Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:30

het worden steeds meer dooden... :n

Xivura

kazary schreef:
Zijn hoofd hing op het stuur onder het rijden, dat is duidelijk zichtbaar op enkele foto's

Waar kan je die foto's bekijken dan?

Anoniem

ja die uit de auto zou springen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:31

@tivoli: dankje. Weet niet of het zo kan (ben niet zo medisch onderlegd), misschien wel. Kan me ook goed vinden in het buk-verhaal (vogels die op je voorruit afvliegen).
@Joostvangestel: mooi gezegd. Inderdaad, geen motief kan ooit zijn daad rechtvaardigen.
Koninginnedag moet wel door blijven gaan, maar kan me voorstellen dat het van veel mensen niet meer hoeft. De 'lol' is er wel een beetje vanaf nu.
We hebben onze dochter ook maar niet verteld dat er vijf mensen overleden zijn. Ze vond het zo al eng genoeg en wil vandaag een tekening voor Beatrix maken.

Xivura

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:31

Waar vind je foto's van hetongeluk?

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:33

saannee1 schreef:
kazary schreef:
Zijn hoofd hing op het stuur onder het rijden, dat is duidelijk zichtbaar op enkele foto's

Hij was zeker bij kennis. nogmaals de agent(kmar) waar hij tegen sprak is een vriend/collega van mijn man..
Hij is vlak daarna buiten kennis geraakt

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:33

Saanne1 , als je het intypt op google zijn er al aardig wat pagina's ...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:34

saannee1 schreef:
kazary schreef:

Moderatoropmerking:
Link naar schokkende foto verwijderd

maar er zijn er die duidelijker zijn, maar weet zo ook niet meer waar.
Ze hebben hier gisteren ook in het topic gestaan.
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 01-05-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:34

Karin schreef:
Ik denk dat je het die mensen niet kwalijk kunt nemen dat ze zo reageerden. Ik heb ook gemerkt dat mensen die gisteren ergens in een willekeurige stad feest aan het vieren waren NIET de ernst van de situatie in de gaten hadden. WIJ hebben het hier gezien op tv, beelden en nieuws gevolgd op internet, de gebeurtenis uitgebreid besproken in dit topic. Om nog maar te zwijgen van de mensen die ooggetuige zijn geweest.

Ja, precies. Ik had eerst de ernst ook totaal niet door. We hadden koninginnenacht gevierd en zouden de donderdag lekker een vrije dag nemen bij de paarden, dus we hadden een gat in de dag geslapen. Toen ik vervolgens inlogde op een van mijn vaste fora, las ik daar dat er een auto op een menigte mensen was ingereden en op een paar meter na de bus had gemist. Tv aan, overal sprak men van een mogelijke aanslag. Dat vond ik toen ook zwaar overtrokken. Ik zei nog tegen mijn vriend, "lekker banketstaaf als het een bestuurder is geweest die onwel is geworden, die gaat de geschiedenis in als de persoon die koninginnedag verziekte. Wat een Amerikaanse toestanden!". Toen kwamen echter de beelden, de foto's en de mededeling dat er mensen dood waren. Krijg je toch wel een behoorlijke klap in je gezicht zeg..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:38

Het is inderdaad een vreemde opmerking van dat meisje in Arnhem, maar wel begrijpelijk zoals Karin zegt.. Wij hadden dat hetzelfde toen met die Volendam brand.. kwamen thuis uit de stad en hebben geintjes zitten maken over een brandje.. niet beseffend hoe ernstig de situatie was..

Ik denk dat dit meisje achteraf goed baalt van wat ze heeft gezegd..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:39

Tja, het zat erin dat hij het loodje zou leggen.. Vreselijk voor familie en nabestaanden die dankzij deze man een familielid kwijt zijn geraakt. Ook vreselijk voor zijn familie en bekenden, zij zullen ook met de vraag waarom blijven zitten..

Het is hem gelukt om er letterlijk met een knal uit te stappen. Vreselijk..

Sterkte voor degene die er heel dichtbij zijn geweest!!
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 01-05-09 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:39

xDramaQueen schreef:
Nickeltje schreef:
Dit vind ik niet zo'n nette speculatie. Deze informatie is bekend gemaakt op de officiele persconfereneties.
Tevens zijn er filmbeelden, oa op de NOS, langsgekomen van de agent die het eerst bij de auto staat en die zie je praten tegen wie er in zit. Of hij terug praat is natuurlijk niet duidelijk. Maar waarom trekken we de officiele bekendmakingen in twijfel?

het is geen speculatie, het is een vraag die dwarszit, moeten we dan maar alles klakkeloos geloven? officeel of niet officeel zo'n drama doet ontzettend veel met mensen en ook agenten zijn in shock. maar goed kan idd zijn dat hij bij bewust zijn was en dan zeg je dat ook als eerste natuurlijk, en een agent vraagt dat natuurlijk ook gelijk :)* maar goed, we zullen het nooit weten en ik hoop dat er niet nog meer slachtoffers overlijden ;(

Juist. Dat is alles. Gewoon net als de rest van het topic. Ongeloof, vragen die je binnen schieten.
En vooral nog meer ongeloof over wat er is gebeurd.
Geen doel tot rellen. Aub niet zeg over dit onderwerp. Daar is het te zwaar voor.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:40

Hmm dader dus overleden.. Op het nieuws wordt niet echt gezegd hoe het met de rest van de slachtoffers gaat.

Hij is dus om 02:58 overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:40

die man kan nog gewoon bij kennis geweest zijn he, door de klap van de mensen kan zijn hoofd naar voren geschoten zijn (een foto is een moment opname, misschien is hij daarna weer rechtop gaan zitten? ) hij kan zichzelf willen beschermen door gebukt te gaan zitten, door die kapotte voorruit zie je ook niets meer lijkt mij, het kan vanalles geweest zijn, dus hij hoeft niet persé bewusteloos te zijn geweest om dat zijn hoofd naar voren zat..
daarnaast stuurde de auto naar links (godzijdank) dus er moet iets bewogen hebben in die auto, anders was ie gewoon rechtdoor gereden.. dat zullen we nooit weten, en doet er ook niet toe, feit blijft wel dat hij na de crash tegen een agent(e) gepraat heeft, want zoiets verzinnen ze écht niet, en zeggen ze dan al helemaal niet op een persconferentie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:42

Dees_daan, op de foto van het ANP was te zien dat hij geen gordel heeft gedragen, als je dan met zo'n gang een klap maakt kan je inderdaad aardig je kop stoten..

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:44

Nessah schreef:
Hmm dader dus overleden.. Op het nieuws wordt niet echt gezegd hoe het met de rest van de slachtoffers gaat.

Hij is dus om 02:58 overleden.

Vind het vreselijk dat hij is overleden, en aan ene kant ook niet.
Hij is en blijft een mens natuurlijk, en als hij overleefde zou hij toch telkens aan de slachtoffers gaan denken.
Maarja nu zitten de slachtoffers en de doden zonder antwoorden.
En het is eigelijk zo'ne vreselijke gebeurtenis geweest.

Maarja het is stillaan af aan ronden, maar blijft voor altijd herinnerd!

Veel beterschap aan de slachtoffers en aan de familie's van de dode mensen.

Nessah

Mensen,waarom zou je een discussie beginnen over of hij wel of niet heeft gezegd dat het bewust was.. Bedoel iedereen kan zien dat het niet om een ongeluk gaat,maar om een aanslag. Hij is eerder tegengehouden en toen heeft hij een andere route genomen. Zegt genoeg voor mij.

Anoniem

Tallie_Ho schreef:
Dees_daan, op de foto van het ANP was te zien dat hij geen gordel heeft gedragen, als je dan met zo'n gang een klap maakt kan je inderdaad aardig je kop stoten..

idd, dan klap je naar voren, wie weet is hij daarna weer terug geklapt..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:46

Ik heb zelf ook een autoongeluk gehad.. Was buitenwesten,binnen een minuut was ik weer even bij kennis en weer een paar minuten later was ik weer weg.. Als je een harde klap krijgt kan je momenten hebben dat je weg bent en even terug bent en dan weer weg bent.. Laten we er gewoon vanuit gaan dat het klopt.. En als het niet klopt,zien we zelf allemaal dat het bewust was.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:47

Ja dader is vannacht overleden om 2:58 uur aan zijn verwondingen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:47

Hoorde ook net dat de dader is overleden, zat er wel een beetje aan te komen..Voor hem maar beter..Vind het ontzettend vreselijk wat er is gebeurd, kan ook niet zonder tranen naar al die onschuldige slachtoffers kijken, maar toch kan ik geen haat of iets dergelijks naar die man voelen. Mijn eerste gedachte was ook, gelukkig maar voor hem dat hij het niet gehaald heeft. Misschien heel raar dat ik zo denk, maar heb echt zoiets van iemand komt niet zomaar tot zoiets.. En ja..heb ook genoeg ellende in mijn leven gehad, meer dan gemiddeld en doe ook niet van die rare dingen, niets rechtvaardigd het, maar toch vind ik het sneu.. Ik hoef zelf ook niet te weten waarom? dat interesseerd mij niet. Je kan er dingen toch niet mee terug draaien.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:48

Ongekend dit... :\ heb er geen woorden voor.
De Telegraaf heeft echt shocking foto's...

Karlijntjee

kan je me de link daarvan sturen?

Xivura

Moderatoropmerking:
Link naar schokkende foto verwijderd

maar er zijn er die duidelijker zijn, maar weet zo ook niet meer waar.
Ze hebben hier gisteren ook in het topic gestaan.[/quote]

JEMIG! wat er om te zien, dat meisje .. vreselijk! :(:)
Laatst bijgewerkt door Prrrr op 01-05-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:49

tsja...het zou eens niet dat de Telegraaf shocking foto's heeft...