A_lette schreef:Ik heb zojuist gehoord dat er in Friesland bij Frieslandfoods een knokploeg is opkomen dagen om de boeren te verjagen.
GOED BEZIG FRIESLANDFOODS! Not... Ik vind dit echt niet kunnen. Ja de boeren hebben een blokkade en hebben schema's om die blokkade zo te houden, maar om er nou een knokploeg op af te sturen...
Klok en klepel
Er zijn boeren op pad geweest die boos waren omdat hun melk door de DDB-acties niet op werd gehaald, om te praten met de actievoerders. Hier en daar zijn de gemoederen hoog opgelopen, helemaal omdat de actievoerders bier gingen zuipen, gingen barbequeën, kortom er een feestje van gingen maken, wat uiteraard tegen het verkeerde been was. Hier en daar zijn bij het oplopen der gemoederen wel klappen gevallen, naar het schijnt.
Vanaf een uur of half 12 gisteravond is het melkvervoer weer vrijgegeven, en is er met man en macht gewerkt om de boel weer in het gareel te krijgen.
jaantsje schreef:Nou ik heb mijn licht eens opgestoken bij een boer en die zei dat de prijs van melk helemaal niet zo gek is. Op dit moment 33 euro cent wat een redelijke prijs was.
Klopt, dat hoor je veel meer. Er staan 2 kampen lijnrecht tegenover elkaar, boeren die graag actie willen voeren, en boeren die hier absoluut niets van willen weten, en de gevoerde acties verafschuwen. Vooralsnog lijkt het enige wat de DDB bereikt heeft het zaaien van onderlinge haat tussen boeren, al proberen ze dat nu op de fabrieken af te schuiven.
Nog wat feitjes: Bij de Friesland Foods fabrieken stonden boeren met een contract bij DOC of Noorderlandmelk te protesteren, terwijl ze daar gewoon niks hebben te zoeken. Een (groot) aantal van hen is zelfs begin dit jaar vrijwillig opgestapt bij Friesland Foods.
DDB is géén melkfabriek, maar een soort vakbond voor melkveehouders.