anneliesdj schreef:Ik denk niet dan homo zijn slecht is of zondig of wat ook en ik denk ook niet dat je er zelf wat aan kunt doen (ja ik weet dat sommige christenen dat wel zeggen).
Wat je precies moet doen als je homo bent durf ik niet te zeggen, daar is de Bijbel ook niet heel duidelijk over, het enige wat er staat is dat het God een 'gruwel' is als man en man of vrouw en vrouw bij elkaar liggen. Je zou dus niet je gevoelens in praktijk moeten brengen.
Maar even voor de duidelijkheid; ik heb echt niets tegen homo's hoor, 't zijn vaak juist wel gezellige mensen. Krijg je tenminste eens een serieus antwoord als je vraagt of iets je wel of niet staat.
Nogmaals, er zijn heel veel christenen (waaronder ik zelf) die menen dat genoemde passage in de bijbel niet gaat over een homosexuele liefdesrelatie, maar over homosexueel verkeer als onderdeel van heidense afgodverering.
Dat is dus heeel iets anders!
maar waar ik vooral moeite mee heb, is dat degenen die hier op homosexualiteit tegen zijn (alsof het een keuze is om homo te zijn...) dit zo stellig doen. Alsof zij de enigen zijn die de bijbel juist interpreteren. Alsof zij een persoonlijke hotline met God hebben en precies weten hoe het zit. Grow up en word eens wat bescheidener.
Ja, het zou best kunnen dat ik de bijbel op sommige punten niet juist interpreteer. Het zij zo, en het zal me wel vergeven worden. Ik leef waarachtig uit de bijbel hoe ik denk dat hij is, maar ik dring mijn waarheid niet op als de waarheid voor iedereen.
Als ik de paar homo's in mijn omgeving bekijk, zie ik mooie mensen, met hechte relaties en veel liefde. En wat mij betreft past dat in het beeld dat ik heb dat God wil hoe we met elkaar omgaan. En mijn beeld van hoe WIJ met homo's dienen om te gaan, is een houding van liefde, aanvaarding en respect. En niet van oordelen.
Volgens mij is een van de meest gemaakte fouten door de (fanatieke) christenen, dat ze het altijd veel te druk hebben met het leven van anderen, in plaats van kritisch naar hun eigen leven(-shouding) te kijken.
Wij moeten dus niet nadenken wat God van anderen (homo's) vindt, wij moeten nadenken over hoe God vindt hoe wij met deze medemensen moeten omgaan.