PortRoyal schreef:Sammie schreef:Hij heeft helemaal niet vaak gelijk en dat kan ook prima weerkracht worden. Het feit dat iemand een ander een testosteronbom noemt geeft m hierin nog geen gelijk. Had ie gezegd het aantal verkrachtingen gaat toenemen, want zus enzo... ja dan had ie gelijk. Maar nu niet, Wilders roept populistische taal en af en toe komt ie in de buurt en vervolgens wordt enkel dat onthouden.. Er zit een heel marketingteam en jursitenteam achter Wilders..
Dat zal best. Maar dat geldt ook voor andere politici lijkt me.
Ik ben zeker niet altijd pro Wilders, maar ook niet altijd per definitie tegen de dingen die hij zegt. Vind het dan ook een slechte zaak dat een PVVer geen kans op het voorzitterschap 2e kamer heeft, puur omdat hij PVVer is. Hij schijnt er heel geschikt voor te zijn.
Wat voor signaal geven onze politici dan zelf? Klopt ook van geen kant. Dan wordt iemand puur uitgesloten vanwege een ongegronde reden toch?
Nou ja, de reden is flauw, maar niet ongegrond: hoe kan een PVV voorzitter van de 2e Kamer zijn als de alleenheerser van diezelfde PVV de 2e Kamer een 'nepparlement' noemt?
Het is een beetje flauw om die kreet van Wilders tegen deze meneer te gebruiken, maar aan de andere kant: Wilders is alleenheerser binnen de PVV, die zich niet/nauwelijks laat beteugelen. Is het reeel om te verwachten dat een ondergeschikte van de PVV zijn baas in toom houdt? En als 'ie dat doet, hoe lang is 'ie dan nog lid van de PVV? En hoe wenselijk is het dan dat de 2e kamervoorzitter in no time partijloos is/wordt?
Ik heb een bruinzwart vermoeden dat de PVV van tevoren wist dat dit 'm niet ging worden. En dan wordt de actie meteen weer wat.....politiek? Populistisch? ik twijfel even welk woord meer van toepassing is. Kom ik nu niet uit in elk geval.