Kentaro schreef:Het laatste stukje klopt, maar wat ik al eerder zei, 30 tellen voor degene die niet direct overleden waren door de ontploffing/inslag is volgens mij wel heel erg lang in die paniek en de wetenschap dat je dood gaat....
Probeer inderdaad maar eens na te gaan hoeveel gedachten je kan oproepen in 30 seconden, waar je allemaal aan kunt denken. De slachtoffers moeten vreselijke gedachten hebben gehad voor ze uiteindelijk bewusteloos raakten en tot slot overleden.
Overigens, over het intact zijn van veel lichamen. Weten jullie nog die vliegtuigramp waarbij alleen het Nederlandse jongetje Ruben overleefde? Naar aanleiding daarvan las ik een stuk waarin werd uitgelegd waarom kinderen een grotere overlevingskans hebben bij een HET (hoog energetisch trauma). Volwassenen maken iets dergelijks veel bewuster mee en zetten zich sneller schrap waarbij ze hun lijf verkrampen. Jonge kinderen beseffen minder snel wat er aan de hand is en zullen hun lijf dus slapper houden, hierdoor blijft het lijft wat "veerkrachtiger" en zullen er minder snel lichaamsdelen (zowel intern als extern) afbreken. Excuus voor de woordkeuze, maar ik weet niet hoe ik het op een andere manier kan uitleggen.
Er kan met zekerheid gesteld worden dat de slachtoffers van MH-17 al overleden waren, of op z'n minst bewusteloos op het moment dat ze de grond raakten. De lichamen waren dus volledig ontspannen tijdens het neerkomen.