Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PollyB schreef:Ik heb niet alles gelezen. Maar als Wilders een film tegen de koran maakt ( waar hij vrij in is ) en hij zegt dat de Koran en de Islam geweld uitlokt. Nou dat kan niemand ontkennen is inmiddels duidelijk.
weetergeen schreef:Ik vind ook zeker dat de voor een deel schuldig is, zij zijn te tolerant. Ik werk bij een internationaal bedrijf en heb een aantal collega's die af en toe naar Nederland komen voor projecten. Allemaal spreken ze al een aardig woordje Nederlands, zonder opleiding of hulp van anderen. Het kan dus wel, maar het heeft met de instelling en motivatie te maken. Afgelopen week zat ik naar Trauma team op SBS te kijken en toen kwam er een Turkse vrouw met haar zoontje binnen. Allebei verstonden ze Nederlands en de vrouw kon ook Nederlands spreken tegen de artsen. Wat schetste mijn verbazing, de vrouw sprak in het Turks tegen het jongetje???
Turkse en Marokkaanse gezinnen sturen de kinderen vaak voor een paar jaar naar land van herkomst om daar de cultuur te leren kennen en de taal. Het kindje komt weer terug in Nederland en spreekt geen woord Nederlands. Gevolg is een achterstand, extra kosten en de andere kinderen uit de klas.
PollyB schreef:Nederlanders die niet werken en dus geld van de staat krijgen hebben hier wel jaren lang belastign voor betaal over alles. De allochtonen niet, die komen pas net om de hoek kijken.
PollyB schreef:Noem jij eens iets waarover je geen belasting betaald in Nederland ?
sarabande schreef:PollyB schreef:Noem jij eens iets waarover je geen belasting betaald in Nederland ?
En dat krijgen de door jou allochtonen genoemde Nederlanders gratis????
PollyB schreef:Tuurlijk niet, dat beweer ik ook helemaal niet. Wat ik daarmee bedoel is, als een Nederlander die hier geboren is en al zijn leven lang belasting betaalt, en je moet gewerkt hebben om in de bijstand te komen dus deze persoon moet zowiezo dan inkomsten belasting hebben betaald. En nog maar niet te spreken over alle andere dingen waar je belasting voor betaald. Een buitenlander die hier een paar jaar woont en dan dus ook inkomen van de staat moet krijgen heeft die toch veel minder belasting betaald ?
Maar daar gaat deze discussie niet over.
jameyskatje schreef:idd. wijze keus om er niet meer op in te gaan. ik heb er ook niet zoveel zin meer in.
een aantal pagina's terug vond ik dit een erg fijne discussie. maar ik denk dat we op dat moment het hoogtepunt al hadden bereikt.
er word nu niets nieuws en nuttigs meer aan toegevoegd.
geerke schreef:ik heb helemaal niets tegen buitenlanders,maar zou het op prijs stellen als ze zich niet tegen onze manier van leven afzetten.
in onze cultuur is het sinds kort(30 jaar ofzo???)normaal dat de vrouw ook werkt en gelijke rechten heeft als de man,in marokaanse en turkse culturen is dat niet zo,dat moeten ze helemaal zelf weten,maar als ze moeite hebben dat dat bij ons in de westerse wereld wel zo is ,moeten ze gewoon weer terug naar hun eigen land.
Niet verwachten dat wij 50 jaar terug in de tijd gaan....
En als je profiteert van nederland,in de zin van,onderwijs werkgelegenheid,en gezondheids zorg,geef dan niet zo af op nederland,en accepteer,dat hier de vrouwen werken ,dat er homo's zijn,en dat vreemd gaan hier niet bestraft word door een vrouw te stenigen,als je daar niet aan kan wennen gewoon terug naar je eigen cultuur.....
PollyB schreef:Klopt niet. Je bent allochtoon ook als je een Nederlands paspoort hebt. Je kinderen zijn dan 2e generatie allochtoon etc. Maar goed ik ga er maar niet verder op in aangezien hie de discussie niet over gaat .
Op de pvv site staat alles piekfijn uitgelegt.
faye schreef:Ik hoef de koran niet te lezen, en de bijbel ook niet. Hou je geloof bij jezelf en laat een ander doen wat hij wil binnen de juridische grenzen.
sifra01 schreef:faye schreef:Ik hoef de koran niet te lezen, en de bijbel ook niet. Hou je geloof bij jezelf en laat een ander doen wat hij wil binnen de juridische grenzen.
En daarmee is eigenlijk alles gezegd