Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:12

xAstrid schreef:
Ik heb gister op het nieuws gehoord, dat ze wel abortus mag plegen. Bloos!

Dat stond hier ook al in het topic vermeld Knipoog

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:13

MISTRAL94 schreef:
xAstrid schreef:
Ik heb gister op het nieuws gehoord, dat ze wel abortus mag plegen. Bloos!

Dat stond hier ook al in het topic vermeld Knipoog

Oh, sorry. Niet gezien. Nagelbijten / Gniffelen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:19

In ieder geval beter voor haar, en hopen dat ze verder in haar leven een normaal leven kan leven......

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:43

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:56

chipieke schreef:
dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.
Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!

Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)

Niet dat ik deze situatie goed keur (in tegendeel!!!), maar het is wel degelijk mogelijk dat het kindje op de normale manier geboren wordt. De moeder van een van mijn vriendinnen had dezelfde leeftijd (ja ja, 11 toen ze zwanger raakte) en heeft een probleemloze bevalling gehad. maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk te zot voor woorden is dat dit arme meiske geen abortus mag...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:20

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:22

vikki schreef:
maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk te zot voor woorden is dat dit arme meiske geen abortus mag...

Ten eerste: een beslissing die anders is dan jouw keuze is niet automatisch 'te zot voor woorden'. Er zijn wel degelijk een aantal goede redenen om abortus niet toe te staan, daarvoor zou je het topic even door kunnen lezen. Dat je het met de eerste beslissing niet eens bent, kan. Maar om de andere kant af te doen als 'zot' vind ik niet terecht.

Ten tweede, en ook dát is al meerdere malen in dit topic gemeld, is de abortus uiteindelijk toch toegestaan door de Roemeense overheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:25

En gaat het meisje er uiteindelijk toch voor naar Engeland (of is daar al). Misschien maar het verstandigste ook, als ze dan toch een abortus doet, om het dan niet in een derdewereldland als Roemenie te laten doen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:48

Shadow0 schreef:
vikki schreef:
maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk te zot voor woorden is dat dit arme meiske geen abortus mag...

Ten eerste: een beslissing die anders is dan jouw keuze is niet automatisch 'te zot voor woorden'. Er zijn wel degelijk een aantal goede redenen om abortus niet toe te staan, daarvoor zou je het topic even door kunnen lezen. Dat je het met de eerste beslissing niet eens bent, kan. Maar om de andere kant af te doen als 'zot' vind ik niet terecht.

Ten tweede, en ook dát is al meerdere malen in dit topic gemeld, is de abortus uiteindelijk toch toegestaan door de Roemeense overheid.

Wat mij betreft is het wel degelijk te zot voor woorden... maar als je er blijer van wordt, dan kan ik wel zeggen dat IK het te zot voor woorden VIND... hoewel ik zelf van mening ben dat dat eigenlijk meer een vaststaand feit zou moeten zijn dan alleen mijn mening en dat mag ik gelukkig vinden. Een kind hoort imo geen kind te krijgen. Punt. En hoewel ik erg blij ben dat mijn vriendin bestaat, had haar moeder mi ook geen kind moeten krijgen toen ze zelf nog kind was. Kom op nou zeg; een kind van 11 moet (wat mij betreft dan he) nog lekker met poppen spelen en niet zelf al mama worden... dat kan ik echt niet anders inkleden hoor. Dat vind ik gewoon idioterie, in elke situatie.

En wat jouw ten tweede betreft; ik lees (helaas) niet iedere reactie in ieder topic waar ik reageer (meestal alleen pagina 1 Lachen ) want dan zou ik niet meer aan andere dingen toe komen, dat stukje was ik dus nog nergens tegen gekomen. Blij te lezen dat de Roemeense overheid heeft besloten de abortus uiteindelijk toch toe te staan iig Lachen .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:07

vikki schreef:
Een kind hoort imo geen kind te krijgen. Punt.

Betekent dat dat je een foetus in zo'n geval mag doden? En maakt het nog uit wanneer? Zou je het bijvoorbeeld acceptabel vinden als het kind wel geboren wordt maar dan gedood? Of een abortus bij 8 en een halve maand, is dat nog ok?

Citaat:
En wat jouw ten tweede betreft; ik lees (helaas) niet iedere reactie in ieder topic waar ik reageer (meestal alleen pagina 1 Lachen )

Dat is erg jammer, zeker in dit soort topics, en getuigt niet van veel respect voor de tijd en moeite die mensen hebben gestoken in een beredeneerde reactie. In dat geval vraag ik me af waarom je het nodig vind om je mening nog te geven - als jij het niet de moeite vindt om die van anderen te lezen, waarom zou je dan van anderen verwachten dat ze wel jouw mening willen lezen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:30

Jammer dat je je me maar gedeeltelijk quote in het 2e stukje; ik zeg nl. toch duidelijk dat ik helaas niet ieder bericht lees uit tijdgebrek; tijdgebrek heeft niets met respect of een gebrek daar aan te maken. Ik lees wel meer dan alleen het startbericht, maar 14 pagina's...nee, dat lukt mij niet. Ik vind het ook niet per se noodzakelijk om alles te lezen; mijn mening staat nl. los van alle berichten.

En ik ben dus zoals je snapt idd niet tegen abortus. Wat betreft de later stadia; daar zou ik me in moeten verdiepen (ik weet uberhaupt niet of je bij bv 8,5 maand zoals jij aan haalt nog van abortus kan spreken). Ik zeg echter dat ik vind dat een kind geen kind moet krijgen; wel geboren laten worden betekent dat het kind al een kind gekregen heeft he. Dan is het (duh) te laat voor een abortus, maar ben ik zeker weer niet tegen adoptie.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:37

@vikki: als je de tijd genomen had om wat meer te lezen had je nu geweten dat de baby al zo groot is dat het kind sowieso moet bevallen, of de baby daarbij nou blijft leven of gedood wordt.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:46

Goeroe; een natuurlijk bevalling waarbij de baby levensvatbaar is vind ik iets heel anders dan een vorm van "abortus" waarbij de 'bevalling' wordt opgewekt en de baby niet levensvatbaar is. Om daar een mening over te hebben is het nog steeds niet noodzakelijk alle reacties te hebben gelezen. Mijn mening (dat ik -zeker in geval van verkrachting, kinderzwangerschappen e.d.- niet anti abortus ben) blijft dan ook ongewijzigd.
Laatst bijgewerkt door vikki op 30-06-08 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:47

goeroe schreef:
@vikki: als je de tijd genomen had om wat meer te lezen had je nu geweten dat de baby al zo groot is dat het kind sowieso moet bevallen, of de baby daarbij nou blijft leven of gedood wordt.

Als jij de tijd had genomen om wat meer te lezen had jij geweten dat het niet om een bevalling gaat, zie mijn post op blz 12. En ook al was dat wel het geval, een vrucht van 24 weken baren is wat anders dan een volgroeid kind baren.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:51

Nou dat schijnt ook niet veel uit te maken. De ontsluitingsweeen doen altijd pijn. Mensen zijn altijd erg huiverige voor het gewicht van het kind maar dat schijnt geen verschil te maken (tenzij het ene peuter is die ter wereld komt) Wat wel een grote impact is, is of het kindje leeft of dood is. Iets wat dood is werkt natuurlijk niet mee in het geboortekanaal.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:55

Ik ken alleen de theorie, maar ik heb geleerd dat de grootte juist wel erg uitmaakt en dan vooral de grootte van het bekken. En een meisje van 12 heeft lijkt me nog een smaller bekken dan een volwassen vrouw. Maar goed, de vrucht komt er niet in zijn geheel uit, dus dat maakt in dit geval niet echt uit. Ik weet niet of er sprake is van ontsluitings weeen, neem idd aan van wel, maar weet niet in welke mate. Wel weet ik dat de cervix met behulp van medicatie verweekt wordt, om het proces makkelijker te laten verlopen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:57

Maar jij hebt het nu over het bekken van een kind of vrouw daar zit idd verschil in maar net had jij het over een vrucht van 24 weken of een volgroeid kind en daar reageer ik op Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:01

MISTRAL94 schreef:
Maar jij hebt het nu over het bekken van een kind of vrouw daar zit idd verschil in maar net had jij het over een vrucht van 24 weken of een volgroeid kind en daar reageer ik op Knipoog

Ja dat snap ik, daarop zei ik dat dat nogal een verschil is. En daar voegde ik aan toe dat het hier om een kind van 11 gaat, waarbij de bevalling waarschijnlijk sowieso al lastiger is ivm haar bekken, helemaal bij een volgroeid kindje.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:14

Bij een (zo late) abortus wordt de vrouw (het meisje, in dit geval) onder narcose gebracht en hoeft zij het niet bewust mee te maken. Tenminste, zo gaat het hier in NL. Hoe de werkwijze in Roemenië is weet ik niet, maar feit is wel dat zelfs al moest het een 'normale' bevalling zijn, een vrucht van 21 weken nog wel even van een iets ander formaat is dan een voldragen baby. Zeker voor een kind van 11... Maar evengoed zal het geen pretje zijn, op welke manier dan ook.

Ik vraag me trouwens wel af of het kind in kwestie in dit verhaal ook is gehoord, of zij het ook zo wil of dat de ouders over haar hoofd hebben beslist. Edit: op de site 'trotsemoeders.nl' staat dat ze het kindje zelf ook niet wil omdat de vader dus haar oom en verkrachter is.

Ik ben niet expliciet voor of tegen abortus (zolang het niet als verlaat anticonceptiemiddel wordt gebruikt tenminste) maar ben wel blij dat het in Nederland legaal is. Omdat je nooit in het hoofd van een ander kunt kijken en nooit kan voelen wat een ander voelt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:19

vikki schreef:
Jammer dat je je me maar gedeeltelijk quote in het 2e stukje; ik zeg nl. toch duidelijk dat ik helaas niet ieder bericht lees uit tijdgebrek; tijdgebrek heeft niets met respect of een gebrek daar aan te maken.

Natuurlijk wel Lachen Jij kiest ervoor om je te mengen in de discussie terwijl je weet dat je niet kunt voldoen aan de basisbeleefdheidsregels: namelijk naar elkaar luisteren. Jij vindt dat jij je mening moet kunnen geven zonder daarbij de beleefdheid te hebben andermans mening te lezen. Dat heeft alles met respect te maken. Er is namelijk geen enkele verplichting om te reageren, als je je niet genoeg kunt verdiepen in een discussie om daar volwaardig aan mee te doen, waarom wil je dan je mening geven? Voor zover ik altijd heb begrepen gaat het om een discussie waarbij je ook luistert naar elkaars argumenten en redenen, zodat je daar bijvoorbeeld van kunt leren. Het is geen blog of dagboek waar je gewoon je eigen gedachten in opschrijft.

Citaat:
En ik ben dus zoals je snapt idd niet tegen abortus. Wat betreft de later stadia; daar zou ik me in moeten verdiepen (ik weet uberhaupt niet of je bij bv 8,5 maand zoals jij aan haalt nog van abortus kan spreken).

Tot wanneer kun je van een abortus spreken, volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:26

In NEderland mag je tot 24 weken abortus plegen. Tot 24 weken dus Haha!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:26

Kayla schreef:
goeroe schreef:

Als jij de tijd had genomen om wat meer te lezen had jij geweten dat het niet om een bevalling gaat, zie mijn post op blz 12. En ook al was dat wel het geval, een vrucht van 24 weken baren is wat anders dan een volgroeid kind baren.

Ok, voor jou nog maar een keer dan:
goeroe schreef:
Ik heb ook even gezocht en las dat er twee methodes zijn:

Dilatatie en evacuatie: tussen 13 en 24 weken na de laatste menstruatie
Deze chirurgische abortus wordt uitgevoerd tijdens het tweede trimester van een zwangerschap. In dit stadium van de zwangerschap is de foetus te groot om enkel door zuiging te worden verwijderd en zal hij niet doorheen de afzuigbuis geraken. Bij deze methode moet de cervix verder worden geopend dan bij een eerstetrimesterabortus. Dit wordt gedaan door één of twee dagen vóór de abortus verschillende staven in te brengen. Eens de cervix opengerekt is trekt de arts de foetale delen er met een verlostang uit. De schedel van de foetus wordt geplet om hem makkelijker te kunnen verwijderen. Een scherp werktuig (een curette) wordt eveneens gebruikt om de inhoud van de baarmoeder weg te schrapen en de overblijvende weefsels te verwijderen.

Prostaglandinen: vanaf de tweede trimester van de zwangerschap tot aan de voldragen zwangerschap
Een prostaglandinensubstantie wordt rechtstreeks in de ader of in het vruchtwater gespoten, waardoor contracties worden opgewekt en de bevalling op gang wordt gebracht. Het kind is op dit ogenblik meestal nog niet levensvatbaar zodat het sterft bij de geboorte. Deze methode wordt vooral toegepast na een positief resultaat PND (prenatale diagnostiek).

bron: http://www.ongeplandzwanger.be/hulp/ove ... id-32.html

In het tweede geval lijkt me dat we niet hoeven te discussieëren over wel/geen bevalling, in het eerste geval (zelfs al wordt het kindje daarbij in stukken geknipt) noem ik dat nog steeds een bevalling. Als jij het anders wilt noemen moet jij dat weten, maar doe niet alsof ik mij er niet in verdiept heb.

pretletter17 schreef:
Ik vraag me trouwens wel af of het kind in kwestie in dit verhaal ook is gehoord, of zij het ook zo wil of dat de ouders over haar hoofd hebben beslist. Edit: op de site 'trotsemoeders.nl' staat dat ze het kindje zelf ook niet wil omdat de vader dus haar oom en verkrachter is.

Ik vraag me af hoeveel 11-jarigen tegen hun ouders, die er zelf duidelijk op tegen zijn, zouden durven zeggen dat ze het kindje wel willen houden, dus dat zegt mij niet veel. Ik hoop wel dat je gelijk hebt dat het meisje onder volledige narcose wordt gebracht zodat ze er zo weinig mogelijk van meekrijgt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:30

faye schreef:

Dus wat in Nederland geldt, is de wet voor de hele wereld?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:31

faye schreef:

Maar dit meisje woont in Roemenië en daar geldt een termijn van 12 weken (14 weken na de laatste menstruatie). Als je de discussie uit de weg wilt gaan en kiest voor de 'gemakkelijke' weg van de wettelijke termijn komt dat er dus op neer dat dit meisje geen abortus gekregen had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:39

Ik ben in ieder geval heel blij voor haar dat ze mag aborteren!