Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 10:53

Ik heb eigenlijk het idee dat Joost Eerdmans met zijn acties aan het proberen is om de rechtse stemmers naar zich toe te trekken.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:01

Loretta schreef:
Ik heb eigenlijk het idee dat Joost Eerdmans met zijn acties aan het proberen is om de rechtse stemmers naar zich toe te trekken.

Het is natuurlijk volop campagnetijd inmiddels. Hij kwam gisteren niet helemaal goed uit de verf bij Kockelmans vond ik. Althans, hij kwam prima uit de verf maar niet zoals hij zelf graag had gewild.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:20

ruitje schreef:
IMANDRA schreef:

Nou ja, het gaat er wel een stuk meer kinderachtig aan toe dan “normaal”, dat ze elkaar afzeiken via Twitter bijv. Dus hoe het gaat nu hebben we nog niet eerder zo gezien. Dat vind ik anders dan het op fundamentele punten het oneens zijn en daardoor (dreigen) te klappen. Hierbij wordt zo vaak gedreigd om de stekker eruit te trekken door oa Wilders dat die dreiging ook z’n, tja, dreiging verliest.

Ja, daar heb ik wel eens eerder iets over gezegd. Want dan gaat het dus niet over de inhoud, maar over de vorm.

En dan denk ik ook wel eens: we wilden nieuwe politiek, geen achterkamertjes meer, geen 'geen actieve herinneringen' meer.

Is het dan kinderachtig, of gebeurt er nu gewoon open wat misschien anders achterkamertjes politiek was?

Ik weet het niet, wat ik er van vind en welke vorm ik fijner vind als kiezer eigenlijk, daar ben ik nog niet uit.

Als ik Segers en Dijkhoff mag geloven (v/u hun podcast) is dit wel echt een unicum, dus geen sprake van dat het nu wél openbaar wordt gedaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:24

Ah oké!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:01

Nieuwe peiling: PVV verliest stemmen, evenals BBB, NSC bijna weggevaagd.

En, het heeft hier niets mee te maken maar ik heb geen zin een Covid-topic omhoog te schoppen, maar ik moest hier erg om lachen:

Afbeelding

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:14

Waar kan ik de nieuwe peiling vinden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:16

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:28

mysa schreef:
Ik las het commentaar op de peiling op NOS.nl
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/256033 ... het-midden

Dit begrijp ik wel want de PVV heeft net als Front National toch aan zich kleven dat ze licht pro Putin zijn. Dat is genegeerd toen het er niet zo heel erg toe deed maar nu met Trump en de bedreigingen van Europa komt natuurlijk een sterk Europa als belangrijk wel aan de deur kloppen. De PVV is niet zo voor Europa en dat speelt Putin natuurlijk in de kaart.
Het gros van de PVV ers houden net als ik van hun land en zijn slim. De agenda van de vluchtelingen is een belangrijke maar de agenda van veiligheid natuurlijk nog belangrijker. Deze beweging lijkt zich ook te voltrekken in Frankrijk. Men is geschrokken van extreem rechtse Trump, Putin vriend, en men ziet wat voor chaos en idioterie dit geeft en hoe gevaarlijk dit is.
Dus hopelijk zet die trend door want komt onze veiligheid wel ten goede. We hebben echt nu een heel sterk Europa nodig anders gaan we met zijn allen ten onder. Gelukkig trekt de UK ook mee op ondanks de Brexit.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:01

pien_2010 schreef:
mysa schreef:
Ik las het commentaar op de peiling op NOS.nl
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/256033 ... het-midden

Dit begrijp ik wel want de PVV heeft net als Front National toch aan zich kleven dat ze licht pro Putin zijn. Dat is genegeerd toen het er niet zo heel erg toe deed maar nu met Trump en de bedreigingen van Europa komt natuurlijk een sterk Europa als belangrijk wel aan de deur kloppen. De PVV is niet zo voor Europa en dat speelt Putin natuurlijk in de kaart.
Het gros van de PVV ers houden net als ik van hun land en zijn slim. De agenda van de vluchtelingen is een belangrijke maar de agenda van veiligheid natuurlijk nog belangrijker. Deze beweging lijkt zich ook te voltrekken in Frankrijk. Men is geschrokken van extreem rechtse Trump, Putin vriend, en men ziet wat voor chaos en idioterie dit geeft en hoe gevaarlijk dit is.
Dus hopelijk zet die trend door want komt onze veiligheid wel ten goede. We hebben echt nu een heel sterk Europa nodig anders gaan we met zijn allen ten onder. Gelukkig trekt de UK ook mee op ondanks de Brexit.

Zal wel aan mij liggen maar ben het niet met je eens dat het gros vd PVV ers zo slim zijn. Kijk alleen al naar hun bewindslieden en kamerleden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:06

Het gaat om de kiezers CharleyT. Ik vind dat er heel vaak minderwaardig wordt gedaan over PVV kiezers. En ik ben het daar niet mee eens.
Ik heb dat altijd onnodig gevonden , arrogant en polariserend.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:15

Pien, maar om te beweren dat PVV kiezers slim zijn, vind ik nogal een ander uiterste.
Er zullen slimme mensen tussen zitten wellicht, maar kijkende naar het gemiddelde intellect in NL....ehhhh nee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:23

En wat dacht je van alle andere partijen...daar zullen net zo goed slimme als domme mensen tussen zitten.
Ik ken PVV ers die universiteit geschoold zijn. Dan ben je zeer zeker niet dom!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:29

Er zijn cijfers, de PVV-kiezer is bovengemiddeld laag of middelbaar opgeleid. Heb even geen link maar is te googlen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:33

Fijn ! Leuk als je PVV kiezer bent en je zo wordt neergezet als dom. Zullen die Bokkers leuk vinden. Ik ga er verder niets meer over zeggen.
Mijn man is laagopgeleid, ik hoog of anders gezegd hij heeft LTS en ik ben een bachelor en dat laag en hoog is al heel fout.

Dat zegt echt niet alles....hij wint twee voor twaalf met twee vingers in de neus. Ik weet de antwoorden niet.

Hij is een computer analfabeet en spreekt geen talen, ik wel en regel alles hier en de computer is mijn vriend..
Hij regelt de reparaties hier, en ik ben dankbaar daarvoor.

Intellectueel slim of praktisch slim zijn twee totaal verschillende dingen. Het is allemaal niet zo simpel.

Maar jullie je zin..De PVV kiezer is dom

( vind ik dus niet). En meer ga ik er niet over zeggen.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-03-25 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:35

pien_2010 schreef:
En wat dacht je van alle andere partijen...daar zullen net zo goed slimme als domme mensen tussen zitten.
Ik ken PVV ers die universiteit geschoold zijn. Dan ben je zeer zeker niet dom!

Wacht even hoor....waar zeg ik dan dat dd andere partijen wel intelligente kiezers hebben???

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:35

Net op TV: Agema wil 165 miljoen bezuinigen op de wijkverpleging. Ik denk niet dat Henk en Ingrid hier blij mee zijn :n

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:37

Nou jaaaa wat een kinderlijke reactie pien! Niemand zegt letterlijk dat de pvv stemmer dom is....??? Je begint zelf te roeptoeteren over dat pvv stemmers slim zijn? Hoezo neem je mijn antwoord persoonlijk???

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:40

pien_2010 schreef:
Fijn ! Leuk als je PVV kiezer bent en je zo wordt neergezet als dom. Zullen die Bokkers leuk vinden. Ik ga er verder niets meer over zeggen.
Mijn man is laagopgeleid, ik hoog of anders gezegd hij heeft LTS en ik ben een bachelor en dat laag en hoog is al heel fout.

Dat zegt echt niet alles....hij wint twee voor twaalf met twee vingers in de neus. Ik weet de antwoorden niet.

Hij is een computer analfabeet en spreekt geen talen, ik wel en regel alles hier en de computer is mijn vriend..
Hij regelt de reparaties hier, en ik ben dankbaar daarvoor.

Intellectueel slim of praktisch slim zijn twee totaal verschillende dingen. Het is allemaal niet zo simpel.

Maar jullie je zin..De PVV kiezer is dom

( vind ik dus niet). En meer ga ik er niet over zeggen.

Mysa schrijft dat uit cijfers blijkt dat de PVV-kiezer is vaker laag of middelbaar opgeleid is. Jij maakt daar dom van.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:43

Volgens mij heeft niemand het over dom? Opleidingsniveau is iets anders.
En daar zijn nu eenmaal cijfers van.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:44

Praktisch of theoretisch opgeleid lijkt mij betere woorden.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:45

Benzz schreef:

Zeker, helemaal mee eens, maar dat is een andere discussie.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:45

Benzz schreef:

Dat dekt de lading niet, denk ik. Je kunt moeilijk beweren dat een chirurg niet praktisch opgeleid is.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:46

Lieser schreef:
Benzz schreef:

Dat dekt de lading niet, denk ik. Je kunt moeilijk beweren dat een chirurg niet praktisch opgeleid is.

Touché

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:49

Zo heb ik ooit een bijeenkomst gehad waar allemaal jongens waren die een technische mbo opleiding deden. Daar sprak een directeur van een bedrijf ( waar ik destijds een opdracht had) van dat er veel meer jongens zoals hun nodig waren, want ze hadden meer handjes nodig.......

Die heb ik na zijn speech nog net niet bij zijn lurven gegrepen. Handjes......flikker op gek, dat zijn professionals. Hij schaamde zich achteraf flink :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:52

Ach ja, dat is net zo iets als zeggen dat als iemand niet goed kon leren, hij altijd nog vuilnisman kon worden. Terwijl de vuilnismannen in ons bedrijf tegenwoordig meer operators zijn, die met een kraan om moeten kunnen gaan om ondergrondse containers in hun wagen te kunnen legen, en de hele dag met een tablet rijden om te zien welke containers vol zijn, want "rondjes rond de kerk" worden tegenwoordig niet meer gereden. Hun dossier puilt tegenwoordig uit van de verplichte opleidingen.