Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:01

Himyar schreef:
Dat heb je mij niet horen zeggen. Sommige mensen hebben zoveel kwaadaardigheid en gebrek aan empathie in zich, die vinden het juist geweldig om iemand te zien lijden.

Juist heb je het nu over een bruite kinderverkrachter die een kind aan heeft gerand en in moten heeft weggewerkt of een bokker die tegen de doodstraf is, want dat is me niet helemaal duidelijk Knipoog

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:10

Chiqa schreef:
Himyar schreef:
Dat heb je mij niet horen zeggen. Sommige mensen hebben zoveel kwaadaardigheid en gebrek aan empathie in zich, die vinden het juist geweldig om iemand te zien lijden.

Juist heb je het nu over een bruite kinderverkrachter die een kind aan heeft gerand en in moten heeft weggewerkt of een bokker die tegen de doodstraf is, want dat is me niet helemaal duidelijk Knipoog

Ik begrijp je punt, daarom kon ik mijn anti doodstraf gevoel ook niet echt beargumenteren... Want voor ieder argument is er wel een tegen argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:13

Heel eerlijk antwoord van je had al zo'n vermoeden dat je het niet goed kon beargumenteren, want idd het een weegt niet op tegen het ander.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:14

Het feit dat je je in iemand zijn mening kan verplaatsen, wil nog niet zeggen dat je die mening deelt... Knipoog

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:54

En zelfs voor het gedrag van Hitler valt nog iets (een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje) te zeggen, omdat hij behoorlijk schijnt te zijn mishandeld door zijn vader. Maar denk maar niet dat ik een neo nazi ben, no way. Wat Hitler heeft gedaan is een verschrikking, hij heeft zo enorm veel leed gebracht. Gelukkig hoef ik niet te beslissen over leven en dood, want dat zou ik nooit kunnen.
http://www.areke.net/index.php?title=Bo ... boek7.html

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:57

je mag het niet zeggen............. en helemaal niet schrijven.......... en het is dat hij helemaal doorgedraafd is in zijn ideeen..........

maar niet al zijn denkwijzen waren heel slecht........... Goed de man was zo gek als een deur........

maar zonder zijn bizarre experimenten hadden wij een hoop hedendaagse heel gebruikelijke medicijnen niet gehad........

neemt niet weg dat ik persoonlijk hem een monster vind.......... maar niet persoolijk gezien heeft hij wel wat goede dingen gedaan voor de mensheid...........

kan mezelf niet uitleggen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:59

Himyar schreef:
En zelfs voor het gedrag van Hitler valt nog iets (een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje) te zeggen, omdat hij behoorlijk schijnt te zijn mishandeld door zijn vader.

Geen enkel medelijden mee of een excuus om zijn gedrag goed te praten, onze maatschappij behoord onschuldige mensen te beschermen tegen dat soort uitschot.
KiWiKo schreef:
maar niet al zijn denkwijzen waren heel slecht...........

Interessante opmerking, maar wat weer jij meer dan ik?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:01

zie mijn edit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:04

Welke medicijnen heeft hij dan ontwikkeld?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:07

hij niet persoonlijk Lachen maar door zijn opdrachten (die te gruwelijk waren voor woorden) is de mensheid wel heel veel meer te weten gekomen over bijvoorbeeld aangeboren afwijkingen.....

Ik keur het niet goed hoor, nooit!! Lachen maar zijn onderzoeken naar bepaalde genetische afwijkingen zijn heel erg bepalend geweest mbt de manier waarop wij er hedendaags mee omgaan, welke medicijnen, welke behandeling.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:33

Stel dat Hitler bij de eerste aanslag op zijn leven om was gekomen, dan waren de meningen over hem wellicht heel anders geweest. Voor de holocaust schiep hij werk en inkomen voor een in crisis verkerend land en liet hij de Duitsers weer trots zijn op hun land, probeerde de 'schande' van de nederlaag na de Eerste Wereldoorlog weg te nemen.
Er kwamen fatsoenlijke wegen, onderwijs etc. terwijl het in Nederland nog 1 bonk ellende was.
De rest van Europa had toen nog geen idee van zijn idiote plannen, alleen een kringetje ingewijden.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:16

KiWiKo schreef:
essie79 schreef:
Iemand niet in de buurt van je kinderen willen hebben is 1, maar daarom verdient hij nog niet de doodstraf.

maar de pest is dat de BV nederland niet in staat is zo iemand weg te houden van mijn kind..........

En dus al helemaal niet in staat is een straf als de doodstraf goed uit te voeren in de praktijk, aangezien dat bijna onmogelijk is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:51

Ik zie de relatie niet tussen weghouden en doodstraf. Want het eerste is gewoon een onmogelijkheid die niemand kan uitvoeren.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:32

de meeste autowegen zijn toch ook aangelegd door hitler ( door zijn mannen)

Goed dat was even offtopic.

Maar ik vind het gewoon dubbel en vind dat in uitzonderlijke gevallen mensen niet meer verdienen te leven. Dat is een mening die ik inderdaad onderandere heb door het geld, omdat je met dat geld zoveel goede dingen kan doen.

Maar ik ben het dus niet eens me death row, vaak zijn daar de bewijzen helemaal niet zo gegrond en krijgen mensen soms de doodstraf terwijl het niet eens zeker is dat ze bepaalde dingen hebben gedaan.

Ik vind sowieso dat de gevangenissen geen tv oid moeten hebben.. Ik vind dat onzin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:37

mijn mening hierover wordt in deze quote uit Lord of the rings mooi verwoord:

(Frodo: "It's a pity Bilbo didn't kill him when he had the chance!")
Gandalf: "Pity? It was pity that stayed Bilbo's hand! Many that live deserve death and many that die deserves life. Can you give it to them? Then do not be to quick to deal out death in judgement for, even the very wise cannot see all ends."

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:42

katiavl schreef:
Himyar schreef:
Ik zat laatst ook te denken hoe er kan worden beoordeeld of iemand toerekeningsvatbaar is voor een misdaad of niet. Waarom de ene wel en de andere niet?

Ik zal vanmiddag een stukje schrijven voor jou. Ja
Denk ook wel dat het verschilt per psycholoog of psychiater, en de kant waar de getuigen deskundige voor optreed. Clown
Soms is het niet meer dan een zielig circus. Bloos

Mocht je nog tijd en zin hebben, dan zou ik graag nog dat stukje tekst willen hebben alsjeblieft. Ook n.a.v. het stuk van de miljonair die iedereen inclusief zichzelf vermoordde.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:46

Sorry het is er nog niet van gekomen, ga het vanavond zeker doen of al een deel ervan.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:01

ik zie de doodstraf niet als superzware straf,
tuurlijk vindt ( vrijwel) niemand het leuk dood te gaan en is het in die zin van het woord wel een straf...

Maar als je het over het straffen van iemand hebt, m.b.t de misdrijven waar hij/zij zich aan schuldig heeft gemaakt,
moeten ze die figuren de rest van dr leven opsluiten zonder extratjes en leuke comfortabele dingen ( zoals je ze tegenwoordig in de gevangenissen wel ziet) die mensne moeten boeten voor wat ze gedaan hebben, dan pas dringt het misschien in hun botte kop door, dat je niet ongestraft zulke misdrijven kunt plegen...

als je die mensen de doodstraf geeft, leren ze er niets meer van toch?
( wil ook niet zeggen dat alle criminelen er iets van leren, sommige mensen veranderen nou eenmaal niet, da's dan wel weer een min puntje )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:04

_Nann_ schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf

Onee, is dit geen zware straf? Nou heb geprobeert om te kiezen
welke straf het minst ergst is, maar kom dr niet uit.
Doodstraf zoals ze dat in de middeleeuwen deden, vind ik zeker geen
lachtertje, wel een aanrader.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:12

Chiqa schreef:
_Nann_ schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf

Onee, is dit geen zware straf? Nou heb geprobeert om te kiezen
welke straf het minst ergst is, maar kom dr niet uit.
Doodstraf zoals ze dat in de middeleeuwen deden, vind ik zeker geen
lachtertje, wel een aanrader.

nee, niet in de zin van ; ze moeten erg voor hun daden boeten ( bewust)
als ze eenmaal dood zijn, is er niets aan gevoel meer...

daar gaat het me om, dat ze voelen dat ze fout geweest zijn... dat is pas straffen in mijn ogen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:17

Het belangrijkste vind ik dat ze niet nog meer ellende aan zullen richten. Die lui die weer op vrije voeten komen en dan verder gaan met misdadig gedrag kan ik me kwaad om maken. De ellende die ze al hebben aangericht, kan met geen enkele straf meer ongedaan worden gemaakt. Dat ze door straf in gaan zien dat ze fout zijn geweest, zal zeker niet altijd het geval zijn. Sommigen zullen alleen nog maar bitterder worden Maar als ze toch niet meer worden vrij gelaten, maakt dat ook niet zoveel meer uit in feite.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:46

Himyar schreef:
Het belangrijkste vind ik dat ze niet nog meer ellende aan zullen richten. Die lui die weer op vrije voeten komen en dan verder gaan met misdadig gedrag kan ik me kwaad om maken. De ellende die ze al hebben aangericht, kan met geen enkele straf meer ongedaan worden gemaakt. Dat ze door straf in gaan zien dat ze fout zijn geweest, zal zeker niet altijd het geval zijn. Sommigen zullen alleen nog maar bitterder worden Maar als ze toch niet meer worden vrij gelaten, maakt dat ook niet zoveel meer uit in feite.

wat jij zegt,dat is zeker belangrijk, maar anders moeten ze gewoon levenslang zitten ( en dan bedoel ik echt levenslang en niet na 20 jaar vrijkomen) Knipoog

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:52

Ik vindt niet dat je doodstraf in moet voeren de verdachte komt er makkelijk mee weg. Ben wel voorstander dat er hier in Nederland vooral weer meer levenslang moet worden uitgedeelt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:55

Ik heb het hele topic niet gelezen hoor.

Ik ben tégen de doodstraf. Waarom iemand dood laten gaan, voor straf omdat diegene zelf ook iemand gedood heeft? Nee, dan komt diegene er lekker van af.

Laat levenslang dan maar invoeren, en dan niet 'levenslang is .. jaar' maar levenslang is dan ook écht levenslang. Laat die mensen maar lijden & goed nadenken over hun fouten. Met de dood zouden ze er wel makkelijk van af komen.

& dan nog de mensen die onschuldig zijn. Die zouden de doodstraf maar krijgen. Rolleyes

Edit: vind Nederland toch wel erg makkelijk met hun straffen. & de gevangenis is eigenlijk maar een luxe. Voor een zwerfer is zo'n gevangenis echt wel luxe.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:11

Levenslang ís levenslang in Nederland.