wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:47

registreren vind ik sowieso een kwalijke zaak, in wat voor vorm dan ook. Digitaal Medisch dossier vind ik ook zo'n eng iets. Voor je het weet wordt er misbruik van gemaakt.
registratie op etnische achtergrond begrijp ik ook niet. In de tweede wereldoorlog zijn hier heel wat Joden opgepakt omdat alles hier toen ook al zo goed geregistreerd stond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:48

kinderopvang kan niet......... geen kinderopvang is geen moeders die werken.............

maargoed zo dacht ik er jaren geleden over de zorg ook over.......... geen zorg is mensen die doodgaan........

dus dit zegt inderdaad helemaal niks :) :)

electra.......... WAT in hemelsnaam brengt het koningshuis nou op in verkelijking met de kosten als je meneer Philips, Shell, Albert Heijn er effe naast zet!!!???? die grote jongens kosten niks, en brengen vele, vele meer eurotjes in het laatje hoor! :) :)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:51

Bezuinigen is nooit populair. Er is altijd wel een groep die daar hinder van ondervindt. Misschien zouden ze minder moeten kijken naar bezuinigen en meer naar hoe er meer geld hier zou kunnen binnenkomen. Goede investeringen ( en geen prestige zoals de Betuwe lijn waar tevoren niet zo goed over nagedacht is of gekeken naar nog betere alternatieven)

Bij ons op het werk wordt ook altijd geroepen bezuinigen, scherper inkopen bla bla. Ik denk altijd beter kijken om iets beters te leveren en nog betere marges te gereneren. Goedkoper is niet altijd beter.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:53

KiWiKo schreef:
kinderopvang kan niet......... geen kinderopvang is geen moeders die werken.............

maargoed zo dacht ik er jaren geleden over de zorg ook over.......... geen zorg is mensen die doodgaan........

electra.......... WAT in hemelsnaam brengt het koningshuis nou op in verkelijking met de kosten als je meneer Philips, Shell, Albert Heijn er effe naast zet!!!???? die grote jongens kosten niks, en brengen vele, vele meer eurotjes in het laatje hoor! :) :)

Electra legde al uit dat een president veel duurder is als een koningshuis. Wat leveren ze op? Ik denk vertrouwen van het buitenland dat het hier al decenialang stabiel is en het goed zaken doen is bij die klagende hollanders.
Gaan er nu mensen dood omdat er bezuinigd is in de zorg eigenljk? Ik denk dat de bezuinigingen in de zorg bij de verkeerde mensen uitkomt. Ze gaan bezuinigen op verpleegsters en niet op managers, dat is zo jammer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:55

He, don't shoot the messenger.

Van de week stond in de krant, dat het koningshuis iets van 4 miljard opbrengt en 110 miljoen kost.
Dat heeft te maken met de internationale handelsdelegaties die meegaan met de bezoeken.

Ik heb niets met het koningshuis, maar als ik kijk naar Frankrijk, Italie, de Verenigde Staten, dan weet ik het nog niet zo.
Een president moet natuurlijk iedere keer opnieuw gekozen worden, heeft politieke macht enz. Er zal maar een keer zo'n gek aan de macht komen.
Met het koningshuis is alles vrij stabiel. Ze hebben geen echte macht (als betwijfel ik dat wel).

De grote directeuren van de mulinationals zijn trouwens vaak buitenlanders.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:56

Ik heb soms ook zo het gevoel dat de politiek zover weg staat van het volk, de echte mensen. Bijvoorbeeld het beknibbelen op ouderen. DEgene die in de politiek zitten, hoeven echt niet met 6 op een kamer als ze een keer in het ziekenhuis moeten dus zoiets staat veer van ze weg

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:57

Electra63 schreef:

Van de week stond in de krant, dat het koningshuis iets van 4 miljard opbrengt en 110 miljoen kost.
Dat heeft te maken met de internationale handelsdelegaties die meegaan met de bezoeken.

Ik heb niets met het koningshuis, maar als ik kijk naar Frankrijk, Italie, de Verenigde Staten, dan weet ik het nog niet zo.
Een president moet natuurlijk iedere keer opnieuw gekozen worden, heeft politieke macht enz. Er zal maar een keer zo'n gek aan de macht komen.
Met het koningshuis is alles vrij stabiel. Ze hebben geen echte macht (als betwijfel ik dat wel).

Ja moeten we niet doen, moet er niet aan denken een president te hebben die Wilders of Cohen heet brrr

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:58

Jade15 schreef:
KiWiKo schreef:

Electra legde al uit dat een president veel duurder is als een koningshuis. Wat leveren ze op? Ik denk vertrouwen van het buitenland dat het hier al decenialang stabiel is en het goed zaken doen is bij die klagende hollanders.
Gaan er nu mensen dood omdat er bezuinigd is in de zorg eigenljk? Ik denk dat de bezuinigingen in de zorg bij de verkeerde mensen uitkomt. Ze gaan bezuinigen op verpleegsters en niet op managers, dat is zo jammer.

euh...... ja jade.......... er gaan letterlijk mensen dood door bezuinigingen in de zorg........... en ach, de mensen in dit land die afhankelijk zijn van een voedselbank .......... vinden het echt helemaal te gek dat er een buitenhuis gebouwd moest worden die omstreden is........ of dat onze koningin weer met haar bootje is gaan varen........

Ik voor een heb mogen ondervinden aan welke regels, wetjes, protocollen en god weet wat voor een meer dingen inclusied urenregistratie op de minuut af per zorgmoment en zorgfunctie moet bijhouden....... had ik twee mensen aan werken op kantoor.......... IK verzin ze niet hoor, het word je opgelegd..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:59

Electra63 schreef:

waarom moeten we een koningshuis hebben als we al een minister president hebben?????????? wat kan het koningshuis meer dan balkenende.............. ok, slecht voorbeeld :D :D :D

maaruh.......... kan het koningshuis niet af met zeg 1 miljoen op jaarbasis??????????? beetje meer zelf betalen zegmaar voor het welzijn van je onderanen?????????

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:01

Je hebt gelijk hoor Kiwiko wat betreft de zorg.
Wij hebben denk ik bijna net zoveel administratieve krachten om alles te registreren, als mensen aan het bed.

Maar het koningshuis opdoeken, zal dat niet veranderen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:02

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Ook namens jou? Ik zou zeggen probeer het maar dan om me te negeren.

Ik peins er inderdaad niet over om dat te negeren. Wat zegt je stopwatch?

Die zegt 'Janey, dat had je weer goed ingeschat'.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:04

Voedselbank ben ik tegen. Mensen moeten er niet op rekenen op dingen te krijgen. Mensen moeten op eerlijke manier kunnen werken voor hun voedsel. Dat geeft ook een tevredener gevoel voor die mensen. Daar zouden ze wat aan moeten doen in de politiek. Voedselbank verbieden en zorgen dat iedereen de kans heeft om eten te verdienen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:05

Zou jij koningin willen zijn voor 1 miljoen per jaar?
ik moet er niet aan denken. Voor geen geld.
Alleen maar verplichtingen en al hebben ze dan veel geld, ze kunnen bijna nooit doen wat ze zelf willen.
Je zal maar (bijna) iedere dag bij allerlei openingen moeten zijn. Rondleidingen krijgen waar je totaal geen interesse voor hebt. Naar klassieke muziek moeten luisteren i.p.v. rock/pop.
Ganzelever eten i.p.v. een hamburger. Trutkleding dragen i.p.v. een spijkerbroek enz.

Ik denk dat het een K.U.T.-baan is.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:07

N.a.v. het onderschrift van Kiwiko bedenk ik ineens het volgende:
Problemen met het koningshuis? Bedenk dat het koningshuis slechts gebruik maakt van de mogelijkheden die het volk biedt. hihihi

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:07

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:
Dat je na 10 minuten al hebt gefaald met het negeren van janesmith....

Ik heb niet gezegd dat ik haar ga negeren ;) Dus falen is maar betrekkelijk
Ik heb de woorden van Heino onderschreven om niet met modder meer te gaan gooien.

Je onderschreef toch echt geheel vrijwillig dat ze ook namens jou sprak toen ze zei 'We zullen je maar negeren'.
Maar ik begrijp nu dat je dat wel zei, terwijl je het niet meende. Doe je dat vaker, dingen zeggen terwijl je het niet meent?
Ik neem aan dat je mijn morele victory wel begrijpt. ;-)

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:08

NOu ja de koningin kan wel lekker op het strand paardrijden op tijden dat een ander het niet mag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:08

Jade15 schreef:
Voedselbank ben ik tegen. Mensen moeten er niet op rekenen op dingen te krijgen. Mensen moeten op eerlijke manier kunnen werken voor hun voedsel. Dat geeft ook een tevredener gevoel voor die mensen. Daar zouden ze wat aan moeten doen in de politiek. Voedselbank verbieden en zorgen dat iedereen de kans heeft om eten te verdienen.

Ik vind het schandalig dat er in een rijk land als Nederland voedselbanken bestaan, dat zou niet nodig moeten zijn.
Maar ze zijn wel nodig.
Nu ken ik iemand, die vrijwilliger was bij een voedselbank, en die nam zelf, terwijl hij een goede baan had, ook eten en zelfs een keer een jas mee naar huis. Dat zou dan weer niet mogen kunnen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:09

He Janedinges, blijf nou niet zaniken, werd net weer gezellig. Je hebt beiden gelijk ok?

CtjeLief

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:10

Janesmith, de discussie is alweer constructief geworden ;) misschien kun je je daar beter op concentreren, anders gaat het weer ten koste van de sfeer! :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:11

Electra63 schreef:
Zou jij koningin willen zijn voor 1 miljoen per jaar?
ik moet er niet aan denken. Voor geen geld.
Alleen maar verplichtingen en al hebben ze dan veel geld, ze kunnen bijna nooit doen wat ze zelf willen.
Je zal maar (bijna) iedere dag bij allerlei openingen moeten zijn. Rondleidingen krijgen waar je totaal geen interesse voor hebt. Naar klassieke muziek moeten luisteren i.p.v. rock/pop.
Ganzelever eten i.p.v. een hamburger. Trutkleding dragen i.p.v. een spijkerbroek enz.

Ik denk dat het een K.U.T.-baan is.

jahoor.............. voor 1 mlj inkomen per jaar............ naah, geloof niet dat het me erg veel moeite zou kosten om me aan te passen.......... laat staan voor het geld wat ze nu kosten :)

en laten we nou eerlijk zijn............ hoevaak en hoeveel is ze nou eigenlijk op pad voor Nederland......... ze staat niet eens wekelijks in de Prive :D :D :D

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:12

CtjeLief schreef:
christel1857 schreef:

Ooit een discussie bijgewoond over positieve dingen dan? of een debat die alleen maar gaat over hoe goed het gaat? Dat werkt niet, dat is niet realistisch, en boven alles is dat nog minder constructief dan de problemen op de kaart zetten, wat hier valselijk wordt geportretteerd als een vorm van doemdenkerij.

Je vragen slaan niet op mijn post.. ik heb het niet over 'het alleen maar hebben over positieve dingen' namelijk.. Maar zaken alleen maar negatief benaderen werkt simpelweg niet, met enige positiviteit bereik je veel meer in het leven :)

Dat ligt er aan wat je gedachtegoed is. Als je iets niet positief ziet dan zul je er ook niet positief over kunnen praten. Andersom geldt hetzelfde, als je iets positief ziet dan zul je er ook overwegend positief over praten.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:12

Qua voedselbank vind ik ook raar dat in een winkel dingen die over de datum zijn niet meer verkocht mogen worden en dat arme mensen wel troep mogen eten. Ik geloof echt dat er mensen zijn die buiten hun schuld gebruik moeten maken van iets als een voedselbank. Echt een rotidee en je zal maar kind zijn in zo'n gezin dan is het zeker te weten buiten je schuld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:13

Jade15 schreef:
N.a.v. het onderschrift van Kiwiko bedenk ik ineens het volgende:
Problemen met het koningshuis? Bedenk dat het koningshuis slechts gebruik maakt van de mogelijkheden die het volk biedt. hihihi

Yep........... mijn Franse vriendje snapt ook niks van ons :) :)

hij zegt "als de franse regering zo met zn burgers omging had het hele land plat gelegen"

hee, we laten het gebeuren :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:14

Ik ben heel blij dat er voedselbanken zijn, omdat sommige mensen nu echt niet kunnen werken, hoe graag ze ook willen. Of die anderszins tegengewerkt worden waardoor ze in geldnood verkeren.

Ik kan me wel weer ergeren aan mensen die op straat hun handje ophouden. Ga dan muziek maken of de straatkrant verkopen.

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:14

janesmith schreef:
[

Ooit een discussie bijgewoond over positieve dingen dan? of een debat die alleen maar gaat over hoe goed het gaat? Dat werkt niet, dat is niet realistisch, en boven alles is dat nog minder constructief dan de problemen op de kaart zetten, wat hier valselijk wordt geportretteerd als een vorm van doemdenkerij.

Je vragen slaan niet op mijn post.. ik heb het niet over 'het alleen maar hebben over positieve dingen' namelijk.. Maar zaken alleen maar negatief benaderen werkt simpelweg niet, met enige positiviteit bereik je veel meer in het leven :)[/quote]

Dat ligt er aan wat je gedachtegoed is. Als je iets niet positief ziet dan zul je er ook niet positief over kunnen praten. Andersom geldt hetzelfde, als je iets positief ziet dan zul je er ook overwegend positief over praten.[/quote]

Dit is niet waar. Als je iets niet positief ziet kun je toch op een positieve manier daarvoor oplossingen bedenken.