Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:57

faye schreef:
En die oude geschriften zijn gewoon verhalen. Door die verhalen werden mensen in de macht van de kerk gehouden. Er is geen enkel bewijs dat deze verhalen echt gebeurd zijn. Dus ik geloof niet dat jezus iemand tot leven heeft gewekt, al helemaal niet omdat deze mensen dan hersenbeschadiging zouden moeten hebben gehad.

Als je je kind opvoedt met de bijbel en met God en je vertelt dat God homo zijn afkeurt dan doe je aan behoorlijke indoctrinatie. Ten eerste olmdat je je geloof opdringt aan je kind en ten tweede omdat je vanuit dat geloof vertelt dat homo zijn slecht is. Wat denk je dat dat met een kind doet dat homo blijkt te zijn

Geloof heet niet voor niets geloof.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:52

Blue_Eyes schreef:
Hoezo 'alleen' liedjes over Jezus en boekjes over God? We lezen hier ook Liselotje en Nijntje, we zingen ook 'Slaap kindje slaap' en 'Klap eens in je handjes'.
Wat je tweede uitspraak die ik vetgedrukt heb betreft: ik ben zelf op 'latere leeftijd' gelovig geworden en ik ben echt geen uitzondering. Moet je maar eens bij ons in de kerk komen kijken.
Mijn man is wel in een christelijk gezin opgegroeid, maar heeft zeker wel een eigen mening, hoor. Wordt door veel mensen juist gewaardeerd om zijn rustige, heldere en nuchtere kijk op de zaken. Tja, wat moet ik er verder over uitleggen? Ik vraag me af in hoeveel christelijke gezinnen jij je echt verdiept hebt.

Ik bedoel niemand persoonlijk, dus jou ook niet. Ik zie het om me heen en heb er zelf mee te maken. Ik praat geen onzin, geef alleen mijn mening over wat ík zie. Ook is het niet respectloos bedoeld, maar goed; het juist interpreteren van geschreven tekst is nu eenmaal moeilijk. Knipoog

Het ging hier over de dominee en ik vind dat sommige gemeenschappen wel erg veel oordelen vellen over anderen en de bijbel uit zijn context halen door alles letterlijk te geloven. Ik kan niet tegen die priemende, zwaaiende vingertjes van mensen die iemand gaan vertellen dat hij in de hel komt of zijn beroep niet mag uitoefenen omdat hij homo is o.i.d.
En maar verkondigen dat ze niet gerespecteerd worden als iemand eens een kritische noot zet bij wat ze geloven... Rolleyes
Wees eens blij met wat feedback, misschien zit er wel een kern van waarheid in en anders kan je ook altijd nog je best doen zelf ook eens wat respect te hebben voor iemand met een andere mening, geaardheid of geloof.

Wie de schoen past trekt hem maar aan. Tong uitsteken

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:30

ik vind het zo raar dat er vaak wordt gedacht door het christendom dat homo 'zijn' een keuze is... Zo heeft mijn broertje een vriendje en iedereen weet daarvan ook gewoon dat hij homo is, hoe hij praat, doet en denkt. Nu zou hij dit ook niet kunnen zijn, maar die kans wordt erg klein geacht. Ik zat dit te vertellen tegen mijn christelijke vrienden, maar die moesten er niets van weten, want hij is nog maar een kind... Verward dus dan kan het niet... (16 jaar overigens)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:39

Yvonnelind schreef:
Blue_Eyes schreef:
Hoezo 'alleen' liedjes over Jezus en boekjes over God? We lezen hier ook Liselotje en Nijntje, we zingen ook 'Slaap kindje slaap' en 'Klap eens in je handjes'.
Wat je tweede uitspraak die ik vetgedrukt heb betreft: ik ben zelf op 'latere leeftijd' gelovig geworden en ik ben echt geen uitzondering. Moet je maar eens bij ons in de kerk komen kijken.
Mijn man is wel in een christelijk gezin opgegroeid, maar heeft zeker wel een eigen mening, hoor. Wordt door veel mensen juist gewaardeerd om zijn rustige, heldere en nuchtere kijk op de zaken. Tja, wat moet ik er verder over uitleggen? Ik vraag me af in hoeveel christelijke gezinnen jij je echt verdiept hebt.

Ik bedoel niemand persoonlijk, dus jou ook niet. Ik zie het om me heen en heb er zelf mee te maken. Ik praat geen onzin, geef alleen mijn mening over wat ík zie. Ook is het niet respectloos bedoeld, maar goed; het juist interpreteren van geschreven tekst is nu eenmaal moeilijk. Knipoog

Het ging hier over de dominee en ik vind dat sommige gemeenschappen wel erg veel oordelen vellen over anderen en de bijbel uit zijn context halen door alles letterlijk te geloven. Ik kan niet tegen die priemende, zwaaiende vingertjes van mensen die iemand gaan vertellen dat hij in de hel komt of zijn beroep niet mag uitoefenen omdat hij homo is o.i.d.
En maar verkondigen dat ze niet gerespecteerd worden als iemand eens een kritische noot zet bij wat ze geloven... Rolleyes
Wees eens blij met wat feedback, misschien zit er wel een kern van waarheid in en anders kan je ook altijd nog je best doen zelf ook eens wat respect te hebben voor iemand met een andere mening, geaardheid of geloof.

Wie de schoen past trekt hem maar aan. Tong uitsteken

Sorry dat ik het moet zeggen, maar volgens mij hebben de christenen hier in het topic nog altijd respect getoond voor alle andersdenkenden en voor alle homoseksuelen. Waar zie jij staan dat wij mensen naar de hel sturen? Dat zou ik nooit doen, trouwens, wie ben je [in het algemeen] als je over een ander gaat oordelen? Kijk eerst maar eens naar jezelf.
Nu suggereer je dat wij geen respect hebben voor anderen, terwijl we dat juist wél hebben.
En misschien zou wat respect voor ons ook juist op zijn plaats zijn hier.
Oftewel; respect van beide kanten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:36

@ Yvonnelind; ik ben erg nieuwsgierig watvoor christenen jij om heen hebt.

Verder ben ik het volledig eens met Sunrise, respect hoort van beide kanten te komen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:00

Wanneer De Schepper homoseksualiteit niet wenselijk had gevonden, had hij er wel voor gezorgd dat dit in de schepping niet was voorgekomen lijkt me.... Dat zal vast niet berusten op een 'ontwerp-foutje'.
De mensheid kan echter niet tegen 'uitzonderingen', mensen die net even een ander pad kiezen of moeten volgen dan het overgrote andere gedeelte van de mensheid. En dan moet daar direct een plan voor gemaakt om het uit te roeien.
Dramatisch dat de mensheid zo in elkaar zit, dat vind ik dus wel een hele grote ontwerpfout.
We roepen nu allemaal och en wee over de mogelijke terreur die moslims over ons zullen uitstorten (los van het feit dat ik het niet zo'n vaart zie lopen), maar mijn hemel: in Zeeland wonen gewoon nog gelovigen die hun kinderen niet eens inenten.
In eigen land wonen evengoed 'extremistische' gelovigen die tegen homo's zijn, hun kinderen niet inenten, hun vrouwen stemrecht ontzeggen, etc... Doordat de regels omtrent 'geloofsbeleving en uitingen' strenger zullen worden met het oog op de ontwikkelingen sinds 09-11 zal dat hopelijk ook invloed hebben op de zeer streng gereformeerde gemeenschappen (en pinkstergemeenten e.d.) in Nederland.
Gereformeerde (bijv) scholen waar geen ruimte is voor homoseksualiteit mogen ze van mij vandaag nog sluiten.
Je kunt niet een geloof belijden dat tegen onze grondwet in gaat, dat vind ik not done.
Ik heb zelf op christelijke school gezeten, en weet gelukkig dat het geloof op een milde en respectvolle manier beleden kan worden... anno 2008 zou dat ook moeten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:09

Als jij op een christelijke school hebt gezeten dan zou je weten dat God geen 'ontwerpfoutjes' maakt.

God vind terrorisme, oorlog, hongersnood, tsunami's en orkanen ook niet wenselijk maar toch zijn ze er!
Genoemde is allemaal product van de zondeval, God heeft het zo niet gewild maar de mens wilde zelf niet. Daarom zijn er nu ook zoveel mensen met 'foutjes'; geweldpleging, verkrachting, moord, diefstal, noem maar op. Dat is allemaal niet zoals God het gewild heeft en dat doet hem steeds verdriet.
Maar 'helaas' heeft God de mens zo gemaakt dat hij zelf kan kiezen of hij gaat betalen voor een pakje kauwgom of het gaat jatten, of hij vreedzaam samenleeft met anderen of met bommen om zijn lijf en openbaar gebouw in loopt, of hij vriendelijk lacht naar de buurman en een praatje maakt of bij zichzelf denkt 'die eikel heeft een veel mooiere auto dan mij'.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:12

heeft hij je dat verteld? dat het hem nog steeds verdriet doet Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:13

Vind jij homoseksualiteit dan een product van de zondeval? Want dat haalt Ninx aan in haar bericht.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:15

anneliesdj schreef:
Als jij op een christelijke school hebt gezeten dan zou je weten dat God geen 'ontwerpfoutjes' maakt.

God vind terrorisme, oorlog, hongersnood, tsunami's en orkanen ook niet wenselijk maar toch zijn ze er!
Genoemde is allemaal product van de zondeval, God heeft het zo niet gewild maar de mens wilde zelf niet. Daarom zijn er nu ook zoveel mensen met 'foutjes'; geweldpleging, verkrachting, moord, diefstal, noem maar op. Dat is allemaal niet zoals God het gewild heeft en dat doet hem steeds verdriet.
Maar 'helaas' heeft God de mens zo gemaakt dat hij zelf kan kiezen of hij gaat betalen voor een pakje kauwgom of het gaat jatten, of hij vreedzaam samenleeft met anderen of met bommen om zijn lijf en openbaar gebouw in loopt, of hij vriendelijk lacht naar de buurman en een praatje maakt of bij zichzelf denkt 'die eikel heeft een veel mooiere auto dan mij'.

Niet wenselijk...? Waarom zou homo zijn niet wenselijk zijn? Ik kan me niet herinneren dat homo's het 'niet wenselijk' vinden dat ze dat zijn... Verward

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:24

Yvonnelind schreef:
Het ging hier over de dominee en ik vind dat sommige gemeenschappen wel erg veel oordelen vellen over anderen en de bijbel uit zijn context halen door alles letterlijk te geloven.

Dat kun je natuurlijk wel vinden, maar dat is toch in eerste plaats iets dat die gemeenschap zelf moet uitmaken. Als het je niet bevalt moet je gewoon niet bij de gemeenschap gaan. Maar ik vind het een grove inbreuk op de vrijheid van de mens als ook allerlei buitenstaanders zich gaan bemoeien met wat er BINNEN een gemeenschap gedacht en gevonden moet worden.

En weet je, juist bij een functie waarbij die principes zo belangrijk zijn en ook deel uitmaken van je geschiktheid vind ik dat er WEL op geselecteerd mag worden. Het is zo belangrijk voor de baan. Ik vind bijvoorbeeld dat een gelovige gemeenschap een voorganger mag aannemen die hun principes aanhangt. Heb je andere principes? Prima, maar dan is dat niet de plaats voor jou.

Maar iets dergelijks geldt ook voor bijvoorbeeld een paardrijinstructeur: als paardeneigenaar of als club heb je volgens mij het volste recht om een instructeur niet aan te nemen als de opvattingen over het omgaan met paarden erg uiteenlopen. In dat geval is het terecht, het hoort bij de functie.

Zo vind ik ook dat het COC een voorkeur mag uitspreken (met name bij voorlichtingsfuncties) voor homoseksuele mensen. Omdat de eigen ervaring gewoon best wel essentieel is voor de functie.

Maar neem je iemand niet aan als loodgieter omdat 'ie zijn paarden in jouw ogen verkeerd rijdt, of een verkeerd geloof heeft, of een verkeerde seksuele geaardheid heeft, DAN is het naar mijn mening niet terecht. Dat zijn volgens mij heel verschillende zaken. In dat opzicht vind ik het bijvoorbeeld wel heel kwalijk dat ambtenaren op principiele gronden mogen weigeren. Dat gaat mij weer te ver. Daar ergens tussen ligt de grens.

Citaat:
en anders kan je ook altijd nog je best doen zelf ook eens wat respect te hebben voor iemand met een andere mening

Dat lijkt me een uitstekend idee Ja

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:23

foutjes, zondeval????????????
ik mag toch hopen dat daar niet de homo`s onder gerekend worden want dan zou ik zomaar kunnen gaan denken dat de christenen in dit topic niet goed snik zijn.

het gaat er bij mij dus niet in dat ik geen relatie zou mogen hebben en een hetero wel.
en het idee dat ik een foutje in de schepping van god zou zijn, gelijk aan een misdadiger is ronduit discrimineerend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:47

Wie heeft het over misdadiger of discrimineren? God heeft man en vrouw voor elkaar bedoeld, niet man en man of vrouw en vrouw, dus NEE, homo zijn is niet God's bedoeling.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:59

anneliesdj schreef:
dus NEE, homo zijn is niet God's bedoeling.

Ik ben wel benieuwd: waarom zijn er volgens jou mensen met homoseksuele gevoelens? En zijn dat in jouw ogen dingen die iemand zelf kan sturen? Hoe zou jij vinden dat iemand met homoseksuele gevoelens moet handelen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:06

Ik denk niet dan homo zijn slecht is of zondig of wat ook en ik denk ook niet dat je er zelf wat aan kunt doen (ja ik weet dat sommige christenen dat wel zeggen).
Wat je precies moet doen als je homo bent durf ik niet te zeggen, daar is de Bijbel ook niet heel duidelijk over, het enige wat er staat is dat het God een 'gruwel' is als man en man of vrouw en vrouw bij elkaar liggen. Je zou dus niet je gevoelens in praktijk moeten brengen.

Maar even voor de duidelijkheid; ik heb echt niets tegen homo's hoor, 't zijn vaak juist wel gezellige mensen. Krijg je tenminste eens een serieus antwoord als je vraagt of iets je wel of niet staat.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:05

Shadow0 schreef:
Yvonnelind schreef:
Het ging hier over de dominee en ik vind dat sommige gemeenschappen wel erg veel oordelen vellen over anderen en de bijbel uit zijn context halen door alles letterlijk te geloven.

Dat kun je natuurlijk wel vinden, maar dat is toch in eerste plaats iets dat die gemeenschap zelf moet uitmaken. Als het je niet bevalt moet je gewoon niet bij de gemeenschap gaan. Maar ik vind het een grove inbreuk op de vrijheid van de mens als ook allerlei buitenstaanders zich gaan bemoeien met wat er BINNEN een gemeenschap gedacht en gevonden moet worden.

En weet je, juist bij een functie waarbij die principes zo belangrijk zijn en ook deel uitmaken van je geschiktheid vind ik dat er WEL op geselecteerd mag worden. Het is zo belangrijk voor de baan. Ik vind bijvoorbeeld dat een gelovige gemeenschap een voorganger mag aannemen die hun principes aanhangt. Heb je andere principes? Prima, maar dan is dat niet de plaats voor jou.

Maar iets dergelijks geldt ook voor bijvoorbeeld een paardrijinstructeur: als paardeneigenaar of als club heb je volgens mij het volste recht om een instructeur niet aan te nemen als de opvattingen over het omgaan met paarden erg uiteenlopen. In dat geval is het terecht, het hoort bij de functie.

Zo vind ik ook dat het COC een voorkeur mag uitspreken (met name bij voorlichtingsfuncties) voor homoseksuele mensen. Omdat de eigen ervaring gewoon best wel essentieel is voor de functie.

Maar neem je iemand niet aan als loodgieter omdat 'ie zijn paarden in jouw ogen verkeerd rijdt, of een verkeerd geloof heeft, of een verkeerde seksuele geaardheid heeft, DAN is het naar mijn mening niet terecht. Dat zijn volgens mij heel verschillende zaken. In dat opzicht vind ik het bijvoorbeeld wel heel kwalijk dat ambtenaren op principiele gronden mogen weigeren. Dat gaat mij weer te ver. Daar ergens tussen ligt de grens.

Citaat:
en anders kan je ook altijd nog je best doen zelf ook eens wat respect te hebben voor iemand met een andere mening

Dat lijkt me een uitstekend idee Ja

Je hebt wel gedeeltelijk gelijk dat allerlei buitenstaanders zich niet moeten gaan bemoeien met wat er BINNEN een gemeenschap gedacht en gevonden moet worden. Tot op bepaalde hoogte is dat natuurlijk ook zo. MAAR naar mijn idee zijn er wel grenzen. De SGP wilde geen vrouwen (functies laten uitoefenen) in de partij. Dat vinden wij binnen NL onwenselijk, en daarom zijn bepaalde subsisidies stopgezet. In Belgie vindt het Vlaams Blok / Vlaams Belang, dat alle buitenlanders het land uit moeten, daarom hebben de andere politieke partijen een cordon sanitair, en willen ze verder op geen enkele maniet met het Vlaams Blok samenwerken.

Je mag vanalles vinden binnen je eigen gemeenschap, maar je kan niet denken dat die mening geen concequenties vanuit de rest van de samenleving heeft.

Kerken zijn vrij om geen homosexuele dominee te willen, of om homosexualiteit 'niet de bedoeling' te vinden. Maar dan kunnen ze natuurlijk ook verwachten dat ze hier door de samenleving op 'aangevallen / aangesproken' worden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:02

DeniseES schreef:
heeft hij je dat verteld? dat het hem nog steeds verdriet doet Nagelbijten / Gniffelen

Dit vind ik dan weer niet zo netjes, iemand belachelijk maken.... dat lijkt me niet nodig.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:24

Gewoon ieder mens respecteren en daar naar leven.
Het is alleen zo jammer dat de ene mens de ander wil vertellen hoe iemand moet leven.
Was op zondag, nou reken maar dat je kritiek krijgt.
In mijn ogen is geloof iemand accepteren zoals hij of zij leeft(is), ook al ben je het niet eens met die leefwijze.
Een dominee moet de capaciteit hebben om een functie te vervullen en dat staat in mijn ogen los van zijn geaardheid.
Meestal worden regels in eigen voordeel uitgelegt en dat is jammer.
Zet 10 mensen bijelkaar om een mening ergens over te vormen, reken maar dat ieder het op een andere manier ziet.
Met de vinger ergens naar wijzen van "dat mag niet", je hoeft het zelf ook niet te doen maar bepaal het ook niet voor een ander.
Leven en laten leven, daar komen we een stuk verder mee.
In ons land hebben we wetten en daar moeten wij ons aan houden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:47

anneliesdj schreef:
Ik denk niet dan homo zijn slecht is of zondig of wat ook en ik denk ook niet dat je er zelf wat aan kunt doen (ja ik weet dat sommige christenen dat wel zeggen).
Wat je precies moet doen als je homo bent durf ik niet te zeggen, daar is de Bijbel ook niet heel duidelijk over, het enige wat er staat is dat het God een 'gruwel' is als man en man of vrouw en vrouw bij elkaar liggen. Je zou dus niet je gevoelens in praktijk moeten brengen.

Maar even voor de duidelijkheid; ik heb echt niets tegen homo's hoor, 't zijn vaak juist wel gezellige mensen. Krijg je tenminste eens een serieus antwoord als je vraagt of iets je wel of niet staat.

Nogmaals, er zijn heel veel christenen (waaronder ik zelf) die menen dat genoemde passage in de bijbel niet gaat over een homosexuele liefdesrelatie, maar over homosexueel verkeer als onderdeel van heidense afgodverering.
Dat is dus heeel iets anders!

maar waar ik vooral moeite mee heb, is dat degenen die hier op homosexualiteit tegen zijn (alsof het een keuze is om homo te zijn...) dit zo stellig doen. Alsof zij de enigen zijn die de bijbel juist interpreteren. Alsof zij een persoonlijke hotline met God hebben en precies weten hoe het zit. Grow up en word eens wat bescheidener.
Ja, het zou best kunnen dat ik de bijbel op sommige punten niet juist interpreteer. Het zij zo, en het zal me wel vergeven worden. Ik leef waarachtig uit de bijbel hoe ik denk dat hij is, maar ik dring mijn waarheid niet op als de waarheid voor iedereen.

Als ik de paar homo's in mijn omgeving bekijk, zie ik mooie mensen, met hechte relaties en veel liefde. En wat mij betreft past dat in het beeld dat ik heb dat God wil hoe we met elkaar omgaan. En mijn beeld van hoe WIJ met homo's dienen om te gaan, is een houding van liefde, aanvaarding en respect. En niet van oordelen.

Volgens mij is een van de meest gemaakte fouten door de (fanatieke) christenen, dat ze het altijd veel te druk hebben met het leven van anderen, in plaats van kritisch naar hun eigen leven(-shouding) te kijken.
Wij moeten dus niet nadenken wat God van anderen (homo's) vindt, wij moeten nadenken over hoe God vindt hoe wij met deze medemensen moeten omgaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:21

Ik respecteer elk geloof tot zover: Dat er niet gediscrimineerd wordt en ik vind dat wanneer je een homo afwijst je discrimineerd. Ik geef mijn mening hier net als iedereen. Ik veroordeel de mensen niet, ik geef mijn mening. Iedereen moet maar geloven wat hij of zij wil, maar ga mij niet afkeurend aankijken als ik op zondag de tuin ga schoffelen. Ik zeg ook niet dat jullie dat doen, maar dat er gelovige mensen zijn die dat doen. Ik heb namelijk mensen om mij heen die geen tv hebben, zeggen dat ik een h..r ben die naar de hel gaat omdat ik niet met mijn vriend ben getrouwd etc. Die mensen zitten hier niet, want de computer en internet zijn gezonden door de duivel om mensen te verleiden tot het kwaad...
Dat is het geloof waar ik het over heb. Dat zijn de mensen die geen respect tonen voor mijn geloof en daar heb ik moeite mee. Ik bedoel jullie er dus niet mee. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:36

beantsje schreef:
anneliesdj schreef:

Nogmaals, er zijn heel veel christenen (waaronder ik zelf) die menen dat genoemde passage in de bijbel niet gaat over een homosexuele liefdesrelatie, maar over homosexueel verkeer als onderdeel van heidense afgodverering.
Dat is dus heeel iets anders!

maar waar ik vooral moeite mee heb, is dat degenen die hier op homosexualiteit tegen zijn (alsof het een keuze is om homo te zijn...) dit zo stellig doen. Alsof zij de enigen zijn die de bijbel juist interpreteren. Alsof zij een persoonlijke hotline met God hebben en precies weten hoe het zit. Grow up en word eens wat bescheidener.
Ja, het zou best kunnen dat ik de bijbel op sommige punten niet juist interpreteer. Het zij zo, en het zal me wel vergeven worden. Ik leef waarachtig uit de bijbel hoe ik denk dat hij is, maar ik dring mijn waarheid niet op als de waarheid voor iedereen.

Als ik de paar homo's in mijn omgeving bekijk, zie ik mooie mensen, met hechte relaties en veel liefde. En wat mij betreft past dat in het beeld dat ik heb dat God wil hoe we met elkaar omgaan. En mijn beeld van hoe WIJ met homo's dienen om te gaan, is een houding van liefde, aanvaarding en respect. En niet van oordelen.

Volgens mij is een van de meest gemaakte fouten door de (fanatieke) christenen, dat ze het altijd veel te druk hebben met het leven van anderen, in plaats van kritisch naar hun eigen leven(-shouding) te kijken.
Wij moeten dus niet nadenken wat God van anderen (homo's) vindt, wij moeten nadenken over hoe God vindt hoe wij met deze medemensen moeten omgaan.

Als je denkt dat ik zoiemand ben heb je het mis, ik zeg alleen hoe het in de bijbel staat. Dat sommigen genoemde passage anders interpreteren, het zij zo, de bijbel kan en wordt of veel manieren geinterpreteerd.

Zoals ik al zei; ik heb niets tegen homo's, ik ben ook niet van mening dat je daar zelf wat aan kunt doen (en dat staat ook nergens in de bijbel), als iemand homo wil zijn en ook een relatie wil hebben met alles wat daarbij hoort moet hij/zij dat zelf weten, daar ga ik me niet mee bemoeien en over oordelen. Ik zal zo iemand ook zeker niet ontlopen of daarover iets tegen hem gaan zeggen, ik houd er niet van om iemand het geloof op te dringen, ik wil erover praten als iemand ernaar vraagt, anders niet.
Maar je kunt het mij niet kwalijk nemen dat ik het toch niet zo'n smakelijk gezicht vind om homo's te zien zoenen oid, maar dat ligt puur aan mijn eigen geaardheid en heeft niets te maken met het geloof. Van mij mag de hele straat homo zijn zolang ze een beetje normaal met hun medemens om kunnen gaan maar daar hebben homo's doorgaans ook geen last van dacht ik zo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:22

Beantsje schreef:

Ik weet niet goed of je mij hiermee bedoelt... maar het is niet voor niets dat ik zeg dat ik denk dat God het niet zo bedoeld heeft. Het is hoe ik het opvat, maar misschien is het wel heel anders. Achter jouw redenatie zit ook veel logica, kan ik best inkomen.
We zullen het misschien wel nooit weten, wat de bedoeling is. Maar dat geldt wel voor meer dingen dan homoseksualiteit alleen...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:39

Nee hoor, ik bedoelde meer in het algemeen.

Maar wie de schoenpast Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 01:57

faye schreef:
En die oude geschriften zijn gewoon verhalen. Door die verhalen werden mensen in de macht van de kerk gehouden. Er is geen enkel bewijs dat deze verhalen echt gebeurd zijn. Dus ik geloof niet dat jezus iemand tot leven heeft gewekt, al helemaal niet omdat deze mensen dan hersenbeschadiging zouden moeten hebben gehad.

Als je je kind opvoedt met de bijbel en met God en je vertelt dat God homo zijn afkeurt dan doe je aan behoorlijke indoctrinatie. Ten eerste olmdat je je geloof opdringt aan je kind en ten tweede omdat je vanuit dat geloof vertelt dat homo zijn slecht is. Wat denk je dat dat met een kind doet dat homo blijkt te zijn

Als Hij iemand tot leven kan wekken, zou Hij er dan ook niet voor kunnen zorgen dat diegene er geen hersenbeschadiging aan overhoud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:09

Wat denk je zelf? Haha!