Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:11

Ik wel. Wel als je eigen land volledig naar de knoppen gaat omdat het leven hier niet meer te betalen is voor bepaalde groepen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:13

Volledig naar de knoppen is wel heel overtrokken, imo.

Ik vind er wel wat van dat de mensen in Limburg nog steeds niet goed geholpen zijn. Schandelijk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:13

DuoPenotti schreef:
Daar aan betalen heb ik geen moeite.
Dat land heeft gewoon hulp nodig. Die kunnen er zelf niets aan doen dat een idioot daar binnen valt.
Wat ik wel had met geld naar Griekenland als voorbeeld.

Terwijl Limburg nog steeds niet is afgehandeld?
Ik heb daar wel moeite mee.
Strooien met geld naar buitenland kan wel. Vergeet niet dat er al miljoenen is opgehaald door giro 555

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:14

_San87_ schreef:

Ik vind er wel wat van dat de mensen in Limburg nog steeds niet goed geholpen zijn. Schandelijk.

Dat niet alleen maar wat dacht je van de BD? Waar de een na de andere schandaal boven komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:17

Dat van Limburg heb je later toegevoegd.
Ja dat is schandalig.

Maar er zijn wel andere kostenposten waar flink op bezuinigd kan worden buiten een land in nood om.
Het is niet hun schuld dat die idioot daar binnen walst. Die kun je niet laten stikken.

Maar in eigen land weet ik nog wel wat te verzinnen.
Maar dat heet al snel rechts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:18

purny schreef:
_San87_ schreef:

Dat niet alleen maar wat dacht je van de BD? Waar de een na de andere schandaal boven komt.

Ook dat is schandalig. Niemand zal beweren dat in Nederland alles op rolletjes loopt. Maar dat dit land naar de knoppen is ben ik het ook niet mee eens.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:21

purny schreef:
_San87_ schreef:

Wat bedoel je met BD?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:22

Belastingdienst

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 12:51

purny schreef:
Belastingdienst

Ah oke

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:01

Misschien moet je even kijken in bepaalde regio's in de Ukraïne als je ècht "naar de knoppen" wilt zien....

De kosten doen er niet toe, we moeten kostte wat kost hulp bieden daar om een agressor te stoppen die ons véél meer gaat kosten als we hem niet daar ter plekke tegenhouden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:18

Ach, als het je hier niet aanstaat en je wil niet direct naar oorlogsgebied (kan ik me goed voorstellen) kan je altijd nog emigreren naar Sri Lanka. Daar hebben ze het tenminste allemaal wel goed voor elkaar +:)+ :j .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:35

We gaan iig weer flink betalen voor Italië en Griekenland.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:37

Zou de politiek sieren als ze eerst ns voor de eigen bevolking gingen zorgen. we worden keihard de armoede ingejaagd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:41

elnienjo schreef:
Zou de politiek sieren als ze eerst ns voor de eigen bevolking gingen zorgen. we worden keihard de armoede ingejaagd.

Voor Noord-Europa regels A, voor Zuid-Europa regels B :7.

De schuld van Italië is 150% van hun BBP, ruim het dubbele van wat het mag zijn (60%).

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:42

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:09

Loretta schreef:
Langzaam zie je de eerste tekenen aan de horizon opdoemen dat we weer een zelfde situatie gaan krijgen als in 2008

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... jzen-dalen

Belachelijk hoe de neo liberale kabinetten weer exact het zelfde kaartenhuis hebben opgetuigd.

Dit stukje staat ook in de tekst:
Citaat:
De positievere noot
Het is niet alleen maar kommer en kwel. Eerder in het artikel kwam de verwachting van een Australische expert aan bod. Hij zei dat de huizenprijzen tot wel 20 procent kunnen zakken. Maar is 20 procent eigenlijk veel?

Nic Vrieselaar: "In 2008, aan het begin van de grote economische crisis, ging de gemiddelde huizenprijs in Nederland met zo'n 21 procent omlaag. En daarmee terug naar het niveau van zes jaar daarvoor. Zakken de huizenprijzen nu met dat percentage in, dan gaan we slechts terug naar het niveau van januari vorig jaar."

"Dat laat zien hoe erg de prijzen zijn geëxplodeerd de afgelopen jaren. Een teruggang van zo'n 20 procent zou je daarom bijna een gezonde correctie kunnen noemen. En bovendien zullen starters er ook niet verdrietig om zijn."

Wat ik er van moet vinden weet ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van het onderwerp. Maar de prijzen van huizen zijn momenteel toch ook belachelijk hoog, een verandering lijkt mij meer iets wat sowieso al zou gaan gebeuren tzt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:12

Het is alleen lastig voor degene die dus een huis gekocht hebben in die tijd. Daarvoor waren ze goedkoper, dus die mensen hebben er geen last van. In 2008 waren er veel meer huizen die onder water kwamen te staan, omdat de stijging van de prijzen daarvoor over een veel langere periode gegaan was.

De huizen waren de laatste tijd echt wel belachelijk duur idd. Dus voor de mensen die niet gekocht hebben wordt het juist wat beter. Nog steeds duur maar minder extreem

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:25

Telpeva schreef:
Wat ik er van moet vinden weet ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van het onderwerp. Maar de prijzen van huizen zijn momenteel toch ook belachelijk hoog, een verandering lijkt mij meer iets wat sowieso al zou gaan gebeuren tzt.

Ben ik het met je eens. Van mij mogen ze nog wel verder zakken dan 20%. Ik heb er ook te weinig verstand van om er echt iets zinnigs over te zeggen. wat ik wel weet is dat beleggers, beleggingsfondsen en andere huisjesmelkers heel wat huizen hebben gekocht voor topprijzen. Veelal met geleend geld. Als die in paniek raken wordt dat weer een groot probleem.

Ik hoop dat de overheid eens inziet dat een eerste levensbehoefte als wonen niet geschikt is voor beleggingen. Verder heb ik ook geen idee of het deze keer wel of niet zo erg wordt dan in 2008

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:05

In Duitsland is men druk bezig met de energiecrisis die komende winter op ons af komt?
Wat doet de politiek in Nederland? Behalve vakantie vieren?

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... d-stream-1

Ik vrees dat het ons straks weer eens overvalt. Zoals we wel vaker gezien hebben met crisissen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 10:34

Loretta schreef:
In Duitsland is men druk bezig met de energiecrisis die komende winter op ons af komt?
Wat doet de politiek in Nederland? Behalve vakantie vieren?

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... d-stream-1

Ik vrees dat het ons straks weer eens overvalt. Zoals we wel vaker gezien hebben met crisissen.

Wij hebben Groningen nog....

Het zal wel loslopen. En zelf wat voorbereiding treffen kan ook zeker geen kwaad. Heb je een houtkachel? Nu alvast hout inslaan. Camping gaskachels werken op flessengas wat nu ruimschoots voorradig is in het kampeerseizoen. Bioethanol kachel kan je zo in de woonkamer plaatsen, daar is geen afvoer voor nodig.

Genoeg mogelijkheden om (een deel van) je huis te verwarmen zonder gas. Kost wat investeringen/ vooruit denken, maar geheel in de kou zitten is niet nodig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:37

Ik denk eraan een infraroodpaneel aan te schaffen als bijverwarming bij m'n bank. En verder kan de airco ook verwarmen al vind ik dat minder aangenaam, maar in de geval van nood zeker een optie.

Ook vrees ik dat Nederland weer vooraan staat om eigen gas naar het buitenland te exporteren en de eigen burger op nog hogere kosten te jagen. Geen enkel vertrouwen meer in ons kabinet.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 04-08-22 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:38

Moet je die investeringen wel kunnen betalen, helemaal nu met alle kosten die omhoog gaan.

En als je dan ook nog de reclames hoort over de airco minder gebruiken om energie te besparen denk ik echt; maar we moeten al gas besparen, energie is dan de volgende optie om te gaan verbruiken. En dan wordt er nu alweer opgeroepen om dat te beperken. Oké, in de zomer kan dat, ja. Een airco is niet noodzakelijk, maar gaan ze dan ook verwachten dat je niet gaat verwarmen met energie? :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:40

MyWishMax schreef:
Moet je die investeringen wel kunnen betalen, helemaal nu met alle kosten die omhoog gaan.

En als je dan ook nog de reclames hoort over de airco minder gebruiken om energie te besparen denk ik echt; maar we moeten al gas besparen, energie is dan de volgende optie om te gaan verbruiken. En dan wordt er nu alweer opgeroepen om dat te beperken. Oké, in de zomer kan dat, ja. Een airco is niet noodzakelijk, maar gaan ze dan ook verwachten dat je niet gaat verwarmen met energie? :=

Ik gebruik m'n airco nu gewoon, ze kunnen de boom in!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:44

mvdende schreef:
Wij hebben Groningen nog....

.

Waarvan ook een hele hoop schade nog steeds niet betaalt is. Zie hiervoor ook deze schema's op de site van het IMG: https://www.schadedoormijnbouw.nl/
https://www.schadedoormijnbouw.nl/dashb ... =voortgang (toen de schadeafhandeling begon - ik heb er gewerkt - waren er 10.000 meldingen binnen. Dat was in 2018)

Ik ben wel al aan het kijken wat ik zoal nog kan doen om met zo min mogelijk gas de winter door te komen. En wat extra truien kopen :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 10:46

elnienjo schreef:
MyWishMax schreef:

Ik gebruik m'n airco nu gewoon, ze kunnen de boom in!

Inderdaad