Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Maar gaat Wagner dan weer terug naar Oekraïne om te vechten? Ik begrijp het niet meer eerlijk gezegd.
Mars schreef:En wat een dreun geeft dit richting de Russen die wellicht in deze coup een uitgang zagen uit de oorlog? Degenen die uit hun huizen geplukt zijn om mee te vechten, waarvan de motivatie al 0 was… Die zagen een sprankje hoop en moeten nu doodleuk weer terug. Wat doet dit met het moraal van de troepen?
En wat een gezichtsverlies ook voor de leiders die angstig vluchtten toen Wagner richting Moskou trok.
Babootje schreef:Ik denk wel dat het goed is dat hij niet in de coup is geslaagd. Deze Prigozhin is werkelijk in en in slecht, wreed, nietsontziend. Prighozjin wilde zijn mensen ook uitkiezen in gevangenissen, Het moesten gevoelloze moordenaars zijn, niets ontziende killers. Zo'n man kun je beter niet aan de top in Rusland hebben.
Maar Poetin heeft wel een groot probleem inderdaad. Het moraal van het leger was al laag dus het is nog maar de vraag of ze nog op gang te krijgen zijn.
En de reacties van de Russische burgers op de Wagner soldaten was ook niet mis. Zo duidelijk dat het volk zich van Poetin afkeert heb ik het nog niet gezien.
irmaz schreef:Ik vraag me af of we het allemaal niet te westers bekijken. Zouden we niet toeschouwer zijn geweest bij een intern mafia-gevecht om de macht?
Dat zou verklaren waarom Putin niet zelf met Prigozhin praat en meteen zo ijskoud reageerde met de dreiging hem (Prigozhin) te doden; hiërarchie. Ik las gisteren een verhaal dat beiden lid zijn (geweest) van een Mafia-achtige club in St. Petersburg. Veel leden van deze club hebben inmiddels hoge functies dicht bij Putin in de Russische regering. Prigozhin is ook dankzij dat lidmaatschap zo ver gekomen als hij nu is en mogelijk dacht hij nu sterk genoeg te zijn om de "top-dog" van de troon te stoten.
misschien heb ik gewoon te veel films gezien hoor![]()
Er is ooit en uitspraak gedaan: De meeste landen hebben wel een Mafia maar in Rusland heeft de Mafia een land. Daar moest ik aan denken.
Babootje schreef:Cowboy55 schreef:Zou het? Het lijkt me wat te simpel/soepel. In Poetin’s Rusland is ‘verlies’ meestal terminaal.
Dat vind ik in het geval van Prigozhin niet zo erg.
Mars schreef:En wat te denken van zijn mannen? Die dachten als glorieuze winnaars een regering om te werpen. En nu sluit de baas een deal en worden zij ingelijfd bij t leger. Hoe bereid zijn zij om daar nu in mee te vechten? Moet heel verwarrend zijn dit.
irmaz schreef:mbt Kadyrov:Citaat:Na heldhaftig niets te hebben gedaan om de muiterij van Prigozhin gisteren te onderdrukken, gaan de Tsjetsjeense speciale troepen van Kadyrov terug om heldhaftig niet te vechten in de invasie van Oekraïne
irmaz schreef:Mars schreef:En wat te denken van zijn mannen? Die dachten als glorieuze winnaars een regering om te werpen. En nu sluit de baas een deal en worden zij ingelijfd bij t leger. Hoe bereid zijn zij om daar nu in mee te vechten? Moet heel verwarrend zijn dit.
Het is, dacht ik, niet gezegd dat ze verplicht zijn een contract met de RF te tekenen, ze krijgen een contract aangeboden.
Bovendien zijn er in Ukraïne nog meer PMC's actief. Vrijwel iedere, zichzelf respecterende, oliegarch in Rusland heeft zijn eigen legertje. Gazprom schijnt ook een aardig leger op de been te kunnn brengen. Hoogstwaarschijnlijk neemt gewoon zo'n ander leger de rol van de Wagner-groep in.
Babootje schreef:FSB voert massale invallen uit in huizen van de families van Wagner-huursoldaten, huidige en voormalige, in heel Rusland.
https://twitter.com/igorsushko/status/1 ... 4844637184