Eigenlijk wel straf, dat die 2 onderling niet kunnen gekruist worden, en een zebra & paard wel. Of luipaardkat en HTK-kat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Overigens zijn er 2 soorten afrikaanse en 4 aziatische.
Neem aan dat deze wel onderling kunnen kruizen.
Citaat:De Indische of Zuidoost-Aziatische olifant is een ondersoort. De andere ondersoorten zijn de Sri Lankaanse olifant, de Sumatraanse olifant en de Borneo-olifant. Wat hier dient te worden benadrukt, is dat het eigenlijk echt vier verschillende diersoorten zijn. Biologisch is het niet altijd makkelijk aan te tonen wanneer wezens tot verschillende diersoorten behoren of wanneer ze tot verschillende ondersoorten behoren. De oude opmerking dat het onmogelijk is om verschillende diersoorten te kruisen, gaat niet op. Dat de Afrikaanse olifanten in drie echt verschillende soorten uiteenvallen, werd pas bewezen in 2001 en 2002 door vooraanstaande Amerikaanse onderzoekers. De olifantsoorten behoren wel tot dezelfde familie, die we de OLIFANTACHTIGEN noemen, of met een geleerd woord ELEPHANTIDAE, maar eigenlijk zijn het vier diersoorten. We kunnen dat zien aan hun Latijnse naam, want die is verschillend.
Citaat:Hoewel Afrikaanse en Aziatische olifanten als verschilleden soorten worden aangeduid, is het tenminste een keer gelukt om beide met elkaar te kruizen. Helaas stierf de enige bekende baby tien dagen na de geboorte. Dit doet niet af aan het feite dat Afrikaanse en Aziatische olifanten niet als twee verschilleden soorten zouden moeten worden aangeduid. Als beide in het wild in hetzelfde gebeid zouden voorkomen dan is het hoogst waarschijnlijk dat er andere hybriden geboren zouden worden.
Needje schreef:Citaat:De Indische of Zuidoost-Aziatische olifant is een ondersoort. De andere ondersoorten zijn de Sri Lankaanse olifant, de Sumatraanse olifant en de Borneo-olifant. Wat hier dient te worden benadrukt, is dat het eigenlijk echt vier verschillende diersoorten zijn. Biologisch is het niet altijd makkelijk aan te tonen wanneer wezens tot verschillende diersoorten behoren of wanneer ze tot verschillende ondersoorten behoren. De oude opmerking dat het onmogelijk is om verschillende diersoorten te kruisen, gaat niet op. Dat de Afrikaanse olifanten in drie echt verschillende soorten uiteenvallen, werd pas bewezen in 2001 en 2002 door vooraanstaande Amerikaanse onderzoekers. De olifantsoorten behoren wel tot dezelfde familie, die we de OLIFANTACHTIGEN noemen, of met een geleerd woord ELEPHANTIDAE, maar eigenlijk zijn het vier diersoorten. We kunnen dat zien aan hun Latijnse naam, want die is verschillend.Citaat:Hoewel Afrikaanse en Aziatische olifanten als verschilleden soorten worden aangeduid, is het tenminste een keer gelukt om beide met elkaar te kruizen. Helaas stierf de enige bekende baby tien dagen na de geboorte. Dit doet niet af aan het feite dat Afrikaanse en Aziatische olifanten niet als twee verschilleden soorten zouden moeten worden aangeduid. Als beide in het wild in hetzelfde gebeid zouden voorkomen dan is het hoogst waarschijnlijk dat er andere hybriden geboren zouden worden.
daniella74 schreef:Maar ik heb niet de tijd om alles te checken op Google, ik zit altijd beetje stiekem op Bokt onder werktijd.
detour schreef:EmEm: Er zijn verschillende typen Saarlooshonden gefokt; in die lijnen zijn qua genetisch materiaal honden gefokt waarbij de een veel meer wolfs is dan de ander. IN eerste instantie zis de verhouding teveel wolfs geweest. Dat heeft problemen gegeven en daar zijn ze van teruggekomen.
Zelf heb ik voor de groep gestaan en vind dat een hoop mensen al niet in staat zijn consequent om te gaan met een labrador. Dat geeft uiteraard te denken als je zo nodig een stoere hond wil met een wilde look.
Daarom vind ik het ook erg dubieus dat ze nu zitten te rotzooien met deze kat.
verography schreef:haha, hoe groter de kat hoe groter de klauwen. Daar komen ze vast wel acher. Ik bedoel, normaalformaat katten kunnen soms ook knap lastig zijn.
Needje schreef:Opvoeden die krengen!
Needje schreef:15 kilo op m'n benen slaapt helemaal niet denk ik. Vind het met 3,5/4 kilo al irri soms.
Needje schreef:Nieuwe dieren kunnen we denk ik niet maken. Maar nieuwe rassen wel.
Pluizebolpum schreef:[
Ik hou mijn eigen 'rassen' wel. Ik heb een kogelviswasbeerkat gehad, over origineel gesproken...