Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:09

en ik ga zeker tekenen.

Wat ik een prima plan vind: zorg voor café's, discotheken en restaurants waar persé NIET GEROOKT mag worden (ken iemand met taaislijmziekte, die persoon kan gewoon níet uitgaan, door de rook, en da's natuurlijk ook weer niet de bedoeling)

maar zorg dan ook dat wij rokers gewoon lekker binnen kunnen roken!
Dus ook uitgaansgelegenheden blijven houden waar wél gerookt mag en kan worden!
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 26-09-07 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:11

ik kan jouw post even niet helemaal volgen geloof ik JOycie Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:12

Uuh JoyCiej007: en dat is nou juist niet de bedoeling dat we groepjes gaan vormen.

Denk niet dat jij het leuk vind als je met een vriendengroepje bent waarvan alleen jij rookt, en dat hun dan naar een cafe gaan waar alleen niet rokers mogen komen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:12

Cheveyo schreef:
x_Marr schreef:
Die 10% van de ministers kunnen ze beter in wat anders steken, genoeg armoede hier ook en andere dingen die toch net wat belangrijker zijn dan niet mogen roken in horeca.

alle andere dingen zijn meer nodig dan die loonsverhoging van het stel wat er nu zit...

Inderdaad, Amen!

Maar x_Marr heeft ook 100% gelijk hoor, genoeg gezinnen onder de armoede grens, genoeg ouderen, genoeg onzin die opgelost moet worden in de zorg...

En ook als laatste voor ik slapieslapie ga doen:
Roken is eigen keuze (net als cap Clown), en dat moet gerespecteerd worden. Niet roken is ook eigen keuze, en dat moet ook gerespecteerd worden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:13

Ik snap die zin van Cheveyo niet Clown
Lees hem waarschijnlijk verkeerd Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:13

bij mij geen keuze hoor in eerste instantie, maar ik verkies wel mijn leven boven een sigaret. Ik weet hoe lekker het kan zijn..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:15

JoyCiej007 schreef:
en ik ga zeker tekenen.

Wat ik een prima plan vind: zorg voor café's, discotheken en restaurants waar persé NIET GEROOKT mag worden (ken iemand met taaislijmziekte, die persoon kan gewoon níet uitgaan, door de rook, en da's natuurlijk ook weer niet de bedoeling)

maar zorg dan ook dat wij rokers gewoon lekker binnen kunnen roken!

ik zal hem even maken zoals ik het lees Knipoog
1. Wat ik een prima plan vind: zorg voor café's, discotheken en restaurants waar persé NIET GEROOKT mag worden
2. maar zorg dan ook dat wij rokers gewoon lekker binnen kunnen roken!

Ik lees het als het tegenovergestelde van elkaar

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:17

Sorry, toevoeging vergeten, heb het inmiddels aangepast Knipoog

Eh, tsja, wat jij zegt x Marr, da's natuurlijk wel waar, had ik helemaal niet aan gedacht...

offeuh, dan op zijn minst een rookruimte, zoals je nu ook rookvrije ruimte's hebt. (net zo belachelijk als een rookpaal op het station, maargoed)...

Nog beter: met héel veel rokers een landelijke campagne op touw zetten en heel rokend nederland oproepen om het verbod te negeren. Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:18

ik dacht dat al Joycie Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:19

Ja maar dan krijg je ook weer dat mensen overal gaan roken. Clown (bij dat laatste)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:22

Over die vriendengroep dat ze allemaal naar een niet rokersdeel gaan heb ik geen problemen mee. Een zeeeeeer groot deel van mijn vriendengroep rookt, en denk dat dat een heel verschil maakt Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:01

Ik vind het eerlijk gezegd zelfs egoistisch van mensen die dt tekenen.. Ik ben anderhalf gestopt met roken nu, maar rookte nooit in een restaurant.. Ik hou er zelf ook niet van als ik een hap eten neem dat ik dan tergelijkertijd een hap rook mee neem.

Ik vind dat er gewoon een rookvrij gedeelte moet zijn, zodat ieder voor zichzelf kan bepalen waar hij gaat zitten. Gewoon eerlijk..

Ik vind het zéér oneerlijk om hiervoor te tekenen want dan heb je de niet-rokers ermee.. Ook voor "ja" is het oneerlijk te tekenen, dan heb je de rokers ermee.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:07

Ook ik heb getekend.

Ze pleiten namelijk ook voor goede alternatieven, en daar mag de regering van mij best wel iets aan doen.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:16

Wel van mij mag bijna alles wel lekker rookvrij worden. Ik heb hiern iet alles gwevolgd, maar ik lees dat er ook mensen zijn die beginnen te piepen over dat het geld beter anders besteed kan worden. Maar ik denk dat dit in de zin van gezondheid dit best een goede regel/investering is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:20

Afgelopen week ben ik een aantal dagen in Duitsland geweest waar al een rookverbod geld in Horecagelegenheden. Voor mij als nietroker een verademing om ook eens een kroeg in te lopen zonder dat de rook meteen op je ogen slaat. Ik heb met de kroegbaas gesproken en hij zegt zelf dat hij merkt dat er meer mensen zijn kroeg inkomen en ook langer blijven. De enkeling die niet zonder peuk kan, kan even de toko verlaten.

Dus ik ben voor, en ik ga niet tekenen, en ik kijk uit naar rookvrije Horeca.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:25

signed

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:26

Ik teken ook niet. Vergelijk het maar eens. Óf de rokers moeten even een paar minuten naar buiten om hun sigaretje te roken en kunnen daarna weer gewoon naar binnen waar ook de mensen die niet roken nog vrij kunnen ademen, óf de rokers staan heel de avond binnen te paffen, waardoor de mensen die niet roken er de hele avond last van hebben, ipv die 5 minuutjes waarin de rokers buiten moeten staan. Lijkt mij dat dit niet eens een discussiepunt zou moeten zijn toch?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:46

Ben het eens met HELder.

De discussie lijkt me simpel.

Nietroker versus welroker:

Als een welroker staat te paffen heeft de nietroker daar last van.
Als een nietroker niet staat te paffen heeft niemand daar last van.

Dus de welroker zal rekening moeten houden. Punt uit.

Persoonlijk vind ik het van de zotte dat je nergens meer mag roken, maar juist WEL nog waar gegeten wordt. Bah. Als een welroker zonodig tussen voorgerecht en hoofdgerecht moet roken, gaat ie maar mooi even naar buiten.

Dus ik teken zeker niet!

Sterker nog: ik vind dat er ook een petitie gestart moet worden om het juist WEL te verbieden in de horeca.

En het argument: de horeca gaat naar de kelder, er komt niemand meer. Onzin. Het is in verschillende landen om ons heen allang bewezen dat het absoluut geen invloed heeft op de bezoekersaantallen. Slecht argument dus.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:48

Chiqa schreef:
romatjuh schreef:
Heb ook getekend. Als het er doorkomt ga ik echt niet meer uit eten of naar een kroeg/dischotheek..

En daarom zal de meerderheid van de horeca dit ook tekenen.
Anders kunnen ze hun tent wel sluiten.

Dat is imo klinklare onzin ... het zal misschien voor een korte periode terug lopen, maar mensen blijven echt niet eeuwig thuis op de bank hangen Haha! . In andere landen is ook gebleken dat er een tijdelijke terugloop was, maar dat het vrij snel weer net zo druk was al van ouds. En als de rokers niet terug komen, dan wordt het wel druk met niet rokers die voorheen niet uit gingen vanwege de rook Nagelbijten / Gniffelen Haha! .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:51

Maanling schreef:
Ben het eens met HELder.

De discussie lijkt me simpel.

Nietroker versus welroker:

Als een welroker staat te paffen heeft de nietroker daar last van.
Als een nietroker niet staat te paffen heeft niemand daar last van.

Dus de welroker zal rekening moeten houden. Punt uit.

Persoonlijk vind ik het van de zotte dat je nergens meer mag roken, maar juist WEL nog waar gegeten wordt. Bah. Als een welroker zonodig tussen voorgerecht en hoofdgerecht moet roken, gaat ie maar mooi even naar buiten.

Dus ik teken zeker niet!

Sterker nog: ik vind dat er ook een petitie gestart moet worden om het juist WEL te verbieden in de horeca.

En het argument: de horeca gaat naar de kelder, er komt niemand meer. Onzin. Het is in verschillende landen om ons heen allang bewezen dat het absoluut geen invloed heeft op de bezoekersaantallen. Slecht argument dus.

Wat de rest betreft ben ik het met je eens...

Maar deze petitie gaat over een algeheel rookverbod, dus niet alleen waar mensen zitten te eten.

Ik heb de petitie wel getekend omdat ik vind dat de overheid ook de andere oplossingen kan en moet overwegen en niet zo maar, pats-boem, alles over één kam moet scheren.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:55

Cassidy schreef:
Afgelopen week ben ik een aantal dagen in Duitsland geweest waar al een rookverbod geld in Horecagelegenheden. Voor mij als nietroker een verademing om ook eens een kroeg in te lopen zonder dat de rook meteen op je ogen slaat. Ik heb met de kroegbaas gesproken en hij zegt zelf dat hij merkt dat er meer mensen zijn kroeg inkomen en ook langer blijven. De enkeling die niet zonder peuk kan, kan even de toko verlaten.

Dus ik ben voor, en ik ga niet tekenen, en ik kijk uit naar rookvrije Horeca.

helemaal mee eens. Af en toe springen de tranen in mn ogen als je ergens binnenkomt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:10

bromfiets schreef:
Maar deze petitie gaat over een algeheel rookverbod, dus niet alleen waar mensen zitten te eten.

Ik heb de petitie wel getekend omdat ik vind dat de overheid ook de andere oplossingen kan en moet overwegen en niet zo maar, pats-boem, alles over één kam moet scheren.

Maar voor zover ik weet is hier helemaal geen sprake van, mogen horecagelegenheden rookruimtes creeren waar ze niet mogen serveren. Dan is heel die petitie toch "valse voorlichting"? Verward

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:15

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:

Maar voor zover ik weet is hier helemaal geen sprake van, mogen horecagelegenheden rookruimtes creeren waar ze niet mogen serveren. Dan is heel die petitie toch "valse voorlichting"? Verward

Volgens mij was dat al weer van de baan, maar het zou kunnen dat ik verkeerd ben ingelicht...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:21

Misschien dat iemand dat eerst eens uitzoekt, anders is het toch gewoon ordinaire stemmingmakerij, heel die petitie...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:22

Dat jullie graag zwarte longen willen, dat is jullie probleem. Maar ik niet, dus ik stem zeer zeker niet. Je hoeft geen ander ziek te maken omdat je zelf zo graag rookt.