Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:28

kanniet schreef:
Zeer interessante documentaire over Stalin. (4 delen)

Ik ben pas halverwege, maar hele interessante docu :j

Ik ben nu bij de voormalige woordvoerder van het Kremlin die goed uitlegt hoe en wat.

Interessant detail in Rusland: de huidige populariteit van Kvass - Nicola 8-)
Kvass (geen cola) staat voor alles anti westers, het is alleen maar een drankje

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:02

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:27

Nicolletje schreef:
http://www.nrc.nl/buitenland/article261 ... _Duitsland

Ik blijf het bizar vinden dat er geen kritiek geleverd mag worden op moslims.

Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die dit soort uitspraken doen:
Citaat:
"Duitsland hoeft niemand te erkennen die leeft van de staat, deze staat verwerpt, zijn kinderen niet goed opvoed en nog meer kleine hoofddoekmeisjes produceert."

Citaat:
A large number of Arabs and Turks in this city, whose number has grown through bad policies, have no productive function other than as fruit and vegetable vendors

Citaat:
The Turks are conquering Germany exactly as the Kosovars conquered Kosovo: through a higher birth rate. I would like it, if it were Eastern European Jews with a 15% higher IQ than the native Germans.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:35

Ik ben van mening dat dat moet kunnen in een vrij land, of ik het ermee eens ben of niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:41

Dat ben ik ook met je eens. Maar dat neemt niet weg dat ik die uitspraken ongelovelijke stupide vind ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:44

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:54

Hierom, eigenlijk:
Citaat:
Sarrazins partij, de sociaal-democratische SPD, overweegt hem als lid te royeren. Hij zou de naam van de SPD bezoedelen.

Dat zijn geen woorden maar daden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:11

Het zal vaker voorkomen dat een lid van een politieke partij geroyeerd wordt omdat zijn publieke mening niet meer strookt met dat waar een partij voor staat en wil uitdragen. Imo heeft dat verder niets te maken met wel/ niet je mening mogen geven? Die vrijheid is er imo gewoon.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:21

De algehele houding (als ik zoek op die vent zijn naam) lijkt een beetje te zijn: Hij zegt wat waar is (/ wat 'wij' vinden), maar niet gezegd mag worden.
Eerder in het topic kwam voorbij dat Duitsland (net als de USA vóór het moskeegebeuren) niet echt grote problemen leek te hebben met moslims/ Islam en zulke partijen als Wilders niet echt voet aan de grond leken te krijgen.
Wat ik opvallend vind, is dat een hoop mensen toch de mening lijken te delen dat de integratie is mislukt en grote groepen mensen zelfs onze cultuur verafschuwen terwijl ze wel hier wonen en dat de autochtonen hier gekwetst over zijn.
Maar dat er telkens maar niet over gepraat kan worden.

Ja en dan staat er zo eentje op die meteen iets radicaals zegt. Ik vind het opvallend dat zo iemand dan toch veel bijval krijgt. Als het niet had bestaan (dit anti-Islam gevoel) dan had hij toch geen poot gehad om op te staan en was hij vanzelf weer verdwenen, zou ik denken.

In plaats daarvan lijkt het wel een wereldwijde club paddenstoelen te zijn die nu de kop op steekt tegen de Islam. Hoe komt dat?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:29

Met alle respect, ik volg bovenstaande niet helemaal. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Je komt met een specifiek voorbeeld en nu gaat het over naar een algemene, wereldwijde mening over de Islam?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:31

Van Wiki:
Citaat:
De groepen waartegen racisme gericht is, worden vaak beschuldigd de oorzaak te zijn voor de problemen die een bepaald land of streek teisteren, zoals werkloosheid, overbevolking en inflatie. In de praktijk worden deze groepen meestal juist het zwaarst getroffen door deze crisissen. In het Engels heet dat Blaming the victim.
Het is niet toevallig dat de groepen tegen wie racisme gericht is meestal de zwakkere groepen van de samenleving zijn. Het is een vicieuze cirkel: zwakke groepen kunnen zonder problemen gebruikt worden om de schuld te geven van diverse problemen, en door die groepen zo negatief te bestempelen zullen ze zwak gehouden worden, doordat ze niet eerlijk kunnen deelnemen aan de maatschappij.
In nazi-Duitsland was de zondeboktheorie in werking: Joden en zigeuners (en intellectuelen, communisten, liberalen) werd de schuld gegeven van alle maatschappelijke problemen. De deportatie en/of uitroeiing van deze groepen zou dan alle problemen oplossen.
Sigmund Freud heeft, wijzend op de gedachte dat iedere groep een zondebok kent, opgemerkt dat "het antisemitisme ouder is dan het Jodendom".

En nu zijn de Islamieten de Sjaak.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:36

PattyOosten schreef:
Van Wiki:
Citaat:
De groepen waartegen racisme gericht is, worden vaak beschuldigd de oorzaak te zijn voor de problemen die een bepaald land of streek teisteren, zoals werkloosheid, overbevolking en inflatie. In de praktijk worden deze groepen meestal juist het zwaarst getroffen door deze crisissen. In het Engels heet dat Blaming the victim.
Het is niet toevallig dat de groepen tegen wie racisme gericht is meestal de zwakkere groepen van de samenleving zijn. Het is een vicieuze cirkel: zwakke groepen kunnen zonder problemen gebruikt worden om de schuld te geven van diverse problemen, en door die groepen zo negatief te bestempelen zullen ze zwak gehouden worden, doordat ze niet eerlijk kunnen deelnemen aan de maatschappij.
In nazi-Duitsland was de zondeboktheorie in werking: Joden en zigeuners (en intellectuelen, communisten, liberalen) werd de schuld gegeven van alle maatschappelijke problemen. De deportatie en/of uitroeiing van deze groepen zou dan alle problemen oplossen.
Sigmund Freud heeft, wijzend op de gedachte dat iedere groep een zondebok kent, opgemerkt dat "het antisemitisme ouder is dan het Jodendom".

En nu zijn de Islamieten de Sjaak.

En in het verlengde weer de intellectuelen, linksdenkenden en degenen die zich liberaal opstellen. Wanneer die de alarmklok luiden over wat er gaande is worden ze weggehoond.
Men leert weinig uit het verleden.

In Duitsland is echter het verleden nog dichtbij, vandaar dat men zich daar feller tegen dit soort uitspraken keert.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:56

Ann schreef:
Met alle respect, ik volg bovenstaande niet helemaal. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Je komt met een specifiek voorbeeld en nu gaat het over naar een algemene, wereldwijde mening over de Islam?

Nou, nog niet zo lang geleden werd er hier gezegd dat in Duitsland geen Wilders bestaat.
Nu met dit nieuws van die vent, erbij opgeteld dat hij veel bijval uit het volk krijgt, zijn boek uitverkocht is, vraag ik me af hoe lang dat gaat duren totdat er een Duitse Wilders op gaat staan met alle gevolgen van dien.
Misschien ligt het aan mij, maar zulk nieuws lijkt wel als paddenstoelen uit de grond te ploppen momenteel.

Patty, dat bedoel ik nou precies. Dus omdat ik, of wie dan ook, kritisch wil zijn over integratie maar ook over wat er gaande is momenteel met de Islam in Europa, haal jij er meteen racisme bij.
Het lijkt wel alsof je alleen maar vóór of tegen mag zijn en ik denk niet zwart-wit.

Ann

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:58

Oké, op die manier begrijp ik je punt. Thnx voor de uitleg. :)
(Ik ga ff nadenken over een verdere reactie, nu eerst een paar paarden aandacht geven. :+ )

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:23

Biij dat blaming the victim verhaal moet ik altijd denken aan de zigeuners in Oost Europa, maar dat is ook al zo'n moeilijk verhaal. Juist nu het communisme weg is, zijn alle kansen voor de zigeuners verder weg dan ooit.
Toch lijkt het ze ook niet te lukken om (ook al niet toen het communisme ze verzorgde en huizen gaf van de staat, maar toen waren ze tenminste nog een beetje voorzien) hier uit te stappen, uit deze negatieve spiraal. En juist hierdoor (criminaliteit, slechte verzorging van zichzelf en de omgeving, armoede, kijk hoe anders ze zijn dan wij) worden ze nu uitgekotst door de bevolking.

Maar wat er in Oost Europa openlijk leeft tegen andere bevolkingsgroepen dan 'de eigen', zo heftig kennen wij dat helemaal niet in Nederland.
Hiermee ontken ik niet dat Nederlanders helemaal niet zo gastvrij en tolerant zijn als dat wij zelf denken hoor. Maar de situatie zoals zich daar afspeelt, zou je niet willen hebben hier.
Toch zie ik overeenkomsten als we er niet snel iets aan doen.
Dan zijn straks de moslims inderdaad de zigeuners van Nederland, met als verschil dat de zigeuners geen enkele andere thuisbasis hebben en de moslims wel een 'achterban' in de vorm van moslimlanden.
En die financieren dan rustig de opkomst van radicale moslims.

Met het steeds meer verdwijnen van de verzorgingsstaat komen de sociale voorzieningen van de achterstandsgroepen nu ook in de problemen en de Nederlanders worden ontevreden en kwaad als blijkt dat hele groepen wel recht lijken te hebben op voorzieningen, maar zij zelf steeds verder aan alle kanten gekort worden - juist als je middenmoot arbeider bent.

Ik ben het er aan de ene kant mee eens als iemand zegt dat Wilders deze kwaaie groep voedt en daardoor hun blik richting de moslims draait: zij hebben het gedaan!

Anderzijds is er iets gaande in de wereld met betrekking tot integratie en Islam waar ik gewoon zelf mijn ogen niet voor kan sluiten.
Het probleem lijkt alleen te zijn, dat wie er wat van zegt zonder meteen Islam te willen noemen, wordt niet gehoord.

Alleen wie er a la Wilders (ongenuanceerd) wat van zegt wordt wel gehoord. Namelijk ook door alle anti-reclame van de tegenstanders, en daardoor wordt er weer een 'zie je wel je mag er niks van zeggen'- gevoel gecreëerd.

Ik denk dat er steeds meer Wilders-figuren gaan komen in het westen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 18:17

Nou meen ik toch dat ik echt vaak gelezen heb dat wat Wilders allemaal wil, helemaal niet kan vanwege de regels van de EU.
Daar had ik al op geantwoord dat het wel kon, daar de EU een tandeloze tijger is die helemaal niets kan ondernemen om het tegen te houden, geen sanctie op kan leggen omdat het richtlijnen zijn, en geen wetten.
Frankrijk en Italië geven alvast een bewijs af van wat nu wel of niet kan in Europa.

Frankrijk zet eerste groep Roma het land uit
Frankrijk zet tweede groep Roma het land uit
Vorig jaar stuurde Frankrijk ook al 10.000 Roma terug naar eigen land

En die sterke EU? Die staan er bij en kijken er naar.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:25

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 19:44

Een berisping! Daar zullen die Fransen inderdaad wel van schrikken.:n
Verleden jaar ook al tienduizend uitzettingen en een berisping. Feit is dat de EU en VN tandeloze tijgers zijn die een groot land als Frankrijk onmogelijk aan kunnen pakken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:45

jantergouw schreef:
Nou meen ik toch dat ik echt vaak gelezen heb dat wat Wilders allemaal wil, helemaal niet kan vanwege de regels van de EU.
Daar had ik al op geantwoord dat het wel kon, daar de EU een tandeloze tijger is die helemaal niets kan ondernemen om het tegen te houden, geen sanctie op kan leggen omdat het richtlijnen zijn, en geen wetten.
Frankrijk en Italië geven alvast een bewijs af van wat nu wel of niet kan in Europa.

Frankrijk zet eerste groep Roma het land uit
Frankrijk zet tweede groep Roma het land uit
Vorig jaar stuurde Frankrijk ook al 10.000 Roma terug naar eigen land

En die sterke EU? Die staan er bij en kijken er naar.

Italië zet ze al jaren uit:
Italië juicht het uitzetten van Roma door Frankrijk toe
Italiaanse minister wil zelf graag de mogelijkheid alle EU-burgers uit te kunnen zetten
De Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Roberto Maroni, zegt in een interview met de krant Corriere della Sera dat de Franse president Nicolas Sarkozy 'gelijk had' met zijn harde aanpak van Roma. In Italië worden Roma al jaren uitgezet door middel van vrijwillige en ondersteunde repatriëring. Maroni zegt in het interview dat hij ook de mogelijkheid wil om alle EU-burgers zonder vast inkomen en vaste verblijfplaats uit te kunnen zetten.

Maroni, een leidende figuur binnen de anti-immigrantenbeweging Noordelijke Liga, heeft de Europese Commissie toestemming gevraagd om EU-burgers die niet aan de minimum-eisen voldoen uit te kunnen zetten. Eerder werd zo'n aanvraag afgewezen. Roma worden in Italië al jaren uitgezet, weliswaar niet met eenzelfde harde hand als in Frankrijk. De meeste Roma in italië hebben de Italiaanse nationaliteit en hebben het recht om daar te verblijven.
Bron: Trouw

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:53

De volgende stap van Sarkozy ( en daar is hij al mee bezig ) is alle moslims die illegaal zijn of geen papieren kunnen tonen, danwel crimineel zijn, direct een enkeltje thuisland te geven.

En in navolging van de rellen stond er in Elsevier:
Sarkozy wil personen die niet in Frankrijk zijn geboren en doodsbedreigingen uiten tegen agenten of mensen met een publieke functie, de Franse nationaliteit ontnemen.

En dan vinden jullie Wilders erg :D Sarkozy doet het gewoon.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 20:09

En dat Sarkozy het gewoon doet, is voor ons een hele goede zaak. Dan kunnen wij het namelijk ook, zonder problemen.
En toevallig hebben wij dit al voorspeld een tijdje terug! Nederland gaat echt weer een leefbaar land worden. :-)
Over 2 jaar zal ik de mensen die allemaal zeiden dat wat Wilders wil helemaal niet kan, nog eens fijntjes herinneren aan de gebeurtenissen die nog komen gaan.

De hele filosofie van het sociale stelsel intact houden en de massa-immigratie maar door laten gaan, zijn twee tegengestelden. Het is het één of het ander. Je spaart de kool of de geit. Beiden kan nu eenmaal niet of ze gaan allebei kapot.
Zolang we hele groepen onze grenzen binnenlaten die vervolgens de rest van hun leven de hand ophouden zonder ook maar één slag te werken, is het dweilen met de kraan open.

We moeten een keus maken tussen sociaal stelsel en multi-cultisamenleving. Er zijn twee mogelijkheden. We hollen het sociale stelsel uit en verteren de pot, waardoor we zoveel kansloze immigranten binnen kunnen halen als links maar wil (Amerikaans systeem) of we houden het sociale stelsel en weren zo veel mogelijk immigranten die een onevenredige aanslag plegen op die pot.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:12

En weet je wat zo grappig is: de Roma die het land uitgezet worden, krijgen 300 euro mee van de Franse overheid. Daarvan kunnen ze gewoon weer een vliegticket kopen en per 'kerende' post' weer naar Frankrijk vliegen.... en daar kunnen ze daar niets aan doen.

Gelukkig gaat het hier over Wilders en niet over al die andere rare mensen die er zijn ;) Want daar valt ook weer heeeeeel over te zeggen!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 20:21

alet74 schreef:
En weet je wat zo grappig is: de Roma die het land uitgezet worden, krijgen 300 euro mee van de Franse overheid. Daarvan kunnen ze gewoon weer een vliegticket kopen en per 'kerende' post' weer naar Frankrijk vliegen.... en daar kunnen ze daar niets aan doen.

Gelukkig gaat het hier over Wilders en niet over al die andere rare mensen die er zijn Want daar valt ook weer heeeeeel over te zeggen!

€300 is een koopje. En als ze terug komen, sturen ze ze weer weg, en dan zonder premie. De staat heeft toch de langste adem, dat is iets waar ik me geen enkele zorg over maak.

Het gaat niet eens over Wilders, het gaat er over dat hele meutes elkaar napraten dat het volgens de EU niet kan. Het kan dus wel, en in Nederland gaat dit ook gebeuren. Vroeg of laat, maar het gaat gebeuren. Geen links leger dat het tegen kan houden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:25

Laatst bijgewerkt door Alet74 op 27-08-10 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:27

Alet74 schreef:

Ten eerste vliegen ze niet terug want hun caravan past niet in het bagageruim en ten tweede komen ze echt nooit door de douane.

Sarkozy zet de Roma zigeuners niet uit omdat ze gezellig zitten te barbecuen op een parkeerplaats. De problemen met de Roma zijn ernstig en algemeen bekend. Daar komt ook nog bij dat de Roma die uitgezet worden geen verblijfvergunning hebben voor Frankrijk. Legitieme actie dus in mijn ogen.