Berdien schreef:Maar niet na 15 minuten sensatie. We zijn er toch zo trots op dat we zogenaamd hoger dan de dieren staan? Nou, ik zie hier je reinste kuddegedrag.
hahaha helaas helemaal gelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Maar niet na 15 minuten sensatie. We zijn er toch zo trots op dat we zogenaamd hoger dan de dieren staan? Nou, ik zie hier je reinste kuddegedrag.
Berdien schreef:Ik vind het eigenlijk wel grappig. Mensen die hier zeggen "goh, ik krijg er wel een naar gevoel van" laten PRECIES zien wat de media met je doen.
KiWiKo schreef:ik voor een wil niet meer terug naar de tijd dat de enige recht van een vrouw het aanrecht was
Welshcobfan schreef:Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.
katiavl schreef:Maar wat zeg je dan van een samenleving die van couture jurken en sterke vrouwen naar jurk met ezel gaat is dat ontwikkeling of een terugslag
Esile schreef:KiWiKo schreef:ik voor een wil niet meer terug naar de tijd dat de enige recht van een vrouw het aanrecht was
Je hoort mij ook niet zeggen dat ik dat wel wil. Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik vind dat we behoorlijk arrogant zijn hier in het Westen.
Om tot een 'hogere' beschaving te komen, hoeft niet elk land dezelfde ontwikkeling door te maken zoals dat in het Westen is gebeurd. Sterker nog, in sommige landen is geprobeerd dat proces te verspoedigen..en dat werkte niet. Mensen moeten er op eigen kracht komen, en hoe dat ingevuld wordt, ligt aan het land zelf.
Let wel; daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen 'mensenrechten' ed ben. Vind dat elk mens in heel de wereld kans moet krijgen op een waardig leven..
Berdien schreef:Ik vind het eigenlijk wel grappig. Mensen die hier zeggen "goh, ik krijg er wel een naar gevoel van" laten PRECIES zien wat de media met je doen. Je krijgt een eenzijdig beeld voorgeschoteld, wat indringende beelden, leuk muziekje en een "we zijn verdoemd!" tekst erbij, en hoppa. Hele volksstammen lopen je achterna.
Het gebeurt bij deze film, het gebeurt bij indoctrinatie in het midden oosten, bij de Chinese staatstelevisie, en bij andere dictaturen. Mensen zijn ZO makkelijk te beïnvloeden.
Eerst was het "oh, die Wilders film, ramprampramp, heel NL vol bommen, hoge terreurdreiging *paniek*" en nou is "ja, ik weet niet hoor, die Moslims zijn toch wel een eng volkje".
Als mensen nou eens zélf na zouden denken. Zélf. Dus niet geleid door een priester, een iman, een leraar, een politicus, je ouders..
Sla er eens literatuur op na. Echte literatuur. Zoiets wat je in een bibliotheek vind, niet de troep op internet. En, als je voldoende bronnen hebt nageslagen, vorm dan je mening.
Maar niet na 15 minuten sensatie. We zijn er toch zo trots op dat we zogenaamd hoger dan de dieren staan? Nou, ik zie hier je reinste kuddegedrag.
Zammie schreef:Welshcobfan schreef:Het enge is dat de extremisten met de meeste invloed vaak erg intelligent zijn, de volgelingen zijn vaak arm en ongeletterd. Zij weten niet beter. Die hebben ze in irak en afghanistan veel. Dat geeft hun macht.
Denk dat de mannen die indertijd de vliegtuigen in de Twin Towers hebben gevlogen geen domme jongens waren hoor. Ze hadden allemaal een pilotendiploma en daarvoor moet je toch wel geleerd zijn...
TiaraBungy schreef:kom je een moslim op straat tegen, ren je gillend weg.. ik zie dat nog wel gebeuren hier in Den Haag..
KiWiKo schreef:Helemaal mee eens!
Esile schreef:katiavl schreef:Maar wat zeg je dan van een samenleving die van couture jurken en sterke vrouwen naar jurk met ezel gaat is dat ontwikkeling of een terugslag
Dat moet je iets meer toelichten..heb je een specifiek voorbeeld in je hoofd? Want wie zegt dat een samenleving van couture jurken een betere samenleving is dan 'jurk met ezel'? (lekker stereotyperend weermaar sloeg echt stijl achterover toen dat meisje dat zo verwoordde..)
Esile schreef:TiaraBungy schreef:kom je een moslim op straat tegen, ren je gillend weg.. ik zie dat nog wel gebeuren hier in Den Haag..
Nou, ik woon toch ook in Den Haag, maar dat zie ik toch niet gebeuren
Welshcobfan schreef:mannelijke moslims kan ik niet zo 1,2,3 onderscheiden van het gewone volk. Niet elke moslimman ziet er typisch uit-
sarabande schreef:Ik heb toch het idee dat Geert aardig wat heeft bijgesleuteld aan zijn filmpje sinds hij begrepen heeft dat hij echt juridisch vervolgd kon worden. De Koran die opeens een telefoonboek wordt![]()
Wat is het toch een scheitert, je staat achter je ideologie of niet.
Zijn haar was ook weer uitgegroeid, trouwens hoe kan je iemand met zon kapsel nu serieus nemen