Oekraïne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:02

Bedankt Hiraeth

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:05

Ik vind het wel zorgwekkend, dat de corridors bijna allemaal leiden naar Rusland of Bellarus.
Daar wil je als vluchteling toch juist niet heen?

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:07

Zoveelste truc van Poetin, die mensen verdwijnen meteen richting werkkampen. En sowieso is er dan totale controle over die mensen en wat ze zeggen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:13

purny schreef:
Zijn het geen mijnen van de Tweede wereldoorlog?

Op een doorgaande weg na 80 jaar? Zeer onwaarschijnlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:33

moonsparkle schreef:
[ [url=m/m4iwp7.png]Afbeelding[/url] ]

Het land moet ook neutraal worden en mag niet toetreden tot een ander bondgenootschap. Dus blijft het dan bij de Krim?

Koekoek, daar ga je als land toch niet mee akkoord 8)7.

De Krim weg, Donetsk en Loegansk inafhankelijk, en in de grondwet vastleggen dat je neutraal blijft. Wtf.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:55

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:02

Hoe gaat het vandaag met die humane corridors? Ik hoor er al een paar uur er niets meer over.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:04

_San87_ schreef:
moonsparkle schreef:
[ [url=m/m4iwp7.png]Afbeelding[/url] ]

Het land moet ook neutraal worden en mag niet toetreden tot een ander bondgenootschap. Dus blijft het dan bij de Krim?

Koekoek, daar ga je als land toch niet mee akkoord 8)7.

De Krim weg, Donetsk en Loegansk inafhankelijk, en in de grondwet vastleggen dat je neutraal blijft. Wtf.

Maar de Krim is al ‘weg’ toch?
Ik denk voor de mensen in Oekraïne, dat het nu het beste is dat Rusland zich terugtrekt. Om even advocaat van de duivel te spreken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:12

Maar wat is het doel daarna? Waarom wil Rusland Oekraïne neutraal hebben en op geschrift dat ze niet samen gaan met andere bondgenootschappen?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:13

Electra63 schreef:
Ik vind het wel zorgwekkend, dat de corridors bijna allemaal leiden naar Rusland of Bellarus.
Daar wil je als vluchteling toch juist niet heen?

Nee, dat is een publiciteitsstunt van de Russen. Ze willen dit gebruiken voor propaganda. Het is natuurlijk vreemd als je in je land verteld dat je de Ukraïnse bevolking gaat redden van de Westerse fascisten en vervolgens stroomt het land leeg richting dat "gevaarlijke" Westen. Waarschijnlijk zijn daar intern Rusland vragen over gesteld.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:13

moonsparkle schreef:
Maar wat is het doel daarna? Waarom wil Rusland Oekraïne neutraal hebben en op geschrift dat ze niet samen gaan met andere bondgenootschappen?

Ze willen de NAVO niet dichterbij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:15

Citaat:

Rusland voelt zich bedreigd door het Westen.
En Polen, delen van Duitsland, Tsjechische republiek, Slowakije, Hongarije, Roemenië - hoorde allemaal tot 'het Oostblok', en zit nu in de Eu.

En het idee 'niet ook nog eens Oekraïne' begrijp ik wel.
... ik ben het er niet mee eens.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:17

Wat ik wat zorgelijk vind is dat China humanitaire hulp wil gaan geven in Ukraïne maar er wel bij verteld dat de banden tussen China en Rusland weer zeer innig zijn ondanks de kleine dip na de inval van Rusland in de Ukraïne. Zij zien de inval nog steeds als speciale aktie en niet als oorlog.

Ben helaas de link waar ik dit heb gelezen kwijt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:22

moonsparkle schreef:

Het hangt een beetje van de bron af of ze willen dat Ukraïne neutraal wordt of onder Russische invloed komt. Het is mij ook nog niet duidelijk of Ukraïne eventueel wel bij de EU mag en alleen niet bij de NAVO, of dat ze een volledig vleugellam land moeten zijn.

Overigens worden er op het moment ook Russen verjaagt door burgers in Donjetsk, dus of die er nu zo blij van worden om straks buiten Ukraïne te vallen...

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:25

China is de partij die van deze oorlog het beste eruit komt. Poetin moet aankloppen bij China voor hulp met het financiele stelsel en heel veel andere zaken. China steunt de olie boycot niet en heeft dadelijk alle russische olie voor een dump prijs hierdoor floreert de Chinese economie nog verder. Wat het westen ook gaat doen ik vrees dat wij de verliezende partij gaan zijn.Dit spel tussen China en Rusland is reeds langer geleden in elkaar gedraaid. Met China als bondgenoot kan Rusland doen en laten wat het wel. Het westen heeft China veel te hard nodig hele industrieen vallen anders om. Een fysieke oorlog lijkt me onverstandig. Wij gaan een hele hoge prijs betalen....

Hoofdzakelijk Europa dan. USA is onafhankelijk door eigen olieproductie wij niet. Wij hebben Rusland rechtstreeks in de armen gedreven van de slechtste partij denkbaar. Wij gaan het voelen in de portemonnee.
De dollar staat sterk, de euro niet. Olie wordt betaald met dollars dus we gaan dubbel betalen. In schaarste en dure valuta. Het spelletje keert zich langzaam tegen ons.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:34

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:34

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:39

irmaz schreef:
Het hangt een beetje van de bron af of ze willen dat Ukraïne neutraal wordt of onder Russische invloed komt. Het is mij ook nog niet duidelijk of Ukraïne eventueel wel bij de EU mag en alleen niet bij de NAVO, of dat ze een volledig vleugellam land moeten zijn.

Neutraal of onder directe Russische invloed is hetzelfde. Ze mogen én geen noemenswaardig leger hebben én bij geen enkel machtsblok aankloppen voor hulp. Drie keer raden wie dan onbegrensd zijn eisen aan het land kan opleggen zonder dat ze er iets tegen mogen of kunnen doen...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:42

Pareltjes schreef:
China is de partij die van deze oorlog het beste eruit komt. Poetin moet aankloppen bij China voor hulp met het financiele stelsel en heel veel andere zaken. China steunt de olie boycot niet en heeft dadelijk alle russische olie voor een dump prijs hierdoor floreert de Chinese economie nog verder. Wat het westen ook gaat doen ik vrees dat wij de verliezende partij gaan zijn.Dit spel tussen China en Rusland is reeds langer geleden in elkaar gedraaid. Met China als bondgenoot kan Rusland doen en laten wat het wel. Het westen heeft China veel te hard nodig hele industrieen vallen anders om. Een fysieke oorlog lijkt me onverstandig. Wij gaan een hele hoge prijs betalen....

Hoofdzakelijk Europa dan. USA is onafhankelijk door eigen olieproductie wij niet. Wij hebben Rusland rechtstreeks in de armen gedreven van de slechtste partij denkbaar. Wij gaan het voelen in de portemonnee.
De dollar staat sterk, de euro niet. Olie wordt betaald met dollars dus we gaan dubbel betalen. In schaarste en dure valuta. Het spelletje keert zich langzaam tegen ons.

Niet meteen zo somber hoor. De rol van olie en gas is bijna uitgespeeld, nog even de adem in houden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:46

irmaz schreef:
Pareltjes schreef:

Niet meteen zo somber hoor. De rol van olie en gas is bijna uitgespeeld, nog even de adem in houden.

Niet echt, daar zitten we nog minstens een jaar of twintig aan vast.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:27

Pareltjes schreef:

.

China kan economisch helemaal niet zonder Europa, dat vergeet je wel een beetje in de dingen die je hier typt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:30

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:32

China zit in een totale spreidzit. Ze willen Rusland niet verliezen (economisch), maar zijn bang dat het westen hen ook sancties zal opleggen als ze Putin gaan steunen. Dit zou voor de reeds slabakkende economie van de Chinezen rampzalig zijn. Hoogstwaarschijnlijk zal China zich aansluiten bij de sterkste, hier in dit conflict het westen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:36

Hiraeth erg interessant, bedankt.

Daks wederom bedankt!

Tja het is niet aan anderen om te bepalen waar Oekraïne mee akkoord hoort te gaan. Dus dat is aan het Oekraïense volk. We gaan het zien.

Ik ben zelf nog niet overtuigd dat Rusland 9 maart internet schrapt ,afsluit en over gaat op een ander systeem.
Ook dat gaan we zien.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:03

Pareltjes schreef:

Dat klopt, als je het bekijkt vanuit het financiële perspectief.
Maar het westen heeft hier niet om gevraagd en de acties van Putin zijn een aanval op vrede, veiligheid en democratie. En dat moet worden verdedigd en daar moeten offers voor worden gebracht.
Hoeveel Oekraïners zijn er de afgelopen dagen wel niet in de meida geweest die zeiden: wij vechten ons liever dood dan dat we weer onder Russisch regime komen. Daar gaat het over.

China blijft waarschijnlijk 'licht neutraal'. Het westen is een gemeenschappelijke vijand, maar dat wil nog niet zeggen dat er sprake is van een hechte relatie.
Laatst bijgewerkt door Kendra op 07-03-22 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt