Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:03

Berdien schreef:
Maar niet na 15 minuten sensatie. We zijn er toch zo trots op dat we zogenaamd hoger dan de dieren staan? Nou, ik zie hier je reinste kuddegedrag.

hahaha helaas helemaal gelijk Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:04

Angst doet helaas wel stemmen... op geertje.

TiaraBungy

Berdien schreef:
Ik vind het eigenlijk wel grappig. Mensen die hier zeggen "goh, ik krijg er wel een naar gevoel van" laten PRECIES zien wat de media met je doen.

nou sorry.. maar op dit moment krijg ik er een naar gevoel van ja.. maar dat wil toch niet zeggen dat ik het er mee eens ben!!
moet íedereen er ineens op tegen zijn dan?! (tegen de film van Wilders)
je weet niet wat er gaat gebeuren.. jammer genoeg..

Esile

KiWiKo schreef:
ik voor een wil niet meer terug naar de tijd dat de enige recht van een vrouw het aanrecht was Lachen

Je hoort mij ook niet zeggen dat ik dat wel wil. Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik vind dat we behoorlijk arrogant zijn hier in het Westen.
Om tot een 'hogere' beschaving te komen, hoeft niet elk land dezelfde ontwikkeling door te maken zoals dat in het Westen is gebeurd. Sterker nog, in sommige landen is geprobeerd dat proces te verspoedigen..en dat werkte niet. Mensen moeten er op eigen kracht komen, en hoe dat ingevuld wordt, ligt aan het land zelf.

Let wel; daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen 'mensenrechten' ed ben. Vind dat elk mens in heel de wereld kans moet krijgen op een waardig leven..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:05

Welshcobfan schreef:
Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.

Denk dat de mannen die indertijd de vliegtuigen in de Twin Towers hebben gevlogen geen domme jongens waren hoor. Ze hadden allemaal een pilotendiploma en daarvoor moet je toch wel geleerd zijn...

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:06

Pffff wat is die site traag!
Kan steeds maar een paar seconde zien en dan moet hij weer laden..

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:06

katiavl schreef:
Maar wat zeg je dan van een samenleving die van couture jurken en sterke vrouwen naar jurk met ezel gaat is dat ontwikkeling of een terugslag

Dat moet je iets meer toelichten..heb je een specifiek voorbeeld in je hoofd? Want wie zegt dat een samenleving van couture jurken een betere samenleving is dan 'jurk met ezel'? (lekker stereotyperend weer Tong uitsteken maar sloeg echt stijl achterover toen dat meisje dat zo verwoordde..)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:07

Esile schreef:
KiWiKo schreef:
ik voor een wil niet meer terug naar de tijd dat de enige recht van een vrouw het aanrecht was Lachen

Je hoort mij ook niet zeggen dat ik dat wel wil. Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik vind dat we behoorlijk arrogant zijn hier in het Westen.
Om tot een 'hogere' beschaving te komen, hoeft niet elk land dezelfde ontwikkeling door te maken zoals dat in het Westen is gebeurd. Sterker nog, in sommige landen is geprobeerd dat proces te verspoedigen..en dat werkte niet. Mensen moeten er op eigen kracht komen, en hoe dat ingevuld wordt, ligt aan het land zelf.

Let wel; daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen 'mensenrechten' ed ben. Vind dat elk mens in heel de wereld kans moet krijgen op een waardig leven..

Helemaal mee eens!

merrietje

Berdien schreef:
Ik vind het eigenlijk wel grappig. Mensen die hier zeggen "goh, ik krijg er wel een naar gevoel van" laten PRECIES zien wat de media met je doen. Je krijgt een eenzijdig beeld voorgeschoteld, wat indringende beelden, leuk muziekje en een "we zijn verdoemd!" tekst erbij, en hoppa. Hele volksstammen lopen je achterna.
Het gebeurt bij deze film, het gebeurt bij indoctrinatie in het midden oosten, bij de Chinese staatstelevisie, en bij andere dictaturen. Mensen zijn ZO makkelijk te beïnvloeden.
Eerst was het "oh, die Wilders film, ramprampramp, heel NL vol bommen, hoge terreurdreiging *paniek*" en nou is "ja, ik weet niet hoor, die Moslims zijn toch wel een eng volkje".

Als mensen nou eens zélf na zouden denken. Zélf. Dus niet geleid door een priester, een iman, een leraar, een politicus, je ouders..
Sla er eens literatuur op na. Echte literatuur. Zoiets wat je in een bibliotheek vind, niet de troep op internet. En, als je voldoende bronnen hebt nageslagen, vorm dan je mening.

Maar niet na 15 minuten sensatie. We zijn er toch zo trots op dat we zogenaamd hoger dan de dieren staan? Nou, ik zie hier je reinste kuddegedrag.

Prachtig gezegd!

En dit laat alweer zien hoe er ook van die terreurbewegingen ontstaan. Een eenzijdig beeld en hoppa je loopt de rest achterna omdat je neit beter weet, net zoals hier. Je ziet een paar beelden, en oe het moslimvolkje is wel eng. En dan zijn de meesten die achter wilders aanhuppelen hier geen arme boeren maar ook universitair opgeleid. Als je dit nagaat is het ook neit vreemd dat er zulke terreurbewegingen kunnen ontstaan tegen wilders, zolang je het continu eenzijdig verteld, Wilders of leider van een terreurbeweging zo krijg je gemakkelijk een massa achter je

TiaraBungy

ik vind het onzin ja.. die hele film.. maar ook omdat je er mensen gewoon bang mee maakt!! leuk.. kom je een moslim op straat tegen, ren je gillend weg.. ik zie dat nog wel gebeuren hier in Den Haag.. of ze slaan er gelijk op los als ze een moslim zien.. en dat vind ik juist zo'n naar gevoel!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:08

Zammie schreef:
Welshcobfan schreef:
Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.

Denk dat de mannen die indertijd de vliegtuigen in de Twin Towers hebben gevlogen geen domme jongens waren hoor. Ze hadden allemaal een pilotendiploma en daarvoor moet je toch wel geleerd zijn...

Die zaten ook áchter de planning van de aanslag... Ze waren niet slechts piloten maar hebben die aanslag ook gepland.
De gemiddelde volgeling volgt gewoon braaf opdrachten op, die maakt ze niet zelf.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:09

TiaraBungy schreef:
kom je een moslim op straat tegen, ren je gillend weg.. ik zie dat nog wel gebeuren hier in Den Haag..

Nou, ik woon toch ook in Den Haag, maar dat zie ik toch niet gebeuren Clown

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:09

KiWiKo schreef:
Helemaal mee eens!

Blij dat we eruit zijn Haha!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:10

ik ben eigenlijk wel benieuwd na die film.\

lesilla

Esile schreef:
katiavl schreef:
Maar wat zeg je dan van een samenleving die van couture jurken en sterke vrouwen naar jurk met ezel gaat is dat ontwikkeling of een terugslag

Dat moet je iets meer toelichten..heb je een specifiek voorbeeld in je hoofd? Want wie zegt dat een samenleving van couture jurken een betere samenleving is dan 'jurk met ezel'? (lekker stereotyperend weer Tong uitsteken maar sloeg echt stijl achterover toen dat meisje dat zo verwoordde..)

Als ik aan islamisering denk waar blonde bink over spreekt denk ik aan een schoolvoorbeeld als iran.
Dat was een land waar de schoonste vrouwen zaten dus vonden leuk om zich te laten zien, en bazige ook welvarend land:Y) maar de armoede van sommige en jalouzie heeft mensen verkeerd laten gebruik maken van de islam. En als je nu ziet naar iran is het verloren glorie van vroeger.
Ik zie niet waar de samenleving verbeterd is, eerder erg achteruit is gegaan
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-03-08 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Esile schreef:
TiaraBungy schreef:
kom je een moslim op straat tegen, ren je gillend weg.. ik zie dat nog wel gebeuren hier in Den Haag..

Nou, ik woon toch ook in Den Haag, maar dat zie ik toch niet gebeuren Clown

bij wijze van spreken.. Clown maar je maakt er mensen wel bang mee..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:11

mannelijke moslims kan ik niet zo 1,2,3 onderscheiden van het gewone volk. Niet elke moslimman ziet er typisch uit-

lesilla

Welshcobfan schreef:
mannelijke moslims kan ik niet zo 1,2,3 onderscheiden van het gewone volk. Niet elke moslimman ziet er typisch uit-

inderdaad zou maar raar zijn Haha!

Amandavd

Ik vond het enorm indrukwekkende film voor maar 15 minute. Vooral die onthoofding. Hoe koud en gewetenloos sommige mensne kunnen zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:12

Ik hoop van harte dat wij allemaal binnenkort trots zijn op onze multiculti samenleven en dat wij eens leren van elkaar ipv op elkaar af te geven. Maar ja, sinterklaas bestaat ook niet.... Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:13

Ik heb toch het idee dat Geert aardig wat heeft bijgesleuteld aan zijn filmpje sinds hij begrepen heeft dat hij echt juridisch vervolgd kon worden. De Koran die opeens een telefoonboek wordt Tong uitsteken
Wat is het toch een scheitert, je staat achter je ideologie of niet.

Zijn haar was ook weer uitgegroeid, trouwens hoe kan je iemand met zon kapsel nu serieus nemen Clown
Laatst bijgewerkt door sarabande op 27-03-08 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:13

Ik snap ook niet dat mensen op die mafketel stemmen Clown

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:14

Ik heb de film gedownload (handig!!!) En zonder haperingen gekeken.
Het is wel een heftige film, maar eerder voor de westerse mensen dat uit het midden oosten.
Wat hij laat zien is hun waarheid (terroristen/extremisten dan he!) dus ze kunnen wel gaan bombaderen en protesteren, maar dan geven ze hem alleen maar gelijk en laat de film heel Nederland zien dat het waar is...

Ik vind hem niet schokkend en schaam me niet om te zeggen... ik ben het geheel met hem eens!
Zijn film is gebaseerd op feiten, bestaande en waargebeurde uitspraken en fragmenten uit nieuws en krantenartikelen. Morgen staat alle moskeeën open voor ALLE Nederlanders, maar zou mijn homofiele vriend ook mee mogen? Of loopt hij dan kans om achteraf in elkaar getimmerd te worden, omdat hij een moslim heeft beledigd door in HUN moskee te staan (die van de nederlandse belastingcenten is betaald!)

Nu las ik op de site van de PVV dat er 65 miljoen wordt uitgetrokken voor sport voor enkel allochtonen... ik kan mijn kind niet op zwemles zetten omdat het geld ons aan alle kanten wordt ontnomen (alles wordt duurder, eigen risico, weg no claim etc) maar mijn allochtone buurjongetje kan dus wel zwemmen, omdat de overheid dat betaald?! Boos!

Ik heb vanavond na het zien van de film besloten een donatie te doen aan de PVV en mocht Wilders nog zo lang leven... is mijn volgende stem op zijn partij.

(dit is en WAS MIJN MENING, ook voor de film al. Deze film laat alleen alles zien in 15 minuten waar ik 7 jaar over nagedacht heb. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, dat respecteer ik, ik ga er ook niet over in discussie)

Liefs, Broekie

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:14

Wilders heeft gezegd dat hij tegen de zwarte kant van de Islam is niet tegen moslims. Het is te hopen dat het de ogen zal openen bij mensen. Dat de media er bovenop zit is in zijn voordeel, dat trekt nou eenmaal mensen en vervolgens ook stemmen. Ieder moet zijn geloof kunnen kiezen maar respecteer elkaars geloof en dat gebeurt niet. Als nederland dit blijft accepteren lopen de vrouwen straks gesluierd, hebben ze straks geen vrijheid van meningsuiting meer. Maar goed nederland wilde zo gastvrij zijn daar plukken zij nu al de vruchten van Vork
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 27-03-08 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:15

sarabande schreef:
Ik heb toch het idee dat Geert aardig wat heeft bijgesleuteld aan zijn filmpje sinds hij begrepen heeft dat hij echt juridisch vervolgd kon worden. De Koran die opeens een telefoonboek wordt Tong uitsteken
Wat is het toch een scheitert, je staat achter je ideologie of niet.

Zijn haar was ook weer uitgegroeid, trouwens hoe kan je iemand met zon kapsel nu serieus nemen Clown

als hij naast JP gaat staan is het goed voor het volgende boek van Harry Potter Lachen

Harrie en de boze belhamels Lachen