Janneke2 schreef:Wat is er precies mis met die foto?
Kranten zijn al dagen aan het 'herdenken en terugkijken', en de foto representeert HET beeld wat is blijven hangen.
En wat zeggen ze volgens jou nu precies fout? Dat 'die 500 euro 200 euro is' staat er in. Het deel dat naar het buitenland gaat niet, maar ik herinner mij minister Veerman die een grote boerderij in Frankrijk had.
(Dat ze "bepaalde openbare informatie" weglaten - zal best, anders krijg ik elke dag een krant zo dik als de bijbel. )
Met de foto op zich is niet veel mis, wél met het plaatsen van deze foto bij dit artikel. Het artikel gaat over €500 belastinggeld per gezin, dat naar Europese boeren gaat. Een grote minderheid van dat bedrag gaat naar (irritante, subsidieslurpende) Nederlandse boeren die snelwegen blokkeerden = foto.
Ik gaf zojuist aan dat ze feitelijk niet zoveel fout zeggen. Met het weglaten van bepaalde informatie gaat Trouw wat mij betreft de mist in, omdat het de zaken uit zijn verband trekt. Want waar staat precies die €200 die in Nederland blijft? Ik lees er volledig overheen ben ik bang
En wat heeft minister Veerman hier precies mee te maken? Dat er een handvol Nederlandse boeren hun heil elders in Europa hebben gezocht en op die manier een graantje meepikken?
Citaat:
Inwoners van Nederland betalen via de EU rond de 130 euro per persoon aan hun boeren, wat neerkomt op ruim 500 euro voor een gezin met twee kinderen.
Hun boeren? Wat is dat voor vage ***? Je mag zelf invullen wie er wordt bedoeld met "hun boeren". Zeg dan gewoon waar het om gaat, om Europese boeren.