Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:49

'meer smaken olifant' hihi die vind ik een goeie.

Eigenlijk wel straf, dat die 2 onderling niet kunnen gekruist worden, en een zebra & paard wel. Of luipaardkat en HTK-kat. Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:50

Needje schreef:
Overigens zijn er 2 soorten afrikaanse en 4 aziatische.
Neem aan dat deze wel onderling kunnen kruizen.

Ja, dat zijn subsoorten zoals het Gelderse type en het rij-/tuigpaard dus dat kan wel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:04

Citaat:
De Indische of Zuidoost-Aziatische olifant is een ondersoort. De andere ondersoorten zijn de Sri Lankaanse olifant, de Sumatraanse olifant en de Borneo-olifant. Wat hier dient te worden benadrukt, is dat het eigenlijk echt vier verschillende diersoorten zijn. Biologisch is het niet altijd makkelijk aan te tonen wanneer wezens tot verschillende diersoorten behoren of wanneer ze tot verschillende ondersoorten behoren. De oude opmerking dat het onmogelijk is om verschillende diersoorten te kruisen, gaat niet op. Dat de Afrikaanse olifanten in drie echt verschillende soorten uiteenvallen, werd pas bewezen in 2001 en 2002 door vooraanstaande Amerikaanse onderzoekers. De olifantsoorten behoren wel tot dezelfde familie, die we de OLIFANTACHTIGEN noemen, of met een geleerd woord ELEPHANTIDAE, maar eigenlijk zijn het vier diersoorten. We kunnen dat zien aan hun Latijnse naam, want die is verschillend.

Citaat:
Hoewel Afrikaanse en Aziatische olifanten als verschilleden soorten worden aangeduid, is het tenminste een keer gelukt om beide met elkaar te kruizen. Helaas stierf de enige bekende baby tien dagen na de geboorte. Dit doet niet af aan het feite dat Afrikaanse en Aziatische olifanten niet als twee verschilleden soorten zouden moeten worden aangeduid. Als beide in het wild in hetzelfde gebeid zouden voorkomen dan is het hoogst waarschijnlijk dat er andere hybriden geboren zouden worden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:05

EmEm: Er zijn verschillende typen Saarlooshonden gefokt; in die lijnen zijn qua genetisch materiaal honden gefokt waarbij de een veel meer wolfs is dan de ander. IN eerste instantie zis de verhouding teveel wolfs geweest. Dat heeft problemen gegeven en daar zijn ze van teruggekomen.

Zelf heb ik voor de groep gestaan en vind dat een hoop mensen al niet in staat zijn consequent om te gaan met een labrador. Dat geeft uiteraard te denken als je zo nodig een stoere hond wil met een wilde look.

Daarom vind ik het ook erg dubieus dat ze nu zitten te rotzooien met deze kat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:13

Overigens als de Savannah vruchtbaar is, betekend dat dat de ouders onder 1 soort vallen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:30

Needje schreef:
Citaat:
De Indische of Zuidoost-Aziatische olifant is een ondersoort. De andere ondersoorten zijn de Sri Lankaanse olifant, de Sumatraanse olifant en de Borneo-olifant. Wat hier dient te worden benadrukt, is dat het eigenlijk echt vier verschillende diersoorten zijn. Biologisch is het niet altijd makkelijk aan te tonen wanneer wezens tot verschillende diersoorten behoren of wanneer ze tot verschillende ondersoorten behoren. De oude opmerking dat het onmogelijk is om verschillende diersoorten te kruisen, gaat niet op. Dat de Afrikaanse olifanten in drie echt verschillende soorten uiteenvallen, werd pas bewezen in 2001 en 2002 door vooraanstaande Amerikaanse onderzoekers. De olifantsoorten behoren wel tot dezelfde familie, die we de OLIFANTACHTIGEN noemen, of met een geleerd woord ELEPHANTIDAE, maar eigenlijk zijn het vier diersoorten. We kunnen dat zien aan hun Latijnse naam, want die is verschillend.

Citaat:
Hoewel Afrikaanse en Aziatische olifanten als verschilleden soorten worden aangeduid, is het tenminste een keer gelukt om beide met elkaar te kruizen. Helaas stierf de enige bekende baby tien dagen na de geboorte. Dit doet niet af aan het feite dat Afrikaanse en Aziatische olifanten niet als twee verschilleden soorten zouden moeten worden aangeduid. Als beide in het wild in hetzelfde gebeid zouden voorkomen dan is het hoogst waarschijnlijk dat er andere hybriden geboren zouden worden.

Voortschreidende kennis, ik ben ook al lange tijd uit de schoolbanken (1994). Genetica was het stokpaardje van onze docent dus vandaar dat de olifanten altijd weer voorbij kwamen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:31

Ik heb school in 96 verlaten. Maar google is heel soms best makkelijk. Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:32

Maar ik heb niet de tijd om alles te checken op Google, ik zit altijd beetje stiekem op Bokt onder werktijd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:38

Ik ook. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:22

daniella74 schreef:
Maar ik heb niet de tijd om alles te checken op Google, ik zit altijd beetje stiekem op Bokt onder werktijd.

Bloos!

Ik ook Haha!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:02

detour schreef:
EmEm: Er zijn verschillende typen Saarlooshonden gefokt; in die lijnen zijn qua genetisch materiaal honden gefokt waarbij de een veel meer wolfs is dan de ander. IN eerste instantie zis de verhouding teveel wolfs geweest. Dat heeft problemen gegeven en daar zijn ze van teruggekomen.
Zelf heb ik voor de groep gestaan en vind dat een hoop mensen al niet in staat zijn consequent om te gaan met een labrador. Dat geeft uiteraard te denken als je zo nodig een stoere hond wil met een wilde look.
Daarom vind ik het ook erg dubieus dat ze nu zitten te rotzooien met deze kat.

OK, dan snap ik het. De eerste kruisingen die geleid hebben tot de Saarloos zullen inderdaad nog veel meer wolfs zijn geweest. In de jaren 60 is er nog een keer wolf ingekruisd. De honden die daarna volgden zullen ongetwijfeld weer meer wolf zijn geweest. Maar de honden die nu bestaan zijn echt gewoon hond (met pittig kakakter). Je hebt gelijk wanneer je aangeeft dat lang niet iedereen geschikt is (voor wat voor hond dan ook). Daarom kun je bij de rasvereniging ook geen hondje op internet bestellen (zoals nu met die kat wel gegaan is), maar worden geïnteresseerden eerst thuis gevraagd bij mensen met een volwassen Saarloos en worden ze niet meteen voor een lief pluizig wolfhondje (want dan zijn ze allemaal leuk) gezet.
Ik vind dan ook dat mensen (die dan het zogenaamde intelligente soort op aarde zouden moeten zijn) hun verantwoordelijkheid moeten nemen met het plaatsen van dieren. Een aanschaf van een dier mag geen impuls-aankoop zijn, maar een weloverwogen keuze.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 12:06

haha, hoe groter de kat hoe groter de klauwen. Daar komen ze vast wel acher. Ik bedoel, normaalformaat katten kunnen soms ook knap lastig zijn.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:03

verography schreef:
haha, hoe groter de kat hoe groter de klauwen. Daar komen ze vast wel acher. Ik bedoel, normaalformaat katten kunnen soms ook knap lastig zijn.

Haha, we hebben gisteren in mijn hutje het behang van de muren gestoomd en op de gekste (zeer kattoegankelijke) plekken was het behang totaal van de muren gekrapt of het behang zwaar gehavend.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:13

Opvoeden die krengen!
Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:15

Needje schreef:
Opvoeden die krengen!
Haha!

Ze zijn allemaal dood, heb er nog eentje en die krabt geen behang Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:19

Mijne ook niet. Maar ik heb ook geen behang. Clown
Moet zeggen dat die vuilakken wel de bank en stoel pakken. Maar die Klippan bank en die stoel van de Ikea zijn super! Daar zie je geen haal op! Heel bijzonder!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:24

fantastiche winkel de Ikea. Dat hebben mijne nooit gedaan aan meubels op de psychisch gestoorde kater na maar die was zo stom om het te doen aan de stoel waar pa net in zat de krant te lezen. Hij heeft zo'n goeie knal met de krant gehad dat hij 2 dagen niet in de huiskamer durfde te zitten. Het kraakte overigens meer dan dat het zeer deed voor ik de DB aan de deur krijg.

Maar kan je nagaan als er 15 kilo aan je Kiplan gaat hangen, ben benieuwd of die daar tegen bestand is Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:27

Ik kan het niet uittesten. Haha!
Overigens lijkt het me lastiger met slapen. Aangezien die van mij bij mij op bed willen slapen. Een tegen me aan, de ander tussen m'n benen. (ik onder de deken, zij erboven, laat dat duidelijk zijn! Haha!)
15 kilo op m'n benen slaapt helemaal niet denk ik. Vind het met 3,5/4 kilo al irri soms.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:33

Needje schreef:
15 kilo op m'n benen slaapt helemaal niet denk ik. Vind het met 3,5/4 kilo al irri soms.

Ik weet het wel zeker...het enige truukje van Stof wat werkte, om me wakker te krijgen, was door boven op mijn borst of rug te zitten. Dan was het gewoon een kwestie van wachten totdat vrouwtje adem moest happen. Stoffel woog 'maar' ongeveer 10 kilo...

Needje schreef:
Nieuwe dieren kunnen we denk ik niet maken. Maar nieuwe rassen wel.

Trouwens..al eens gehoord van de Munchkin? Is een kat met heel korte poten. Vrij recent 'bedacht' ook en, vind ik, even bedenkelijk als de Asheera...

Ik hou mijn eigen 'rassen' wel. Ik heb een kogelviswasbeerkat gehad, over origineel gesproken... Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:47

Pluizebolpum schreef:
[
Ik hou mijn eigen 'rassen' wel. Ik heb een kogelviswasbeerkat gehad, over origineel gesproken... Haha!

Foto graag, dit klinkt wel heel spannend.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:03

Tja, daar was ik al bang voor...

Het is de linkse (die ander is Stoffel). Onder normale omstandigheden had hij een normaal postuur maar bij kou of boosheid zwol hij op (als een kogelvis, je ziet het nog een beetje aan de staart, de volledige zwelversie heb ik niet op foto staan, helaas), verder had Mr.Smudge (Muts voor intimi) het loopje van een wasbeer, vandaar. Maar het klinkt spannend, toch? Haha!
http://i213.photobucket.com/albums/cc25 ... MGsenm.jpg

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:08

haha!

Nee, niets voor mij, zo'n beest moet lekker buitenlopen en als ik 270000 voor zo'n beest betaal zit ik niet met een gerust hart binnen als hij buiten aan de wandel is ..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:16

15 kilo is absoluut niet groot of zwaar hoor! Mijn oma had vroeger een kater die echt heel groot was en ook aardig dik, die woog toch echt 21 kilo! Beest is nog 17 geworden met zijn gewicht ook Bloos

Maar die lag ook gewoon op schoot enzo, dus het valt reuze mee!
In de metro las ik gistermorgen dat op het vliegveld dezelfde kat in beslag genomen is! Heeel vreemd

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:40

Het is wel even een verschil of een kat bij een gezond gewicht 15 kg weegt of dat ie veel en veel te dik is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:49

Nogal ja.
Ik wil niet weten hoeveel de Ashera weegt als ie teveel whiskas heeft gehad... Nagelbijten / Gniffelen