2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:40

vuurneon schreef:
Wij willen ook kaarsjes branden, maar afsluiten zit er voor ons niet in. We blijven ze elke dag meenemen in onze gedachten...

Stichting vind ik wel een mooi idee, omdat het is opgezet in overeenstemming met de familie. Dus als zij zich daar prettig bij voelen, wie ben ik daar wat over te zeggen. Zij zijn hun lieve jongens verloren, zij moeten met het grote gemis leven. Als dat verdriet dan ook nog wat positiefs kan opleveren vind ik dat +:)+

mooi gezegd

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:15

De initatiefnemers van de stichting zijn met de dood bedreigd en zetten e.e.a. voorlopig even in de Hold.

Stichting RuJu

Citaat:
Beste mensen,

Zoals jullie hebben kunnen lezen hebben wij als Stichting gisteren de stekker er uit moeten trekken.
Er zijn gisteren te veel dingen gebeurd die ons persoonlijk diep hebben geraakt. Daarom ons besluit om de stichting op On Hold te zetten.
Tevens hebben wij als initiatiefnemers persoonlijke bedreigingen ontvangen welke zeer diepe indruk hebben achtergelaten, mede de overweldigende
steunbetuigingen om door te gaan.

Op dit moment zijn wij intern aan het overleggen hoe nu verder met de stichting. Wij moeten de negatieve, maar ook zeker de positieve punten tegen elkaar afwegen om tot
een besluit te komen. Dit alles in het belang van de oorspronkelijke visie, intentie en doelstelling van de stichting RuJu

We gaan jullie uiteraard op de hoogte houden.

Jammer dat er mensen zijn die dit soort dingen aangrijpen om te rellen.

verootjoo

Re: 2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:23

Huh, hoezo bedreigd? Ik snal dat mensen het er misschien niet zo mee eens zijn, maar waar is bedreigen dan voor nodig?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:40

verootjoo schreef:
Huh, hoezo bedreigd? Ik snal dat mensen het er misschien niet zo mee eens zijn, maar waar is bedreigen dan voor nodig?

Geen idee, dat verteld internet mij niet.

Wel lees ik op een andere fb dit.

Citaat:
Lieve leden,

We hebben contact gehad Linda. Daarin schrijft ze onder andere...

"Hoi, dat wat in de media staat over dat wij geen kaarten wensen, is niet terecht. Wij zijn enorm blij met de vele kaarten en daar halen wij veel kracht uit."

Verder schrijft ze... "Het adres blijft gehandhaafd. We legen elke dag nog de brievenbus, die elke dag nog overvol is. Fantastisch!"

Jullie begrijpen dat ook voor ons de verwarring erg groot was. Dus mocht er iemand zijn die Iris en de familie een kaart wil sturen gelieve dan een PB te sturen naar het beheer. Wij zullen jullie dan het postadres geven.

Uit RESPECT voor de familie hebben wij niet het hele bericht geplaatst maar deze kort samengevat.

Linda is de zus van de moeder.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:49

verootjoo schreef:

Sommige mensen hebben gewoon rare kronkels in hun hoofd waardoor ze dingen doen die niet te begrijpen zijn :7

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:26

Zag net een bericht op rtv utrecht dat de jongens begraven zijn. In een legervoertuig naar de begraafplaats vervoerd, familie in een brandweerwagen. Kinderen van de kerkeboschschool die met vlaggetjes de tocht hebben "uitgezwaaid." Het greep me zo aan op de een of andere manier. Ik fiets met mijn 2 bso kids altijd langs de begraafplaats (omdat we altijd door t bos fietsen, vinden ze leuk..)en ik zal aan de jongens denken. Twee levens die te vroeg beeindigd zijn, en zoveel mensen en kinderen die met verdriet achter blijven..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 08:03

Fijn dat de familie het in (redelijk) kleine kring heeft kunnen houden en dat iedereen, ook de media, hun verzoeken heeft gerespecteerd.. mogen ze rust vinden, die kleine mannetjes. Maar ook hun familie en vriendjes; waar de geschoktheid in geheel Nederland alweer wat gezakt is, is voor hen het grote verwerken misschien nog niet eens begonnen. Mijn gedachten gaan uit naar hen, en de vele andere ouders die nog niet weten waar hun kindje is.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:36

toch vind ik het apart dat ze nog steeds niet weten wat er gebeurd is

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:12

truitje schreef:

Wie zegt dat ze dat nog niet weten? Ik denk dat de doodsoorzaak al lang vast staat anders waren de lichaampjes nog niet vrijgegeven.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:29

nouja ik heb er nog niks over gehoord

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:35

misschien weten de mensen die het aangaat inmiddels wel en wordt het gewoon niet publiekelijk gedeeld :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:27

yvonnedv schreef:
truitje schreef:

Wie zegt dat ze dat nog niet weten? Ik denk dat de doodsoorzaak al lang vast staat anders waren de lichaampjes nog niet vrijgegeven.

Volgens mij kun je uit kinderlichamen die twee weken in het water gelegen geen info meer halen behalve wat dna...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:30

Nee hoor, kun je nog genoeg van afleiden. En ook van botten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:31

Kun je uit botten nog de doodsoorzaak bepalen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:35

Alja schreef:
misschien weten de mensen die het aangaat inmiddels wel en wordt het gewoon niet publiekelijk gedeeld :)

Precies.
Dat zal trouwens niet misschien zijn, maar zeker.
Natuurlijk wil iedereen weten wat er nu precies gebeurd is en waardoor ze zijn overleden, maar eerst de moeder en de familie en dan de rest van de mensheid. ;)
De politie heeft gewoon tijd nodig om alles correct op papier te zetten. Of comp.
* zit te wachten op snuffelreporter die letterlijk en figuurlijk over lijken gaat om het publiek de primeur te geven alsof 'wij' daar recht op hebben* >;)
Ik mag hopen dat hj/zij dat uit z'n kop laat...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:39

Voor de kinderen in de buurt is het nu wel fijn dat het rustig is met de media, dat het leven weer 'normaal' door kan gaan...
Na de uitvaart (belde even direct na de dienst) hoorde ik kinderen lekker spelen en dat voelt fijn. Een beetje de onbezorgde jeugd weer terug.
(Maar helaas niet voor de 2 jongens...)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:41

verootjoo schreef:

Afhankelijk van de doodsoorzaak: ja.
Bepaalde gifstoffen laten sporen na in botten, net als wapens vaak sporen achter laten.
Maar een doodsoorzaak als verwurging, verdrinking oid is weer niet van botten af te lezen. Maar waarschijnlijk nog wel aan de stoffelijke resten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:16

vuurneon schreef:
Voor de kinderen in de buurt is het nu wel fijn dat het rustig is met de media, dat het leven weer 'normaal' door kan gaan...
Na de uitvaart (belde even direct na de dienst) hoorde ik kinderen lekker spelen en dat voelt fijn. Een beetje de onbezorgde jeugd weer terug.
(Maar helaas niet voor de 2 jongens...)

Dat kan ik me voorstellen..goede dat de kids lekker aan het spelen waren..het is traumatisch wat er is gebeurd en dat zal niet vergeten worden, heeft een dikke stempel gedrukt..maar tis fijn voor jullie dat het leven weer 'wat normaler' wordt en de zonnestralen ook weer doet spelen en genieten..met hun vriendjes in hun gedachten.
Sterkte!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:34

Misschien willen we sommige gruwelijke details ook niet weten, en niemand van die familie is er mee geholpen als buitenstaanders ook precies weten hoe het gebeurd is... daarbij: wie weet brengt het sommige lieden zelfs op ideeën.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:03

Heino schreef:
verootjoo schreef:

Afhankelijk van de doodsoorzaak: ja.
Bepaalde gifstoffen laten sporen na in botten, net als wapens vaak sporen achter laten.
Maar een doodsoorzaak als verwurging, verdrinking oid is weer niet van botten af te lezen. Maar waarschijnlijk nog wel aan de stoffelijke resten.

Ik dacht dat bij verwurging altijd een soort van ''tongbeentje'' of iets in die trend, brak.
Daar kun je dat dacht ik aan zien..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:24

Bij verwurging breek je inderdaad het tongbeen, dus dat is nog wel zichtbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:40

Zoolgangster schreef:
Misschien willen we sommige gruwelijke details ook niet weten, en niemand van die familie is er mee geholpen als buitenstaanders ook precies weten hoe het gebeurd is... daarbij: wie weet brengt het sommige lieden zelfs op ideeën.

Tjah ik snap het wel dat sommige het wil weten. Je hebt tenslotte wel al die tijd meegeleefd. En zo opeens hoor je er niks meer over.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:44

Ik zou het alleen willen weten, als de familie wil dat iedereen het mag weten. (Maar dan nog heb ik niet echt de behoefte)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:49

ik vind die stichting persoonlijk weer te ver gaan dat vind ik meer zo van vul onze zakkies maar door een donatie...dan onder t mom van help andere kindjes...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:50

Martine_R schreef:
Ik dacht dat bij verwurging altijd een soort van ''tongbeentje'' of iets in die trend, brak.
Daar kun je dat dacht ik aan zien..

Niet altijd, wel vaak.
Maar er zijn nog andere dingen waar je dergelijke doodsoorzaken aan af kunt leiden. Mocht iemand meer willen weten mag je me PB-en, weet niet of iedereen op dat soort info zit te wachten namelijk :)