Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:29

Electra63 schreef:
Elitair en verwaand?

Ze is een hoogopgeleide vrouw, die ABN spreekt en vele andere talen. Zij heeft met grote politieke wereldleiders om de tafel gezeten en onderhandeld.

En dan ben je verwaand?

Kaag is een kundige vrouw met kennis en zelfvertrouwen, die voor zichzelf opkomt.

Precies! Dat Kaag een accent heeft wat velen als verwaand beschouwen.........de hele regio waar ik woon praten zo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:30

Ik vind dat triest.

Toen jaren geleden Aboutaleb burgemeester werd van Rotterdam, was daar veel kritiek op.
Zeker door PVV-leden en aanhangers.

En nu is hij gekozen tot de beste burgemeester van de wereld. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:33

robert45 schreef:
Askja schreef:
Anjali, waarom zou Kaag niet in het geheim mogen trouwen? Is dat verboden?
En inderdaad, relaties en hoe die voor de wet geregeld zijn, zijn privé. Je mag er wat van vinden, maar het zegt, ook in het geval van Kaag, niets over iemands kwaliteiten als bewindspersoon.

Of het verboden is nee, onwenselijk wel volgens Buitenlandse zaken: Ze trouwde in 1993 in het geheim met hem in Jeruzalem en verloor nadat haar huwelijk bekend werd bij Buitenlandse Zaken haar vertrouwensfunctie.

Tja dat is juist het probleem.Als je bij wijze van spreken putjesschepper bent(overigens een geweldig nuttig beroep) dan mag je echt trouwen of niet trouwen,in het openbaar of in het geheim,met wie je maar wil!! Maar als je bewindspersoon wil worden dan worden veel mensen afhankelijk van jouw beslissingen en dan wil men wel weten waar jouw loyaliteiten liggen en waar je voor staat en door wie je beinvloed wordt of kunt worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:35

Kijk,je kan vinden dat prive en werk gescheiden zou moeten blijven. Maar dat is natuurlijk niet zo in dit soort functies. Dat gebeurd over en weer. Wat je hebt gedaan in je verleden, of nu doet in je prive, dat telt gewoon mee in hoe men naar je kijkt.

Kaag is toen ook gewoon haar vertrouwensfunctie verloren he, er zijn consequenties geweest voor wat ze in haar prive heeft gedaan. Dus niet gek dat mensen daarom een beeld vormen.

Dat dat niks zegt over haar functioneren of integriteit kan, maar dat mensen er een ander beeld door krijgen kan ook.

Dat soort zaken worden trouwens door alle partijen 'misbruikt' om iemand in een kwaad daglicht te stellen.

Grappig dat steeds de PVV genoemd word als het gaat om het zwart maken van anderen, want iedereen kon ook niet wachten om Dion Graus zwart te maken. En terecht ook imo,maar om als voorbeeld aan te geven dat van welke partij je ook bent, dat wanneer je prive dingen doet: het heeft gewoon invloed op hoe men naar je kijkt.

Gelukkig zijn er ook die er een statement van maken trouwens als het te ver gaat:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... arkuszower

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:37

Electra63 schreef:
Ik vind dat triest.

Toen jaren geleden Aboutaleb burgemeester werd van Rotterdam, was daar veel kritiek op.
Zeker door PVV-leden en aanhangers.

En nu is hij gekozen tot de beste burgemeester van de wereld. :D

Wij, mijn man, ik en twee vrienden die hier op bezoek zijn, vinden vergeleken met toen wij 20 tigers waren, Nederland veel rascistischer geworden. Hier gisteravond heel gesprek over gevoerd.
Dit voorbeeld passeerde net als dat gedoe rondom de man van Kaag.

Kaag en haar man zijn getrouwd en hebben kinderen. Hij is atheïst en vindt het prima dat zijn vrouw hun kinderen katholiek opvoedt.

ruitje

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:42

Ik denk dat de hele wereld racistischer is geworden :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:42

Hoe feministisch zijn we in Nederland...?

Electra63 schreef:
Elitair en verwaand?

Ze is een hoogopgeleide vrouw, die ABN spreekt en vele andere talen. Zij heeft met grote politieke wereldleiders om de tafel gezeten en onderhandeld.

En dan ben je verwaand?

Kaag is een kundige vrouw met kennis en zelfvertrouwen, die voor zichzelf opkomt.

Vrouw met een hoge positie: kop er af!

Getrouwd met een Palestijnse man: oj, in het geheim nog wel!
En Palestijnen zijn allemaal terroristen 'kijk maar uit!'

Leven we in 1950?
Zelfs Marga Klompé werd niet zo door de mangel gehaald...

Not to mention dat het weer eens over personen gaat, en niet over de inhoud en de politiek.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 17-09-21 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:43

ruitje schreef:

Helaas wel. Zo zonde.

Janneke inderdaad.
Ach Marga Klompé.....die ken ik ook nog!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:48

MCE schreef:
Sigrid Kaag is getrouwd met Anis al-Qaq, een Palestijnse tandarts en Palestijns ambassadeur in Zwitserland. De twee leerden elkaar kennen in 1992 tijdens een werkbezoek in het Midden-Oosten. Ze trouwden in 1993 in het geheim in Jeruzalem. Daardoor verloor ze haar vertrouwensfunctie bij Buitenlandse Zaken.

)https://www.libelle.nl/actueel/zo-zien-de-man-en-kinderen-van-d66-leider-sigrid-kaag-eruit~b6174ad7/
(foto's ontbreken)

Vreemd dat zij dan wel minister van buitenlandse zaken kon worden

Het geheime huwelijk werd destijds blijkbaar als reden gezien om haar haar vertrouwensfunctie te ontnemen. Het was verstandiger geweest als ze het had gemeld, maar dat was destijds haar keuze.

Ik heb eens op dit issue gegoogled en kan er verder niets over vinden, zelfs niet op Israelgezinde sites die echt enorm hun best hebben gedaan om sh*t over Kaag te vinden vanwege haar huwelijk.

Inmiddels zijn we 18 jaar verder. In die tijd heeft Kaag een enorm CV opgebouwd en is er verder niks gebleken over connecties met (vermeende) terroristen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:50

Benzz schreef:
Electra63 schreef:
Elitair en verwaand?

En dan ben je verwaand?

Precies! Dat Kaag een accent heeft wat velen als verwaand beschouwen.........de hele regio waar ik woon praten zo.

Als je uit een andere regio komt noemen ze je daar vaak een boertje is mijn ervaring.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:55

Loretta schreef:
Benzz schreef:

Als je uit een andere regio komt noemen ze je daar vaak een boertje is mijn ervaring.
En 'daar' is waar precies?
Ofwel, wat is je punt?

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:00

Een flink zuidelijk accent, of te heftig Twents, Drents of Gunnigs werkt in de Randstad niet in je voordeel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:09

Askja schreef:
MCE schreef:
Sigrid Kaag is getrouwd met Anis al-Qaq, een Palestijnse tandarts en Palestijns ambassadeur in Zwitserland. De twee leerden elkaar kennen in 1992 tijdens een werkbezoek in het Midden-Oosten. Ze trouwden in 1993 in het geheim in Jeruzalem. Daardoor verloor ze haar vertrouwensfunctie bij Buitenlandse Zaken.

)https://www.libelle.nl/actueel/zo-zien-de-man-en-kinderen-van-d66-leider-sigrid-kaag-eruit~b6174ad7/
(foto's ontbreken)

Vreemd dat zij dan wel minister van buitenlandse zaken kon worden

Het geheime huwelijk werd destijds blijkbaar als reden gezien om haar haar vertrouwensfunctie te ontnemen. Het was verstandiger geweest als ze het had gemeld, maar dat was destijds haar keuze.

Ik heb eens op dit issue gegoogled en kan er verder niets over vinden, zelfs niet op Israelgezinde sites die echt enorm hun best hebben gedaan om sh*t over Kaag te vinden vanwege haar huwelijk.

Inmiddels zijn we 18 jaar verder. In die tijd heeft Kaag een enorm CV opgebouwd en is er verder niks gebleken over connecties met (vermeende) terroristen.

In het blad Christenen voor Israel stond er wel iets over.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:11

pien_2010 schreef:
ruitje schreef:

Helaas wel. Zo zonde.

Janneke inderdaad.
Ach Marga Klompé.....die ken ik ook nog!

Dat komt ook zeer zeker door de aanslag op de Twin Towers.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:14

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:19

Janneke2 schreef:
Hoe feministisch zijn we in Nederland...?

Electra63 schreef:
Elitair en verwaand?

En dan ben je verwaand?

Vrouw met een hoge positie: kop er af!

Getrouwd met een Palestijnse man: oj, in het geheim nog wel!
En Palestijnen zijn allemaal terroristen 'kijk maar uit!'

Leven we in 1950?
Zelfs Marga Klompé werd niet zo door de mangel gehaald...

Not to mention dat het weer eens over personen gaat, en niet over de inhoud en de politiek.

Ik let er in stemgedrag nooit op of iemand een man of vrouw is. Toevallig stem ik nu al vele jaren steeds op vrouwen omdat die in mijn partij (PvdD) het meeste voorkomen.Maar als daar een man het naar mijn idee beter zou doen als boegbeeld dan koos ik die.Puur op de ideeen, wie ik in dat opzicht het beste zou vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:25

Al vanaf mijn 1ste stem mogelijkheid stem ik op een vrouw. Mannen en vrouwen hebben in mijn ogen evenveel kwaliteit, maar om echt fifty-fifty vrouw/ man te krijgen en te houden doe ik dat.
Ik doe keurig wat mijn moeder mij heeft geleerd }> , zodat we eindelijk in deze tijd meer vrouwen hebben overal. Dat was vroeger nog iets zeldzamer.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:28

pien_2010 schreef:
Ik was aan het googelen over vermeende banden met de plo van de man van Kaag en deze kwam ik onder andere tegen.

https://rightsforum.org/nieuws/oud-mede ... ster-kaag/

Dit artikel verklaart waar volgens deze organisatie de lastercampagne vandaan komt over Kaag.

Vermeende zou betekenen dat hij die banden niet heeft. Vertel mij dan eens wat voor werk hij dan wel gedaan heeft en wat voor organisatie de PLO is?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:42

pien_2010 schreef:
Al vanaf mijn 1ste stem mogelijkheid stem ik op een vrouw. Mannen en vrouwen hebben in mijn ogen evenveel kwaliteit, maar om echt fifty-fifty vrouw/ man te krijgen en te houden doe ik dat.
Ik doe keurig wat mijn moeder mij heeft geleerd }> , zodat we eindelijk in deze tijd meer vrouwen hebben overal. Dat was vroeger nog iets zeldzamer.

Ik wil gewoon de beste persoon.In deze tijd mag je toch geen onderscheid meer maken tussen man en vrouw?Natuurlijk weet ik wel dat helaas nog niet zo heel lang geleden vrouwen inderdaad niets te zeggen hadden in de politiek,niet eens stemrecht hadden!Dat was wel van de gekke ja!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:58

Citaat:
Vermeende zou betekenen dat hij die banden niet heeft. Vertel mij dan eens wat voor werk hij dan wel gedaan heeft en wat voor organisatie de PLO is?

Kul.
'Vermeend' is een journalistieke uitdrukking, die niet betekent wat jij er van maakt.

De posting is verder totaal off topic.
Niet eens over personen ipv politiek,
maar over de relatie van een bewindspersoon.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:00

Uit het door Pien gelinkte artikel:
Citaat:
Op dinsdag 24 oktober verstuurde Likoed Nederland een persbericht getiteld ‘Geen terroristenvereerder in het nieuwe kabinet’, met zeven argumenten die Kaag als minister zouden diskwalificeren. Daarin wordt haar verweten dat zij bewondering heeft voor terroristen, banden met terreurorganisaties onderhoudt, haatdragend is tegenover een bevriende democratische natie (Israël), en haar kinderen ‘pro-terreur’ heeft opgevoed.

Over die laatste beschuldiging schreef Tom-Jan Meeus in NRC Handelsblad:

Zo kun je een minister al voor haar eerste werkdag kapot willen maken. Likoed Nederland meldt zelfs dat Kaags ‘kinderen pro-terreur lijken te zijn opgevoed’. Het bewijs: een dochter van Kaag likete eerder iemands tweet ter ondersteuning van een Palestijnse presidentskandidaat. […] Ik heb geen aandelen in de loopbaan van Kaag, haar geschiktheid voor het ministerschap moet blijken. Maar zelfs een dochter meesleuren in je blinde behoefte aan zwartmakerij: zoiets heb ik in de politiek nooit eerder gezien.
De hetze tegen Kaag komt, logischerwijs voor wie de recente geschiedenis van Israël een beetje kent, vooral uit de hoek van rechts-zionistische kringen. Opvallend dat Robert45 het ergens hierboven in relatie tot Kaag heeft over het vereren van Palestijns terrorisme, en dat Likoed NL getuige bovenstaand citaat vrijwel dezelfde bewoordingen gebruikt. Ik ga niet de social media afstruinen om dit uit te zoeken, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit allemaal afkomstig is uit de een of andere (radicaal) rechtse echokamer.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:01

robert45 schreef:
pien_2010 schreef:
Ik was aan het googelen over vermeende banden met de plo van de man van Kaag en deze kwam ik onder andere tegen.

https://rightsforum.org/nieuws/oud-mede ... ster-kaag/

Dit artikel verklaart waar volgens deze organisatie de lastercampagne vandaan komt over Kaag.

Vertel dat zelf maar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:03

ruitje schreef:
Kijk,je kan vinden dat prive en werk gescheiden zou moeten blijven. Maar dat is natuurlijk niet zo in dit soort functies. Dat gebeurd over en weer. Wat je hebt gedaan in je verleden, of nu doet in je prive, dat telt gewoon mee in hoe men naar je kijkt.

Kaag is toen ook gewoon haar vertrouwensfunctie verloren he, er zijn consequenties geweest voor wat ze in haar prive heeft gedaan. Dus niet gek dat mensen daarom een beeld vormen.

Dat dat niks zegt over haar functioneren of integriteit kan, maar dat mensen er een ander beeld door krijgen kan ook.

Dat soort zaken worden trouwens door alle partijen 'misbruikt' om iemand in een kwaad daglicht te stellen.

Grappig dat steeds de PVV genoemd word als het gaat om het zwart maken van anderen, want iedereen kon ook niet wachten om Dion Graus zwart te maken. En terecht ook imo,maar om als voorbeeld aan te geven dat van welke partij je ook bent, dat wanneer je prive dingen doet: het heeft gewoon invloed op hoe men naar je kijkt.

Gelukkig zijn er ook die er een statement van maken trouwens als het te ver gaat:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... arkuszower

Rare vergelijking.
Al eerder is hier in het topic een onderzoek geplaatst, waaruit blijkt dat Kaag, Simons en Kauthar Bouchallikht de meeste haatberichten krijgen, toeval ?

Kaag wordt zeer onbeschoft bejegend door met name Wilders.
Puur om haar huwelijk met een Palestijn en haar partij D66.

Gaus is nog nooit onbeschoft behandeld door een ander Kamerlid.
Behalve wordt in de media breed gesproken over de vermeende "misdaden" van Gaus.
Er is aangifte tegen hem gedaan en al eerder in het verleden is er sprake geweest van o.a. huiselijk geweld.
Dat wordt natuurlijk breed besproken in de media.

Maar ik heb Kaag nooit horen schreeuwen tegen Gaus: vrouwenmishandelaar ofzo.....

Zij blijft altijd zakelijk en to the point. Zoals een Kamerlid behoort te zijn, naar mijn mening.

Of je het nu met haar of iemand anders eens bent of niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:07

Askja schreef:
Uit het door Pien gelinkte artikel:
Citaat:
Op dinsdag 24 oktober verstuurde Likoed Nederland een persbericht getiteld ‘Geen terroristenvereerder in het nieuwe kabinet’, met zeven argumenten die Kaag als minister zouden diskwalificeren. Daarin wordt haar verweten dat zij bewondering heeft voor terroristen, banden met terreurorganisaties onderhoudt, haatdragend is tegenover een bevriende democratische natie (Israël), en haar kinderen ‘pro-terreur’ heeft opgevoed.

Over die laatste beschuldiging schreef Tom-Jan Meeus in NRC Handelsblad:

Zo kun je een minister al voor haar eerste werkdag kapot willen maken. Likoed Nederland meldt zelfs dat Kaags ‘kinderen pro-terreur lijken te zijn opgevoed’. Het bewijs: een dochter van Kaag likete eerder iemands tweet ter ondersteuning van een Palestijnse presidentskandidaat. […] Ik heb geen aandelen in de loopbaan van Kaag, haar geschiktheid voor het ministerschap moet blijken. Maar zelfs een dochter meesleuren in je blinde behoefte aan zwartmakerij: zoiets heb ik in de politiek nooit eerder gezien.
De hetze tegen Kaag komt, logischerwijs voor wie de recente geschiedenis van Israël een beetje kent, vooral uit de hoek van rechts-zionistische kringen. Opvallend dat Robert45 het ergens hierboven in relatie tot Kaag heeft over het vereren van Palestijns terrorisme, en dat Likoed NL getuige bovenstaand citaat vrijwel dezelfde bewoordingen gebruikt. Ik ga niet de social media afstruinen om dit uit te zoeken, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit allemaal afkomstig is uit de een of andere (radicaal) rechtse echokamer.

Het is toch algemeen bekend dat Wilders gesponsord wordt door partijen uit Israël.

Daarom stemde hij ook ooit tegen het verbod op ritueel slachten.
Immers moslims eten halal, maar joden kosjer. ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:22

Je zou bijna denken dat er ook RECHTSE complotten bestaan :D ;)
(grapje, echt)