Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mpepers schreef:[***]; Maar je hebt hier op het forum nu al een paar keer "pogingen" beschreven als halfslachtig ed. Hoe noem je dat dan, een objectieve waarneming? In ijn ogen is dit al een oordeel...
_JL_ schreef:ik lees hier behoorlijk veel dat 'dikke' mensen hier niets aan kunnen doen,
maar ik ben het toch eens met [***], velen ontbreekt gewoon de wilskracht en discipline,
(ik heb zelf een 'dikke' zus)
ze kan wel eens beginnen aan een dieet, maar op 2 dagen gooit ze dat over boord met het idee dat ze de volgende dag wel opnieuw begint,
en zo gaat het maar door, elke paar dagen 'gaat ze opnieuw beginnen'...
als je zo blijft doen gaat er nooit iets gebeuren,
ik ben nu van een bmi van 22 naar een bmi van 18.5 gegaan,
ik ben een snoeper van jewelste, maar het is mijj toch ook maar mooi gelukt,
hoe? gewoon door, in tegenstelling tot mijn zus (90 kilo), frietjes, chips en snoep achterwege te laten...
tja, dat is doorzetten en weigeren als iemand iets je aanbiedt...
ik zeg helemaal niet dat dit voor iedereen zo opgaat,
mijn beste vriendin probeert al lang op een gezond gewicht te komen,
maar van het minste dat ze zelfs maar normaal eet (niet snoept!), komt ze aan,
zonder dat er een medische oorzaak voor gevonden wordt...
maar dat er gezegd wordt dat 80% er niets aan kan doen, is in mijn ogen de realiteit verdraaien om jezelf een beetje beter te voelen...
runningkawa schreef:wie met een maatje meer heeft nooit eens wat geprobeerd?
superwoman schreef:Helaas zie je vaak wel dat die mensen in een spiraal zitten van verkeerd eten én te weinig beweging.
katiavl schreef:Ik snap niet hoe jij kan oordelen hoe hard een persoon heeft geprobeerd, dat kunnen diëtisten, chirurgen, psychiaters en iedereen die in het traject zit met veel moeite..
Mpepers schreef:Maar waarom moet er over deze mensen een oordeel uitgesproken worden?? DAT bedoel ik telkens met respect.
_JL_ schreef:ik lees hier behoorlijk veel dat 'dikke' mensen hier niets aan kunnen doen,
maar ik ben het toch eens met nouks, velen ontbreekt gewoon de wilskracht en discipline,
(ik heb zelf een 'dikke' zus)
ze kan wel eens beginnen aan een dieet, maar op 2 dagen gooit ze dat over boord met het idee dat ze de volgende dag wel opnieuw begint,
en zo gaat het maar door, elke paar dagen 'gaat ze opnieuw beginnen'...
als je zo blijft doen gaat er nooit iets gebeuren,
ik ben nu van een bmi van 22 naar een bmi van 18.5 gegaan,
ik ben een snoeper van jewelste, maar het is mijj toch ook maar mooi gelukt,
hoe? gewoon door, in tegenstelling tot mijn zus (90 kilo), frietjes, chips en snoep achterwege te laten...
tja, dat is doorzetten en weigeren als iemand iets je aanbiedt...
ik zeg helemaal niet dat dit voor iedereen zo opgaat,
mijn beste vriendin probeert al lang op een gezond gewicht te komen,
maar van het minste dat ze zelfs maar normaal eet (niet snoept!), komt ze aan,
zonder dat er een medische oorzaak voor gevonden wordt...
maar dat er gezegd wordt dat 80% er niets aan kan doen, is in mijn ogen de realiteit verdraaien om jezelf een beetje beter te voelen...
runningkawa schreef:idd chiqa...dit topic is geen discusieren
Constant roepen over halfslachtige pogingen is gewoon je mening neer kwakken... en dan daarna roepen,..nee het is mijn menng niet... zo bedoel ik het niet andere lezen verkeerd.
Dat iemand eens een keer verkeerd leest, dat kan
Als er constant verkeerd gelezen word zou het ook wel eens zo kunnen zijn dat de zender nogal stoort en niet steeds de ontvanger fout zit...zoals nu steeds er van wordt gemaakt.
Nouks schreef:katiavl schreef:Ik snap niet hoe jij kan oordelen hoe hard een persoon heeft geprobeerd, dat kunnen diëtisten, chirurgen, psychiaters en iedereen die in het traject zit met veel moeite.
Ik oordeel toch ook niet over hoe hard iemand het heeft geprobeerd?
runningkawa schreef:idd chiqa...dit topic is geen discusieren
Hypofocus schreef:Je zegt net het bij 10 van de 10 dikke mensen ligt aan wilskracht.
Daarmee zeg je dus dírect dat het bij álle dikke mensen aan wilskracht ontbreekt.
Ik denk dat katiavl dat bedoelde te zeggen tegen je...
Mpepers schreef:Runningkawa: Precies.
[***]: je spreekt jezelf echt enorm tegen en je bent ook niet éerlijk. Ik heb je een heleboel dingen zien roepen in dit topic en als je er op aangesproken wordt probeer je je eronderuit te praten. Jammer. Sta dan ook ergens voor.
Nouks schreef:Eindelijk, iemand die het snapt.
Daar word ik dus zo zenuwachtig, 10 van de 10 te dikke mensen die beweren dat ze er niets aan kunnen doen.
Daarmee zeg ik dus niet dat iedereen met een beetje overgewicht al-tijd minstens 20 kilo kan afvallen, maar je kunt op z'n minst je best doen om zo gezond mogelijk te leven, in plaats van je erbij neer te leggen dat het toch niet kan of lukt of wil, zonder dat je er verder een medische oorzaak voor hebt.
_JL_ schreef:[***], als ik je snap bedoel je gewoon dat mensen dat als verklaring geven voor hun dik zijn als ze tegen jou beginnen...
suleilitha schreef:En het is niet aan jou te oordelen of mensen zich er bij neer leggen of niet, want dat weet je helemaal niet!
katiavl schreef:Het is gewoon simpelweg moeilijk om voorstelling te maken hoe het voelt om dik te zijn. Je kan er iets bij voorstellen maar dat komt nooit dicht bij de werkelijke gedachten. En dan praten mensen gewoon makkelijker
Is hetzelfde met voorstellen van te dun, ziek, noem maar op