Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:04

Karin schreef:
Jammer dat deze man is overleden. Er zal nu nooit een sluitend antwoord komen op de vraag 'waarom'. Hoewel ik me afvraag hoe deze man eruit gekomen zou zijn als hij het wél had gehaald en of hij dan in staat was geweest om zijn verhaal te doen. Het feit dat hij net na de crash nog aanspreekbaar was zegt echt heel weinig.

In ieder geval: Azzaro, heel veel sterkte voor jou en je collega's. Ook voor Kweetnietje. Het is niet niks om er van zo dichtbij mee te maken te hebben. :\

ik had graag zn verhaal willen horen, er zijn teveel vragen namelijk, sowieso als ik naar de foto's keek kan ik me niet indenken dat hij op dat moment tegen een agent heeft gezegd ik heb het express gedaan. er zullen nu gewoon teveel vragen open blijven.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:06

Ik denk wel dat het doel de bus was, alhoewel, als hij al eerder staande is gehouden bij de afzetting, is dat misschien ook wel niet zo. Want dan was de bus nog niet op dat punt geweest. Als hij een minuutje later was geweest en anders had gestuurd, had hij de bus wel kunnen raken. Maar of dat nu zoveel effect gehad zou hebben vraag ik me af.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:07

xDramaQueen schreef:
ik had graag zn verhaal willen horen, er zijn teveel vragen namelijk, sowieso als ik naar de foto's keek kan ik me niet indenken dat hij op dat moment tegen een agent heeft gezegd ik heb het express gedaan. er zullen nu gewoon teveel vragen open blijven.

Aan dit stukje zit ik zelf ook steeds te denken.
Hij heeft gezegd dat hij het expres deed.
Maar als je dan ziet hoe zijn hoofd er uit ziet en dan hersendood en nu dood.
Kan die man daar nog wel gesproken hebben?

furious

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:09

Denk niet dat ze er over gaan liegen of hij wel of niet wat heeft gezegd.

IVfotos

ik heb hem op beeld nog wel zien bewegen..
Misschien heeft hij het op dat moment aan de agent verteld..

Alet74

Wellicht is hij pas na de operatie hersendood geraakt, hij kan vast nog wel even bij kennis zijn geweest en daarna weggezakt zijn.
Ze hielden hem ook in een stabiele houding na de aanrijding, dat zal wel niet voor niets zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 01-05-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Cisss

Maar ik wil zo graag weten waarom het gericht was op de Koninklijke familie.. Wat heeft de Koninklijke familie voor hem misdaan? Met die vragen blijf je natuurlijk zitten. Want ook zijn familie heeft geen antwoord op die vragen. En ook vriendin/vrouw had ie niet. We zullen nooit de waarheid achterhalen, wat een rotgevoel..

Tivoli

Misschien heeft hij niet nagedacht over het weinige effect dat zijn autootje op die bus zou hebben.
Misschien heeft hij dit een dag van te voren bedacht in een rode vlaag van verstandsverbijstering.
Ik denk zelf dat hij bij het doorbreken van de afzetting buiten bewustzijn is geraakt door een klap,waardoor hij de auto niet meer kon besturen...
Ik vermoed dat als hij zijn bewustzijn niet was kwijtgeraakt,hij niet bewust op de menigte was ingereden,maar naar de bus.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 01-05-09 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:10

kazary schreef:
xDramaQueen schreef:

Aan dit stukje zit ik zelf ook steeds te denken.
Hij heeft gezegd dat hij het expres deed.
Maar als je dan ziet hoe zijn hoofd er uit ziet en dan hersendood en nu dood.
Kan die man daar nog wel gesproken hebben?

Moderatoropmerking:
Dit vind ik niet zo'n nette speculatie. Deze informatie is bekend gemaakt op de officiele persconfereneties.
Tevens zijn er filmbeelden, oa op de NOS, langsgekomen van de agent die het eerst bij de auto staat en die zie je praten tegen wie er in zit. Of hij terug praat is natuurlijk niet duidelijk. Maar waarom trekken we de officiele bekendmakingen in twijfel?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:10

ja maar om bij de bus te komen moest hij wel door de menigte

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:11

Kan dat dan, spreken en een paar uur later hersendood zijn?
(ja misschien een stomme vraag, maar weet daar gelukkig niets van af)

Alet74

Maar als je niet meer bij bewustzijn bent, kun je geen gas geven. Dus hij was wel bij kennis.

Suusje92

Karin_88 schreef:
Maar, stel,dat het gelukt was.. Dan kwam ie tegen die bus aan... Ik denk dat die bus dan flink beschadigd was, maar meneer had geen wapens/explosieven in de auto... Wat was er dan gebeurd..? (Enige wat ik bedenken kan, is dat als ie het goed gemunt heeft op de tank, dat ie in de vlam zou raken, maar zou dat zo snel gebeuren?) Ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat er anders gebeurd zou kunnen zijn.. Ja, een deuk in de bus en ook geschrokken leden van het koningshuis...?

Tja dan moet ie wel erg goed mikken, maar die man zelf wou al van zijn leven af, maar volgens mij was het geen aanslag op de konninglijke famillie.. Die man wou van zijn leven af, hij had ook bepaalde physische stoornissen ofzo hoorde ik later, dus ook nog maar de vraag..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:12

Kazary, ja dat is in theorie prima mogelijk.
Hij heeft een flink hoofdtrauma zo op de foto beelden. Wat hij meer heeft weet ik niet, maar in theorie is het goed mogelijk direct na een ogneluk nog volledig bij kennis te zijn, te spreken en normaal te kunnen denken.
Daarna neemt zwelling in de hersenen toe (bij klap op het hoofd dan) en raakt iemand bewusteloos en tja, afhankelijk van de ernst van de klap daarna in dit geval dus hersendood...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:12

Alet74 schreef:
Maar als je niet meer bij bewustzijn bent, kun je geen gas geven. Dus hij was wel bij kennis.

Wel eens iemand gezien met een hartaanval achter het stuur? Of zelf dood achter het stuur?
Door verkramping van de spieren blijft het gas vaak hangen,of wordt zelfs harder ingeduwt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:13

ik hoop wel dat we alles horen wat men te weten komt, anders blijven er straks allerlei verhalen de ronde doen. En om het een plekje te geven, lijkt me dat wel fijn voor iedereen om te weten hoe het zat.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:13

Alet74 schreef:

Dat weet je niet, als die voet daar al zat..? Zoveel druk hoef je niet te geven op dat pedaal hoor, kan zelfs harder zijn dan je deed.. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:14

Mensen die een hersenbloeding krijgen kunnen tot het moment dat er teveel bloed vrijkomt, of de druk op de hersenen te groot wordt, nog prima aanspreekbaar zijn.

Dus het kan zeker zijn dat ie nog wel gepraat heeft.

kazary

[mod ]Dit vind ik niet zo'n nette speculatie. Deze informatie is bekend gemaakt op de officiele persconfereneties.
Tevens zijn er filmbeelden, oa op de NOS, langsgekomen van de agent die het eerst bij de auto staat en die zie je praten tegen wie er in zit. Of hij terug praat is natuurlijk niet duidelijk. Maar waarom trekken we de officiele bekendmakingen in twijfel?[/mod][/quote]

Nou zeg, moet dat in het groen?Kun je overal wel op gaan reageren in het groen. Hele topic staat vol.
Is geen speculatie, gewoon iets wat steeds door me heen gaat. Omdat ik het niet kan begrijpen.
Daar nog kunnen zeggen dat het een bewuste actie is en een paar uur later zijn hersenen die het niet meer doen. En zo florisant ziet zijn houding er ook niet uit in die dichtbij foto.

Alet74

ook over zo'n lange afstand? Maar goed, we weten dat hij bij kennis was. Dit is nu dan verder ook niet relevant.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:15

Mensen kunnen na zo'n klap nog een boost energie hebben door de adrenaline. Dan blijven ze bij! Later zullen ze wegzakken. Wat ook nog kan is dat de man een bloeding heeft gehad door de klap. Dan moet hij eerst een bepaalde hoeveelheid bloed verliezen voor hij wegzakt. Maar ik ben het helemaal met de MOD eens! Er is het een en ander officieel bekend gemaakt en dat doen ze niet wanneer er geen zekerheid is!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:15

Alet74 schreef:
ook over zo'n lange afstand? Maar goed, we weten dat hij bij kennis was. Dit is nu dan verder ook niet relevant.

Hoe weet je dat hij bij kennis was?
Een getuigen verklaarde gister op tv dat zijn hoofd naar beneden hing toen hij op de menigte en de naald afreed.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:16

Karin_88 schreef:
Alet74 schreef:

Dat weet je niet, als die voet daar al zat..? Zoveel druk hoef je niet te geven op dat pedaal hoor, kan zelfs harder zijn dan je deed.. ;)

Maar dat vind ik dus raar, want zelfs hij dus onwel was geworden dan was bij de eerste klap (de dranghekken) zn voet er echt wel vanaf geschoven

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:16

Eh...officiële bekendmaking dat een agent nog met hem gepraat heeft

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:17

_Tivoli_ schreef:
Alet74 schreef:

Hoe weet je dat hij bij kennis was?
Een getuigen verklaarde gister op tv dat zijn hoofd naar beneden hing toen hij op de menigte en de naald afreed.

Tivoli, als je een beetje naar wat officiele berichten geluisterd hebt, wordt verklaard dat hij met de agent die er als eerste bij was heeft gesproken.