Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:43

Zolang buitenlander de taal goed spreken de cultuur kennen en werken zijn ze welkom. Anders niet. Want dan kosten ze ons geld. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:43

er zijn ook nederlanders die niet werken... kosten ons ook geld.. wat wou je daar mee zeggen???

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:45

PollyB schreef:
Ik heb niet alles gelezen. Maar als Wilders een film tegen de koran maakt ( waar hij vrij in is ) en hij zegt dat de Koran en de Islam geweld uitlokt. Nou dat kan niemand ontkennen is inmiddels duidelijk.

Ik heb ook niet alles gelezen, maar ik en mijn vader hebben echt het idee dat er nooit een film gaat komen en dat die Geert Wilders zich helemaal te pletter lacht omdat iedereen zich er zo druk om maakt? (niet dat ik ze ongelijk geef om zich druk te maken hoor)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:46

Deze mensen brengen wanneer zij aan het werk gaan ook weer gewoon geld op. Wat dacht je van omscholingsprojecten voor werklozen autochtonen? Of alle mensen in de WW, AOW of kinderen? Die kosten toch ook geld? Dus moeten die dan ook weg?

Je moet mensen wel een kans durven en kunnen geven!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:50

Natuurlijk zijn er ook Nederlanders die zich niet aanpassen en niet willen werken, maar dat is een kleiner deel. Zij moeten ook aangepakt worden. Maar kijk eens naar de criminaliteit, meer dan 80% van de mensen die in de gevangenis zitten is van buitenlandse afkomst. Dat zijn gewoon feiten en toch blijft iedereen ontkennen????

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:56

Ja dat klopt, dat zul je mij ook niet horen ontkennen. Maar wanneer er meer aandacht voor deze probleemjongeren zou komen en er harder wordt opgetreden tegen criminaliteit zal dit cijfer ook wel veranderen. Er moet veel veranderen in NL, en ook het rechtssysteem..

En wij maken ons maar druk over Wilders, die kütfilm en hoe slecht moslims wel niet mogen zijn...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 20:59

weetergeen schreef:
Ik vind ook zeker dat de voor een deel schuldig is, zij zijn te tolerant. Ik werk bij een internationaal bedrijf en heb een aantal collega's die af en toe naar Nederland komen voor projecten. Allemaal spreken ze al een aardig woordje Nederlands, zonder opleiding of hulp van anderen. Het kan dus wel, maar het heeft met de instelling en motivatie te maken. Afgelopen week zat ik naar Trauma team op SBS te kijken en toen kwam er een Turkse vrouw met haar zoontje binnen. Allebei verstonden ze Nederlands en de vrouw kon ook Nederlands spreken tegen de artsen. Wat schetste mijn verbazing, de vrouw sprak in het Turks tegen het jongetje???

Turkse en Marokkaanse gezinnen sturen de kinderen vaak voor een paar jaar naar land van herkomst om daar de cultuur te leren kennen en de taal. Het kindje komt weer terug in Nederland en spreekt geen woord Nederlands. Gevolg is een achterstand, extra kosten en de andere kinderen uit de klas.

Gestudeerde mensen in een vreemde omgeving pikken een taal op, deze mensen wonen in groepen waar iedereen Arabisch of Turks spreekt. Ga eens naar Amerika, daar zijn hele steden waar alleen maar Spaans gesproken wordt en dat doen de overheidsdiensten ook. Dat weerhoudt ze niet om volledig mee te draaien binnen de economie van Amerika.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:34

Nederlanders die niet werken en dus geld van de staat krijgen hebben hier wel jaren lang belastign voor betaal over alles. De allochtonen niet, die komen pas net om de hoek kijken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:42

PollyB schreef:
Nederlanders die niet werken en dus geld van de staat krijgen hebben hier wel jaren lang belastign voor betaal over alles. De allochtonen niet, die komen pas net om de hoek kijken.

Wat jij allochtonen noemt zijn ook Nederlanders.

Hoe kom je erbij dat mensen die niet werken per definitie ooit belastingen betaald hebben.
Er zijn legio voorbeelden van mensen die nooit gewerkt hebben.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:44

Noem jij eens iets waarover je geen belasting betaald in Nederland ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:59

PollyB schreef:

En dat krijgen de door jou allochtonen genoemde Nederlanders gratis????

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:05

waar gaat het nog over.. die eeuwenlange discussie over nederlanders en buitenlanders. kortzichtig hoor.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:09

sarabande schreef:
PollyB schreef:

En dat krijgen de door jou allochtonen genoemde Nederlanders gratis????

Tuurlijk niet, dat beweer ik ook helemaal niet. Wat ik daarmee bedoel is, als een Nederlander die hier geboren is en al zijn leven lang belasting betaalt, en je moet gewerkt hebben om in de bijstand te komen dus deze persoon moet zowiezo dan inkomsten belasting hebben betaald. En nog maar niet te spreken over alle andere dingen waar je belasting voor betaald. Een buitenlander die hier een paar jaar woont en dan dus ook inkomen van de staat moet krijgen heeft die toch veel minder belasting betaald ?

Maar daar gaat deze discussie niet over Knipoog.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:23

PollyB schreef:
Tuurlijk niet, dat beweer ik ook helemaal niet. Wat ik daarmee bedoel is, als een Nederlander die hier geboren is en al zijn leven lang belasting betaalt, en je moet gewerkt hebben om in de bijstand te komen dus deze persoon moet zowiezo dan inkomsten belasting hebben betaald. En nog maar niet te spreken over alle andere dingen waar je belasting voor betaald. Een buitenlander die hier een paar jaar woont en dan dus ook inkomen van de staat moet krijgen heeft die toch veel minder belasting betaald ?

Maar daar gaat deze discussie niet over Knipoog.

Het gaat over Nederlanders, dringt een beetje moeilijk tot je door, maar het overgrote deel van de mensen die jij buitenlanders noemt zijn Nederlanders en veelal ook hier geboren.

Dat is schrikken he Ach gut .

Dus niet zo veel meer naar Wilders zijn slogans luisteren, maar eens een keertje vragen of hij wat uit kan leggen inplaats van alleen maar aanvallen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:27

ja idd, dat kan voor sommige mensen best schrikken zijn..

wanneer je een nederlands paspoort hebt ben je geen buitenlander meer

en als jij en je ouders in nederland geboren zijn ben je zelfs geen allochtoon meer.

maar gewoon een autochtone nederlander.

het zal toch saai zijn als we allemaal hetzelfde waren.
allemaal dezelfde geschiedenis. allemaal dezelfde denkwijze en levensovertuiging, allemaal dezelfde gebruiken, allemaal dezelfde kleding. gezellig

deze mensen werken 9 van de 10 x ook hard voor hun centen.
maar ik begrijp niet wat dit toevoegd aan wilders.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:29

Klopt niet. Je bent allochtoon ook als je een Nederlands paspoort hebt. Je kinderen zijn dan 2e generatie allochtoon etc. Maar goed ik ga er maar niet verder op in aangezien hie de discussie niet over gaat .

Op de pvv site staat alles piekfijn uitgelegt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:31

nee dat is niet zo. wettelijk gezien, wanneer jij OF 1 van jou ouders in het buitenland is geboren ben je een allochtoon.

dus als jij en beide ouders in nederland zijn geboren ben je allochtoon.

dat is een feit dus daar kan je niets tegen in brengen.

(natuurlijk hebben deze mensen een andere achtergrond)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:32

idd. wijze keus om er niet meer op in te gaan. ik heb er ook niet zoveel zin meer in.

een aantal pagina's terug vond ik dit een erg fijne discussie. maar ik denk dat we op dat moment het hoogtepunt al hadden bereikt.
er word nu niets nieuws en nuttigs meer aan toegevoegd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:34

ik heb helemaal niets tegen buitenlanders,maar zou het op prijs stellen als ze zich niet tegen onze manier van leven afzetten.
in onze cultuur is het sinds kort(30 jaar ofzo???)normaal dat de vrouw ook werkt en gelijke rechten heeft als de man,in marokaanse en turkse culturen is dat niet zo,dat moeten ze helemaal zelf weten,maar als ze moeite hebben dat dat bij ons in de westerse wereld wel zo is ,moeten ze gewoon weer terug naar hun eigen land.
Niet verwachten dat wij 50 jaar terug in de tijd gaan....
En als je profiteert van nederland,in de zin van,onderwijs werkgelegenheid,en gezondheids zorg,geef dan niet zo af op nederland,en accepteer,dat hier de vrouwen werken ,dat er homo's zijn,en dat vreemd gaan hier niet bestraft word door een vrouw te stenigen,als je daar niet aan kan wennen gewoon terug naar je eigen cultuur.....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 22:47

jameyskatje schreef:
idd. wijze keus om er niet meer op in te gaan. ik heb er ook niet zoveel zin meer in.

een aantal pagina's terug vond ik dit een erg fijne discussie. maar ik denk dat we op dat moment het hoogtepunt al hadden bereikt.
er word nu niets nieuws en nuttigs meer aan toegevoegd.

Hoeveel pagina's terug denk je dan? Clown Aangezien ik op de vorige 2 pagina's ook van alles heb uitgelgd maar daar totaal geen reactie op krijg Haha! het was toch weldegelijk iets nieuws Nagelbijten / Gniffelen

Guest002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:10

geerke schreef:
ik heb helemaal niets tegen buitenlanders,maar zou het op prijs stellen als ze zich niet tegen onze manier van leven afzetten.
in onze cultuur is het sinds kort(30 jaar ofzo???)normaal dat de vrouw ook werkt en gelijke rechten heeft als de man,in marokaanse en turkse culturen is dat niet zo,dat moeten ze helemaal zelf weten,maar als ze moeite hebben dat dat bij ons in de westerse wereld wel zo is ,moeten ze gewoon weer terug naar hun eigen land.
Niet verwachten dat wij 50 jaar terug in de tijd gaan....
En als je profiteert van nederland,in de zin van,onderwijs werkgelegenheid,en gezondheids zorg,geef dan niet zo af op nederland,en accepteer,dat hier de vrouwen werken ,dat er homo's zijn,en dat vreemd gaan hier niet bestraft word door een vrouw te stenigen,als je daar niet aan kan wennen gewoon terug naar je eigen cultuur.....

helemaal mee eens!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 23:24

PollyB schreef:
Klopt niet. Je bent allochtoon ook als je een Nederlands paspoort hebt. Je kinderen zijn dan 2e generatie allochtoon etc. Maar goed ik ga er maar niet verder op in aangezien hie de discussie niet over gaat .

Op de pvv site staat alles piekfijn uitgelegt.

Tis toch wel triest dat Wilders het hier in Nederland van 15 jarigen moet hebben bij wie het niet eens gelukt is om hun moerstaal te leren.

Dat is ook de reden dat we ons tot nu toe niet zo druk maakten over dat ego ventje die alles verminkt tot zijn eigen uiterlijk aan toe om media aandacht te krijgen.
Maar ja nu maken andere landen zich er druk om en wordt het allemaal groter dan het is.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 00:13

faye schreef:
Ik hoef de koran niet te lezen, en de bijbel ook niet. Hou je geloof bij jezelf en laat een ander doen wat hij wil binnen de juridische grenzen.

En daarmee is eigenlijk alles gezegd ROFL

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:18

sifra01 schreef:
faye schreef:
Ik hoef de koran niet te lezen, en de bijbel ook niet. Hou je geloof bij jezelf en laat een ander doen wat hij wil binnen de juridische grenzen.

En daarmee is eigenlijk alles gezegd ROFL

Geeft dat Wilders het recht om een hele groep mensen een hele cultuur zelfs dus ALLEMAAL te vernederen?? en dan gek vinden dat er sommige zijn die echt piss worden!! Als iemand publiekelijk mijn familie vernederd zal ik ze ook krijgen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:42

Als hij binnen de juridische grenzen blijft heeft hij dat recht inderdaad ja.