Urielle schreef:*bedenkt wat schommelen was*
tauteren! dat was het!
Nog beter; de wipplank: de biezebijze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:*bedenkt wat schommelen was*
tauteren! dat was het!
katiavl schreef:Zijn er ook zoveel herhalingen op tv in nederland?
Urielle schreef:Mien god... wat is een biezebijze?
katiavl schreef:Zijn er ook zoveel herhalingen op tv in nederland?
Urielle schreef:Mien god... wat is een biezebijze?
line_king schreef:Urielle schreef:Mien god... wat is een biezebijze?
De wipplank dus!
Dat staat naast de afrijzer (glijbaan) en schommel (ja, dat is gewoon schommel ja)
FitzChivalry schreef:haha.. heb dit topic doorgelezen.. moest echt heel erg lachen..
Ik ben zelf al puber van antwerpen naar zeeuws vlaanderen verhuisd..
dat is niet zonder communicatiestoornissen gegaan...
grappigste antwerpse uitdrukking vind ik toch "een elektrieken gasvuur"
ging zo eens een presspot kopen bij de blokker... die man deed alsof ik chinees sprak.. bleek een snelkook pan te zijn..
gelukkig heb ik het nu niet meer...
Heb eens een vriendje in ertvelde gehad.. is denk ik het raarst dialect dat ik ooit gehoord heb..
tooipe : samen...
Tieneke schreef:Ik heb familie in Gent. Die zeggen altijd " 'k Peins da'k na de harage ha!" Waaaaattt???
line_king schreef:Urielle schreef:Mien god... wat is een biezebijze?
De wipplank dus!
Dat staat naast de afrijzer (glijbaan) en schommel (ja, dat is gewoon schommel ja)
line_king schreef:ooooh ooh, as dat zo'n grote bank die heen en weer gaat; waar er 2 aan de uiteinden moeten rechtstaan en de rest int midden zit?
ik was die naam vergeten eigenlijk; maar dat is leueueueuek!!
Tieneke schreef:Voor die mensen dus niet, die zijn echt doorgeschoten in hun uitspraak. En ze hebben het altijd over 'peinzen' = denken.
Nerwen schreef:En de paasklokken? Waar ik opgroeide (Belg. kempen) zijn het nl de klokken die de paaseieren brengen, niet de paashaas.Biepje: paaseieren (en de paashaas) kennen we hier.
tantjeuh schreef:Een schommel is bij ons een "suur"Glijbaan is een "schuifaf" (waar zelfs een programma naar genoemd is!). Wipplank is gewoon een "wip"'