Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:39

linky schreef:
"De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest"....................................

Heeft iemand die film al gezien?
Weet iemand al wat er in staat?

Zullen we daar dan eerst maar eens op wachten?

Dat wilde de regering ook. Helaas dwingen buitenlandse akties (lees het topic even door) en de media aandacht hen er toe om maatregelen te nemen die zich tot op heden beperken tot een uiterst fatsoenlijk appel op de verantwoordelijkheid van Wilders.
Helaas heeft hij daar lak aan, hij voelt zich geweldig met al die aandacht ten koste van wie ook.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:52

Maar natuurlijk heeft hij er lak aan. Dat is het hem toch juist? Laat jezelf niet manipuleren en bedreigen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:59

Is er al bekend waneer de film Precies op tv/internet komt? heb gehoord dat rtl heb al uit wil zenden en sbs er nog niks over los wil laten

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:18

Angst? Ja tuurlijk is er wel angst... Maar de andere kant is wel dat ik toch wel een klein beetje een soort van trots voel door wat Wilders nu doet. Híj laat een stukje weerstand zien naar de islam toe. Het is allang bekend (en volgens mij zelfs in de koran beschreven) dat de islam de wereldgodsdienst moet worden. De hele (westerse) wereld is daar doodsbang voor. Spot of vijandigheid jegens de islam wordt eigenlijk allang niet meer geaccepteerd en gedaan, puur uit angst. Burqini? MOET geaccepteerd worden, wij zijn een tolerant land en geven toe. Maar NOOIT zal een islamitisch land aan ons toegeven. Zullen wij ooit een (politiek of oorlogs) vluchteling worden, moeten we gewoon een hoofddoekje dragen, een burqini dragen en onze godsdienst uitoefenen zal nooit kunnen omdat een islamitisch land geen geld gaat uitgeven om een christelijke kerk te bouwen. Dat sparen ze liever op voor oorlogswapens of de training van soldaten om de zwakke westerse wereld op een gegeven moment over te nemen. Afghanistan is een vreselijk arm land, maar waar blijft al het geld dat wordt verdient met het verbouwen van Opium? Uit angst laten we islamiten steeds meer een stukje van onze westerse cultuur afnemen, en dit zal zo blijven doorgaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat wij zo'n tolerant land zijn en wij wél andere mensen respecteren, maar op een gegeven moment is de grens wat mij betreft bereikt. Vanochtend las ik in de krant een prachtig westers voorbeeld van een grens die in sommige Franse zwembaden is gesteld: alleen met ballenknijper (iedereen weet wat ik bedoel toch) mogen mannen zwemmen, anders niet! Dit wordt geaccepteerd, en men schaft een ballenknijper aan, anders kan er niet worden gezwommen! Bij het verbod van een burqini is het intolerantie en racistisch.
De grens bij Wilders is allang bereikt, maar door deze film te maken (verondersteld dat het niet islam-vriendelijk zal zijn, misschien is het wel een tekenfilm over schnappi) laat hij wel een mening zien over een andere godsdienst. Een teken dat ook onze grootse tolerantie een keertje op is. Wat dan wel weer jammer is, is dat de islamitische wereld nu wel alle nederlanders over 1 kam scheren maar dat is naar mijn idee te wijten aan hun achterstand. Ze schijnen nog te leven als dat wij westerlingen deden in de Middeleeuwen.
Ik ben wel verschrikkelijk bang dat het op een gegeven moment inderdaad een oorlog wordt, waarbij óf de islamitsche cultuur wordt uitgeroeid, óf de westerse cultuur. Misschien is het te vermijden, maar ik denk niet dat de kop in het zand steken en blijven tolereren, onze trots 'de vrijheid van meningsuiting' wegwimpelen, dé oplossing is. Daarom kan ik toch wel wat sympathie voor Wilders actie opbrengen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:19

Mystica schreef:
Maar natuurlijk heeft hij er lak aan. Dat is het hem toch juist? Laat jezelf niet manipuleren en bedreigen.

Je meent het? Dus iemand die zich laat verleiden om iets slechts te doen omdat hem verteld wordt "dat durf je niet", wordt dus niet gemanipuleerd? Volgens mij wordt GW continu gemanipuleerd, zowel door medestanders als tegenstanders. En wie medestanders of tegenstanders zijn, wordt steeds onduidelijker. Ik denk dat er zeker wel extremisten zijn die hopen dat GW zijn film uitbrengt, want dan hebben ze tenminste een direkte aanleiding om "iets" te doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:24

En daarmee slaan ze zichzelf op de vinger doordat er dan nog meer mensen die gaan zeggen: zie je wel?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:36

Clairee schreef:
Angst? Ja tuurlijk is er wel angst... Maar de andere kant is wel dat ik toch wel een klein beetje een soort van trots voel door wat Wilders nu doet. Híj laat een stukje weerstand zien naar de islam toe. Het is allang bekend (en volgens mij zelfs in de koran beschreven) dat de islam de wereldgodsdienst moet worden. De hele (westerse) wereld is daar doodsbang voor. Spot of vijandigheid jegens de islam wordt eigenlijk allang niet meer geaccepteerd en gedaan, puur uit angst. Burqini? MOET geaccepteerd worden, wij zijn een tolerant land en geven toe. Maar NOOIT zal een islamitisch land aan ons toegeven. Zullen wij ooit een (politiek of oorlogs) vluchteling worden, moeten we gewoon een hoofddoekje dragen, een burqini dragen en onze godsdienst uitoefenen zal nooit kunnen omdat een islamitisch land geen geld gaat uitgeven om een christelijke kerk te bouwen. Dat sparen ze liever op voor oorlogswapens of de training van soldaten om de zwakke westerse wereld op een gegeven moment over te nemen. Afghanistan is een vreselijk arm land, maar waar blijft al het geld dat wordt verdient met het verbouwen van Opium? Uit angst laten we islamiten steeds meer een stukje van onze westerse cultuur afnemen, en dit zal zo blijven doorgaan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat wij zo'n tolerant land zijn en wij wél andere mensen respecteren, maar op een gegeven moment is de grens wat mij betreft bereikt. Vanochtend las ik in de krant een prachtig westers voorbeeld van een grens die in sommige Franse zwembaden is gesteld: alleen met ballenknijper (iedereen weet wat ik bedoel toch) mogen mannen zwemmen, anders niet! Dit wordt geaccepteerd, en men schaft een ballenknijper aan, anders kan er niet worden gezwommen! Bij het verbod van een burqini is het intolerantie en racistisch.
De grens bij Wilders is allang bereikt, maar door deze film te maken (verondersteld dat het niet islam-vriendelijk zal zijn, misschien is het wel een tekenfilm over schnappi) laat hij wel een mening zien over een andere godsdienst. Een teken dat ook onze grootse tolerantie een keertje op is. Wat dan wel weer jammer is, is dat de islamitische wereld nu wel alle nederlanders over 1 kam scheren maar dat is naar mijn idee te wijten aan hun achterstand. Ze schijnen nog te leven als dat wij westerlingen deden in de Middeleeuwen.
Ik ben wel verschrikkelijk bang dat het op een gegeven moment inderdaad een oorlog wordt, waarbij óf de islamitsche cultuur wordt uitgeroeid, óf de westerse cultuur. Misschien is het te vermijden, maar ik denk niet dat de kop in het zand steken en blijven tolereren, onze trots 'de vrijheid van meningsuiting' wegwimpelen, dé oplossing is. Daarom kan ik toch wel wat sympathie voor Wilders actie opbrengen.

Goed geschreven! ben het er helemaal mee eens..
mensen worden bang en met die plannen die er ooit waren om ons Turkije te maken en ook moslims te worden, bij die gedachten word ik ook bang ben blij dat er nu iemand zijn mond open doen! (wat niet indank wordt afgenomen)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:56

Maureenn schreef:
mensen worden bang en met die plannen die er ooit waren om ons Turkije te maken en ook moslims te worden,

Ik heb even iets gemist geloof ik.... Clown

Maureenn, w.b. die Christelijke kerken in Islamitische landen moet je je toch iets beter laten informeren denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:06

Citaat:
'Anti-Koranfilm valt binnen Nederlandse wet'
Uitgegeven: 4 maart 2008 11:11
Laatst gewijzigd: 4 maart 2008 15:28

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders is ervan overtuigd dat zijn anti-Koranfilm binnen alle kaders van de Nederlandse wet valt. "We leven helaas in een land waar overwogen wordt een film vooraf te verbieden", zei hij dinsdag verontwaardigd.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) mag de film Fitna onder voorwaarden een dag voor de officiële presentatie zien om de juiste veiligheidsmaatregelen te kunnen nemen, aldus de politicus.

Als de NCTb de voorvertoning echter wil gebruiken om de film te verbieden, gaat Wilders daar absoluut niet mee akkoord.

"Het wordt een prachtige en keurige film binnen alle kaders van de Nederlandse wet", benadrukte Wilders.

Onrust

De PVV-leider haalde dinsdag opnieuw hard uit naar minister-president Jan Peter Balkenende. Wilders geeft hem de schuld voor alle onrust over zijn anti-Koranfilm.

Wilders noemde hem een "bange en laffe man" en de zwakste premier sinds de Tweede Wereldoorlog.

Timboektoe

Volgens Wilders heeft de premier de onrust uitvergroot en veroorzaakt hij daarmee een "self-fulfilling prophecy". "Hij heeft ervoor gezorgd dat van Timboektoe tot Afghanistan iedereen weet dat die film er komt."

Uitzenden

Als het lukt een omroep te vinden die de film integraal wil uitzenden, kan binnen enkele dagen, aldus Wilders. Lukt dat niet, dan presenteert hij hem later deze maand op een persconferentie en via internet.

Afghanistan

In Afghanistan protesteerden dinsdag ongeveer driehonderd parlementariërs tegen de verwachte film en de in Deense media afgedrukte cartoons van de profeet Mohammed.

De volksvertegenwoordigers willen dat president Hamid Karzai de Nederlandse en Deense ambassadeur in Afghanistan ontbiedt.

Bron nu.nl

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:10

Ik vind de media in deze overigens misschien nog wel verwerpelijker dan dhr. Wilders zelf: geef die man toch eens niet zoveel aandacht. Van oplossingsgericht denken heeft hij duidelijk geen shoarma gegeten en dat is toch wat een politicus zou moeten doen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:11

Ik ben nog steeds benieuwd naar de film Lachen

Maar die laatste zin vind ik werkelijkwaar belachelijk... Nagelbijten / Gniffelen Op het matje geroepen worden in Afghanistan? Clown

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:15

En ze willen ook dat de Nederlandse troepen uit Afghanistan gaan, oke laat ze maar weggaan, haal heel Nederland uit Afghanistan, en laat ze het lekker zelf uit zoeken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:23

Mystica schreef:
zie je wel?

En dat wordt een eindeloos spelletje. Want zij zeggen eerste over die film van Wilders: zie je wel dat ze ons in het westen niet willen? Dus wie is er het eerste wijs om op te houden met die onzin?

Hierbij denk ik vooral aan die scène uit "Spetters", waar jongetjes de lengte van hun plassertje vergelijken.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:25

Bealy schreef:
Maureenn schreef:
mensen worden bang en met die plannen die er ooit waren om ons Turkije te maken en ook moslims te worden,

Ik heb even iets gemist geloof ik.... Clown

Maureenn, w.b. die Christelijke kerken in Islamitische landen moet je je toch iets beter laten informeren denk ik.

Clairee typte dat van die kerken.. ene ja er is ooit zoiets geweest dat ze dachten dat e Nederland ook een islamitisch land moest worden enz, het zelfde als Clairee zegt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:26

Jennylicious schreef:
En ze willen ook dat de Nederlandse troepen uit Afghanistan gaan, oke laat ze maar weggaan, haal heel Nederland uit Afghanistan, en laat ze het lekker zelf uit zoeken.

Inderdaad, zo denk ik er al heel lang over. Die oorlog kost ons alleen maar veel geld.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:54

Maureenn schreef:
Clairee typte dat van die kerken.. ene ja er is ooit zoiets geweest dat ze dachten dat e Nederland ook een islamitisch land moest worden enz, het zelfde als Clairee zegt

Wie precies dacht dat Nederland een islamitisch land moest worden?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:03

Wilders gaat veelste ver vind ik.
De gene die een inburgeringscurcus nodig heeft is hij.
tuurlijk mag je een meningsverschil hebben, maar de manier hoe hij het doet lokt hij het naar mijn idee gewoon uit.
Hij moet gewoon heel die film ook niet doen. Leuk leven heb je dan als je de rest ervan altijd zwaar bewaakt moet worden tegen de mensen die het niet eens zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:20

miss_lizje schreef:
Wilders gaat veelste ver vind ik.
De gene die een inburgeringscurcus nodig heeft is hij.
tuurlijk mag je een meningsverschil hebben, maar de manier hoe hij het doet lokt hij het naar mijn idee gewoon uit.
Hij moet gewoon heel die film ook niet doen. Leuk leven heb je dan als je de rest ervan altijd zwaar bewaakt moet worden tegen de mensen die het niet eens zijn.

Wat lokt hij uit? Bedreigingen?
Dat is toch belachelijk, dat hij met de dood wordt bedreigd, omdat hij dingen zegt waar mensen het niet mee eens zijn? Precies daarom heeft hij wel een goed punt. Het is belachelijk dat iemand je dood wil maken omdat je volgens hem niet bepaalde dingen mag zeggen

Hij lokt waarstand uit, maar wel in de vorm van woorden.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:23

PollyB schreef:
Ik kan me toch zo ergeren over al deze ophef over de film. Dat ding is nog niet eens uitgezonden. Wilders uit zijn mening en ja wie het daar niet mee eens is heeft pech. Jeetje ik vind dat iedereen zich echt enorm aanstelt.

Helemaal mee eens.
En op pagina 1 zei ook iemand dat Wilders juist dingen zegt die andere mensen niet durven zeggen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat alles wat Wilders zeg maar geaccepteerd moet worden, maar het is idd wel zo dat best veel mensen het met sommige dingen eens zijn.

Laten we eerst maar eens die film afwachten, misschien is het niet eens zo schokkend en/of erg als er nu al word gedacht. Ik kan er zelf ontzettend slecht tegen dat die Islam zich nu al zo druk gaat maken als ze niet eens weten wat voor film het is!
Maar nee ... hun vinden het meteen al reden om 'Dood aan Holland!' te roepen. Alsof alle Nederlanders het met Wilders eens zijn of net zo denken als hij.
Kom op zeg ..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:32

@ lies: dat dachten de mensen op straat, ze hadden dat rond gevraagd en zo'n stelling gemaakt en bleken veel mensen daar bang voor te zijn. hoe dat verder allemaal zat weet ik ook nie precies

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:52

ik hoop dat geen enkele zender zo'n film wil uitzenden,
ik zou het echt belachelijk vinden als een zener de film wel zou uitzenden.. want vind dat als de zender het toestemt dus ook bij hun eigen toestemming geven dat zo'n film maar gewoon is ....

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:56

Echt bang ben ik er niet voor, maar het zou me niks verbazen als er enkele aanslagen gepleegd worden.
Ik zou het alleen zo raar vinden als er een zender is die die film wil uitzenden....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:57

Claudia__ schreef:
Echt bang ben ik er niet voor, maar het zou me niks verbazen als er enkele aanslagen gepleegd worden.
Ik zou het alleen zo raar vinden als er een zender is die die film wil uitzenden....

Niets raars aan:

KIJKCIJFERS!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:59

Bealy schreef:
Niets raars aan:

KIJKCIJFERS!

Ik vraag me af of die in dit geval voorgaan. Hij heeft tot op dit moment nog niemand gevonden, voor zover bekend.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:05

Ik hoorde toch iets over RTL4 evt SBS6? Of was dat in een ander topic? Nagelbijten / Gniffelen Maar waarom zouden ze er niet mee accoord gaan? Kijkcijfers vliegen vast de pan uit, en waarom zou de film er niet mogen zijn?

Ik was net even boodschappen doen en toevallig hoorde ik iets grappigs. De man die voor mij stond zei tegen de kassière: Wat hoor ik nu? Bedreigd over de film van Wilders? Kassière zegt: sssssst, ik heb iets over gehoord ja. Man: Door de imam van * naam dorp*? Kassière: Ja. Nagelbijten / Gniffelen Man: Wees maar voorzichtig hoor Nagelbijten / Gniffelen

Nooit geweten dat we hier een imam hebben Vork Jammer dat ik niet hele verhaal ken. Scheve mond