xAstrid schreef:Ik heb gister op het nieuws gehoord, dat ze wel abortus mag plegen.
Dat stond hier ook al in het topic vermeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xAstrid schreef:Ik heb gister op het nieuws gehoord, dat ze wel abortus mag plegen.
MISTRAL94 schreef:xAstrid schreef:Ik heb gister op het nieuws gehoord, dat ze wel abortus mag plegen.
Dat stond hier ook al in het topic vermeld
chipieke schreef:dat kindje kan gewoon niet op de 'normale' manier geboren worden, denk dat dat meisje gewoon helemaal scheurt vanonder.
Hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding en hulp krijgt!
Waarschijnlijk doen ze er moeilijk over omdat het kindje al 4 maanden is, overal mag abortus maar tot 3 maanden, enkel in Nederland voeren sommigen de abortus nog uit op 4 maand, maar dan moeten ze het kindje echt in twee knippen en dat is nogal 'barbaars'. (geleerd op voorlichtingscursus in de middelbare school)
vikki schreef:maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk te zot voor woorden is dat dit arme meiske geen abortus mag...
Shadow0 schreef:vikki schreef:maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk te zot voor woorden is dat dit arme meiske geen abortus mag...
Ten eerste: een beslissing die anders is dan jouw keuze is niet automatisch 'te zot voor woorden'. Er zijn wel degelijk een aantal goede redenen om abortus niet toe te staan, daarvoor zou je het topic even door kunnen lezen. Dat je het met de eerste beslissing niet eens bent, kan. Maar om de andere kant af te doen als 'zot' vind ik niet terecht.
Ten tweede, en ook dát is al meerdere malen in dit topic gemeld, is de abortus uiteindelijk toch toegestaan door de Roemeense overheid.
vikki schreef:Een kind hoort imo geen kind te krijgen. Punt.
Citaat:En wat jouw ten tweede betreft; ik lees (helaas) niet iedere reactie in ieder topic waar ik reageer (meestal alleen pagina 1)
goeroe schreef:@vikki: als je de tijd genomen had om wat meer te lezen had je nu geweten dat de baby al zo groot is dat het kind sowieso moet bevallen, of de baby daarbij nou blijft leven of gedood wordt.
MISTRAL94 schreef:Maar jij hebt het nu over het bekken van een kind of vrouw daar zit idd verschil in maar net had jij het over een vrucht van 24 weken of een volgroeid kind en daar reageer ik op
vikki schreef:Jammer dat je je me maar gedeeltelijk quote in het 2e stukje; ik zeg nl. toch duidelijk dat ik helaas niet ieder bericht lees uit tijdgebrek; tijdgebrek heeft niets met respect of een gebrek daar aan te maken.
Citaat:En ik ben dus zoals je snapt idd niet tegen abortus. Wat betreft de later stadia; daar zou ik me in moeten verdiepen (ik weet uberhaupt niet of je bij bv 8,5 maand zoals jij aan haalt nog van abortus kan spreken).
Kayla schreef:goeroe schreef:@vikki: als je de tijd genomen had om wat meer te lezen had je nu geweten dat de baby al zo groot is dat het kind sowieso moet bevallen, of de baby daarbij nou blijft leven of gedood wordt.
Als jij de tijd had genomen om wat meer te lezen had jij geweten dat het niet om een bevalling gaat, zie mijn post op blz 12. En ook al was dat wel het geval, een vrucht van 24 weken baren is wat anders dan een volgroeid kind baren.
goeroe schreef:Ik heb ook even gezocht en las dat er twee methodes zijn:
Dilatatie en evacuatie: tussen 13 en 24 weken na de laatste menstruatie
Deze chirurgische abortus wordt uitgevoerd tijdens het tweede trimester van een zwangerschap. In dit stadium van de zwangerschap is de foetus te groot om enkel door zuiging te worden verwijderd en zal hij niet doorheen de afzuigbuis geraken. Bij deze methode moet de cervix verder worden geopend dan bij een eerstetrimesterabortus. Dit wordt gedaan door één of twee dagen vóór de abortus verschillende staven in te brengen. Eens de cervix opengerekt is trekt de arts de foetale delen er met een verlostang uit. De schedel van de foetus wordt geplet om hem makkelijker te kunnen verwijderen. Een scherp werktuig (een curette) wordt eveneens gebruikt om de inhoud van de baarmoeder weg te schrapen en de overblijvende weefsels te verwijderen.
Prostaglandinen: vanaf de tweede trimester van de zwangerschap tot aan de voldragen zwangerschap
Een prostaglandinensubstantie wordt rechtstreeks in de ader of in het vruchtwater gespoten, waardoor contracties worden opgewekt en de bevalling op gang wordt gebracht. Het kind is op dit ogenblik meestal nog niet levensvatbaar zodat het sterft bij de geboorte. Deze methode wordt vooral toegepast na een positief resultaat PND (prenatale diagnostiek).
bron: http://www.ongeplandzwanger.be/hulp/ove ... id-32.html
pretletter17 schreef:Ik vraag me trouwens wel af of het kind in kwestie in dit verhaal ook is gehoord, of zij het ook zo wil of dat de ouders over haar hoofd hebben beslist. Edit: op de site 'trotsemoeders.nl' staat dat ze het kindje zelf ook niet wil omdat de vader dus haar oom en verkrachter is.
faye schreef:In NEderland mag je tot 24 weken abortus plegen. Tot 24 weken dus
faye schreef:In NEderland mag je tot 24 weken abortus plegen. Tot 24 weken dus