Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Princess_ schreef:Maar in marokko waar dat over gaat is de islam een staatsgodsdienst. Dus dan is het imo logisch dat er meer moskeeen zijn dan andere geloofs gebouwen.
Princess_ schreef:capopjekop schreef:En er hangt me ook nog iets van bij dat de kerken daar niet groter mogen dan dan de moskeeën en niet binnen zoveel meter naast een moskee mogen staan. Zo iets stond er in mijn geschiedenisboek.
ik heb fotos gezien van kerken daar en die waren reusachtig in vergelijking met onze kerken.
pairadice schreef:[
runningkawa schreef:Ik vind dat er wel veel moskeeen zijn
En dat wordt nog betaald door de gemeente ook....
Hier is vraag naar meer binnenbakken..betaald de gemeente dat ook?![]()
chipieke schreef:Mijn mening: ga alle marokkanen af, wie z'n best doet blijft, de rest buiten, wedden dat er dik 90% buiten ligt!
Ik ben heel goed opgevoed zonder mensenhaat, maar die moslims doen het zichzelf aan... Denken dat ze beter zijn, meer mogen... Ik heb zelden zo'n moelijke mensen meegemaakt.
Ik heb marokkaanse en turkse vrienden, dus je moet niet denken dat ik racist ben, maar er zijn echt zo'n onmogelijke gevallen bij...
Gisteren stond ik aan het koopcentrum te wachten op de bus, komer er vier snotapen aan, met denk ik een dozijn kleren aan hun lijf, en loeiharde muziek uit hun gsm's, want dat is COOL voor hen hé. Ik zat met een bejaarde vrouw neer op zo'n bankje, en voor ons stond de bus richting antwerpen te wachten op vertrek. Die doet z'n deuren open dat we mogen opstappen, laat ik die vrouw voor, gaan die vier snotters zich tussen de bus en dat vrouwtje drummen, vrouwtje valt op mij en die kinders zeggen gewoon: oud wijf, kijk uit je doppen!
Sorry, maar worden in Marokko de oma's ook in de goot getrapt ofzo? Buschauffeur heeft ze op hun plaats gezet en eerlijk gezegd stond ik daar ook te brullen als een aapmaar kom, het kon mijn grootmoeder ook zijn...
Ik zou in mijn buurt geen moskee willen, er is bij ons al een geluk geen plaats voor, maar toch... Wij hebben onze kerk en die staat goedIk weet niet waarom ik het niet wil, maar het lijkt mij niet gewoon...
En de statistieken van runningkawa geloof ik maar al te goed... Mijn oma langs vaderkant woont in Gent, ze is slecht op de been maar gaat elke dag op tijd naar de kerk ook, ze is laatst wéér overvallen door van die kerels (m'n oma is de enige blanke in haar straat, terwijl heel haar straat 10 jaar geleden blank was).
Ik ben naar een katholieke school geweest (nog met zusters!) Daar zag je vroeger geen marokkaan, nu is ongeveer 30% daar anderskleurig. En hoeveel van die 30% gaat braaf blijven en later werken en deftig een gezin uitbouwen en eigen huis kopen...?
Ik zou België en Nederland binnen 10 jaar niet willen zien als ze allemaal hier blijven...
De criminaliteit is gestegen de laatste 10 jaar... Kunnen we allemaal niet ontkennen. 10 jaar geleden werden er nog geen 12-jarige kinderen doodgeschoten of neergestoken door kameraden hoor, nu wel!
Wij rijden rond in opel's, degene met een iets betere job kunnen zich meer permiteren, maar moslims met een uitkering rijden met een BMW, kopen zich gsm's van 300euri's en meer... Dat kan ik niet hoor
Sorry, heel bokt tegen mij of niet, maar voor wie z'n best niet doet: gooi ze buiten![]()
En als ze daar dan toch mee bezig zijn, neem de luie belgen en nederlanders ook eens onder handen, dat deze ook weten waar ze aan toe zijn. Want ik besef maar al te goed daar daar ook geen braaf gepeupel tussen zit.
Wij kunnen zus en zo zeggen maar ach, wie trekt zich onze mening aan?
Wist niet dat het in Nederland ook zo was.
Maik79 schreef:Ik denk dat we een hoop van de problemen die Wilders ziet zelf veroorzaakt hebben (hoewel ik die problemen niet zozeer zie). Dan zullen we ze toch zelf ook op moeten lossen, i.p.v. de kop in het zand te steken en mensen zomaar het land uit te gooien??
Esperanza schreef:Maik79 schreef:Ik denk dat we een hoop van de problemen die Wilders ziet zelf veroorzaakt hebben (hoewel ik die problemen niet zozeer zie). Dan zullen we ze toch zelf ook op moeten lossen, i.p.v. de kop in het zand te steken en mensen zomaar het land uit te gooien??
Misschien is dat zo, maar hoe lang moeten we hier dan nog voor boeten? IK denk dat we veel te lang veel te veel mensen dit land binnen gehaald hebben zonder te kijken of we daar ook echt een toekomst aan kunnen bieden.
Maik79 schreef:Dat zou zo maar kunnen. Maar vind je het dan terecht om die mensen het land zo maar weer uit te knikkeren? Als we er, om even op de werkloosheid terug te komen, zelf aan bijdragen dat allochtonen alleen al door hun achternaam moeilijker een baan vinden? (Het valt me dan wel weer op dat als je Jones of voor mijn part Knackebrod daar veel minder last van hebben) Als kinderen van gelijk niveau maar verschillende achtergrond een verschillend advies krijgen voor het voortgezet onderwijs? Als we wel de allochtoon in de dikke BMW onthouden, maar een blanke jongen van 20 in zo'n zelfde BMW niet? Misschien moeten we eerst eens hand in eigen boezem steken.
Esperanza schreef:Maik79 schreef:Dat zou zo maar kunnen. Maar vind je het dan terecht om die mensen het land zo maar weer uit te knikkeren? Als we er, om even op de werkloosheid terug te komen, zelf aan bijdragen dat allochtonen alleen al door hun achternaam moeilijker een baan vinden? (Het valt me dan wel weer op dat als je Jones of voor mijn part Knackebrod daar veel minder last van hebben) Als kinderen van gelijk niveau maar verschillende achtergrond een verschillend advies krijgen voor het voortgezet onderwijs? Als we wel de allochtoon in de dikke BMW onthouden, maar een blanke jongen van 20 in zo'n zelfde BMW niet? Misschien moeten we eerst eens hand in eigen boezem steken.
Hoe denk je dat dat komt? Omdat een Jones of een Knackebrod niet zo veel problemen opleveren misschien? Die zijn aangepast aan Nederland en onze waarden en normen en spreken de taal vaak foutloos.... Die vooroordelen zijn er, maar hoe zijn die ontstaan? Niet zo maar verzonnen hoor. En als je zelf ook nog eens die ervaring er bij hebt dan is het gewoon klaar.
Mijn advies voor het voortgezetonderwijs was ook niet correct hoor, het is niet alleen maar door vooroordelen (zal ongetwijfeld gebeuren). Maar waarom kan zo iemand niet net als ieder ander dan via de MAVO naar de HAVO en verder? Waarom zouden hun niet net als wij moeten vechten voor een goede toekomst? Die is mij ook niet im mijn schoot geworpen hoor. Maar je moet er wel wat voor doen. En dan bedoel ik niet piepen dat je geen kansen krijgt. Daar moet je wel wat voor doen. Net als jij en ik.
Ik onthoud ook de boerenl*l van hier om de hoek hoor, de met veel bier achter het stuur kruipt. Daar heb ik ook weinig goeds over te melden. Die mogen ze ook opknopen aan de hoogste boom, liefst voordat hij iemands kind platrijd.
Kijk, ik zeg niet dat er in Nederland zelf niets te doen is (zat!) Maar ik ben er ook spuugzat van dat we hier in Nederland gewoon over onze normen en waarden laten heen walsen door buitenlandse invloeden. Nee, hier is eerwraak en al dat soort onzin niet gewenst. (Dat soort dingen nemen de Jonesen en de Knackebrods dan weer niet mee) Ik wil (als vrouw) niet als minder worden aangezien in mijn eigen land. En daar kruipen we wel zachtjes weer naar toe... Ik steek mijn hand wel in eigen boezem. Ik ben als zielig bijstandskindje ook gaan werken om mijn school te kunnen betalen. Goede opleiding gedaan (met wat omzwervingen dan
) en ik heb vast werk en sponsor mijn moeder die het minder heeft. Maar ik pas er voor om te betalen voor mensen die er niets voor doen. Ongeacht welke kleur.
Jeskoo schreef:Amen!
Whiz schreef:Wordt er dan ook door de jaren heen rekening gehouden met de schommelingen op de arbeidsmarkt? En wat doen me met nederlanders die wel kunnen werken, maar niet willen werken en liever van een uitkering genieten?
Hanin schreef:Dit vind ik echt weer onzinnige plannen van wilders!
Pak nou eens de criminelen harder aan ongeacht hun afkomst!
En wat ik zo lees is dat de meeste meningen over buitenlanders zijn gebaseerd op slechte ervaringen met buitenlanders. Wanneer leren mensen dat scheiden van de werkelijkheid. Ook ik heb slechte ervaringen met buitenlanders, maar dat heb ik ook met nederlanders. Op grond daarvan vind ik niet dat je dat mag oordelen dat de buitenlanders die niet werken het land uit moeten.
Ik ben het wel volledig mee eens dat mensen gestimuleerd moeten worden om te werken! Ook dit weer ongeacht afkomst.
Als je de hele tijd de scheiding maakt tussen 'nederlander' en 'buitenlander' dan belemmer je zelf de integratie. We wonen nu eenmaal hier samen dus laten we het beste van maken en die lastpakken die er tussen lopen hard aanpakken.
Citaat:We wonen nu eenmaal hier samen dus laten we het beste van maken en die lastpakken die er tussen lopen hard aanpakken.
Lynn_Nikita schreef:ze kunnen ook een scholing of zo volgend doen ze ook niet, taalcursussen, zijn zat mensen die hun eien wijken vormen, eigen winkels openen, eigen cafe`s en scholen en moskeen,
is dat integreren???