Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Ik kan ook nog steeds niet geloven dat de VVD zo groot blijft...
VuurVleugels schreef:_San87_ schreef:Ik kan ook nog steeds niet geloven dat de VVD zo groot blijft...
Van alles wat ik om me heen hoor ben ik in de veronderstelling dat dit komt omdat er momenteel geen echt zinnig, gewogen rechts alternatief is. PVV is zo onbetrouwbaar als maar kan, BBB mist alle vormen van kunde, en FvD /Ja21 zijn extreemrechts. VVD lijken dan in vergelijking met de rest nog de meest "fatsoenlijke en hoogopgeleide leiders". En als je politiek rechtse overtuigingen hebt ga je natuurlijk niet snel het midden of links opzoeken. Dus de Zuidas en co. "moeten" kiezen tussen kwaden en gaan dan denk ik voor de kwaden waar je het minst gezichtsverlies op leid bij de VrijMiBo. Maar goed, veel hiervan is (semi-)invulling van mij hoor op basis van persoonlijke gesprekken.
VuurVleugels schreef:_San87_ schreef:Ik kan ook nog steeds niet geloven dat de VVD zo groot blijft...
Van alles wat ik om me heen hoor ben ik in de veronderstelling dat dit komt omdat er momenteel geen echt zinnig, gewogen rechts alternatief is. PVV is zo onbetrouwbaar als maar kan, BBB mist alle vormen van kunde, en FvD /Ja21 zijn extreemrechts. VVD lijken dan in vergelijking met de rest nog de meest "fatsoenlijke en hoogopgeleide leiders". En als je politiek rechtse overtuigingen hebt ga je natuurlijk niet snel het midden of links opzoeken. Dus de Zuidas en co. "moeten" kiezen tussen kwaden en gaan dan denk ik voor de kwaden waar je het minst gezichtsverlies op leid bij de VrijMiBo. Maar goed, veel hiervan is (semi-)invulling van mij hoor op basis van persoonlijke gesprekken.
ruitje schreef:Verder als reactie op ertdere posts, het gebeurd wel vaker dat een kabinet het onderling niet eens is. Het word bij dit kabinet steeds neergezet als ' zie je wel kunnen niks' maar PvdA trok de stekker eruit vanwege Uruzgan, D66 trok zowat de stekker eruit wat net gered werd door het paasakkoord en de VVD heeft het natuurlijk recent nog laten klappen.
Zijn allemaal lang zittende politieke partijen.
Volgens mij is het gewoon lastig alle kikkers in de kruiwagen te houden in de hedendaagse politiek
_San87_ schreef:Ik kan ook nog steeds niet geloven dat de VVD zo groot blijft...
IMANDRA schreef:ruitje schreef:Verder als reactie op ertdere posts, het gebeurd wel vaker dat een kabinet het onderling niet eens is. Het word bij dit kabinet steeds neergezet als ' zie je wel kunnen niks' maar PvdA trok de stekker eruit vanwege Uruzgan, D66 trok zowat de stekker eruit wat net gered werd door het paasakkoord en de VVD heeft het natuurlijk recent nog laten klappen.
Zijn allemaal lang zittende politieke partijen.
Volgens mij is het gewoon lastig alle kikkers in de kruiwagen te houden in de hedendaagse politiek
Nou ja, het gaat er wel een stuk meer kinderachtig aan toe dan “normaal”, dat ze elkaar afzeiken via Twitter bijv. Dus hoe het gaat nu hebben we nog niet eerder zo gezien. Dat vind ik anders dan het op fundamentele punten het oneens zijn en daardoor (dreigen) te klappen. Hierbij wordt zo vaak gedreigd om de stekker eruit te trekken door oa Wilders dat die dreiging ook z’n, tja, dreiging verliest.
mysa schreef:prompter schreef:Nou ik wel, ik vind de huidige omgangsvormen en het gestook op X verschrikkelijk.
Eens, vreselijk gebrek aan beschaving!