Paardenvlees zit in meer dan je denkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitch

Re: Paardenvlees zit in meer dan je denkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:01

Midasje schreef:
Fitch schreef:
Wow, dat is wel heftig. Ik ben sowieso tegen het slachten van dieren, maar als je dan moet kiezen tussen een slacht in de US of een lange, pijnlijke transport naar Mexico. Tsja, dan ben ik ook voor een slacht in de US. Ook nogal hypocriet om paarden naar Mexico te transporteren voor een slacht omdat 't in eigen land niet mag. Maar ze kunnen hun paard toch ook gewoon laten inslapen in plaats van 'm te laten doodhongeren? Of is inslapen heel erg duur?

Zelfs de paarden zijn slachtoffer van de hypotheekrentecrisis, kennelijk... Verdrietig 't Gaat écht slechter met de economie. En daar lijden dieren natuurlijk als eerste onder.

Slacht in de US is niet veel beter hebben jullie die slacht ( of eigenlijk het vervoer ) van de runderen niet gezien in het nieuws.

Ging er werkelijk van over mijn nek.

Ze werden LEVEND even aan de kant geduwd met een trackter, die beesten hadden zoveel pijn echt heel zielig.

Nee, dat heb ik niet gezien. Ik geloof je meteen als je zegt dat de slacht in de US even erg is als die in Mexico. Maarja, dan hoeven ze tussendoor tenminste niet op transport. Hoewel... de US is ook heel erg groot. En als daar maar twee paardenslachtfabrieken zijn... Dan is het vanuit bijv. Californië of Texas sneller om ze naar Mexico te transporteren als de slachtfabriek bijv. in Montana staat.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:07

of ik nu een paard of een koe eet,
ze zijn allebei gestorven voor het vlees.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:11

@Ninx: klopt, ons instinct sluit absoluut niet op deze 'overvloed' aan. Als ik iets lekkers eet, eet ik ook door tot ik vol zit. Da's gewoon de menselijke natuur. Zelfbeheersing is inderdaad een grote deugd.

@Zammie: ik geloof best dat 't dertig jaar geleden niet veel beter was. Maar er waren gewoon veel minder dieren die op die manier behandeld werden. Kleinere schaal, zoals je zelf zegt. Ik denk dat 't voor koeien nu wel beter is. Die stonden vroeger altijd in een potstal en kunnen nu tenminste een beetje rondlopen. Ik denk dat het rare nu is dat we zo'n hypocriete houding tov dieren hebben. De extreemste gevallen zijn mensen die een niertransplantatie doen bij hun zieke huisdier, hun diertje de hele dag knuffelen en kleertjes aantrekken ('t is ook maar de vraag of die daar blij van wordt overigens) en 's avonds aan de foie gras gaan... Dat is echt hypocriet en dat komt steeds meer op in onze maatschappij. Gezelschapsdieren worden gekoesterd, en de rest, daar denkt men niet aan...

Laatst was ik in een ontwikkelingsland, en het was werkelijk net of ik terugging in de tijd. Alle dieren daar liepen los! Ik ging daar de bergen in en kwam alle varkens met jonkies tegen, een kudde koeien die aan het eind van de dag vanzelf weer naar het dorp liepen om gemolken te worden, etc... Ik sprak daarover met een vrouw die in het dorp woonde. Ze zei dat niemand echt veel grond had, dus iedereen liet z'n dieren gewoon los rondlopen. Soms slachtte ze een kalf of een kip, maar dat deed ze alleen met een feestmaal ofzo. Ze at misschien vier keer per jaar vlees, haar dieren waren haar veel te kostbaar! Het lastige was wel dat complete kuddes koeien af en toe gingen chillen op de snelweg. Gelukkig waren alle busjes voorzichtig. Een oude wet daar is, dat als een chauffeur een koe raakt, hij die zelf moet betalen. Dat vond ik toch wel een hele fijne situatie. Die dieren leken echt ontzettend gelukkig!
Maarja, de meeste westerse mensen willen elke dag vlees... Grrr...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:25

Goh Fitch, wat mooi als je zoiets mag meemaken. Is inderdaad natuurlijk mooi dat het nog wel zo kan. Ik ben het helemal met de mensen eens die de overvloed in de schappen zat is. Heb ik zelf ook, maar eet weleens een stukje vlees. Ik denk er wel over na, maar heb tot nu toe nog geen biologisch vlees gekocht, terwijl wij dat wel kunnen betalen en zeker met dat kleine beetje wat wij eten. Mijn man wil af en toe wel z'n karbootje, maar heb daar zelf totaal geen behoefte aan. Ga toch maar eens kijken in dat schap wat er allemaal te koop is...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:35

Ninx schreef:
Wil je hiermee zeggen dat je dit als goed nieuws beschouwd?

Nee, het is een noodkreet, die volgens mij niet gezien kan worden als wat voor goed nieuws dan ook. Maar het zegt wel wat over de materie. Zwart-wit denken is heel erg gemakkelijk.

Als iedereen collectief op zou houden met vlees eten, dan staat de hele wereld letterlijk op zijn kop, evenzo als wanneer de hele wereld wél vlees zou gaan eten (er zijn erg veel vegetariërs op deze planeet). Dit is geen knop die je zo maar kan omzetten.

Ja, het paard is een "edel" dier, maar ik zie persoonlijk niet waarom paardenvlees erger is dan koeienvlees, schapenvlees of varkensvlees. Maar sommigen op deze wereld maken haast het een religieus iets, als een soort van tegenhanger van kosher en halal vlees. Amerikanen zijn daar wereldleider in.

Er is een duidelijk verschil tussen een sadist en een vleeseters. Vleeseters zijn niet per definitie sadisten. Ik ken geen mensen die een kick krijgen van het nuttigen van dode dieren, men vindt het gewoon lekker en dat is iets heel anders. Vroeger was het doden van dieren (de jacht) een doodnormaal ritueel, nodig voor de overleving. Wat ik wel jammer vind is dat er steeds meer struisvogels zitten onder de vleeseters. Wie vlees eet, zal ook moeten accepteren dat daar doden bij vallen. You can't make an omelette without breaking eggs.

De opmerking over het feit dat de frikandellen extra lekker zijn met paardevlees, zijn misschien smakeloos, maar ook een directe reactie over het drama dat er over vlees eten gemaakt wordt. De ene provocatie lokt de ander uit. Iemand voor slecht uitmaken omdat hij of zij vlees eet getuigt namelijk ook niet van smaak.

En ja, hoe de wereld werkt? Toen de moeder van mijn eerste pony zo'n 30 jaar geleden dood ging in Wales, werd de pony geslacht en aan de honden gevoerd. Respectloos? Weet ik niet. Als de pony dood is, merkt ze niks meer van dat opeten. Hooguit de eters zelf merken iets daarvan, hoewel ik niet het gevoel heb dat die honden er zo mee zaten dat ze die merrie opaten. Natuurlijk had die boer de merrie ook kunnen begraven, dan was ze opgegeten door de wormen en andere organismen. Maar nog steeds zou ze op de een of andere manier verteerd worden. Het leven is een kringloop, daar ontkom je niet aan.

Verbieden van slachterijen is dus mijns inziens onmogelijk, dan kan je voor mijn part ook crematoria en begraafplaatsen gaan verbieden. Of er betere wetgeving moet komen hoe ze gedood worden is een heel andere zaak. Maar daarin zullen we ons moeten laten leiden door feiten en niet door emoties. Want het is meestal juist de emotionele kant die erg weinig bijdraagt aan de discussie..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:15

joostvangestel schreef:
Ninx schreef:
Wil je hiermee zeggen dat je dit als goed nieuws beschouwd?

Nee, het is een noodkreet, die volgens mij niet gezien kan worden als wat voor goed nieuws dan ook. Maar het zegt wel wat over de materie. Zwart-wit denken is heel erg gemakkelijk.
Mee eens, er is niemand gebaat bij holle woorden... geef ze vooral zoveel mogelijk inhoud en bedenk alternatieven.
Als iedereen collectief op zou houden met vlees eten, dan staat de hele wereld letterlijk op zijn kop, evenzo als wanneer de hele wereld wél vlees zou gaan eten (er zijn erg veel vegetariërs op deze planeet). Dit is geen knop die je zo maar kan omzetten.
Ook daar heb je gelijk in. Gelukkig zeg ik, en ook de andere vegetariërs in dit topic niet dat iedereen dat collectief zou moeten doen. Ik beoog mensen te doordringen van het belang van 'matigheid'. Toch gaan steeds meer mensen vlees eten, zoals in China. Zodra ergens de economie aantrekt wordt er direct meer vlees geconsumeerd.
Ja, het paard is een "edel" dier, maar ik zie persoonlijk niet waarom paardenvlees erger is dan koeienvlees, schapenvlees of varkensvlees. Maar sommigen op deze wereld maken haast het een religieus iets, als een soort van tegenhanger van kosher en halal vlees. Amerikanen zijn daar wereldleider in.
Daarin zie ik ook geen verschil, het ene dier doet niet onder voor het ander. De manier waarop het dier leeft en vervolgens aan zijn einde komt is waar mijn zorg ligt.
Er is een duidelijk verschil tussen een sadist en een vleeseters. Vleeseters zijn niet per definitie sadisten. Ik ken geen mensen die een kick krijgen van het nuttigen van dode dieren, men vindt het gewoon lekker en dat is iets heel anders. Vroeger was het doden van dieren (de jacht) een doodnormaal ritueel, nodig voor de overleving. Wat ik wel jammer vind is dat er steeds meer struisvogels zitten onder de vleeseters. Wie vlees eet, zal ook moeten accepteren dat daar doden bij vallen. You can't make an omelette without breaking eggs.
Helemaal mee eens. Ondanks mijn eigen houding en gevoel ten opzichte van het nuttigen van vlees, is dit niet iets dat ik regelrecht op iedere vleeseter projecteer. Wanneer jij je stoort aan deze 'struisvogels' en meer bewustzijn zou willen kweken hebben we hetzelfde doel.
De opmerking over het feit dat de frikandellen extra lekker zijn met paardevlees, zijn misschien smakeloos, maar ook een directe reactie over het drama dat er over vlees eten gemaakt wordt. De ene provocatie lokt de ander uit. Iemand voor slecht uitmaken omdat hij of zij vlees eet getuigt namelijk ook niet van smaak.
Iemand die wel vlees eet is niet 'slecht'. Iemand die met mate vlees eet, en dan biologisch vlees aanschaft vind ik echter wel zeer verstandig. Voor het dier, voor de boer, maar ook zeker voor de eigen gezondheid.... ook belangrijk nietwaar? Ik zal dan ook nooit iemand 'slecht' willen noemen, willens en wetens mensen beledigen met zorgvuldig gekozen banketstaaf oneliners vind ik dan wel weer naar.
En ja, hoe de wereld werkt? Toen de moeder van mijn eerste pony zo'n 30 jaar geleden dood ging in Wales, werd de pony geslacht en aan de honden gevoerd. Respectloos? Weet ik niet. Als de pony dood is, merkt ze niks meer van dat opeten. Hooguit de eters zelf merken iets daarvan, hoewel ik niet het gevoel heb dat die honden er zo mee zaten dat ze die merrie opaten. Natuurlijk had die boer de merrie ook kunnen begraven, dan was ze opgegeten door de wormen en andere organismen. Maar nog steeds zou ze op de een of andere manier verteerd worden. Het leven is een kringloop, daar ontkom je niet aan.
Ik lees niets dat mij tegen de borst stuit. Ik heb veel op de boerderij gewerkt en ben wel wat gewend. Zo heb ik net twee lammeren dood in de stal gevonden omdat de moeder geen melk geeft en ons fles-voeren niet heeft mogen baten. Heel triest, maar wanneer een hond er dan idd nog iets aan heeft.... geen 'total loss'. Dieren vreten elkaar op, jep, dat is een eerste levensbehoefte. Zoals de mens ook een dier is, en altijd exact hetzelfde heeft gedaan. Dit is echter een totaal anders beeld dan wat we in onze huidige maatschappij zien.
Verbieden van slachterijen is dus mijns inziens onmogelijk, dan kan je voor mijn part ook crematoria en begraafplaatsen gaan verbieden. Of er betere wetgeving moet komen hoe ze gedood worden is een heel andere zaak. Maar daarin zullen we ons moeten laten leiden door feiten en niet door emoties. Want het is meestal juist de emotionele kant die erg weinig bijdraagt aan de discussie..

Dat zou ook niet kunnen en niet moeten, maar dat heeft niemand nog geopperd in de discussie.
Betere wetgeving is 1 ding, betere bewustwording bij de consument is ook erg relevant, en ik blijf hameren op die matigheid.
De emotionele kant kan je af en toe onredelijke en dan soms onjuiste argumenten eruit doen kwakken op verhitte momenten. Maar de emotie is er godzijdank, er zijn mensen die dit raakt.... en waaraan je kunt zien dat het ze raakt. Daar ben ik erg blij mee.
Daarbij is een emotie als boosheid een enorme motivator, een oerkracht die je goed in kunt zetten!
Om serieus genomen te worden zullen feiten op tafel moeten leggen en deze helder en rustig overbrengen.
Maar je bent tevens mens, en gevoelige onderwerpen roepen nu eenmaal heftige emoties op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:56

logisch dat nare beelden emoties oproepen,en ook ik word kwaad op mensen die ondoordachte onliners plaatsen.........die moeten we maar negeren,want ik vind dat t topic de goede kant op gaat!

verder een goed stuk hierboven

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:39

Ik ben het met Snoevie eens, ik vind dit een goed topic! Er wordt met respect naar elkaar geluisterd en er worden veel verstandige, inhoudelijke argumenten gegeven door alle deelnemers.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:44

dat stuk wat Joost doorgaf, daar zit ook weer zoveel waarheid in..
ik heb de petitie tegen het slachten wel getekend, omdat ik hoop dat deze maníer van slachten tegengaat..
en het transtport wat erbij hoort.
wat een drama zeg, dat er in Amerika niet meer geslacht kan worden, en wat er dan dus met de paarden gebeurd..

de oplossing moet volgens mij liggen in goede slachthuizen, overal.
en voor mexico ook, misschien zou er geïnvesteerd moeten worden in goede materialen, en voorlichting, en opleidingen, en wetgeving..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:52

Mjah, nog een paar maandjes en dan is het eindelijk Doei, doei naar Bush. Misschien dat er dan wat geld vrijkomt voor dat soort dingen.

Er zit inderdaad veel waarheid in het stuk van Joost, al denk ik dat er ook wel gegoocheld wordt met de feiten en dat de eigenaars zich een stukje zieliger (en dierlievender) presenteren dan ze eigenlijk zijn. Maar goed, dat doen we allemaal als we iets proberen te winnen, en ik vind het verbieden van het slachten van paarden ook geen oplossing. Hoe crue het ook klinkt, laten slachten is voor veel eigenaars toch de oplossing waar ze naar grijpen als een paard niks meer inbrengt. En dat is hard, maar ik zou liever zien dat het slachten dan goed gereguleerd wordt dan dat het verboden wordt en die mensen hun paarden gaan laten verhongeren omdat ze niet willen betalen om hun dieren te laten inslapen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:25

Mijn oude baas heeft in een slachthuis gwerkt ..
(Ik werk gewoon bij de AH hoor! Tong uitsteken)

En die wist haarfijn uit te leggen hoe het slachten er hier aan toe gaat,
en daar werd ik ook niet vrolijk van ..... Nagelbijten / Gniffelen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:47

een levensgroot probleem dat we in Nederland (en in de rest van de westerse wereld) hebben is dat niemand meer slager wil worden. Het beroep is niet "cool", je moet met bloed om kunnen gaan en is in strijd met onze huidige Disneycultuur, waarin we dieren menselijke eigenschappen toeschrijven. Daarnaast is het ook nog fysiek zwaar werk, waarop veel gecontroleerd wordt en mensen direct een negatieve mening over hebben.

En feitelijk zouden juist dierenvrienden moeten kiezen voor het slagersberoep, aangezien dat de enige methode is om tot diervriendelijker slachten over te gaan. Een enorme tegestrijdigheid, want dan moet je dus als dierenvriend je de hele dag bezighouden met (hopelijk) humaan doden. Die dierenvrienden zijn echt moeilijk te zoeken en daarom worden er meer en meer slachters geïmporteerd uit armere landen én wordt slachten gemechaniseerd, wat meestal niet zo diervriendelijk is. Feitelijk zou iedere dierenvriend die vlees eet verplicht een opleiding slachter moeten volgen...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:49

hoezo dan Verona,
als het goed is worden varkens met stroom gedood/verdoofd,
koeien en paarden met een schietpin,
en gaan kippen met de kop door water met stroom,

en daarna gaan varkens in een schroei machine voor de haren,
en na het verdoven gaat de keel door en bloeden ze leeg.

dat het soms fout gaat begrijp ik, maar voor zover ik weet is het in de regel toch goed voor elkaar in nl.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:30

Nou, volgens mijn vorige baasging het dus zeker de helft van de keren fout ..
Geen pretje dus voor zo'n dier om nog levend de keel doorgesneden te krijgen.

Vandaar dat ik het even zei Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:11

Welke slachterij was dat dan>?

Ik heb op een grote slachtfabriek gewerkt, en heb er tientallen van binnen gezien omdat ik er moest lossen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:24

mijn opa was vroeger(lang geleden)slager,en deed het allemaal zelf.
het is in al die jaren bij hem slechts 1x fout gegaan.
ik vond het altijd vreselijk toen ik klein was,dat opa weleens een paard geslacht had.
ik riep altijd: dat doe je toch niet?

de amerikanen zijn wel rare jongens.
paarden mogen niet geslacht worden,en andere dieren wel?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:22

Ninx schreef:
Ik zie dat Mloei een paar minuten geleden een advertentie heeft gezet voor een bijrijdpaard.
Misschien moet ze er even bij vermelden dat ze geen kwaad ziet in het levend in stukken hakken van paarden, sterker nog: dat ze ze met die wetenschap nog lekker wegkauwt ook.
Ik zou haar liever niet op mijn paard hebben met zo'n achteloze houding....
I know, een beetje persoonlijk,.... maar ik schrik ook nogal van die uitspraken.

Bedankt voor de professionele manier waarop jij mij beoordeelt!! Lachen
Echt super bedankt, het gaat er ook niet om of je van paarden houd of je goed kan rijden, nee joh!
Het gaat erom of je een kroketje lust op zijn tijd!
Stel je voro dat je een kroketje lust! Nou zo'n dierenbeul laat ik niet op mijn paard rijden hoor!
Straks komt ze met een bijl mijn paard in stukken hakken! Hellup!!

Sorry voor de niet serieuse reactie, maar dit slaat werkelijk waar nergens op!
Mijn mening zal ik nog een keer duidelijk maken:
- Ik hou zielsveel van dieren en zou mijn eigen paard nooit in stukken hakken! Never nooit!
- Hou kan jij mij bestempelen als iemand met een acteloze houding? Ik zeg alleen dat ik een kroketje lekker vind!
- Ik wist NIET dat paarden levend in stukken worden gehakt! (dan kun je zeggen dat ik mijn kop in het zand steek, maar ik heb daar nog nooit van gehoord)
- Als ze normaal worden geslacht (Eerst worden doodgemaakt, voor de slachting) wat me overigens heel normaal lijkt in nederland, aangezien daar wetten voor worden gesteld, dan vind ik een kroketje lekker ja!
- Dit alles betekend dus niet dat ik een achteloze houding heb en met een bijl naar mijn paard toe ga!
Kom op zeg! Ik heb zelf een paard en ze heeft het prima bij mij! En ik zal niet toestaan dat ze naar de slacht gaat, totdat het echt niet meer anders kan en het voor haar het best is!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:38

ik eet mijn kroketje ook nog steeds na dit topic hoor! ik vind t heel erg wat er gebeurt maar je kunt mensen niet dwingen actie te ondernemen door geen kroketjes meer te eten of wat dan ook! als je dat zelf wel doet is dat prima en heel goed maar degene die dat niet doen die moet je gewoon met rust laten en niet de zaak gaan lopen opfokken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:41

Mijn paarden hebben het voorrecht om ook als kroket te eindigen (of frikandel of hondenbrokken) Ja

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:45

Mloei schreef:
Ninx schreef:
Ik zie dat Mloei een paar minuten geleden een advertentie heeft gezet voor een bijrijdpaard.
Misschien moet ze er even bij vermelden dat ze geen kwaad ziet in het levend in stukken hakken van paarden, sterker nog: dat ze ze met die wetenschap nog lekker wegkauwt ook.
Ik zou haar liever niet op mijn paard hebben met zo'n achteloze houding....
I know, een beetje persoonlijk,.... maar ik schrik ook nogal van die uitspraken.

Bedankt voor de professionele manier waarop jij mij beoordeelt!! Lachen
Echt super bedankt, het gaat er ook niet om of je van paarden houd of je goed kan rijden, nee joh!
Stel je voro dat je een kroketje lust! Nou zo'n dierenbeul laat ik niet op mijn paard rijden hoor!
Straks komt ze met een bijl mijn paard in stukken hakken! Hellup!!

Sorry voor de niet serieuse reactie, maar dit slaat werkelijk waar nergens op!
Mijn mening zal ik nog een keer duidelijk maken:
- Ik hou zielsveel van dieren en zou mijn eigen paard nooit in stukken hakken! Never nooit!
- Hou kan jij mij bestempelen als iemand met een acteloze houding? Ik zeg alleen dat ik een kroketje lekker vind!
- Ik wist NIET dat paarden levend in stukken worden gehakt! (dan kun je zeggen dat ik mijn kop in het zand steek, maar ik heb daar nog nooit van gehoord)
- Als ze normaal worden geslacht (Eerst worden doodgemaakt, voor de slachting) wat me overigens heel normaal lijkt in nederland, aangezien daar wetten voor worden gesteld, dan vind ik een kroketje lekker ja!
- Dit alles betekend dus niet dat ik een achteloze houding heb en met een bijl naar mijn paard toe ga!
Kom op zeg! Ik heb zelf een paard en ze heeft het prima bij mij! En ik zal niet toestaan dat ze naar de slacht gaat, totdat het echt niet meer anders kan en het voor haar het best is!

Wat heb ik hier om gelachen !
Erg kinderachtig Lachen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:46

nightlover schreef:
Wat heb ik hier om gelachen !
Erg kinderachtig Lachen

Ik hoop dat je haar reactie bedoelt Clown
Maar fijn dat er medestanders zijn, want ik liep me echt op te fokken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:49

Owjee..ik zoek een bijrijder.... moet ik in mijn advertentie maar zetten dat ik een frikandel speciaal wel lekker vindt?
jeeee, wist niet dat dat een vereiste was in een advertentie....

Verder kan ik me helemaal vinden in de berichten van joost.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:49

@ Mloei :

Inderdaad om haar reactie ja !
Slaat toch helemaal nergens op *LOL*

Heb ook wel om jou moeten lachen hoor , nog harder zelfs !
Namelijk om het volgende :

Heerlijk die opmerking . Haha!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:51

nightlover schreef:
@ Mloei :

Inderdaad om haar reactie ja !
Slaat toch helemaal nergens op *LOL*

Heb ook wel om jou moeten lachen hoor , nog harder zelfs !
Namelijk om het volgende :

Heerlijk die opmerking . Haha!

Tja moet er maar een beetje nuchter aan gaan staan.
Ik neem aan dat als ik ooit nog een bijrijdpaard krijg dat die mensen er geen problemen mee
hebben dat ik van een frikandel of kroket hou Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:52

Woon je bij mij in de buurt, dan is er wellicht een match Lachen
Anders ziet het er triest voor je uit hoor... gaat niks worden
Tssssk...mensen die paardrijden en een kroket lusten

Tong uitsteken Clown