Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cheveyo schreef:x_Marr schreef:Die 10% van de ministers kunnen ze beter in wat anders steken, genoeg armoede hier ook en andere dingen die toch net wat belangrijker zijn dan niet mogen roken in horeca.
alle andere dingen zijn meer nodig dan die loonsverhoging van het stel wat er nu zit...
JoyCiej007 schreef:en ik ga zeker tekenen.
Wat ik een prima plan vind: zorg voor café's, discotheken en restaurants waar persé NIET GEROOKT mag worden (ken iemand met taaislijmziekte, die persoon kan gewoon níet uitgaan, door de rook, en da's natuurlijk ook weer niet de bedoeling)
maar zorg dan ook dat wij rokers gewoon lekker binnen kunnen roken!
Chiqa schreef:romatjuh schreef:Heb ook getekend. Als het er doorkomt ga ik echt niet meer uit eten of naar een kroeg/dischotheek..
En daarom zal de meerderheid van de horeca dit ook tekenen.
Anders kunnen ze hun tent wel sluiten.
Maanling schreef:Ben het eens met HELder.
De discussie lijkt me simpel.
Nietroker versus welroker:
Als een welroker staat te paffen heeft de nietroker daar last van.
Als een nietroker niet staat te paffen heeft niemand daar last van.
Dus de welroker zal rekening moeten houden. Punt uit.
Persoonlijk vind ik het van de zotte dat je nergens meer mag roken, maar juist WEL nog waar gegeten wordt. Bah. Als een welroker zonodig tussen voorgerecht en hoofdgerecht moet roken, gaat ie maar mooi even naar buiten.
Dus ik teken zeker niet!
Sterker nog: ik vind dat er ook een petitie gestart moet worden om het juist WEL te verbieden in de horeca.
En het argument: de horeca gaat naar de kelder, er komt niemand meer. Onzin. Het is in verschillende landen om ons heen allang bewezen dat het absoluut geen invloed heeft op de bezoekersaantallen. Slecht argument dus.
Cassidy schreef:Afgelopen week ben ik een aantal dagen in Duitsland geweest waar al een rookverbod geld in Horecagelegenheden. Voor mij als nietroker een verademing om ook eens een kroeg in te lopen zonder dat de rook meteen op je ogen slaat. Ik heb met de kroegbaas gesproken en hij zegt zelf dat hij merkt dat er meer mensen zijn kroeg inkomen en ook langer blijven. De enkeling die niet zonder peuk kan, kan even de toko verlaten.
Dus ik ben voor, en ik ga niet tekenen, en ik kijk uit naar rookvrije Horeca.
bromfiets schreef:Maar deze petitie gaat over een algeheel rookverbod, dus niet alleen waar mensen zitten te eten.
Ik heb de petitie wel getekend omdat ik vind dat de overheid ook de andere oplossingen kan en moet overwegen en niet zo maar, pats-boem, alles over één kam moet scheren.
IKbenEllen schreef:bromfiets schreef:Maar deze petitie gaat over een algeheel rookverbod, dus niet alleen waar mensen zitten te eten.
Ik heb de petitie wel getekend omdat ik vind dat de overheid ook de andere oplossingen kan en moet overwegen en niet zo maar, pats-boem, alles over één kam moet scheren.
Maar voor zover ik weet is hier helemaal geen sprake van, mogen horecagelegenheden rookruimtes creeren waar ze niet mogen serveren. Dan is heel die petitie toch "valse voorlichting"?