Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 20:52

Alet74 schreef:
Maar het is de bedoeling dat we on-topic blijven, het topic gaat over Wilders-stemmers, over de vraag waarom ze zich aangevallen voelen.

Dat is een inkoppertje, omdat wij (PVV stemmers) aangevallen worden dat we ons wat voor laten liegen door Wilders omdat wat hij wil helemaal niet kan in Europa. Deze artikelen tonen aan dat het ongestraft heel makkelijk kan.
Dan kan de VN wel bezorgd zijn, maar wat willen ze doen dan? Frankrijk uit de VN zetten? Gaat nooit gebeuren. Een boete? Kan niet, want het zijn richtlijnen. Kortom, wel blaffen, niet bijten.

Bungarus

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:01

Heel simpel. Ze worden aangevallen.
Maar welke politieke stroming/partij wordt niet aangevallen? Ik zie het punt niet ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:25

Ik vond het niet echt leuk eruit zien gister op het journaal, met die roma's.
Dat ze het land uit gezet worden is één ding, maar hun kampen vernielen... :n

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:10

jantergouw schreef:
En dat Sarkozy het gewoon doet, is voor ons een hele goede zaak. Dan kunnen wij het namelijk ook, zonder problemen.
En toevallig hebben wij dit al voorspeld een tijdje terug! Nederland gaat echt weer een leefbaar land worden. :-)
Over 2 jaar zal ik de mensen die allemaal zeiden dat wat Wilders wil helemaal niet kan, nog eens fijntjes herinneren aan de gebeurtenissen die nog komen gaan. <knip>
Sarkozy, was dat niet die president die maar bij 34% van de Fransen populair was? Verder is er veel tegenstaand (ook binnen zijn eigen partij) tegen deze manier van doen las ik in een link. Ik geloof nooit dat een regeringscoalitie in Nederland mensen gaat uitzetten/ tegenhouden op een manier die tegen de wetgeving/ richtlijnen van de EU ingaat. Juridisch gezien zal dat best mogelijk zijn, alleen in de praktijk gaan het niet zover komen, denk ik.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:08

Hmm, gewone EU burgers kunnen ook uitgezet worden. Althans, je moet als buitenlander gewoon een verblijfsvergunning hebben in Nederland, alleen een werkvergunning is niet nodig. Dit is aangezien geen enkel land wil opdraaien voor (bijvoorbeeld) de werklozen van een ander land. Dus niks vreemd mee.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:53

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:44

Volgens mij kan je Roma-zigeuners in Frankrijk niet vergelijken met het uitzetten van Marokkaanse rotjochies die in Nederland geboren zijn, en vaak nog minderjarig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:59

Electra63 schreef:
Volgens mij kan je Roma-zigeuners in Frankrijk niet vergelijken met het uitzetten van Marokkaanse rotjochies die in Nederland geboren zijn, en vaak nog minderjarig.

De Fransen lijken achter de maatregelen te staan. Volgens een peiling van de Franse krant Le Figaro is 79 procent voorstander van de ontmanteling van de zigeunerkampen, terwijl ruim 70 procent positief staat tegenover het afpakken van de Franse nationaliteit bij bepaalde criminelen.

Bron: Volkskrant

Dat afpakken van de nationaliteit is bij moslims.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:08

Dan krijg je dus de discussie: bij welke criminaliteit?
En als er geen dubbele nationaliteit is? Dan pak je dus de Nederlandse nationaliteit af?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:26

Ah, ik ben in Finland anders echt wel gedreigd met uitzetting toen ik mijn verblijfsvergunning niet op tijd verlengde. Dus het is wel degelijk mogelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:28

joostvangestel schreef:
Ah, ik ben in Finland anders echt wel gedreigd met uitzetting toen ik mijn verblijfsvergunning niet op tijd verlengde. Dus het is wel degelijk mogelijk.

Jouw ervaringen zijn dus in Finland, maar je doet uitspraken over de situatie in Nederland?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:32

joostvangestel schreef:

Ja, maar als je dus in Nederland geboren bent en minderjarig? En in het bezit van Nederlands paspoort?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:44

Nee, natuurlijk niet. Nederlander zijn is een geboorterecht. Nederlandse criminelen blijven ook Nederlanders en behoren volgens het Nederlandse rechtssysteem berecht te worden. Vreemd genoeg kan een Nederland wel zijn geboorterecht opzeggen. Er zijn omstandigheden waarbij iemand zijn geboorterecht ontzegd kan worden.

Voor de VS is het bijvoorbeeld zo dat als je bij een ander leger dan het Amerikaanse dienst neemt, dat je dan je Amerikaanse staatsburgerschap in feite kwijt bent.

In Finland krijg je als jongen geen Fins staatsburgerschap als je niet in militaire dienst gaat.

In Nederland zeg je in principe je Nederlands staatsburgerschap op als je een andere nationaliteit aanneemt. De uitzondering op de regel is als je door geboorte automatisch staatsburgerscahp hebt verkegen, zoals bivoorbeeld Marokkaans, Turks of Canadees.

In Canada blijf je Canadees en kan dat niet opgezegd worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:46

Electra63 schreef:
joostvangestel schreef:

Ja, maar als je dus in Nederland geboren bent en minderjarig? En in het bezit van Nederlands paspoort?

Als je alleen een Nederlands paspoort hebt kun je die niet afpakken. Alleen krijgt een baby van allochtone ouders niet automatisch de Nederlandse nationaliteit. Dat is aan regels gebonden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:48

En overigens Electra: Finland is een deel van de EU, dus je kan niet de EU de schuld geven van de regeltjes vwb eventuele uitzetting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:52

Hoe recent zijn jouw ervaringen in Finland eigenlijk, Joost?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:27

joostvangestel schreef:
En overigens Electra: Finland is een deel van de EU, dus je kan niet de EU de schuld geven van de regeltjes vwb eventuele uitzetting.

Volgens mij geef ik niemand de schuld?

Alleen jij had het over verlenging van je verblijfsvergunning. Wilders heeft het over het uitzetten van k.u.t.-marokkaantjes met waarschijnlijk een Nederlands paspoort? En ook de vergelijking van de Roma-zigeuners kan je IMO niet vergelijken met de problemen in Nederland met de marokkaanse pubers.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:14

Maar die Marokkanen hebben allemaal ook de Marokkaanse nationaliteit. Geen probleem dus om de Nederlandse nationaliteit terug te nemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:24

janderegelaa schreef:
Maar die Marokkanen hebben allemaal ook de Marokkaanse nationaliteit. Geen probleem dus om de Nederlandse nationaliteit terug te nemen.

Het zijn geen Marokkanen, het zijn 3e generatie Nederlanders, dat is zo lastig he om toe te geven.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:21

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Het zijn geen Marokkanen, het zijn 3e generatie Nederlanders, dat is zo lastig he om toe te geven.

Ze hebben een Marokkaans paspoort dús zijn ze Marokkaan. Moeilijk he om te snappen?

Daarbij, hun grootouders waren geen 1e generatie Nederlanders maar 1e generatie Marokkaanse gastarbeiders. Hoewel er gehoopt werd dat ze naar huis zouden gaan was niets minder waar want deze generatie ontdekte de Nederlandse verzorgingsstaat en bleven. In het kader van de gezinshereniging kwamen hun vrouwen en kinderen over. Deze generatie kinderen had wederom een Marokkaans paspoort dus geen 2e generatie Nederlanders. De kindertjes van deze mensen konden alleen een Nederlands paspoort krijgen bij de geboorte míts de ouders voldoen aan de regels. Alleen dan zijn die kinderen de EERSTE generatie Marokkaanse Nederlanders. Waarom ook Marokkaans? Omdat ze die nationaliteit niet op kunnen geven en de Nederlandse overheid werkt daaraan mee door voor jongetjes een namenlijst neer te leggen die samengesteld is door de Marokkaanse regering. En alleen die namen keurt Allah goed.

Omdat deze groep eerste Marokkkaanse Nederlanders ook de raddraaiers zijn is het geen punt om het (eventuele) Nederlandse paspoort af te pakken want ze hebben de Marokkaanse ook nog. Rest alleen nog een enkele reis vaderland als ze zich hier niet kunnen gedragen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 05:29

Shadow0 schreef:
Hoe recent zijn jouw ervaringen in Finland eigenlijk, Joost?

mmm, 2005 was volgens mij de laatste keer dat ik op mijn 5-jaarlijkse controle moest. Kan dus zijn dat de wet veranderd is.

Over de paspoort-kwestie
Als een derde generatie Nederlander teruggaat naar Marokko om daar het leger in te gaan, dan heeft hij wat bij betreft gekozen voor Marokko. Iemand die als een gewone Nederlandse crimineel de wet overtreedt, is dus niet per definitie zijn nationaliteit kwijt.

Als overigens een Nederlander zonder Marokkaanse achtergrond naar Marokko verhuist om daar het Marokkaanse leger in te gaan, is voor mij precies hetzelfde van kracht als degene die hierboven afstond. Vrouwe Justitia dient blind te zijn voor afkomst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:10

janderegelaa schreef:
De leefomstandigheden zijn beduidend minder en het salaris is lager dan zijn uitkering hier.

Wat is die uitkering dan????

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:12

joostvangestel schreef:
In Nederland zeg je in principe je Nederlands staatsburgerschap op als je een andere nationaliteit aanneemt. De uitzondering op de regel is als je door geboorte automatisch staatsburgerscahp hebt verkegen, zoals bivoorbeeld Marokkaans, Turks of Canadees.

Dat is ook niet helemaal zo Joost.
Citaat:
Sinds 1 april 2003 gelden echter de volgende uitzonderingen:

Als u in het land van die andere nationaliteit bent geboren en u daar uw hoofdverblijf heeft op het moment dat u de andere nationaliteit krijgt, dan verliest u het Nederlanderschap niet.
Als u voor uw 18e jaar 5 jaar lang onafgebroken hoofdverblijf heeft gehad in het land van die andere nationaliteit, dan verliest u het Nederlanderschap niet.
Als u een andere nationaliteit wilt krijgen, verliest u het Nederlanderschap niet als u gehuwd bent met iemand van die andere nationaliteit.

http://www.minbuza.nl/nl/Producten_en_D ... verkrijgen

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:15

janderegelaa schreef:
joostvangestel schreef:
Over de paspoort-kwestie
Als een derde generatie Nederlander teruggaat naar Marokko om daar het leger in te gaan, dan heeft hij wat bij betreft gekozen voor Marokko. Iemand die als een gewone Nederlandse crimineel de wet overtreedt, is dus niet per definitie zijn nationaliteit kwijt.

Als overigens een Nederlander zonder Marokkaanse achtergrond naar Marokko verhuist om daar het Marokkaanse leger in te gaan, is voor mij precies hetzelfde van kracht als degene die hierboven afstond. Vrouwe Justitia dient blind te zijn voor afkomst.

Why on earth zou een capuchon klootzakje hier naar Marokko gaan om in het leger te dienen!? De leefomstandigheden zijn beduidend minder en het salaris is lager dan zijn uitkering hier.

Misschien omdat in het andere land een dienstplicht geldt? Ik geloof dat marokkaanse dienstplicht is afgeschaft, maar de turkse niet? Weet het niet zeker.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_nationaliteit

edit: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/dubbele-nationaliteiten/dienstplicht-en-dubbele-nationaliteit

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:44

janderegelaa schreef:
Daarbij, hun grootouders waren geen 1e generatie Nederlanders maar 1e generatie Marokkaanse gastarbeiders.

Het een sluit het ander niet uit, toch? Als ze de Nederlandse nationaliteit hebben aangevraagd en verkregen zijn het 1e generatie Nederlanders :)

Citaat:
Deze generatie kinderen had wederom een Marokkaans paspoort dus geen 2e generatie Nederlanders.

Ook hier: omdat het hebben van de Marokkaanse nationaliteit het hebben van een Nederlandse niet uitsluit kun je niet zeggen dat het DUS geen 2e generatie Nederlanders zijn. Als hun ouders de Nederlandse nationaliteit hebben aangevraagd en gekregen, zeker als dat voor de geboorte van de kinderen is, zijn die kinderen volgens alle regels gewoon keurig 2e generatie Nederlander. En Marokkaan, dat ook, maar ook Nederlander.

Citaat:
Omdat deze groep eerste Marokkkaanse Nederlanders ook de raddraaiers zijn is het geen punt om het (eventuele) Nederlandse paspoort af te pakken want ze hebben de Marokkaanse ook nog. Rest alleen nog een enkele reis vaderland als ze zich hier niet kunnen gedragen.

Jij vindt het geen punt. Ik vind het wel een punt - het past volstrekt niet in de wet en de intentie van de wet. Het is niet juist dat mensen die in Nederland geboren en opgegroeid zijn en een Nederlands paspoort hebben anders behandeld worden omdat ze daarnaast een paspoort hebben waar ze niet voor kunnen kiezen. Jij vindt dat geen punt, ik vind dat een verregaande overtreding van de principes van rechtsgelijkheid.