Uit het door Pien gelinkte artikel:
Citaat:
Op dinsdag 24 oktober verstuurde Likoed Nederland een persbericht getiteld ‘Geen terroristenvereerder in het nieuwe kabinet’, met zeven argumenten die Kaag als minister zouden diskwalificeren. Daarin wordt haar verweten dat zij bewondering heeft voor terroristen, banden met terreurorganisaties onderhoudt, haatdragend is tegenover een bevriende democratische natie (Israël), en haar kinderen ‘pro-terreur’ heeft opgevoed.
Over die laatste beschuldiging schreef Tom-Jan Meeus in NRC Handelsblad:
Zo kun je een minister al voor haar eerste werkdag kapot willen maken. Likoed Nederland meldt zelfs dat Kaags ‘kinderen pro-terreur lijken te zijn opgevoed’. Het bewijs: een dochter van Kaag likete eerder iemands tweet ter ondersteuning van een Palestijnse presidentskandidaat. […] Ik heb geen aandelen in de loopbaan van Kaag, haar geschiktheid voor het ministerschap moet blijken. Maar zelfs een dochter meesleuren in je blinde behoefte aan zwartmakerij: zoiets heb ik in de politiek nooit eerder gezien.
De hetze tegen Kaag komt, logischerwijs voor wie de recente geschiedenis van Israël een beetje kent, vooral uit de hoek van rechts-zionistische kringen. Opvallend dat Robert45 het ergens hierboven in relatie tot Kaag heeft over het vereren van Palestijns terrorisme, en dat Likoed NL getuige bovenstaand citaat vrijwel dezelfde bewoordingen gebruikt. Ik ga niet de social media afstruinen om dit uit te zoeken, maar ik heb sterk het vermoeden dat dit allemaal afkomstig is uit de een of andere (radicaal) rechtse echokamer.