Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:51

Hij laat er geen gras over groeien ;(
Afbeelding

Citaat:
On Thursday, the White House announced that the board had "unanimously" voted to change the name from the Kennedy Center to the Trump Kennedy Center, and the website was updated to reflect the change.

Trump's name was added to the building's signage on Friday, reading "The Donald J. Trump and The John F. Kennedy Memorial Center for the Performing Arts."

Donderdag geaccordeerd en vrijdag stond het er al.....dat is toch al een uitgemaakte zaak geweest ??

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 20:19

Als Trump Groenland gaat inwijden dan valt hij toch Europa aan omdat Groenland tot Denmarken behoort.
Of heb ik dit mis?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:09

friezenfan2 schreef:
Als Trump Groenland gaat inwijden dan valt hij toch Europa aan omdat Groenland tot Denmarken behoort.
Of heb ik dit mis?

Nee dat heb je goed.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 21:17

En dan breekt de pleuris uit?

En ze weten dat toch daar in Amerika? En er is al een paar keer vanuit Rusland een bijna inbreuk op het Europese luchtruim geweest en daar wordt ook elke keer op gereageerd. En nooit lichtjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:12

friezenfan2 schreef:
Of heb ik dit mis?

En sinds wanneer trekt Trump zich ergens iets van aan ??
Een NAVO-land wat een ander NAVO-land aanvalt zal wel weer een unicum zijn ;(

Overigens schijnt Canada ook de bewapening/verdediging flink op te schroeven.

Sachertorte

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:49

Als je denkt dat het niet gekker kan, dan kan het toch.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:22

Groenland is ongeveer even Deens als dat Bonaire Nederlands is. Het heeft een eigen bestuur en is geen lid van de EU of van de Navo.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:46

Koper schreef:
Groenland is ongeveer even Deens als dat Bonaire Nederlands is. Het heeft een eigen bestuur en is geen lid van de EU of van de Navo.

Zo goed als alle bestuurders zijn Deens. De politie is Deens, de artsen zijn Deens. Als je een hogere opleiding wilt dan middelbare school (of de enkele praktijk school die gerund wordt door.. Denen) dan ga je die opleiding doen in Denemarken.

De meeste groenlanders leven behoorlijk primitief, een beetje vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld sommige stammen leven in Afrika maar dan in een ander klimaat. Ze wonen met de familie bij elkaar en moeten honderden kilometers afleggen om de volgende familie te ontmoeten. Deze mensen weten niet dat er een Trump bestaat.

Zelfs in Nuuk de hoofdstad (met een totale populatie van Achterveld ofzo?) , leven veruit de meeste mensen een erg eenvoudig en teruggetrokken leven. Er zijn er veel die zich niet bezighouden met andere zaken dan gewoon overleven.

Mijn vriend heeft er een tijdje gewoond.

Eigen bestuur moet je dus met een korreltje zout nemen. Ze hebben meer te zeggen over hun eigen land dan ooit tevoren, maar hogere functionarissen voeren dat uit en die zijn zo goed als allemaal Deens.

Dit is ook de voornaamste reden dat volledig onafhankelijk worden zo gecompliceerd is. Met zo'n kleine populatie mensen zijn ze niet opgewassen tegen een ander land. Laat staan grootmachten zoals de usa of Rusland

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:59

Die willen het land ook alleen maar hebben voor de grondstoffen ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:05

En natuurlijk omdat het strategisch een goede ligging heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:08

Zeker nu de boel niet zo vaak/erg dicht vriest.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 14:09

DubbelFun schreef:
Die willen het land ook alleen maar hebben voor de grondstoffen ;(

Ja en opzich is dat niet nieuw. Er staan her en der voor miljarden aan machines die door onder andere een Chinees bedrijf zijn achtergelaten.

Hun idee was dat ze er 3 a 4 maanden per jaar grondstoffen konden winnen daar, maar ze kregen niets voor elkaar. En zelfs voor de Chinezen waren de werkomstandigheden te slecht.
De machines terug naar China verschepen was natuurlijk ook erg duur dus toen hebben ze het maar laten staan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 14:33

Sintara, ik reageerde op de uitspraak dat het ene Navoland het andere zou aanvallen. Wat niet aan de orde is als je het over Groenland hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 14:35

Misschien moeten ze dan maar onder Canada willen gaan vallen... al was het alleen maar om Trump en hak te zetten }>

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 15:45

Koper schreef:
Sintara, ik reageerde op de uitspraak dat het ene Navoland het andere zou aanvallen. Wat niet aan de orde is als je het over Groenland hebt.

Jawel, Groenland is Navo omdat het wat dat betreft nog onder Denemarken valt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:55

Nee hoor. Je hoeft maar gewoon te googlen om er achter te komen dat Groenland niet bij de Navo hoort.

Net zoals Bonaire, Saba en St Eustatius niet bij de Navo horen. En Franse overzeese gebieden bij voorbeeld ook niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:58

Koper schreef:
Nee hoor. Je hoeft maar gewoon te googlen om er achter te komen dat Groenland niet bij de Navo hoort.

Net zoals Bonaire, Saba en St Eustatius niet bij de Navo horen. En Franse overzeese gebieden bij voorbeeld ook niet.

Groenland heeft een bijzondere status: het is een autonoom gebied met eigen bestuur, maar defensie en buitenlands beleid zijn bevoegdheden van Denemarken. Denemarken is sinds 1949 lid van de NAVO. Daardoor geldt artikel 5 van het NAVO-verdrag ook voor Groenland: een aanval op Groenland wordt beschouwd als een aanval op alle NAVO-bondgenoten.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 23-12-25 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:01

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:03

En hoe groot is de kans dat amerika Groenland aanvalt?

Het is geloof ik in geen enkel geval slim om een land dat al van iemand anders is af te pakken.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:07

friezenfan2 schreef:

Het is geloof ik in geen enkel geval slim om een land dat al van iemand anders is af te pakken.

Die oranje kwast is zo onvoorspelbaar dat het zomaar eens zou kunnen gaan gebeuren. Maar ik mag toch hopen van niet zeg. Het is al zo'n puinhoop in de wereld.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:10

Ik denk dat als het geen Navo was geweest het allang links of rechts was geannexeerd.
Nu nog is het grootste risico Rusland (echt onderschat niet waar zij mee bezig zijn daar) , maar ook China en usa sluit ik niet uit. De usa heeft allemaal slijm campagnes lopen daar terwijl Rusland in de zomer overal rond heeft gevaren.
China heeft alles allang ingetekend waar wat in de grond zit en doen regelmatig nieuwe metingen.

Zij hebben ook aardig wat plannen liggen die zijn goedgekeurd door de regeringen, alleen zijn ze niet in staat ze uit te voeren. Dus zelfs al pikken ze het land niet in dan nog hebben ze heel wat rechten op grondstoffen al in bezit

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:25

friezenfan2 schreef:

Ik acht Trump en de mensen om hem heen tot heel veel in staat. Zie wat ze nu in Venezuela doen.

En dan dit nieuwsbericht, ze zijn echt een partijtje verdeel en heers aan het spelen daar.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/259574 ... opese-unie

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:57

Van dit artikel word ik ook niet blij https://nos.nl/l/2595747

Het leest voor mij alsof de U.S. 80 jaar terug wil in de tijd en rechts extremisme een groter podium wil geven. En Europa staat erbij en kijkt ernaar

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:22

Een bericht op Reddit meldde dat er afgeplakte Eppstein teksten zijn die kennelijk gewoon te copy-pasten zijn, waardoor de tekst weer leesbaar wordt….een vriend van mij heeft dit geprobeerd, en het is dus gewoon echt zo :') Ik weet niet of ik dit nu geweldig of verschrikkelijk vind….

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 20:24

Hahahaha wat een amateurs als dit echt waar is. Iedereen (die dit soort werk moet doen & elk goed getraind anonimiseer programma) weet toch dat opslaan van een bestand niet voldoende is…