Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:15

IMJ schreef:
Och nee. Het is ook niet dat de 1 erger rouwt dan de ander! Het is de manier waarop met rouw omgegaan wordt.. en dat doet iedereen anders.
Dé grootste rouw is nu door de ouders.

En ik denk dat het voor de ouders van michael P voelt alsof ze ook hun kind verloren hebben. Hoewel ik denk dat ze daar meer maar 'toe geleefd' hebben omdat het natuurlijk van kwaad tot erger werd met hem.

Nou ik denk niet dat ze dit hebben verwacht.
Ik geloof dat zijn familie echt gebroken is.
De gedachte dat je eigen kind het kind van een ander ombrengt en waarschijnlijk nog wat dingen mee gedaan heeft, dat is ondragelijk.

Er lopen heel wat mensen met verschillende stoornissen rond. Gelukkig zijn de meeste ervan gewoon vriendelijk en ongevaarlijk. En kun je niet merken vaak dat iemand echt tot zo iets in staat is, tot het is gebeurd.

Natuurlijk is het in dit geval zo dat hij al wat had gedaan, maar we weten niet hoe zijn familie nu met hem omging, misschien waren ze ook wel bang voor hem. Net als de mensen die hem van school konden.

Ik vind bepaalde uitspraken ook niet kunnen, sadistische gedachtes zijn gevaarlijk.

IMJ

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:31

Ja daarom schreef ik ook daar het voor hun mogelijk ook voelt alsof ze hun kind verloren hebben..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:39

IMJ schreef:
Ja daarom schreef ik ook daar het voor hun mogelijk ook voelt alsof ze hun kind verloren hebben..

Het kwam op mij over alof het voor hun minder erg zou zijn omdat ze er "naartoe geleefd" zouden kunnen hebben.

Dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:41

Het hoeft allemaal niet zo op een weegschaal.
Ik denk dat de schok voor Anne haar ouders groter is! zeker!

Maar dat maakt het niet minder erg voor de van Michael maar wel heel anders..
Bovendien leeft hij nog.

Maar het niet vreselijk zijn voor beiden!

Dat denk ik..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:45

IMJ schreef:
Het hoeft allemaal niet zo op een weegschaal.
Ik denk dat de schok voor Anne haar ouders groter is! zeker!

Maar dat maakt het niet minder erg voor de van Michael maar wel heel anders..

Dat denk ik..

Ik denk dat de schok voor de familie van Michael ook heel groot kan zijn.
Het is alleen lastiger om je te verplaatsten in de familie van de dader.

Maar laten we niet vergeten dat zijn familie eigenlijk ook slachtoffer zijn geworden, aangezien ze hier hoe dan ook mee worden geconfronteerd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:47

maar je doet nu overkomen of ik dat zeg.. Ik was juist degene die zei dat het voor hun ook vreeslijk moet zijn..
Ik wil me niet hoeven verdedigen over iets dat ik niet gezegd heb

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:49

Ik hoop zo voor Anne en haar naasten dat uit al die onderzoeken nu komt dat Anne niet lang en veel geleden heeft..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:50

IMJ schreef:
maar je doet nu overkomen of ik dat zeg.. Ik was juist degene die zei dat het voor hun ook vreeslijk moet zijn..
Ik wil me niet hoeven verdedigen over iets dat ik niet gezegd heb

Doe dat dan ook niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:52

Nou.. waar ben je nu op uit? Quote me dan niet steeds..

Ik hoop dat ook benthhh..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 08:55

IMJ schreef:
Nou.. waar ben je nu op uit?

Ik hoop dat ik benthhh..

Nergens op ik reageerde op wat jij zei.
Maar als jij dan beweerd dat je dat niet gezegd hebt wordt het een beetje lastig.

Ik denk dat je het anders bedoelde.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:00

Begint dit nou alweer?

Ga je gedoe even lekker via pb uitzoeken of reageer gewoon niet meer op elkaar.

Dit verhaal kent enkel verliezers. Het is verschrikkelijk voor beide families. Een discussie over voor welke ouders het erger zal zijn vind ik erg ongepast.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:02

__Sannne schreef:
Begint dit nou alweer?

Ga je gedoe even lekker via pb uitzoeken of reageer gewoon niet meer op elkaar.

Dit verhaal kent enkel verliezers. Het is verschrikkelijk voor beide families. Een discussie over voor welke ouders het erger zal zijn vind ik erg ongepast.

Ik vind dat je hier helemaal gelijk in hebt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:03

Laten we hopen dat het onderzoek vlot.. dat er genoeg bewijs gevonden wordt dat hij voor altijd binnen de muren blijft en hij niet weet zoiets doen kan.
Dat de ouders van Anne uiteindelijk rust vinden.. Hoewel ik denk dat ze dit nooit te boven zullen komen..

Laten we ook niet proberen om elkaar wuifden in de mond te leggen. Interpretatie op een forum blijft een lastig iets..

Er zijn inderdaad alleen maar verliezers. Dat is iets waar we het allemaal mee eens zijn.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 14-10-17 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:04

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:10

Kimmie schreef:
danzzz schreef:
Gisteren is Anne gevonden, vandaag is deze meneer losgelaten door de rechter:
https://www.geenstijl.nl/5138957/leidse ... ers-thuis/

mag je best wat van vinden

Hier schrik ik van

Het ziet er inderdaad eng uit. Het zal ook geen lekker mannetje zijn.
Je kan alleen totaal niet zien wat er aan vooraf gegaan is.
Buiten dat is dit natuurlijk onacceptabel gedrag..
En heel eng..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:15

Er gaan iedere dag mensen op proefverlof, komen vrij na uitzitten straf of in afwachting van de rechtzaak.
Dat verandert niet door de gebeurtenis met Anne.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:17

Joh mensen, over wat een ander voelt kun je eeuwig discussiëren.

Ongeacht wat iemand heeft meegemaakt.
Er zijn mensen die uit oorlogsgebieden moesten vluchten, familie werd vermoord, alles achter moeten laten en er zijn mensen die 's ochtends in de woonkamer van hun riante 2 onder 1 kap woning kwamen en de goudvis ondersteboven zagen drijven.

En daar tussen zitten tal aan vervelende ervaringen die een persoon kan mee maken.
En natuurlijk is oorlog erger dan een dooie vis, maar je kunt nooit voor een ander bepalen wat die voelt en hoe die daar mee om gaat.

Of dat het oorlogsslachtoffer niet mag meepraten in een topic over een dooie goudvis, want wat weet die nu van dooie goudvissen en het leed wat daarbij komt kijken.
Of dat de nabestaanden van de goudvis niet hun gevoel en mening mogen uiten in een topic over oorlog.

Alleen hebben we in Nederland wel met wetten te maken (die naar mijn mening hier en daar best wat steviger mochten zijn), dus je mening en gevoel uiten heeft wel zijn grenzen.

Dat iemand hier die verdachte ik weet niet wat zou willen aan doen en dat hier neer zet, kan ik me ook nog best voorstellen.
Maar hou er rekening mee dat het een openbaar forum is, waar ook jonge mensen mee lezen, hou het een beetje beschaafd.

Laten we asjeblieft niet verzanden in discussies zoals op Facebook en Twitter, waar het meer om roepen om het roepen gaat, dan om Anne en om wat er mogelijk fout is gegaan waardoor de wegen van Anne en verdachte elkaar op zo'n fatale wijze hebben gekruist.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:25

Celiien schreef:
Ik heb het topic in stilte gevolgd, niet veel gezegd hier maar wil toch even inhaken/wat gedachtes kwijt.

Op dit moment kan ik fb gewoon even niet openen. Ik word er zo niet goed van. Heksenjachten op fb, foto’s namen/daden plaatsen.. maar ook namen van de familie van P. Erbij plaatsen.. hoe hij moet worden opgehangen/ op een stoel worden gezet.. ik word er echt bijna ontoepasselijk van.
Kan best zijn dat dat is ondat ik geen eigen kind heb hoor, zoals hieboven wordt aangehaald.
Maar ik zeg altijd maar een ding:
Killing a murderer makes you a murderer.

En verder blijf ik even ver weg van fb op dit moment, alleen af en toe mensen ontvolgen/ontvrienden.. sjongejonge wat een niveau op social media zeg -O-

Wat hebben jullie toch voor vrienden of op wat voor sites zijn jullie toch lid van?
Het enige wat ik in veelvoud heb gezien is het ondertekenen van de petitie. Maar verder geen heksenjachten en verwensingen in wat ook.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:27

In de telegraaf staat nu dat dna op de gevonden jas wees naar de verdachte. Dus degene die de jas vond _/-\o_ het zorgde voor de doorbraak. Leve de dna bank

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:28

Idd.
Als ze dat niet hadden gevonden, wie weet of ze haar ooit hadden gevonden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:39

bruintje123 schreef:
Celiien schreef:
Ik heb het topic in stilte gevolgd, niet veel gezegd hier maar wil toch even inhaken/wat gedachtes kwijt.

Op dit moment kan ik fb gewoon even niet openen. Ik word er zo niet goed van. Heksenjachten op fb, foto’s namen/daden plaatsen.. maar ook namen van de familie van P. Erbij plaatsen.. hoe hij moet worden opgehangen/ op een stoel worden gezet.. ik word er echt bijna ontoepasselijk van.
Kan best zijn dat dat is ondat ik geen eigen kind heb hoor, zoals hieboven wordt aangehaald.
Maar ik zeg altijd maar een ding:
Killing a murderer makes you a murderer.

En verder blijf ik even ver weg van fb op dit moment, alleen af en toe mensen ontvolgen/ontvrienden.. sjongejonge wat een niveau op social media zeg -O-

Wat hebben jullie toch voor vrienden of op wat voor sites zijn jullie toch lid van?
Het enige wat ik in veelvoud heb gezien is het ondertekenen van de petitie. Maar verder geen heksenjachten en verwensingen in wat ook.

Ik heb de laatste tijd m'n tijdlijn wat opgeschoond, dus zie ook minder.
Maar ik denk dat wanneer je onder een willekeurig nieuwsbericht over Anne, de reacties gaat lezen, deze niet mals zijn.
Er zitten nogal wat schreeuwers op social media, maar goed, zoals ik zelf al schreef, wie ben ik om te bepalen hoe een ander zich uit.

Ik zie het graag wat beschaafder en hoop ook van harte dat het hier zo blijft.
Ik ga schreeuwerige discussies op Facebook en Twitter liever uit de weg, lees dan liever hier, waar geloof ik ook wat mensen zitten die op dergelijke klinieken werken of in ieder geval meer over het reilen en zeilen daar weten.

Dat vind ik namelijk best interessant om te lezen, niet om te kunnen roepen dat het stom en fout is daar, maar om te snappen hoe het gaat en waarom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:40

Ik kom deze berichten ook tegen. Vind het niet normaal

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:43

Op de nieuwssites lees ik de berichten niet onder. Dan weet je inderdaad dat er geen beschaafde dingen staan.
Maar geen vrienden die dat schrijven.

Maar ik begrijp wel dat mensen uit emotie roepen dat hij ... weet wat moet ondergaan.
Dat zeggen is natuurlijk heel wat anders dan het ook doen, niet te zwaar aan tillen, ook hier op bokt niet.
Dat monster deed het echt. Dat is waar de aandacht heen moet.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:49

Wat ik zo naar vind nu is dat het slachtoffer nu zo enorm verbonden is met de dader en het zo'n enorme nasleep heeft. Ik zou het mooi vinden als het wat stiller werd tot er echt feiten naar buiten komen na onderzoek en dat het dan klaar is.

Ik snap heel goed dat iedereen er wat over wil zeggen, dat doe ik zelf ook want het houdt iedereen ook enorm bezig, maar die betrokenheid en nieuwsgierigheid is ook een monster, je ziet nu excessen op Facebook, zowel de petitie (Waarom er loopt toch al een onderzoek) wat iedereen wel met de dader zou willen doen en dat ook vooral kenbaar wil maken. De media die met vliegtuigjes en drones boven het zoekgebied vliegen om maar alle mogelijke nieuwtjes door te kunnen geven om maar onze nieuwsgierigheid en honger naar nieuws te voeden.

Anne is nu van iedereen en ik vind dat heel erg, ze wordt voor altijd aan de dader gekoppeld terwijl dat de laatste is waar ze bij hoort. Ze hoort bij haar familie haar vrienden en bij de mensen die ze kende.

Iedereen die er nu op wat voor manier nog wat over zegt heeft het eigenlijk alleen over zijn eigen angst.
Met de persoon Anne heeft dat niks te maken.

Ik denk dat deze massale aandacht enorm heeft geholpen bij het vinden van haar en nu een monster wordt die het voor de betrokkenen alleen maar moeilijker maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:56

justkid schreef:
Wat ik zo naar vind nu is dat het slachtoffer nu zo enorm verbonden is met de dader en het zo'n enorme nasleep heeft. Ik zou het mooi vinden als het wat stiller werd tot er echt feiten naar buiten komen na onderzoek en dat het dan klaar is.

Ik snap heel goed dat iedereen er wat over wil zeggen, dat doe ik zelf ook want het houdt iedereen ook enorm bezig, maar die betrokenheid en nieuwsgierigheid is ook een monster, je ziet nu excessen op Facebook, zowel de petitie (Waarom er loopt toch al een onderzoek) wat iedereen wel met de dader zou willen doen en dat ook vooral kenbaar wil maken. De media die met vliegtuigjes en drones boven het zoekgebied vliegen om maar alle mogelijke nieuwtjes door te kunnen geven om maar onze nieuwsgierigheid en honger naar nieuws te voeden.

Anne is nu van iedereen en ik vind dat heel erg, ze wordt voor altijd aan de dader gekoppeld terwijl dat de laatste is waar ze bij hoort. Ze hoort bij haar familie haar vrienden en bij de mensen die ze kende.

Iedereen die er nu op wat voor manier nog wat over zegt heeft het eigenlijk alleen over zijn eigen angst.
Met de persoon Anne heeft dat niks te maken.

Ik denk dat deze massale aandacht enorm heeft geholpen bij het vinden van haar en nu een monster wordt die het voor de betrokkenen alleen maar moeilijker maakt.

Zo. Amen.

En wat ontzettend goed verwoord!