wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:15

Nou ik zou zeggen ........ Kiwiko go for President.

Er zijn niet veel dingen die ik zou doen voor een miljoen.
En ik zou zeker geen koningin willen zijn.
Ik heb niet zoveel te klagen, ik kijk altijd naar mensen die het minder hebben dan ik, en dat zijn er meer dan die het beter hebben. Je moet tevreden zijn met wat je hebt, en anders moet je er wat aan doen. Ik weet wel dat dat niet altijd mogelijk is.

Maar net als bij de moslims eruit gooien, zal ook het koningshuis eruit gooien niets oplossen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:16

Jaa als ze in Frankrijk de pensioenleeftijd omhoog doen gaat het hele volk staken en dan doen ze het toch maar niet. Dat is bij de vorige poging gelukt en nu is de pensioenleeftijd daar nog steeds maar 60.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:16

ow foutje (DP)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:17

Jade15 schreef:
Jaa als ze in Frankrijk de pensioenleeftijd omhoog doen gaat het hele volk staken en dan doen ze het toch maar niet. Dat is bij de vorige poging gelukt en nu is de pensioenleeftijd daar nog steeds maar 60.

Maar als mensen hier gaan stemmen met een hoofddoekje op (als niet-Moslima) is het weer idioot... Terwijl het in mijn ogen ook een vorm van protest is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:18

Ik ben niet koningsgezind. Maar het bedrijfsleven heeft heel veel profijt van ze door de goodwill die ze uitstralen. En projecten die de meiden doen, zoals Maxima met de microkrediet die ter plaatse aan vrouwen een zelfstandig leven biedt en Laurentien met haar taalprojecten.
Ze kunnen gewoon deuren openen die voor anderen gesloten blijven omdat, met name in het verre buitenland, men toch tegen hun positie opkijkt.
Dat levert dus tig meer op dan ze kosten
En als ze zich zo netjes gedragen, dus niet zo als voorheen Bernard en b.v. de Engelsen met al hun affaires en scheidingen, en zo slim zijn, dus niet zo als het Belgische Koningshuis, kunne we alleen maar blij met ze zijn.

Ik gun Trix eigenlijk wel een rustige oude dag, maar zolang het niet duidelijk is dat Geert een belangrijke rol in de politiek zal gaan spelen zal ze dat niet op Willem zijn bord schuiven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:19

ze zouden in frankrijk eens moeten fluisteren over kilometer heffing..............

naah, zijn alle wegen afgesloten!! direct!!

stufi komen, parijs gaat dicht...........

wij, wij laten het allemaal maar gewoon gebeuren :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:20

KiWiKo schreef:
ze zouden in frankrijk eens moeten fluisteren over kilometer heffing..............

In Frankrijk betaal je tol

KiWiKo

Saar............. ik denk dat het bedrijfsleven meer bijdraagt aan haar onderhoud dan zij aan de hunne hoor :D :D :D

sarabande

KiWiKo schreef:
Saar............. ik denk dat het bedrijfsleven meer bijdraagt aan haar onderhoud dan zij aan de hunne hoor :D :D :D

Ja dat kan je wel denken, alleen is het dus niet zo

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:21

Heino schreef:
Ik ben heel blij dat er voedselbanken zijn, omdat sommige mensen nu echt niet kunnen werken, hoe graag ze ook willen. Of die anderszins tegengewerkt worden waardoor ze in geldnood verkeren.

Ik kan me wel weer ergeren aan mensen die op straat hun handje ophouden. Ga dan muziek maken of de straatkrant verkopen.

Ik snap waarom je blij bent dat er nog een laatste kans is op eten voor degenen die er het allerslechtst voorstaan.
Maar het punt is, het zou niet nodig moeten zijn. Door afhankelijk te zijn van een voedselbank ontneem iemands laatste trots en eergevoel. (denk ik)

Als de laagste uitkering zooo laag is dat je er geeneens van kan eten dan is er iets mis met de hoogte. Als iemand totaal niet met geld kan omgaan moet die daarbij geholpen worden.
Maar door het bestaan van voedselbanken te laten voortduren, leg je je erbij neer dat dit normaal is (denk ik) en dat vind ik niet goed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:21

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

In Frankrijk betaal je tol

yep, als je over de weg rijd mag je hem betalen......... OOK als buitenlander :D :D

je kan kiezen voor alternatieven, geen probleem..........

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:22

Heino schreef:
Jade15 schreef:
Geweldig topic dit, zullen we verhuizen naar de huiskamertopics? Laatste post van Shadow vind ik wel goed maar ik vind niet dat Christel en Janedinges de boel zo negatief benaderen, wel kritisch en daar hou ik wel van.

Janesmith begon er al mee dat linkse stemmers een hekel hebben aan rechtse stemmers en vice versa. Sorry maar dat vind ik niet echt een positieve benadering :)

Dat nuanceerde ik later door te zeggen dat ik dat politiek bedoelde en niet persoonlijk. Zeer waarschijnlijk heb ik vrienden en vriendinnen die een hele andere politieke stroming aanhangen dan ik, desondanks blijven ze mijn vrienden en vriendinnen. De mening dat links een hekel aan rechts heeft en andersom, onderschrijf ik nog steeds. Dat zie en lees je overal, maar dat is wel puur politiek gezien, niet persoonlijk.

CtjeLief

Citaat:
Dat ligt er aan wat je gedachtegoed is. Als je iets niet positief ziet dan zul je er ook niet positief over kunnen praten. Andersom geldt hetzelfde, als je iets positief ziet dan zul je er ook overwegend positief over praten.

A. Kan ik me haast niet voorstellen dat je NIETS positiefs kan zien.. maar goed
B. Ondanks dat je iets negatief inziet, kun je TOCH een positieve benadering toepassen, doemdenken en enkel afkraken kom je nergens mee hoor..

Stel jij krijgt een gedragsstoornis (ik noem maar even wat stoms hoor) en jij moet daarvoor hulp krijgen: en die 'hulp' benoemt keer op keer jouw negatieve punten, wat jij allemaal verkeerd doet, noemt jouw onmogelijkheden en vertelt jou telkens waarom de maatschappij niks aan jou heeft omdat je je niet normaal kunt gedragen..

zou jou dat motiveren tot verbetering? Niet zo snel..

stel dat diezelfde hulp ervoor zorgt dat jij je mogelijkheden gaat inzien, en jouw sterke kwaliteiten benoemt en laat zien wat jouw positieve bijdrage kan zijn voor anderen.. Dat motiveert dan toch veel meer? Dat is toch veel meer 'opbouwend'?

Zelfs in een vervelende situatie kun je nog altijd een positieve benadering zoeken, vrijwel nooit is alles 100% negatief..

(tips en tops benoemen, zo noem ik dat ook wel eens) ;)

KiWiKo

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Ja dat kan je wel denken, alleen is het dus niet zo

nee......... ik denk dat philips en shell meer geld in het laadje brengen dan de koningin hoor :) :) veel, veel, veelen malen meer :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:25

We kunnen ook beginnen om als linkse stemmer iets positiefs over Wilders te zeggen.
En de rechtse stemmers iets positiefs over allochtonen.

Wie begint?

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:25

Heino schreef:
Jade15 schreef:

Maar als mensen hier gaan stemmen met een hoofddoekje op (als niet-Moslima) is het weer idioot... Terwijl het in mijn ogen ook een vorm van protest is.

Het wordt als idioot gezien omdat het hier (in tegenstelling tot in Frankrijk) door een te kleine groep "gedragen" wordt. (dan bedoel ik natuurlijk niet de hoofddoek maar het protestpunt).
Let maar es op als ineens een miljoen niet moslims bijv. met een hoofddoek ging stemmen. DAN konden ze er niet omheen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:26

Wilders heeft enkele goede doelen.. bijv. verbetering zorg, dat vind ik heel positief :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:27

Jade15 schreef:
Als iemand totaal niet met geld kan omgaan moet die daarbij geholpen worden.

Tja dat wordt door velen knuffelen genoemd, want ze zullen het zelf wel gedaan hebben... Daarom ben ik dus voor meer links in de politiek, problemen oplossen en niet uitstellen/verschuiven :)

sarabande

KiWiKo schreef:
nee......... ik denk dat philips en shell meer geld in het laadje brengen dan de koningin hoor :) :) veel, veel, veelen malen meer :D :D

Dat zou zo zijn als die bedrijven al hun activiteiten in Nederland hadden, maar dat is niet zo.
Het bedrijfsleven krijgt voet aan de grond in delen van de wereld waar nieuwe markten zijn omdat delegaties van hen mee gaan wanneer het Koninklijk huis bezoeken aflegt.

En natuurlijk het Koninklijk huis lever direkt niet zoveel arbeidsplaatsen als een grootindustrieel, maar door export te bevorderen maken ze wel mogelijk dat die grootindustrieel kan bestaan en arbeidsplaatsen heeft

Jade15

Allochtonen zijn vaak zo lekker snel bruin? Nee ze zijn vaak veel gastvrijer en minder klagerig dan de gemiddelde Hollander. Tenzij ze teveel geintegreerd raken. Dan worden ze en bleker en gaan ook meer klagen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:28

CtjeLief schreef:
Wilders heeft enkele goede doelen.. bijv. verbetering zorg, dat vind ik heel positief :)

Dat kan hij dus absoluut niet financieel onderbouwen dus zie ik het als een goedkope kiezers truc

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:28

Ik weet niet of het nou zo goed is in Frankrijk Kiwiko?
Volgens mij zijn daar ook grote problemen.
En al die buitenechtelijke kinderen van die (ex-)-presidenten?
Die kosten misschien in geld niets, maar ik zou daar ook niet blij mee zijn. Die hebben dan bijvoorbeeld inzake in bepaalde stukken. Zijn misschien chantabel?

Nee joh, laat Bea lekker op zondagmorgen paardrijden, dat is misschien het enige wat ze echt leuk vindt.

Electra63

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:30

Het was maar een geintje hoor jade.
Die positieve dingen noemen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:31

Heino schreef:
Jade15 schreef:
Als iemand totaal niet met geld kan omgaan moet die daarbij geholpen worden.

Tja dat wordt door velen knuffelen genoemd, want ze zullen het zelf wel gedaan hebben... Daarom ben ik dus voor meer links in de politiek, problemen oplossen en niet uitstellen/verschuiven :)

1. ze hebben het inderdaad meestal zelf gedaan.
2. als ze na 1x begeleiding het niet snappen moeten ze verplicht onder curatele.

NIks knuffelen, daar leren ze niks van.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:32

Jade15 schreef:
Dat ligt er aan waar ze op gaan bezuinigen i.m.o. Dat vond ik juist wel aardig in het partijprogramma van PVV dat ze op bepaalde zaken juist niet wilden bezuinigen. Sinds het kwartje van Kok (haha) vertrouw ik het bezuinigen van de PvdA niet zo.

Leuk dat je dat zegt, want daar hoor ik mijn vader zo vaak over. Ik weet wat dat kwartje van Kok inhield, het volk zou het ooit terug krijgen, en nu 20 jaar later (of zoiets) zitten ze er nog op te wachten. Dat was pas een staaltje volksverlakkerij. Net zoals het geld dat in de banken gstoken is, Bos zei dat we dat in de toekomst dubbel en dwars terug zouden krijgen, en nu zegt Zalm al dat dat bedrag waarschijnlijk nooit meer terug gaat komen. Waarop Balkenende en consorten weer boos werden dat hij dat zei. Zij wisten dat ook al maar ze wilden niet dat het volk het ook te weten zou komen. Echt, des te meer je de politiek volgt des te meer weerstand roepen ze op.