooit over horen. Dat is politiek van standpunten verschillen.
Maar al het overige is totaal ongepast en niet ter zake doende.
Als ik het bv over Wilders heb, zal het altijd inhoudelijk zijn want ik ben het totaal oneens met zijn standpunten.
Dat neemt niet weg dat we in debatten die we volgen af en toe vreselijk moeten lachen om zijn snedige antwoorden en hoe hij dat verwoord. MAAR het feit dat hij grappig is af en toe in onze ogen, verandert niets aan wat we afkeuren puur inhoudelijk als het om zijn denkbeelden gaat.
Dus als mensen opgelucht zijn want hoeven haar hoofd niet meer te zien of hoeven niet meer haar elitair praten aan te horen, dan zakt daar mijn broek vanaf want dat daar een politica op beoordeeld wordt. En dan kom ik daar wel voor op als dat overal keer op keer gebeurt.