Clairee schreef:Angst? Ja tuurlijk is er wel angst... Maar de andere kant is wel dat ik toch wel een klein beetje een soort van trots voel door wat Wilders nu doet. Híj laat een stukje weerstand zien naar de islam toe. Het is allang bekend (en volgens mij zelfs in de koran beschreven) dat de islam de wereldgodsdienst moet worden. De hele (westerse) wereld is daar doodsbang voor. Spot of vijandigheid jegens de islam wordt eigenlijk allang niet meer geaccepteerd en gedaan, puur uit angst. Burqini? MOET geaccepteerd worden, wij zijn een tolerant land en geven toe. Maar NOOIT zal een islamitisch land aan ons toegeven. Zullen wij ooit een (politiek of oorlogs) vluchteling worden, moeten we gewoon een hoofddoekje dragen, een burqini dragen en onze godsdienst uitoefenen zal nooit kunnen omdat een islamitisch land geen geld gaat uitgeven om een christelijke kerk te bouwen. Dat sparen ze liever op voor oorlogswapens of de training van soldaten om de zwakke westerse wereld op een gegeven moment over te nemen. Afghanistan is een vreselijk arm land, maar waar blijft al het geld dat wordt verdient met het verbouwen van Opium? Uit angst laten we islamiten steeds meer een stukje van onze westerse cultuur afnemen, en dit zal zo blijven doorgaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat wij zo'n tolerant land zijn en wij wél andere mensen respecteren, maar op een gegeven moment is de grens wat mij betreft bereikt. Vanochtend las ik in de krant een prachtig westers voorbeeld van een grens die in sommige Franse zwembaden is gesteld: alleen met ballenknijper (iedereen weet wat ik bedoel toch) mogen mannen zwemmen, anders niet! Dit wordt geaccepteerd, en men schaft een ballenknijper aan, anders kan er niet worden gezwommen! Bij het verbod van een burqini is het intolerantie en racistisch.
De grens bij Wilders is allang bereikt, maar door deze film te maken (verondersteld dat het niet islam-vriendelijk zal zijn, misschien is het wel een tekenfilm over schnappi) laat hij wel een mening zien over een andere godsdienst. Een teken dat ook onze grootse tolerantie een keertje op is. Wat dan wel weer jammer is, is dat de islamitische wereld nu wel alle nederlanders over 1 kam scheren maar dat is naar mijn idee te wijten aan hun achterstand. Ze schijnen nog te leven als dat wij westerlingen deden in de Middeleeuwen.
Ik ben wel verschrikkelijk bang dat het op een gegeven moment inderdaad een oorlog wordt, waarbij óf de islamitsche cultuur wordt uitgeroeid, óf de westerse cultuur. Misschien is het te vermijden, maar ik denk niet dat de kop in het zand steken en blijven tolereren, onze trots 'de vrijheid van meningsuiting' wegwimpelen, dé oplossing is. Daarom kan ik toch wel wat sympathie voor Wilders actie opbrengen.
Goed geschreven! ben het er helemaal mee eens..
mensen worden bang en met die plannen die er ooit waren om ons Turkije te maken en ook moslims te worden, bij die gedachten word ik ook bang ben blij dat er nu iemand zijn mond open doen! (wat niet indank wordt afgenomen)