RobvdPK schreef:Bokt is een gekkenhuis.
Noem iemand een idioot en je krijgt een ban van een maand,
maar ondertussen wordt hier al 15 pagina's lang de meest gemene en facistische praat verteld,
en geen mod die het tot nog toe nodig heeft gevonden om zijn mond open te doen.
Niemand heeft het recht om met het lichamelijk of geestelijk welzijn van andere
mensen te experimenteren, om het even wat die eventueel zouden hebben misdaan.
Dat iemand op zo'n idee komt, is op zich al het symptoom van een gestoorde en perverse geest.
Precies zoals het facisme, tot nog toe het enige regime dat open en bloot medische
experimenten uitvoerde op gevangen, het product was van een criminele psychopaat.
Ik ben niet godsdienstig, maar een paar duizend jaar terug kenden alle grote gosdiensten
al de Gulden Regel : Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn wij als moderne mensen werkelijk wreder en kwaadaardiger geworden dan onze verre voorouders ?
TS zou door de grond moeten zakken van schaamte.
Gedetineerden leveren sowieso al een belangrijke bijdrage aan de maatschappij.
Dankzij de gedetineerden kunnen goede, brave, en rechtschapen mensen
zich goed, braaf, en rechtschapen voelen. Gelukkig maar. Anders zou het wel eens
heel moeilijk kunnen worden om uit te vissen wat goed zijn nog betekent.
Rob
Je laatste alinea is wel een verfrissend uitgangspunt, Rob, alles is idd relatief. Toch vind ik het geval dat er genegeerd blijft worden wat de zware criminelen zelf hebben uitgespookt. Nogmaals; vroegen de slachtofferrs er dan wel om? Mocht er met hen geexpirimenteerd worden?..
Vind jij het dan normaal hoe het er in NL aan toe gaat zoals met bv de TBS-ers? De doodstraf vind ik ook een nogal gemakkelijke en snelle "oplossing"maar vind NL wel errug soft bij het beoordelen van bepaalde delicten...