Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:30

Mensen, waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig?
Een prachtige vrouw is overleden en jullie moeten ook nog is elkaar belachelijk maken, het gaat hier niet om jullie, succes nog.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 10:46

Ik zie op fb echt niks raars langs komen.... Kwestie van in het verleden mensen die onzin roepen er al afgeknikkerd hebben denk ik...

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:54

justkid schreef:
Wat ik zo naar vind nu is dat het slachtoffer nu zo enorm verbonden is met de dader en het zo'n enorme nasleep heeft. Ik zou het mooi vinden als het wat stiller werd tot er echt feiten naar buiten komen na onderzoek en dat het dan klaar is.

Ik snap heel goed dat iedereen er wat over wil zeggen, dat doe ik zelf ook want het houdt iedereen ook enorm bezig, maar die betrokenheid en nieuwsgierigheid is ook een monster, je ziet nu excessen op Facebook, zowel de petitie (Waarom er loopt toch al een onderzoek) wat iedereen wel met de dader zou willen doen en dat ook vooral kenbaar wil maken. De media die met vliegtuigjes en drones boven het zoekgebied vliegen om maar alle mogelijke nieuwtjes door te kunnen geven om maar onze nieuwsgierigheid en honger naar nieuws te voeden.

Anne is nu van iedereen en ik vind dat heel erg, ze wordt voor altijd aan de dader gekoppeld terwijl dat de laatste is waar ze bij hoort. Ze hoort bij haar familie haar vrienden en bij de mensen die ze kende.

Iedereen die er nu op wat voor manier nog wat over zegt heeft het eigenlijk alleen over zijn eigen angst.
Met de persoon Anne heeft dat niks te maken.

Ik denk dat deze massale aandacht enorm heeft geholpen bij het vinden van haar en nu een monster wordt die het voor de betrokkenen alleen maar moeilijker maakt.

Inderdaad Amen.
Heel goed en mooi verwoord, ben het totaal met jou eens!

BeFunny

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:55

Ik ook totaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:10

Helemaal mee eens, goed geschreven en misschien is het dan nu het moment om dit topic te sluiten, uit respect voor Anne. Wil iemand over de verdachte en allerlei maatregelen praten, dan een nieuw topic openen, dus mods!! Dichtgooien.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:50

LadyMadonna schreef:
Coloured schreef:

Ik heb er ook bij stilgestaan maar hun "leed" vind ik NIET TE VERGELIJKEN met het leed dat de familie en vrienden van Anne is aangedaan. Echt niet te vergelijken.

Ik weet niet of de wetenschap dat je zoon (mits hij inderdaad dader blijkt) een onschuldige jonge vrouw heeft vermoord ooit dragelijk zal zijn....

Je hoeft in ieder geval niet elke dag met het gemis van je dierbare kind te leven.
Maar elk leed is op zijn eigen manier verschrikkelijk. Maar als ik mocht kiezen wat te dragen, wist ik wel waarvoor ik koos.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:57

Coloured schreef:
Je hoeft in ieder geval niet elke dag met het gemis van je dierbare kind te leven.
Maar elk leed is op zijn eigen manier verschrikkelijk. Maar als ik mocht kiezen wat te dragen, wist ik wel waarvoor ik koos.

Ik hoop dat je in beide situaties niet gezeten hebt, en nooit zal komen...
Het is geen wedstrijd wie het meeste leed heeft, maar ik vind dat je erg bagataliserend doet over de ouders van de verdachte....
Ik zou me geen raad weten als het mijn zoon was en me niet meer in het openbaar durven vertonen denk ik

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:02

LadyMadonna schreef:
Coloured schreef:

Het is geen wedstrijd wie het meeste leed heeft, maar ik vind dat je erg bagataliserend doet over de ouders van de verdachte....
Ik zou me geen raad weten als het mijn zoon was en me niet meer in het openbaar durven vertonen denk ik

Nou idd, de ouders van de dader zijn het zo goed hun kind kwijt. En nu dus dubbel. Zijn na het vorige grote vergrijp al verhuisd, hun eigen bedrijven verkocht en hebben een nieuw bestaan opgebouwd ergens anders omdat het wonen in hun dorp niet meer lukte door de dagelijkse oordelen. En nu waarschijnlijk weer...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:05

gekvanfleur schreef:
IMJ schreef:

Doe eens even rustig? Denk je dat ik met kind geboren ben?
Ik heb 36 jaar lang geen kind gehad. En jij denkt dat ik dan niet weet hoe iemand zonder kinderen denkt?

Hoe denkt die dan?
Is het ouderschap per defintie de meest intense liefde?

Ik denk dat ouderschap de meest onvoorwaardelijke liefde is simpelweg omdat er een bloedband is en een kind eigenlijk een deel/verlengstuk is van jezelf.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:09

LadyMadonna schreef:

Voor dat soort gevallen is in sommige culturen het fenomeen eerwraak bedacht. Als familie los je (het probleem rondom) die zoon zelf op, en als dat gebeurd is, is je eer gered en hoeft niemand je er nog in het openbaar op aan te kijken. Schijnt bijzonder effectief te zijn, maar wordt niet overal geaccepteerd.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:19

LadyMadonna schreef:
Coloured schreef:

Dat komt zo blijkbaar op jou over, maar dat is geenzins het geval. Er staat namelijk bij dat elk leed op zijn eigen manier verschrikkelijk is. En ja, ik vind dat wat Anne aangedaan is veel erger voor haar en haar familie en vrienden dan wat de familie van M.P. nu aangedaan is door het gedrag van hun zoon. Maar goed, dat is mijn mening.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:46

Verschrikkelijk.. ik hoop dat de familie van Anne met rust gelaten wordt nu, door de media vooral. In dit soort gevallen zou ik ook voorstander zijn van een gag-order voor politie, zodat verdere details uit de media blijven.

Voor wat betreft alle meningen over gemis, verdriet en rouw en voor wie het nou erger is, dat is verspilde tijd en energie. Het is namelijk onmogelijk om er woorden aan te geven behalve misschien voor degene die het ervaart, elk persoon voor zich. Niemand anders kan daar over oordelen of er woorden aan geven, en dat zou je imo ook niet moeten willen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:51

bigone schreef:
Helemaal mee eens, goed geschreven en misschien is het dan nu het moment om dit topic te sluiten, uit respect voor Anne. Wil iemand over de verdachte en allerlei maatregelen praten, dan een nieuw topic openen, dus mods!! Dichtgooien.

_/-\o_ helemaal mee eens.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:06

Drifter schreef:
Verschrikkelijk.. ik hoop dat de familie van Anne met rust gelaten wordt nu, door de media vooral. In dit soort gevallen zou ik ook voorstander zijn van een gag-order voor politie, zodat verdere details uit de media blijven.

Voor wat betreft alle meningen over gemis, verdriet en rouw en voor wie het nou erger is, dat is verspilde tijd en energie. Het is namelijk onmogelijk om er woorden aan te geven behalve misschien voor degene die het ervaart, elk persoon voor zich. Niemand anders kan daar over oordelen of er woorden aan geven, en dat zou je imo ook niet moeten willen.

Mee eens hoor, die mensen verdienen alle rust. Maar ik denk ook wel dat alle aandacht van de afgelopen weken, ook al liep het soms wel uit de hand, voor hen wel een troost geweest zal zijn. Ze weten dat bijna het hele land met hun meeleeft en op een bepaalde manier zelfs rouwt, dat geeft ook wel steun.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:14

Bloodymary schreef:
Mee eens hoor, die mensen verdienen alle rust. Maar ik denk ook wel dat alle aandacht van de afgelopen weken, ook al liep het soms wel uit de hand, voor hen wel een troost geweest zal zijn. Ze weten dat bijna het hele land met hun meeleeft en op een bepaalde manier zelfs rouwt, dat geeft ook wel steun.

Ik hoop het, er zijn ook een hoop gekken te vinden, Vrijland typetjes, of zoals degenen die meteen de schuld op de vriend van Anne afschoven. De zogenaamde mediums die er een slaatje uit willen slaan etc.

Ik denk dat als je in zo'n situatie zit, je zowel de mooiste kant als de sechtste kant van de samenleving ziet. Ik hoop dat de mooie kant in hun geval overheerste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:08

Nouja om er op deze manier in zo'n topic dan weer achter te komen waarom ik bokt niks meer vind had ik dus niet verwacht..
10 pagina's erbij, alleen maar gebitch en gehaat op elkaar. Gediscussieer over de dader en vervolgens elkaar uitmaken voor psychopaat.. Net na het bekend was geworden dat ze gevonden was gingen er veel plaatjes met teksten rond de 3e die een mooi plaatje plaatst krijgt een sneer met "die is hier nu al meerdere malen verplaatst".
We vinden het allemaal vreselijk, willen onze vrienden familie of kinderen beschermen zodat je dit noooit mee hoeft te maken maar ondertussen maak je elkaar op een forum nog net niet voor alles uit..
Wil je een betere wereld? Begin eens bij jezelf. Dat is alles wat ik hier nog te zeggen heb...

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:23

Annet_Dottie schreef:
Nouja om er op deze manier in zo'n topic dan weer achter te komen waarom ik bokt niks meer vind had ik dus niet verwacht..
10 pagina's erbij, alleen maar gebitch en gehaat op elkaar. Gediscussieer over de dader en vervolgens elkaar uitmaken voor psychopaat.. Net na het bekend was geworden dat ze gevonden was gingen er veel plaatjes met teksten rond de 3e die een mooi plaatje plaatst krijgt een sneer met "die is hier nu al meerdere malen verplaatst".
We vinden het allemaal vreselijk, willen onze vrienden familie of kinderen beschermen zodat je dit noooit mee hoeft te maken maar ondertussen maak je elkaar op een forum nog net niet voor alles uit..
Wil je een betere wereld? Begin eens bij jezelf. Dat is alles wat ik hier nog te zeggen heb...

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn _/-\o_

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:41

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:43

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:50

Die is alweer terecht sinds vanochtend.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 23:51

Drifter schreef:
Bloodymary schreef:

Ik hoop het, er zijn ook een hoop gekken te vinden, Vrijland typetjes, of zoals degenen die meteen de schuld op de vriend van Anne afschoven. De zogenaamde mediums die er een slaatje uit willen slaan etc.

Ik denk dat als je in zo'n situatie zit, je zowel de mooiste kant als de sechtste kant van de samenleving ziet. Ik hoop dat de mooie kant in hun geval overheerste.

Mensen denken niet na.
Men plaats het eerste wat in iemand opkomt direct.
En dat is met zo iets wel heel erg natuurlijk.

Ik hoop alleen maar dat beide families rust kunnen vinden.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 00:07

Hebben jullie trouwens de lieve Marianne gehoord van Peter Heerschop bij 538? Tranen liepen over mijn wangen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 01:19

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 03:40

Wat ik vooral ook heel zielig vind is doordat die onbewerkte foto van michael p. al dagenlang nonstop rondgaat op facebook, die 2 meiden die eerder slachtoffer van hem werden er nu ook weer middenin zitten. En dan worden er ook nog hele persoonlijke en explicite details bijgezet over de sexuele handelingen bij de verkrachtingen zelf. Verkracht=verkracht, einde details.

Ik vind het heel sneu voor die meisjes dat die er ook weer bij betrokken zijn, en wellicht hier ook weer een klap van krijgen.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:06

estherpitout schreef:
Wat ik vooral ook heel zielig vind is doordat die onbewerkte foto van michael p. al dagenlang nonstop rondgaat op facebook, die 2 meiden die eerder slachtoffer van hem werden er nu ook weer middenin zitten. En dan worden er ook nog hele persoonlijke en explicite details bijgezet over de sexuele handelingen bij de verkrachtingen zelf. Verkracht=verkracht, einde details.

Ik vind het heel sneu voor die meisjes dat die er ook weer bij betrokken zijn, en wellicht hier ook weer een klap van krijgen.

Helemaal eens, had ik ook eerder in dit topic al aangegeven. Details van de verkrachting zijn alleen maar schadelijk voor de slachtoffers die zich vaak al schamen. Arme meiden.. :(