Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Uphill schreef:Ik bedoel te zeggen dat het een standaardprocedure zou moeten worden om direct na melding alle opties veilig te stellen dus ook de rol van de direct betrokkenen. Kan mogelijk pijnlijk zijn maar als het een standaardprocedure zou zijn behoeft de politie geen uitleg te geven.
Ik zeg dit puur in het belang van het betrokken kind.
Ik denk dat de internationale politie hier wel iets van geleerd heeft.
Aan de andere kant bedenk je toch niet dat er zon bizarre media hype gemaakt gaat worden, waarna de Britse pers bijna de Portugese politie beschuldigd dat ze Maddy zelf ontvoerd/gedood hebben.
katiavl schreef:Wat heeft dat over zwartmaking te maken, dat de ouders verdenkt worden is voor mij een logisch gevolg, evenals dat politie fouten gemaakt maakt in een bizzare zaak van deze. Het feit is dat de ouders al in het begin meer onderzocht moesten worden, zoals altijd word gedaan. Maar heel het onderzoek en mensen daaromheen zijn meegespoeld in een politiek mediaspelletje
katiavl schreef:Eigelijk helemaal mee eens, erg spijtig. Maar dan als je zou willen verdoezelen, en je de politieke vriendjes hebt maak je er dan een mediaspel van. Of je doet het voor aandacht, want erkenning zou het weer niet zijn. En als ze ontvoerd zijn, komen ze soms pas na tien jaar uit. En ben soms bang dat pedo netwerk, en politiek niet ver van elkaar staan
faye schreef:Lusitana schreef:http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=10
De Portugese politie houdt de privé detectives in de gaten. Ze mogen wel met buren praten enzo, maar verder geen onderzoek doen, en ook niet dus met officiele getuigen praten. Als ze ook maar iets doen wat politie werk is, worden ze opgepakt en veroordeeld.
De Portugese politie geloofd niet erg in waar ze tot nu toe mee aan zijn gekomen. Ik heb geen tijd meer om het te vertalen.
Je zou bijna gaan denken dat de Portugeze politie ergens bang voor is......
randalinpony schreef:
Babootje schreef:Overigens is al eerder een team van recherchebureau Strongwood in Praia da Luz geweest om de verdwijning van Maddie te onderzoeken. Dit team werd ingehuurd door een groep van meer dan 100.000 Nederlanders verenigd in de Hyves groep "Help Madeline vinden".
Dit is overigens tot dezelfde conclusie gekomen als de Portugese politie namelijk dat Madeline niet meer leeft, c.q. door een ongeluk of moord is omgekomen in het appartement waar de familie verbleef, (gezien het feit dat speurhonden het appartement hebben
"gemarkeerd"). Zoals de site vermeld: kruisten de paden van het Strongwood team en die van het Portugese team elkaar veelvuldig. (dit mocht dus blijkbaar van de Portugese politie?).
Dit team ontdekte bijvoorbeeld ook dat Madeleine autistisch is en dat het psychologisch profiel van de McCanns niet geheel klopte met de werkelijkheid.
Het onderzoek op locatie heeft geleid tot het vermoeden dat Madeleine is overleden en in een witte combi auto is vervoerd en van een klif gegooid nabij het strand van PdL.
piepelotje schreef:Lustiana ik bedoelde,,,,wat als je gepakt wordt in Portugal met bv cocaine??
Ann schreef:Gevonden:Babootje schreef:Overigens is al eerder een team van recherchebureau Strongwood in Praia da Luz geweest om de verdwijning van Maddie te onderzoeken. Dit team werd ingehuurd door een groep van meer dan 100.000 Nederlanders verenigd in de Hyves groep "Help Madeline vinden".
Dit is overigens tot dezelfde conclusie gekomen als de Portugese politie namelijk dat Madeline niet meer leeft, c.q. door een ongeluk of moord is omgekomen in het appartement waar de familie verbleef, (gezien het feit dat speurhonden het appartement hebben
"gemarkeerd"). Zoals de site vermeld: kruisten de paden van het Strongwood team en die van het Portugese team elkaar veelvuldig. (dit mocht dus blijkbaar van de Portugese politie?).
Dit team ontdekte bijvoorbeeld ook dat Madeleine autistisch is en dat het psychologisch profiel van de McCanns niet geheel klopte met de werkelijkheid.
Het onderzoek op locatie heeft geleid tot het vermoeden dat Madeleine is overleden en in een witte combi auto is vervoerd en van een klif gegooid nabij het strand van PdL.
russel schreef:Piepelotje, de ouders riepen toch meteen ontvoering? Dan is het juist wel normaal dat de PD wordt afgesloten voor nader onderzoek. In zo een geval eigenlijk altijd, je moet nl met alle mogelijkheden rekening houden. Dus, ja in mijn ogen zijn er idd in het begin fouten gemaakt waardoor belangrijke sporen, dna, geur en andere sporen vernietigd zijn. Die kritiek is terecht, zeker als de ouders later in een staat van beschuldiging worden gesteld. Door vermengen van eigen en vreemd DNA is er een ratatouille ontstaan van sporen waar je nu niks meer van kan maken.
Hopen dan dat ze toch nog zoveel mogelijk hebben veilig gesteld en dat er in de toekomst met nieuwe methoden toch nog een nieuwe heropening kan komen van deze zaak. Volgens mij zitten ze op dood spoor, alleen een bekenende verklaring van de mensen die nu bekend zijn, kan voor een ontknoping zorgen.
Ann schreef:Om op dat onderzoek terug te komen: in het topic is voorbij gekomen dat er nog een particuliere groep onderzoek deed, met medeweten van de Portugese politie? Ik ga even kijken of ik dat terug kan vinden.