Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:13

Hoe bedoel je kawa

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:13

[quote="faye]Want de marokkaanse jongens is toch echt wel een groot probleem in Nederland. Maar ik heb daar de Marokkaanse gemeenschap nog nooit iets over horen zeggen.

[/quote]

Praat je wel eens met de Marokkaanse gemeenschap??? Mijn ervaring is namelijk dat "de gemeenschap" wel degelijk actief nadenkt over oplossingen van het probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:15

Princess_ schreef:
Maar in marokko waar dat over gaat is de islam een staatsgodsdienst. Dus dan is het imo logisch dat er meer moskeeen zijn dan andere geloofs gebouwen.

Gaat me om het aantal inwoners per moskee.
Daar moet misschien wel 1000 mensen naar 1 moskee, terwijl hier maar 100 mensen er heen gaan...en er een stad verder alweer een moskee bij komt.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:15

Princess_ schreef:
capopjekop schreef:
En er hangt me ook nog iets van bij dat de kerken daar niet groter mogen dan dan de moskeeën en niet binnen zoveel meter naast een moskee mogen staan. Zo iets stond er in mijn geschiedenisboek.

ik heb fotos gezien van kerken daar en die waren reusachtig in vergelijking met onze kerken.

Als jullie het nog steeds over Istanbul hebben: de kerken zijn daar echt niet kleiner dan de moskeeen.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:18

Wat betreft het aantal kerken: dan zou je je ook nog af kunnen vragen of er verschil is in de mate waarin mensen behoefte hebben aan een gebouw waarin zij hun geloof kunnen belijden. Het kan zijn dat ergens weinig kerken zijn t.o.v. het aantal inwoners van dat geloof, maar zijn er tè weinig, of is er gewoon weinig behoefte aan? En dan ook nog: als er al zo weinig Christelijke mensen in de bovengenoemde moslimlanden wonen, kan het dan wel uit een kerk in een gemeente/plaats te bouwen? Ik kan me voorstellen dat je niet voor tien mensen een hele kerk gaat bouwen... Dan kom je dus automatisch op een lager aantal kerken (t.o.v. aantal gelovigen).

Edit: En dan vraag ik me nog steeds af waarom het relevant is. We vergelijken nu twee volledig verschillende landen. Als Wilders opeens Australiërs het land uit wil zetten (om maar even een voorbeeld te geven) gaan we dan ook kijken hoe Nederlanders het in Australië hebben? Ik denk dat we een hoop van de problemen die Wilders ziet zelf veroorzaakt hebben (hoewel ik die problemen niet zozeer zie). Dan zullen we ze toch zelf ook op moeten lossen, i.p.v. de kop in het zand te steken en mensen zomaar het land uit te gooien??
Laatst bijgewerkt door Maik79 op 20-09-07 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:19

nee ik heb het over marokko Knipoog

turkije weet ik minder van, al vind ik de meeste turken die ik ken wel een beetje té vaderlands lievend.

Kawa, hier zijn niet enorm veel moskeeen. Maar goed op dat punt wil ik je ook wel gelijk geven. Als er genoeg zijn, hoeft er ook niks bij, maar dat vind ik met alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:21

pairadice schreef:
[

ja hoor, maar de jongetjes blijven toch wel erg heilig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:22

Ik vind dat er wel veel moskeeen zijn Lachen
En dat wordt nog betaald door de gemeente ook....

Hier is vraag naar meer binnenbakken..betaald de gemeente dat ook? Tong uitsteken Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:24

Mi_Amore

Mijn mening: ga alle marokkanen af, wie z'n best doet blijft, de rest buiten, wedden dat er dik 90% buiten ligt!

Ik ben heel goed opgevoed zonder mensenhaat, maar die moslims doen het zichzelf aan... Denken dat ze beter zijn, meer mogen... Ik heb zelden zo'n moelijke mensen meegemaakt.

Ik heb marokkaanse en turkse vrienden, dus je moet niet denken dat ik racist ben, maar er zijn echt zo'n onmogelijke gevallen bij...

Gisteren stond ik aan het koopcentrum te wachten op de bus, komer er vier snotapen aan, met denk ik een dozijn kleren aan hun lijf, en loeiharde muziek uit hun gsm's, want dat is COOL voor hen hé. Ik zat met een bejaarde vrouw neer op zo'n bankje, en voor ons stond de bus richting antwerpen te wachten op vertrek. Die doet z'n deuren open dat we mogen opstappen, laat ik die vrouw voor, gaan die vier snotters zich tussen de bus en dat vrouwtje drummen, vrouwtje valt op mij en die kinders zeggen gewoon: oud wijf, kijk uit je doppen!

Sorry, maar worden in Marokko de oma's ook in de goot getrapt ofzo? Buschauffeur heeft ze op hun plaats gezet en eerlijk gezegd stond ik daar ook te brullen als een aap Bloos maar kom, het kon mijn grootmoeder ook zijn...

Ik zou in mijn buurt geen moskee willen, er is bij ons al een geluk geen plaats voor, maar toch... Wij hebben onze kerk en die staat goed Knipoog Ik weet niet waarom ik het niet wil, maar het lijkt mij niet gewoon...

En de statistieken van runningkawa geloof ik maar al te goed... Mijn oma langs vaderkant woont in Gent, ze is slecht op de been maar gaat elke dag op tijd naar de kerk ook, ze is laatst wéér overvallen door van die kerels (m'n oma is de enige blanke in haar straat, terwijl heel haar straat 10 jaar geleden blank was).

Ik ben naar een katholieke school geweest (nog met zusters!) Daar zag je vroeger geen marokkaan, nu is ongeveer 30% daar anderskleurig. En hoeveel van die 30% gaat braaf blijven en later werken en deftig een gezin uitbouwen en eigen huis kopen...?

Ik zou België en Nederland binnen 10 jaar niet willen zien als ze allemaal hier blijven...

De criminaliteit is gestegen de laatste 10 jaar... Kunnen we allemaal niet ontkennen. 10 jaar geleden werden er nog geen 12-jarige kinderen doodgeschoten of neergestoken door kameraden hoor, nu wel!

Wij rijden rond in opel's, degene met een iets betere job kunnen zich meer permiteren, maar moslims met een uitkering rijden met een BMW, kopen zich gsm's van 300euri's en meer... Dat kan ik niet hoor Haha!

Sorry, heel bokt tegen mij of niet, maar voor wie z'n best niet doet: gooi ze buiten Knipoog

En als ze daar dan toch mee bezig zijn, neem de luie belgen en nederlanders ook eens onder handen, dat deze ook weten waar ze aan toe zijn. Want ik besef maar al te goed daar daar ook geen braaf gepeupel tussen zit.

Wij kunnen zus en zo zeggen maar ach, wie trekt zich onze mening aan?

Wist niet dat het in Nederland ook zo was.

Maik79

runningkawa schreef:
Ik vind dat er wel veel moskeeen zijn Lachen
En dat wordt nog betaald door de gemeente ook....

Hier is vraag naar meer binnenbakken..betaald de gemeente dat ook? Tong uitsteken Clown

Even off-topic: Haha! In Groningen staat inderdaad een bak van de gemeente! Mogen mensen van de omliggende stallen gebruik van maken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:37

chipieke schreef:
Mijn mening: ga alle marokkanen af, wie z'n best doet blijft, de rest buiten, wedden dat er dik 90% buiten ligt!

Ik ben heel goed opgevoed zonder mensenhaat, maar die moslims doen het zichzelf aan... Denken dat ze beter zijn, meer mogen... Ik heb zelden zo'n moelijke mensen meegemaakt.

Ik heb marokkaanse en turkse vrienden, dus je moet niet denken dat ik racist ben, maar er zijn echt zo'n onmogelijke gevallen bij...

Gisteren stond ik aan het koopcentrum te wachten op de bus, komer er vier snotapen aan, met denk ik een dozijn kleren aan hun lijf, en loeiharde muziek uit hun gsm's, want dat is COOL voor hen hé. Ik zat met een bejaarde vrouw neer op zo'n bankje, en voor ons stond de bus richting antwerpen te wachten op vertrek. Die doet z'n deuren open dat we mogen opstappen, laat ik die vrouw voor, gaan die vier snotters zich tussen de bus en dat vrouwtje drummen, vrouwtje valt op mij en die kinders zeggen gewoon: oud wijf, kijk uit je doppen!

Sorry, maar worden in Marokko de oma's ook in de goot getrapt ofzo? Buschauffeur heeft ze op hun plaats gezet en eerlijk gezegd stond ik daar ook te brullen als een aap Bloos maar kom, het kon mijn grootmoeder ook zijn...

Ik zou in mijn buurt geen moskee willen, er is bij ons al een geluk geen plaats voor, maar toch... Wij hebben onze kerk en die staat goed Knipoog Ik weet niet waarom ik het niet wil, maar het lijkt mij niet gewoon...

En de statistieken van runningkawa geloof ik maar al te goed... Mijn oma langs vaderkant woont in Gent, ze is slecht op de been maar gaat elke dag op tijd naar de kerk ook, ze is laatst wéér overvallen door van die kerels (m'n oma is de enige blanke in haar straat, terwijl heel haar straat 10 jaar geleden blank was).

Ik ben naar een katholieke school geweest (nog met zusters!) Daar zag je vroeger geen marokkaan, nu is ongeveer 30% daar anderskleurig. En hoeveel van die 30% gaat braaf blijven en later werken en deftig een gezin uitbouwen en eigen huis kopen...?

Ik zou België en Nederland binnen 10 jaar niet willen zien als ze allemaal hier blijven...

De criminaliteit is gestegen de laatste 10 jaar... Kunnen we allemaal niet ontkennen. 10 jaar geleden werden er nog geen 12-jarige kinderen doodgeschoten of neergestoken door kameraden hoor, nu wel!

Wij rijden rond in opel's, degene met een iets betere job kunnen zich meer permiteren, maar moslims met een uitkering rijden met een BMW, kopen zich gsm's van 300euri's en meer... Dat kan ik niet hoor Haha!

Sorry, heel bokt tegen mij of niet, maar voor wie z'n best niet doet: gooi ze buiten Knipoog

En als ze daar dan toch mee bezig zijn, neem de luie belgen en nederlanders ook eens onder handen, dat deze ook weten waar ze aan toe zijn. Want ik besef maar al te goed daar daar ook geen braaf gepeupel tussen zit.

Wij kunnen zus en zo zeggen maar ach, wie trekt zich onze mening aan?

Wist niet dat het in Nederland ook zo was.

Ben het wel met jou eens. Ik maak het iedere dag weer mee. Ik woon in een buurt waar veel buitenlanders wonen. Geen probelemen mee verder hoor. Ze vallen mij alleen wel lastig. Op straat, of op school, ze roepen je na, praten over je en doen irritant. Ook ik wil niet veel zeggen (ben zelf een kwart buitenlands en ben zeker geen rascist) maar als ik naar opsporing verzocht kijk, is het meerendeel buitenlanders... Daarmee wil ik ze echt niet allemaal over 1 kam scheren, maar het lijkt mij ook wel nodig dat er eens goed gekeken word naar álle mensen in NL en Belgie. Dus zowel allochtonen als autochtonen. Lachen Er moet nog een hoop veranderen vind ik.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:41

Maik79 schreef:
Ik denk dat we een hoop van de problemen die Wilders ziet zelf veroorzaakt hebben (hoewel ik die problemen niet zozeer zie). Dan zullen we ze toch zelf ook op moeten lossen, i.p.v. de kop in het zand te steken en mensen zomaar het land uit te gooien??

Misschien is dat zo, maar hoe lang moeten we hier dan nog voor boeten? IK denk dat we veel te lang veel te veel mensen dit land binnen gehaald hebben zonder te kijken of we daar ook echt een toekomst aan kunnen bieden. En wat nou bieden...in andere landen moet je, als je daar heen wilt emigreren, ook aan bepaalde eisen voldoen. Daar zijn grenzen gesteld aan het inkomen wat je moet verdienen om te mogen blijven. Idemdito voor de taal. Als je hier al dertig jaar woont en nog de taal niet spreek, wat doe je hier dan? Ik heb toch ook moeten werken voor mijn studie en nu dus voor mijn loon?

Ik denk dat we best eisen mogen stellen aan immigranten. Je leert en accepteerd onze taal, onze cultuur en je draagt bij aan onze samenleving. En ander ga je maar weer. Dus strafblad? Hup terug. Vrouwen denigreren? Wegwezen dan! Ik vind ook dat we meer mogen vragen van (Nederlandse) mensen met een uitkering hoor. Er zijn best mensen die er niets aan kunnen doen dat ze in die positie zitten, maar er zijn er ook zat die het wel best vinden zo. In arme landen is het simpel, werk je niet dan heb je geen eten. Daar kun je niet zeggen... "Schoonmaken bij een ander, nee hoor dat ga ik niet doen".

Kijk, Wilders draaft soms een beetje door. Daarmee maakt hij het voor zichzelf niet eenvoudig. (of geloofwaardig) maar als iedereen het maar slikt....wie roept er dan nog wat?

Heb je dat gezien met die meiden van Halal en meneer Teeuwen? Zij maar piepen dat hij ze had beledigd...(met 1 zinnetje in een liedje) schiet toch op. Ga dat lekker ergens anders doen. Hier in Nederland zijn vrouwen vrij! In die zelfde uitzending liep er zo´n moslimkerel weg omdat er een vrouw was met een rokje aan. Dat is banketstaaf, maar dat heb je hier in Nederland. Loop Hier in Nederland zijn vrouwen niet ondergeschikt aan de man. Ik wil niet weer 100 jaar teug in de tijd! En gaan wel wel weer hard naar toe zo.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:52

Esperanza schreef:
Maik79 schreef:
Ik denk dat we een hoop van de problemen die Wilders ziet zelf veroorzaakt hebben (hoewel ik die problemen niet zozeer zie). Dan zullen we ze toch zelf ook op moeten lossen, i.p.v. de kop in het zand te steken en mensen zomaar het land uit te gooien??

Misschien is dat zo, maar hoe lang moeten we hier dan nog voor boeten? IK denk dat we veel te lang veel te veel mensen dit land binnen gehaald hebben zonder te kijken of we daar ook echt een toekomst aan kunnen bieden.

Dat zou zo maar kunnen. Maar vind je het dan terecht om die mensen het land zo maar weer uit te knikkeren? Als we er, om even op de werkloosheid terug te komen, zelf aan bijdragen dat allochtonen alleen al door hun achternaam moeilijker een baan vinden? (Het valt me dan wel weer op dat als je Jones of voor mijn part Knackebrod daar veel minder last van hebben) Als kinderen van gelijk niveau maar verschillende achtergrond een verschillend advies krijgen voor het voortgezet onderwijs? Als we wel de allochtoon in de dikke BMW onthouden, maar een blanke jongen van 20 in zo'n zelfde BMW niet? Misschien moeten we eerst eens hand in eigen boezem steken.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:09

Maik79 schreef:
Dat zou zo maar kunnen. Maar vind je het dan terecht om die mensen het land zo maar weer uit te knikkeren? Als we er, om even op de werkloosheid terug te komen, zelf aan bijdragen dat allochtonen alleen al door hun achternaam moeilijker een baan vinden? (Het valt me dan wel weer op dat als je Jones of voor mijn part Knackebrod daar veel minder last van hebben) Als kinderen van gelijk niveau maar verschillende achtergrond een verschillend advies krijgen voor het voortgezet onderwijs? Als we wel de allochtoon in de dikke BMW onthouden, maar een blanke jongen van 20 in zo'n zelfde BMW niet? Misschien moeten we eerst eens hand in eigen boezem steken.

Hoe denk je dat dat komt? Omdat een Jones of een Knackebrod niet zo veel problemen opleveren misschien? Die zijn aangepast aan Nederland en onze waarden en normen en spreken de taal vaak foutloos.... Die vooroordelen zijn er, maar hoe zijn die ontstaan? Niet zo maar verzonnen hoor. En als je zelf ook nog eens die ervaring er bij hebt dan is het gewoon klaar.

Mijn advies voor het voortgezetonderwijs was ook niet correct hoor, het is niet alleen maar door vooroordelen (zal ongetwijfeld gebeuren). Maar waarom kan zo iemand niet net als ieder ander dan via de MAVO naar de HAVO en verder? Waarom zouden hun niet net als wij moeten vechten voor een goede toekomst? Die is mij ook niet im mijn schoot geworpen hoor. Maar je moet er wel wat voor doen. En dan bedoel ik niet piepen dat je geen kansen krijgt. Daar moet je wel wat voor doen. Net als jij en ik.

Ik onthoud ook de boerenl*l van hier om de hoek hoor, de met veel bier achter het stuur kruipt. Daar heb ik ook weinig goeds over te melden. Die mogen ze ook opknopen aan de hoogste boom, liefst voordat hij iemands kind platrijd.

Kijk, ik zeg niet dat er in Nederland zelf niets te doen is (zat!) Maar ik ben er ook spuugzat van dat we hier in Nederland gewoon over onze normen en waarden laten heen walsen door buitenlandse invloeden. Nee, hier is eerwraak en al dat soort onzin niet gewenst. (Dat soort dingen nemen de Jonesen en de Knackebrods dan weer niet mee Knipoog ) Ik wil (als vrouw) niet als minder worden aangezien in mijn eigen land. En daar kruipen we wel zachtjes weer naar toe... Ik steek mijn hand wel in eigen boezem. Ik ben als zielig bijstandskindje ook gaan werken om mijn school te kunnen betalen. Goede opleiding gedaan (met wat omzwervingen dan Bloos ) en ik heb vast werk en sponsor mijn moeder die het minder heeft. Maar ik pas er voor om te betalen voor mensen die er niets voor doen. Ongeacht welke kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:11

Super gezegt!
Want zo is het gewoon. Ja

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:12

[quote="Nathachou"]
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Ja ben ik ook helemaal mee eens!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:12

Afgod

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:29

Esperanza schreef:
Maik79 schreef:

Hoe denk je dat dat komt? Omdat een Jones of een Knackebrod niet zo veel problemen opleveren misschien? Die zijn aangepast aan Nederland en onze waarden en normen en spreken de taal vaak foutloos.... Die vooroordelen zijn er, maar hoe zijn die ontstaan? Niet zo maar verzonnen hoor. En als je zelf ook nog eens die ervaring er bij hebt dan is het gewoon klaar.

Mijn advies voor het voortgezetonderwijs was ook niet correct hoor, het is niet alleen maar door vooroordelen (zal ongetwijfeld gebeuren). Maar waarom kan zo iemand niet net als ieder ander dan via de MAVO naar de HAVO en verder? Waarom zouden hun niet net als wij moeten vechten voor een goede toekomst? Die is mij ook niet im mijn schoot geworpen hoor. Maar je moet er wel wat voor doen. En dan bedoel ik niet piepen dat je geen kansen krijgt. Daar moet je wel wat voor doen. Net als jij en ik.

Ik onthoud ook de boerenl*l van hier om de hoek hoor, de met veel bier achter het stuur kruipt. Daar heb ik ook weinig goeds over te melden. Die mogen ze ook opknopen aan de hoogste boom, liefst voordat hij iemands kind platrijd.

Kijk, ik zeg niet dat er in Nederland zelf niets te doen is (zat!) Maar ik ben er ook spuugzat van dat we hier in Nederland gewoon over onze normen en waarden laten heen walsen door buitenlandse invloeden. Nee, hier is eerwraak en al dat soort onzin niet gewenst. (Dat soort dingen nemen de Jonesen en de Knackebrods dan weer niet mee Knipoog ) Ik wil (als vrouw) niet als minder worden aangezien in mijn eigen land. En daar kruipen we wel zachtjes weer naar toe... Ik steek mijn hand wel in eigen boezem. Ik ben als zielig bijstandskindje ook gaan werken om mijn school te kunnen betalen. Goede opleiding gedaan (met wat omzwervingen dan Bloos ) en ik heb vast werk en sponsor mijn moeder die het minder heeft. Maar ik pas er voor om te betalen voor mensen die er niets voor doen. Ongeacht welke kleur.

Amen!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:45

Kijk, ik zeg niet dat er in Nederland zelf niets te doen is (zat!) Maar ik ben er ook spuugzat van dat we hier in Nederland gewoon over onze normen en waarden laten heen walsen door buitenlandse invloeden. Nee, hier is eerwraak en al dat soort onzin niet gewenst. (Dat soort dingen nemen de Jonesen en de Knackebrods dan weer niet mee Knipoog ) Ik wil (als vrouw) niet als minder worden aangezien in mijn eigen land. En daar kruipen we wel zachtjes weer naar toe... Ik steek mijn hand wel in eigen boezem. Ik ben als zielig bijstandskindje ook gaan werken om mijn school te kunnen betalen. Goede opleiding gedaan (met wat omzwervingen dan Bloos ) en ik heb vast werk en sponsor mijn moeder die het minder heeft. Maar ik pas er voor om te betalen voor mensen die er niets voor doen. Ongeacht welke kleur.[/quote]
Jeskoo schreef:
Amen!

en dubbel amen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:58

Whiz schreef:
Wordt er dan ook door de jaren heen rekening gehouden met de schommelingen op de arbeidsmarkt? En wat doen me met nederlanders die wel kunnen werken, maar niet willen werken en liever van een uitkering genieten?

Hmm, ik ben er een beetje dubbel in. Zelf woon ik in Belgie met steeds een tijdelijke verblijfsvergunning, voor de duur van mijn studiejaar. Krijg ik na mijn studie niet direct een baan, dan mag ik officieel de grens weer overgewipt worden, zonder man, zonder kind.

Enerzijds zou ik dat een ander nooit aan willen doen, zeker niet als dat inhoudt een land wat je zelf misschien zelfs nooit gezien hebt, een land waar het wellicht ook politiek nog eens heel onrustig is.
Anderzijds ben ik zo kleinzielig dat ik het best wel eens wrang vind dat ik, geboren in een EU-land, nota bene slechts een dik uur weg van de plaats waar ik nu woon, elke keer braaf met mijn inschrijvingsbewijs op de proppen moet komen en dat iemand uit Verweggistan relatief gemakkelijk een verblijfsvergunning krijgt.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:09

Dit vind ik echt weer onzinnige plannen van wilders!
Pak nou eens de criminelen harder aan ongeacht hun afkomst!
En wat ik zo lees is dat de meeste meningen over buitenlanders zijn gebaseerd op slechte ervaringen met buitenlanders. Wanneer leren mensen dat scheiden van de werkelijkheid. Ook ik heb slechte ervaringen met buitenlanders, maar dat heb ik ook met nederlanders. Op grond daarvan vind ik niet dat je dat mag oordelen dat de buitenlanders die niet werken het land uit moeten.
Ik ben het wel volledig mee eens dat mensen gestimuleerd moeten worden om te werken! Ook dit weer ongeacht afkomst.
Als je de hele tijd de scheiding maakt tussen 'nederlander' en 'buitenlander' dan belemmer je zelf de integratie. We wonen nu eenmaal hier samen dus laten we het beste van maken en die lastpakken die er tussen lopen hard aanpakken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:16

Hanin schreef:
Dit vind ik echt weer onzinnige plannen van wilders!
Pak nou eens de criminelen harder aan ongeacht hun afkomst!
En wat ik zo lees is dat de meeste meningen over buitenlanders zijn gebaseerd op slechte ervaringen met buitenlanders. Wanneer leren mensen dat scheiden van de werkelijkheid. Ook ik heb slechte ervaringen met buitenlanders, maar dat heb ik ook met nederlanders. Op grond daarvan vind ik niet dat je dat mag oordelen dat de buitenlanders die niet werken het land uit moeten.
Ik ben het wel volledig mee eens dat mensen gestimuleerd moeten worden om te werken! Ook dit weer ongeacht afkomst.
Als je de hele tijd de scheiding maakt tussen 'nederlander' en 'buitenlander' dan belemmer je zelf de integratie. We wonen nu eenmaal hier samen dus laten we het beste van maken en die lastpakken die er tussen lopen hard aanpakken.

Precies pak gewoon alle klootzakkies aan ongeacht hun afkomst, geloof, kleur etc.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:23

Sámen.. Helaas blijkt dat dus juist niet mogelijk met een grote groep allochtonen.

Citaat:
We wonen nu eenmaal hier samen dus laten we het beste van maken en die lastpakken die er tussen lopen hard aanpakken.

Ik heb ook zo mijn meningen en irritaties.. Helaas niet zo makkelijk in een topic te verwoorden..

Ik erger me aan het feit dat "eigen volk eerst" niet meer mag, ook niet in een milde vorm. Onze maatschappij verloedert; te beginnen met de zorg voor onze kinderen (jeugdzorg, onderwijs), enorme wachtlijsten en schandalen in de zieken- en gehandicaptenzorg, om over de zorg voor onze ouderen (die ons land hebben opgebouwd!) maar niet te spreken. Het is in- en intriest gesteld met deze belangrijke pijlers van een maatschappij.

Er is echter wél genoeg geld voor een taalcursus voor mensen die al decennia lang in NL verblijven, er is aandacht voor marokkanen ín Marokko die het zwaar hebben, er wordt véél geld gestopt in de probleemwijken.

NL weet geen prioriteiten te stellen. Ik vergelijk dit met de USA, die dolgraag oorlog voert in gebieden vér buiten hun grondgebied maar vergeet hoeveel armoede er is binnen de landsgrenzen..

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:39

Lynn_Nikita schreef:
ze kunnen ook een scholing of zo volgend doen ze ook niet, taalcursussen, zijn zat mensen die hun eien wijken vormen, eigen winkels openen, eigen cafe`s en scholen en moskeen,
is dat integreren???

Dan moet je niet in Canada kijken of waar dan ook, daar zijn net zo goed 'Nederlandse dorpen' ontstaan dus het zit gewoon in de mens om met mensen om te gaan waar je het meest mee kan vergelijken. Daar kan je geen oordeel over geven vind ik.
Daarnaast mag iedereen zijn eigen geloof hebben en daar iets voor bouwen of het nu een moskee, kerk of tempel is. Het geloof zelf is vriendelijk, alleen de mens maakt er iets naars van (dan bedoel ik het radicaliseren, dat is voor geen enkel geloof goed of je nu moslim, christen of joods bent, ik noem maar wat.) Verder ken ik zat mensen die niet in Nl zijn geboren maar zich wél verdiepen in de Nederlandse cultuur en geloof, terwijl ik helaas erg weinig Nederlanders tegenkom die zich hebben verdiept in de cultuur en geloof van een zogenaamde 'buitenlander'. Is er hier iemand op bokt die én de bijbel én de koran heeft gelezen zodat je een goed oordeel kan geven? Waarschijnlijk weingi tot niet, maar wel klagen dat de moslims zo verkeerd bezig zijn.
Zo dit was mijn mopper die ik even kwijt wilde. Oja en die Wilders moet je gewoon niet te serieus nemen, want die denkt dat ie nu opeens vanalles kan gaan roepen nu hij in de politiek bezig is, zonder dat ie ook maar even kijkt in de praktijk hoe het er aan toe gaat.