Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:35

Chiqa schreef:
Misser schreef:
Verder ben ik nog steeds verbaasd over de simpele denk- en redeneringswijze die sommige mensen hier hebben...

Explain Lachen

Ik bedoel ook niet te zeggen dat mensen dom zijn, ook al ben ik het volstrekt met ze oneens, maar er wordt gewoon er raar geredeneerd door sommige mensen hier. Rare verbanden, dingen bijgehaald die niet relevant zijn en voorbeelden die niet begrepen worden (Nazi's, Australië).
Het is nu te laat om dit allemaal goed te onderbouwen, sorry Knipoog.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:50

Het is inderdaad geen spelletje wat men hier denkt te winnen en oog om oog tand om tand heeft ook weinig functie; dat lijkt me weinig oplossend en nogal een emotionele oplossing. Als tests iets goeds teweeg brengen kunnen qua onderzoek voor de volksgezondheid vind ik dat zo gek nog niet.
Ik zou echter neit kunnen bedenken wat voor test, al heb ik echt geen kaas gegeten van het type test en de gevolgen er van.

Als de burgers nou al testen zouden mogen doen (vrijwillig, met als beloning een flinke som geld) waarbij ze worden ingelicht over de gevolgen of zelfs dat de gevolgen niet te overzien zijn en ze verdienen er goed aan, dan ben ik benieuwd wat er gebeurt!..

Al zullen het maar enkele waaghalzen zijn, I'm afraid...

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:52

Bokt is een gekkenhuis.
Noem iemand een idioot en je krijgt een ban van een maand,
maar ondertussen wordt hier al 15 pagina's lang de meest gemene en facistische praat verteld,
en geen mod die het tot nog toe nodig heeft gevonden om zijn mond open te doen.

Niemand heeft het recht om met het lichamelijk of geestelijk welzijn van andere
mensen te experimenteren, om het even wat die eventueel zouden hebben misdaan.
Dat iemand op zo'n idee komt, is op zich al het symptoom van een gestoorde en perverse geest.
Precies zoals het facisme, tot nog toe het enige regime dat open en bloot medische
experimenten uitvoerde op gevangen, het product was van een criminele psychopaat.

Ik ben niet godsdienstig, maar een paar duizend jaar terug kenden alle grote gosdiensten
al de Gulden Regel : Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn wij als moderne mensen werkelijk wreder en kwaadaardiger geworden dan onze verre voorouders ?
TS zou door de grond moeten zakken van schaamte.

Gedetineerden leveren sowieso al een belangrijke bijdrage aan de maatschappij.
Dankzij de gedetineerden kunnen goede, brave, en rechtschapen mensen
zich goed, braaf, en rechtschapen voelen. Gelukkig maar. Anders zou het wel eens
heel moeilijk kunnen worden om uit te vissen wat goed zijn nog betekent.

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:57

RobvdPK schreef:
Bokt is een gekkenhuis.
Noem iemand een idioot en je krijgt een ban van een maand,
maar ondertussen wordt hier al 15 pagina's lang de meest gemene en facistische praat verteld,
en geen mod die het tot nog toe nodig heeft gevonden om zijn mond open te doen.

Niemand heeft het recht om met het lichamelijk of geestelijk welzijn van andere
mensen te experimenteren, om het even wat die eventueel zouden hebben misdaan.
Dat iemand op zo'n idee komt, is op zich al het symptoom van een gestoorde en perverse geest.
Precies zoals het facisme, tot nog toe het enige regime dat open en bloot medische
experimenten uitvoerde op gevangen, het product was van een criminele psychopaat.

Ik ben niet godsdienstig, maar een paar duizend jaar terug kenden alle grote gosdiensten
al de Gulden Regel : Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zijn wij als moderne mensen werkelijk wreder en kwaadaardiger geworden dan onze verre voorouders ?
TS zou door de grond moeten zakken van schaamte.

Gedetineerden leveren sowieso al een belangrijke bijdrage aan de maatschappij.
Dankzij de gedetineerden kunnen goede, brave, en rechtschapen mensen
zich goed, braaf, en rechtschapen voelen. Gelukkig maar. Anders zou het wel eens
heel moeilijk kunnen worden om uit te vissen wat goed zijn nog betekent.

Rob

Je laatste alinea is wel een verfrissend uitgangspunt, Rob, alles is idd relatief. Toch vind ik het geval dat er genegeerd blijft worden wat de zware criminelen zelf hebben uitgespookt. Nogmaals; vroegen de slachtofferrs er dan wel om? Mocht er met hen geexpirimenteerd worden?..
Vind jij het dan normaal hoe het er in NL aan toe gaat zoals met bv de TBS-ers? De doodstraf vind ik ook een nogal gemakkelijke en snelle "oplossing"maar vind NL wel errug soft bij het beoordelen van bepaalde delicten...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:00

Ik kan niet anders zeggen dat ik het met je eens ben Rob.

Het laatste vind ik een mooie stelling. Je hebt namelijk inderdaad 'uitersten' op elke schaal nodig om de andere kant ervan te kunnen 'proeven'. Zonder warm, geen koud. Zonder haat, geen liefde. Enz.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:47

detour schreef:
Als tests iets goeds teweeg brengen kunnen qua onderzoek voor de volksgezondheid vind ik dat zo gek nog niet.
Ik zou echter neit kunnen bedenken wat voor test, al heb ik echt geen kaas gegeten van het type test en de gevolgen er van.

Dus je roept iets waar je de konsekwenties niet van kunt overzien? Dan zou je maar beter je mond kunnen houden, je geeft zelf toe dat je niet weet waar je het over hebt.

Voor de rest sluit ik me helemaal bij Rob aan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:57

Dat probeerde ik ok te zeggen.
Je hebt geen fijne gevoelens hoor, als de moordenaar ook wordt vermoord.
Maar te weten dat hij jaren niet kan doen en laten wat hij wil voelt wel goed aan.

Wij kunnen lekker een kop koffie gaan drinken terrasje pikken enz.
Dat recht heeft hij idd verspeelt en dat is straf genoeg.
Dat de straffen hier te kort zijn is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:59

Wat gij niet geschiedt...
Maar vroeg dat die man die de ander met een hakblij neer mepte? ff als voorbeeld...

En oog om oog, dan zou ik zeggen, ook meppen met een bijl...
Nee ik zeg bij mensen die levenslang vast zitten (en dat zit je niet zo snel) dus noooit meer terug keren in de maatschappij mogen ze op een ander manier wel hun steentje bijdragen er aan.

En het vergelijk met Hitler gaat niet op
Die pakte gewoon willekeurig mensen waar hij wat mee wilde experimenteren.
Mensen die een ander niet eens ooit vies aan hadden gekeken.
Dat is heel wat anders dan in de wet vast stellen, iedereen met levenslang...Dus gewoon een proces hebben gehad.
Als je dat verschil niet wilt zien zegt dat juist een heleboel, dus niet om gaan draaien en het op de andere gaan mikken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:02

Misser schreef:
Zijn jullie wel eens in een gevangenis geweest? Ik zou mezelf liever afschieten dan daar 10 jaar te moeten zitten...

Je hóeft daar ook niet te zitten. Dat werk je zelf in de hand hoor, ik heb er echt geen medelijden mee.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:03

Cassidy schreef:
Ik ben jullie even kwijt, maar begrijp dat velen toch het "oog om oog, tand om tand" beleid gehanteerd willen zien worden?
Welja, laten we teruggaan naar de middeleeuwen, laten bloedvetes in het leven roepen zoals die veel Oosterse landen gehanteerd wordt. Jij mijn familie wat kwaads aangedaan? Dan heeft jouw familie ook geen rustige minuut meer.
Barbaarse manier van denken, kan er echt niets anders van maken...

Ik denk dat de mens niet echt veranderd is, eerlijk gezegd; heb in ierland gewoond, als je ziet wat daar nu nog gebeurt in Noord ierland en Belfast; er is nog steeds sprake van vergelding dmv bloederige acties.. Bloos

Toen Theo van Gogh werd vermoord, reageerden er ook Nederlanders op etnische groepen en vice versa; scholen werden in de fik gestoken, mensen bedreigd, etc, dat heeft weken geduurd destijds.

De vraag is; wat leert een crimineel van zijn daden, wat leren mensen uberhaupt van deze gruwelijkheden?.. Het gaat toch "gewoon"door?..

Ik vind het terecht dat TBS- ers een herkansing krijgen hoor, ieder mens heeft in mijn ogen recht op een herkansing. Het gros valt echter in herhaling en wat er nu gebeurt kan ook niet. Boos!

Darmee impliceer ik niet dat je dan maar klakkeloos proeven kunt uitvoeren, hoor, maar als er belangerijke testen zijn (zoals die de vrijwilligers voor geld uitproberen) zet ze dan maar in, scheelt veel geld.

Een kennis van mij was trouwens proefkonijn toen ze leukemie had en in het ziekenhuis, ze hadden een nieuw soort chemokuur uitgevonden waar ze mee aan de slag wilden. Natuurlijk zei ze "ja"want ze gaven haar weinig kans op genezing; 25 %. Het was acute leukemie. En ze pakte alles aan met beide handen. Door een medische fout over het hoofd gezien te hebben (los van deze kuur hoor) is ze gestorven, terwijl ze wel iets opknapte. Die kuur hielp haar uiteindelijk wel, maar op chemo schijnen individuen verschillend te reageren. Dit was dus ook een gok.

Hoeveel proefkonijnen liggen er in het ziekenhuis?..

Wat doet de straling van mobieltjes? Klachten van mensen worden weggestopt,het is een item wat economisch enorm veel geld in het laatje brengt.

Zit me, al schrijvende te bedenken dat we allemaal proefkonijnen zijn! Dat we "stom"gehouden worden en geen idee hebben wat er om ons heen gebeurt.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:05

Ik ben er overigens geweest en vond er niks verschrikkelijks aan
Een nette kamer.
Grote recreatie zaal, waar ik in de maand voor die fitnes rommel meer voor kwijt ben.

En in sommige cellen hebben ze gewoon tv en een parkietje staan.
Kweet niet, maar das niet slechter als mijn huiskamer hoor.

En idd, je gemak houden, kom je er niet
Mag van mij echt heeeeel wat strenger, kom op zeg, niet te zielig gaan doen naar die lui.
Voordat je een paar jaar vast zit heb je wel al iemand om gebracht

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:07

runningkawa schreef:
Ik weet niet, maar das niet slechter als mijn huiskamer hoor.

Je vergeet 1 ding: Jij kan je huiskamer uit als je wil; jij kan naar buiten als je wil. Jij hebt vrijheid!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:07

Ik snap gewoon niet dat er met onschuldige dieren, die nergens om gevraagd hebben en zich niet kunnen verdedigen, zo gesold wordt en dat mensen die gemoord en verkracht hebben zó de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:08

Elaine schreef:
runningkawa schreef:

Je vergeet 1 ding: Jij kan je huiskamer uit als je wil; jij kan naar buiten als je wil. Jij hebt vrijheid!

Ja en? Als gedetineerden zich volgens de wet gedragen hadden, hadden zij ook vrijheid gehad. Wie zijn billen brandt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:09

Elaine schreef:
runningkawa schreef:

Ja en?
Dat weet je van te voren als je rotzooi uithaalt dat dat risico er aan zit...

Nogmaals, moet je met je tengels van andermans lijf en spullen blijven en je verder in andere dingen ook gewoon normaal gedragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:11

Diablo schreef:
Ik snap gewoon niet dat er met onschuldige dieren, die nergens om gevraagd hebben en zich niet kunnen verdedigen, zo gesold wordt en dat mensen die gemoord en verkracht hebben zó de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Juist
mijn gedachte

Wij voelen ons zo verheven boven dieren dat het mag, onschuldige dieren.

Maar de beesten in de bak...die zijn zielig
Arme jeugd gehad, ziekjes in het hoofdje, knuffel..aai...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:11

Diablo schreef:
[***] schreef:

Ja en? Als gedetineerden zich volgens de wet gedragen hadde, hadden zij ook vrijheid gehad. Wie zijn billen brandt....

Je hebt helemaal gelijk, dat zeg ik ook niet! Ze zitten daar terecht en horen ook geen vrijheid te hebben.

Maar RK's vergelijking met haar huiskamer vind ik onterecht, dat was mijn punt.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:12

runningkawa schreef:
[***] schreef:

Ja en?
Dat weet je van te voren als je rotzooi uithaalt dat dat risico er aan zit...

Nogmaals, moet je met je tengels van andermans lijf en spullen blijven en je verder in andere dingen ook gewoon normaal gedragen

Ik heb ook nergens beweerd dat ik vind dat ze vrij moeten zijn of niet gestrafd moeten worden, maar om een cel te vergelijken met je huiskamer vind ik een zeer onterechte vergelijking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:13

Vind ik gewoon heel terecht
lijkt het toch ook op
Ja je hebt geen vrijheid, maar dat wist je als je gesnapt werd...
En met die belacheijk lage straffen hier moet je flink wat doen, wil je er komen, laat staan voor lange tijd

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:13

runningkawa schreef:
Diablo schreef:

Juist
mijn gedachte

Wij voelen ons zo verheven boven dieren dat het mag, onschuldige dieren.

Maar de beesten in de bak...die zijn zielig
Arme jeugd gehad, ziekjes in het hoofdje, knuffel..aai...

Zo erg word er niet met ze geknuffeld hoor Clown

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:14

runningkawa schreef:
Vind ik gewoon heel terecht
lijkt het toch ook op
Ja je hebt geen vrijheid, maar dat wist je als je gesnapt werd...
En met die belacheijk lage straffen hier moet je flink wat doen, wil je er komen, laat staan voor lange tijd

Jij vind dus jouw huiskamer (1 onderdeel van je woning) een vergelijking met een cel (de hele woning).. terwijl er zoveel verschillen zijn.

Zo rooskleurig is het in een cel niet hoor Het ziet er rooskleurig uit, maar schijn bedriegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:15

Niet lijflijk nee (op het naai kamertje na)
Maar wel qua woorden, je zou toch eens zeggen dat het gewoon vuil tuig is en erger dan beesten

ooo, dan komen de vergelijkingen het zou je vader maar zijn...
Nou als die zou verkrachten en moorden, hoefde ik hem echt nooit meer te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:16

Als schijn zou bedriegen, keken mensen wel uit
Nu geven ze er geen donder om om er te zitten, de meeste zitten er namelijk vaker dan 1x

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:17

runningkawa schreef:
Niet lijflijk nee (op het naai kamertje na)
Maar wel qua woorden, je zou toch eens zeggen dat het gewoon vuil tuig is en erger dan beesten

ooo, dan komen de vergelijkingen het zou je vader maar zijn...
Nou als die zou verkrachten en moorden, hoefde ik hem echt nooit meer te zien

Ze krijgen eten, drinken en medicijnen indien nodig. (punt!) Hier houd het echt op Lachen

Ja, ze krijgen psychologische steun omdat ze moeten inzien wat ze gedaan hebben; waarom; en ze mogen het (uiteraard) nooit meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:20

Nee in sommige gevangenissen zijn naai kamertjes, want stel je voor dat ze enkele maanden niet mogen sexen met hun vrouw

En er zijn recreatie en fitnes zalen
daar waar wij heel wat per maand voor dokken mogen hun zo gebruik van maken

Dus niks punt Lachen