ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:25

piepelotje schreef:
Over coke is dus weer een discusie op gang gekomen en ik denk toch echt dat daar de sleutel ligt.
Waarom zou een groep liegen, alleen als ze allemaal erbij zouden verliezen. En gezien ze allemaal belangrijke functies hebben, dit zou hun carriere schaden, kinderen zouden ze waarschijnlijk kwijt raken, en dan de portugaal wetgeving inzake drugs.

Lustina kan jij daar eens wat over vertellen??

Ik zou dat aan een Brit moeten vragen, die zijn tot in de puntjes op de hoogte van wetten over drugs in allerlei landen. De Britten die hier komen zijn dan ook bijna allemaal gebruikers en veel gaan halen in Marokko en smokkelen naar Engeland. Ik ken er zo veertig uit mijn omgeving noemen en ik woon in het achterland.
Ongetwijfeld weten de McCanns ook tot in de puntjes hoe het zit.
Ik ben geen gebruiker, heb daar geen interesse in en weet er dus weinig van.

Het is een feit dat de meeste medici wel iets van drugs gebruiken, ontstaan in de studenten wereld, waar met name Kate nogal als een feestbeest bekend stond.

Er zijn vele speculaties geweest, ook over partnerruil bv en ik heb al eerder genoemd op de vraag waarom vrienden elkaar zouden dekken dat het daar wel eens aan kon liggen. Het kan heel goed zijn dat ze een geheim delen dat hun reputatie zal schaden. Dat lijkt het meest logische voor hun vreemde gedrag.

Drugs, maar ook alcohol, geeft abnormaal gedrag.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:45

Ik kom wat aannames tegen in bovenstaande.
Het zou kunnen allemaal, maar feiten kan ik het niet vinden. Doet er verder ook niet toe, alleen aannames maken wel hoe je kijkt naar iets. (Minder/meer objectief).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:47

Nou Ann als objectiviteit een voorwaarde voor deze zaak zou zijn, zou er weinig te melden zijn.

Het is duidelijk dat de groep iets te verbergen heeft, en dat ze dat gezamelijk willen verdoezelen.

Inmiddels is dat gedrag schadelijker voor hun reputatie als wat dan ook naar buiten brengen, maar ja je zit op die rijdende trein en eraf springen is ook zo wat.
Ik ben benieuwd wanneer de eerste gaat springen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:52

Ik blijf erbij dat zelfs erg goede vrienden geen meineed durven plegen omwille van een gezamelijk 'geheim', we zullen zien hoe dat gaat aflopen. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:58

Ligt eraan in hoeverre ze er zelf bij betrokken zijn, als er een valt gaat het hele stel, zoals bij een geslaagde dominodag Haha!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:00

Lustiana ik bedoelde,,,,wat als je gepakt wordt in Portugal met bv cocaine??
Bedoel hier in Nl is dat vaak peanuts in vergelijking met andere landen.
Dus stel dat ze hier op vakantie waren dan kan ik me nog indenken dat als er ongeluk zou gebeuren met Coke, vrienden enz dat je daar gevangenis straf voor krijgt als dader maar die vrienden zou heel ander verhaal zijn.
Gebruikers worden hier niet echt gestraft voor een lijntje.
Maar Portugal en drugsbezit, gebruik?

Voor mij zelf dus ook ver van m'n bed show maar toevallig wel 2 mensen heel dichbij me met dus drugsprobleem.
Alcohol geeft inderdaad ook abnormaal gedrag maar die arogantie, dat ontkennen van verantwoordelijkheid, die blik, dat strakke. Die ogen die dus ...tja hoe bewoordt je dat.
Alcohol maakt lodderig , coke, speed, dat soort oppeppers maakt strak. Je ogen staan dan niet lodderig maar scherp.
Die blik zie je ook bij mensen die dus psy problems hebben

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:06

Ann schreef:
Ik blijf erbij dat zelfs erg goede vrienden geen meineed durven plegen omwille van een gezamelijk 'geheim', we zullen zien hoe dat gaat aflopen. Lachen

Als je zelf dus betrokken bent, (ook fout) gebruikt maakt het de situatie anders.
Daarom als hele groep liegt hebben ze een gezamelijk belang. Bij een gewoon ongeluk, woede van Kate, jalouzie, dan lopen de anderen geen risico.
Daarom zou dan eingelijk niemand liegen voor een goede vriend.
Maar wordt heel anders als je zelf betrokken bent.
En daarom ze hebben gelogen daar wijst alles op. Dan kom je op de vraag waarom liegen ze dan.
En dan kom je op iets wat hun allemaal aangaat. En dat zou dus slaapmedicatie kids kunnen zijn maar dus ook heel goed gezamelijk gebruik...en bij 1 gaat het fout. En als dat uitkomt dan hangen hun ook.
Dus ergens is dat geen liegen voor een goede vriend, nee dit is liegen voor je eigen hachie.

Daarom ergens heb je gelijk maar je denkt even anders.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:07

Feit is dat een en ander besproken is tussen de vrienden (waarvan een ex advokate, vlak dat niet uit) voordat de politie is gebeld en daaruit kwam dus dat ze zogenaamd elke 15 (later 20) minuten gingen kijken. Dat viel het eerste uit elkaar bij doorvraag, waaruit bleek dat het een afgesproken alibi was.

Een simpeler verklaring is trouwens dat ze, en dat is waar, allemaal hun kinderen alleen lieten tijdens de dagelijkse etentjes en dus allemaal veroordeeld konden worden voor verwaarlozing. Nu er dan ook nog iets gebeurd was, was de kans groter dat het niet door de vingers werd gezien.

Er staat niet: ze gebruiken drugs, ze deden aan partnerruil, ze delen een geheim. Er staat dat het mogelijk zou zijn. Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Vrij open, dacht ik zelf.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-11-07 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:09

Me dunkt dat alleen al de wijze waarop ze de kinderen avond aan avond alleen hebben gelaten zonder dat ze goed zicht hadden op het appartement en de twijfel aan de waarheid van het verhaal dat ongeveer ieder kwartier wel gecheckt werd, reden is om goed ouderschap aan de orde te stellen.
Volgens de twee agenten die als eerste ter plekke waren, waren ze duidelijk onder invloed (van alcohol of iet anders). Ze hadden in ieder geval flink gedronken.
Wellicht waren ze bang -naast hun reputatie - ook nog de tweeling kwijt te raken.
Maar ja, drugsgebruik zou een reden zijn voor de hele groep om hun mond te houden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:11

Dat edit ik dus ook net terwijl je postte. Dat (alleen laten van de kinderen en hoe dat bestraft zou worden) was hun werkelijke angst, daarom dekken ze elkaar. Ze wilden niet veroordeeld worden voor verwaarlozing (en dan het type van onnodig in gevaar brengen van de kinderen).
Ik weet niet in hoeverre drugs een rol speelt.

lees even "waarschijnlijk" achter "was"en wilden""..., anders krijgen we dat gezeur weer. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 21-11-07 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:15

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... idCanal=10

De Portugese politie houdt de privé detectives in de gaten. Ze mogen wel met buren praten enzo, maar verder geen onderzoek doen, en ook niet dus met officiele getuigen praten. Als ze ook maar iets doen wat politie werk is, worden ze opgepakt en veroordeeld.
De Portugese politie geloofd niet erg in waar ze tot nu toe mee aan zijn gekomen. Ik heb geen tijd meer om het te vertalen.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:20

Al lezende denk ik dat in de beginfase van het onderzoek cruciale fouten door de politie zijn gemaakt, maar dat is achteraf een koe in zijn kont kijken en daar koop je nu niets meer voor. Het blijft wel een vaststaand feit dat politiemensen dus op de bewuste avond hebben geconstateerd dat de groep duidelijk onder invloed was. Toen hadden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Arme Maddie, en waarschijnlijk zijn alle andere kinderen te klein om een verklaring te kunnen afleggen van het reilen en zeilen van de groep de dagen voorafgaande aan de verdwijning van Maddie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:26

Lusitana schreef:

De Portugese politie houdt de privé detectives in de gaten. Ze mogen wel met buren praten enzo, maar verder geen onderzoek doen, en ook niet dus met officiele getuigen praten. Als ze ook maar iets doen wat politie werk is, worden ze opgepakt en veroordeeld.
De Portugese politie geloofd niet erg in waar ze tot nu toe mee aan zijn gekomen. Ik heb geen tijd meer om het te vertalen.

Je zou bijna gaan denken dat de Portugeze politie ergens bang voor is......

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:40

@Uphill, ik denk dat de Portugese politie in het begin ook niet had kunnen voorzien wat voor omvang deze zaak zou krijgen? Niemand trouwens.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:42

Ann schreef:
@Uphill, ik denk dat de Portugese politie in het begin ook niet had kunnen voorzien wat voor omvang deze zaak zou krijgen? Niemand trouwens.

Nee, het is ook niet makkelijk om alle opties in een keer onder de loep te nemen maar eigenlijk zouden ze het wel moeten doen. Zeker als betrokkenen onder invloed verkeren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:45

faye schreef:
Lusitana schreef:

Je zou bijna gaan denken dat de Portugeze politie ergens bang voor is......

Ik vind meer dan normaal het is een officieel onderzoek, eigen onderzoekjes kunnen dingen soms erg moeilijk maken Lachen geef ze groot gelijk, is hier ook zo. Ik zie echt niet in waarom ze bang zouden zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:09

Ik dacht eigenlijk toen ik voor het eerst van de ontvoering hoorde,dat het om een losgeld zaak ging.Meestal zijn die ook gauw opgelost.

Dan als het langer duurt,verwacht je eigenlijk dat er ieder moment een lijkje word gevonden.

het is gewoon een heel rare ontvoering ,daarom houd het de mensen ook zo bezig denk ik.

Babootje,bedankt voor je nederlandse vertaling Vriendjes zijn?

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:21

Lusitana schreef:
Feit is dat een en ander besproken is tussen de vrienden (waarvan een ex advokate, vlak dat niet uit) voordat de politie is gebeld en daaruit kwam dus dat ze zogenaamd elke 15 (later 20) minuten gingen kijken. Dat viel het eerste uit elkaar bij doorvraag, waaruit bleek dat het een afgesproken alibi was.

Een simpeler verklaring is trouwens dat ze, en dat is waar, allemaal hun kinderen alleen lieten tijdens de dagelijkse etentjes en dus allemaal veroordeeld konden worden voor verwaarlozing. Nu er dan ook nog iets gebeurd was, was de kans groter dat het niet door de vingers werd gezien.

Er staat niet: ze gebruiken drugs, ze deden aan partnerruil, ze delen een geheim. Er staat dat het mogelijk zou zijn. Het hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Vrij open, dacht ik zelf.

Is ook een hersenspinsel van mezelf, heb dat ook nergens gelezen. Alleen speculaties in een forum wat mij weer aan het denken zette.
Maar persoonlijk denk ik dat het alleen laten van de kids in de apartementen dus een klein onderdeel is van hun "geheim"
Stel dat er nu toch inneens een wonderlijke ontvoerder er uit komt. Allen bekenen dat ze kids dus inderdaad maar eens af en toe checkte dus de tijd dat een ontvoerder nodig had komt uit.
Ik denk niet dat dan Potugal de tapas dan voor de rechtbank brengt voor verwaarlozing. Heel de tapas want dan zijn ze allemaal schuldig.
Maar als er bewezen kan worden dat hun drugs gebruikten dat daaruit een ongeval heeft plaatsgevonden dan denk ik dat de zaak heel anders ligt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:31

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:33

Wie weet komt er iemand of word er iemand aangeduid, en dan is het nog de vraag of het de juiste persoon gaat zijn

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:34

Uphill schreef:
Al lezende denk ik dat in de beginfase van het onderzoek cruciale fouten door de politie zijn gemaakt, maar dat is achteraf een koe in zijn kont kijken en daar koop je nu niets meer voor. Het blijft wel een vaststaand feit dat politiemensen dus op de bewuste avond hebben geconstateerd dat de groep duidelijk onder invloed was. Toen hadden alle alarmbellen moeten gaan rinkelen. Arme Maddie, en waarschijnlijk zijn alle andere kinderen te klein om een verklaring te kunnen afleggen van het reilen en zeilen van de groep de dagen voorafgaande aan de verdwijning van Maddie.

Ik heb daar toch m'n twijfels over, over fouten van politie.
politie komt daar kind is weg, geen spoor van braak enz. Het eerste waar ze van uit gingen is dat het kind was weg gelopen.
Dat is heel normaal, zou in Nl ook gebeuren. Dus de crimeplek afsluiten was niet aan de orde (zou hier hetzelfde gebeuren)
Daar komt nog op toen ze daar kwamen waren er al heel veel mensen in het apartement dus....allemaal voordat politie er was.
Binnen ik dacht 2 dagen was de Britse politie daar.
En heel snel is er toch al duidelijk geworden (zonder dat wij dat wisten) dat ze een ontvoering bijna uitsloten.
En misschien was dat omdat de groep onder invloed was, hun tijdslijnen , en ze praten over nog bewijs wat niet in de media is.
Dus nu zeg je fouten maar we weten niks.
Dit is de pers die dingen zegt en de MCanns zelf. Hun vinden dat de pj niet voldeed omdat ze niet echt hunnnnnnn
ontvoeringstheorie geloofde. Maar kan je ze dat kwalijk nemen als de sporen naar iets anders leiden.
Je vind geen spoor van ontvoerders maar wel andere die leiden naar?????
zouden ze dan niet veel fouter zijn om die niet te volgen?

En nog, heb beelden gezien van de eerste dagen dat waren de gewone dingen hoor die je doet bij een ontvoering, honden, kringen rnd de plek onderzoeken, grens bewaken.
Is wel allemaal gedaan.

Dus in m'n ogen zijn er hier helemaal geen fouten gemaakt. Dat de crimeplek niet gelijk is afgesloten dat is menselijk en in gegeven omstandigheden normaal.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:35

In elk onderzoek zijn er fouten, dus het zou me verbazen dat het hier niet zo is

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:43

piepelotje schreef:
Uphill schreef:

Ik heb daar toch m'n twijfels over, over fouten van politie.
politie komt daar kind is weg, geen spoor van braak enz. Het eerste waar ze van uit gingen is dat het kind was weg gelopen.
Dat is heel normaal, zou in Nl ook gebeuren. Dus de crimeplek afsluiten was niet aan de orde (zou hier hetzelfde gebeuren)
Daar komt nog op toen ze daar kwamen waren er al heel veel mensen in het apartement dus....allemaal voordat politie er was.
Binnen ik dacht 2 dagen was de Britse politie daar.
En heel snel is er toch al duidelijk geworden (zonder dat wij dat wisten) dat ze een ontvoering bijna uitsloten.
En misschien was dat omdat de groep onder invloed was, hun tijdslijnen , en ze praten over nog bewijs wat niet in de media is.
Dus nu zeg je fouten maar we weten niks.
Dit is de pers die dingen zegt en de MCanns zelf. Hun vinden dat de pj niet voldeed omdat ze niet echt hunnnnnnn
ontvoeringstheorie geloofde. Maar kan je ze dat kwalijk nemen als de sporen naar iets anders leiden.
Je vind geen spoor van ontvoerders maar wel andere die leiden naar?????
zouden ze dan niet veel fouter zijn om die niet te volgen?

En nog, heb beelden gezien van de eerste dagen dat waren de gewone dingen hoor die je doet bij een ontvoering, honden, kringen rnd de plek onderzoeken, grens bewaken.
Is wel allemaal gedaan.

Dus in m'n ogen zijn er hier helemaal geen fouten gemaakt. Dat de crimeplek niet gelijk is afgesloten dat is menselijk en in gegeven omstandigheden normaal.

Ik bedoel te zeggen dat het een standaardprocedure zou moeten worden om direct na melding alle opties veilig te stellen dus ook de rol van de direct betrokkenen. Kan mogelijk pijnlijk zijn maar als het een standaardprocedure zou zijn behoeft de politie geen uitleg te geven.

Ik zeg dit puur in het belang van het betrokken kind.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:47

Uphill schreef:
Ik bedoel te zeggen dat het een standaardprocedure zou moeten worden om direct na melding alle opties veilig te stellen dus ook de rol van de direct betrokkenen. Kan mogelijk pijnlijk zijn maar als het een standaardprocedure zou zijn behoeft de politie geen uitleg te geven.

Ik denk dat de internationale politie hier wel iets van geleerd heeft.
Aan de andere kant bedenk je toch niet dat er zon bizarre media hype gemaakt gaat worden, waarna de Britse pers bijna de Portugese politie beschuldigd dat ze Maddy zelf ontvoerd/gedood hebben.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:56

sarabande schreef:
Uphill schreef:

Ik denk dat de internationale politie hier wel iets van geleerd heeft.
Aan de andere kant bedenk je toch niet dat er zon bizarre media hype gemaakt gaat worden, waarna de Britse pers bijna de Portugese politie beschuldigd dat ze Maddy zelf ontvoerd/gedood hebben.

Deze soap had hiermee voorkomen kunnen worden.

De huidige status quo is geworden tot een kluwen van aantijgingen, verdachtmakingen enz. Mij bekruipt inmiddels wel het gevoel dat bepaalde onderzoeken bewust worden dwarsgeboomd. Ook het moddergooien tussen de portugese en britse politie is een aanfluiting en zeker niet normaal te noemen. Dus wie en waarom hebben er belang bij om zoveel verwarring te scheppen ?

Nu begin ik ook al bijna aan complottheorieën