Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:32

Vjestagirl schreef:
Je zegt dat we in zonde leven! En ik geloof nogsteeds dat zonde binnen het geloof een zonde is?

Nee, sorry... Dát heb ik nooit gezegd in dit hele topic.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar als je het topic doorleest zul je zien dat ik dit echt niet gezegd heb.

mariekie

Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's? Lachen (want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)[/quote]
Ik vind de bijbel in het algemeen wb homoseksualiteit nogal onrespectvol Knipoog
snowdon schreef:
Volgens Leviticus zou God het fout (zachtjes uitgedrukt) vinden:
"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."
[/quote]

Ben benieuwd uit welke bijbel dat komt...

snowdon

Veirl schreef:
Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's? Lachen (want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)

Jij persoonlijk? Ik zou het echt niet weten... we gaan zo snel Haha!

Maar het Christendom wel!
Ons bestempelen met het 'feit' dat we een zonde begaan.

Misschien vind mijn 'god' (satan??) wel dat meisjes die zich niet aan hun aanrecht houden, een zonde begaan... ROFL
Dat zou dan toch ook een belediging zijn jegens alle meiden, neem ik aan?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:33

We gaan een beetje erg OF TOPPIC Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:34

mariekie schreef:
Citaat:
Volgens Leviticus zou God het fout (zachtjes uitgedrukt) vinden:
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."

Ben benieuwd uit welke bijbel dat komt...

Hoeveel bijbels zijn er dan? Evangelie is Leviticus 20:13
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 17:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Sok

mariekie schreef:
We gaan een beetje erg OF TOPPIC Lachen

Vind dat in dit geval niet zo erg..
Wat duidelijkheid wat betreft dit onderwerp is nooit weg Knipoog

Muzefee

Muzefee schreef:
Jah, maar als zoiets in de bijbel staat, dan respecteert God het niet en dan moord HIJ toch ? Nagelbijten / Gniffelen

Heeft iemand hier dan een verklaring voor ? Bloos

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:37

Waaraan refereer jij 'zoiets', Muzefee?
Ik volg je zin even niet.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:38

snowdon schreef:
Veirl schreef:
Heb ik iets in het topic gezegd dat onrespectvol was voor holebi's? Lachen (want zo ja, dan bied ik mn excuses aan)

Jij persoonlijk? Ik zou het echt niet weten... we gaan zo snel Haha!

Maar het Christendom wel!
Ons bestempelen met het 'feit' dat we een zonde begaan.

Misschien vind mijn 'god' (satan??) wel dat meisjes die zich niet aan hun aanrecht houden, een zonde begaan... ROFL
Dat zou dan toch ook een belediging zijn jegens alle meiden, neem ik aan?

Tsja... Ik ben christen, dat klopt. Maar ik kan homoseksualiteit echt niet als een zonde zien. In het huiskamer-topic hebben we het er ook al een keer over gehad, maar ik zie het gewoon niet. Ik kan niet begrijpen dat God mensen zal veroordelen omdat ze van elkaar houden, ik begrijp die bijbelteksten ook niet.
Dus over dat soort dingen kan ik niet echt veel zeggen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:38

Het gaat om het stukje;

Dit staat in de bijbel, de bijbel is God's woord. Vandaar ook mijn vraag.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:39

Als jij je eigen God al niet kan begrijpen... hoeveel waarde kunnen wij dan hechten aan dat 'geloof' van jou/jullie?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:40

God zegt dat zulke mensen vermooord worden. Maar er leven nog genoeg hoor Verward (gelukig)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:40

arans schreef:
God zegt dat zulke mensen vermooord worden. Maar er leven nog genoeg hoor Verward (gelukig)

Weet je dat wel zo zeker? Haha! Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:41

arans schreef:

Vermoord worden????

Ah daarom worden er moorden gepleegd Gestoord

Sammie

Geloof is een interpertatie snowdon. Er zijn verschillende stromingen binnen de kerken en Christendom. De een vind het zo, de anders zo. Er is niet 1 geloof óf 1 kerk. Als Veirl het zo ziet, dan ziet zij het zo. Dan kun je haar niet aanvallen op het feit dat andere mensen het anders zien.

snowdon

Muzefee schreef:
Het gaat om het stukje;

Dit staat in de bijbel, de bijbel is God's woord. Vandaar ook mijn vraag.

God laat mensen zichzelf pijnigen en God heeft wel vaker gemoord (bijv. Ark van Noach met de zondvloed...zal menigeen wel iets zeggen), dus ik sta daar op zich niet zo van te kijken. Conclusie: God, de Almachtige, HET voorbeeld voor een ieder die hem achterna wilt gaan, is een moordenaar. Leuke wereld wilt men dan!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:42

snowdon schreef:
Als jij je eigen God al niet kan begrijpen... hoeveel waarde kunnen wij dan hechten aan dat 'geloof' van jou/jullie?

Aangezien jullie al geen waarde hechten aan mijn geloof (en dan bedoel ik, dat jullie niet geloven) maakt dat niet zoveel uit. Haha! Hoe ik in mijn geloof sta heeft hier niets mee te doen. Ik begrijp dat God een god van liefde is, maar ik begrijp nog niet waarom God eerst (oude testament) zulke akelige dingen deed bijv. Ik ben nog in het groeien in mijn geloof, misschien over een paar jaar dat ik het wel begrijp. Knipoog

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:42

Sammie schreef:
Geloof is een interpertatie snowdon. Er zijn verschillende stromingen binnen de kerken en Christendom. De een vind het zo, de anders zo. Er is niet 1 geloof óf 1 kerk. Als Veirl het zo ziet, dan ziet zij het zo. Dan kun je haar niet aanvallen op het feit dat andere mensen het anders zien.

OK dan! mee eens..

Ik ga naar huis Doei!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:44

Sammie schreef:

Dat weet ik.. maar dat is toch ook absurd? God = God. (als hij bestaat, maar zij geloven daar in) Hoe kan hij nu meerdere meningen er op na houden? Of... als verschillende geloven hem anders interpreteren, dan is er toch niet 1 waarheid? En waarom zou 1 van die interpretaties dan DE waarheid zijn?
*ok, moeilijk te verwoorden, maar t is allemaal ook zo vaag*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:45

Veirl schreef:
snowdon schreef:

Aangezien jullie al geen waarde hechten aan mijn geloof (en dan bedoel ik, dat jullie niet geloven) maakt dat niet zoveel uit. Haha! Hoe ik in mijn geloof sta heeft hier niets mee te doen. Ik begrijp dat God een god van liefde is, maar ik begrijp nog niet waarom God eerst (oude testament) zulke akelige dingen deed bijv. Ik ben nog in het groeien in mijn geloof, misschien over een paar jaar dat ik het wel begrijp. Knipoog

Geheel onverwachts voor velen, hecht ik WEL waarde aan het geloof. Echter geloof ik niet. Ik vind het een interessant gegeven, zie het als een soort van geschiedenis. En juist die tig verschillende interpretaties maken het zo lastig om te geloven.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:46

snowdon schreef:
Sammie schreef:

Dat weet ik.. maar dat is toch ook absurd? God = God. (als hij bestaat, maar zij geloven daar in) Hoe kan hij nu meerdere meningen er op na houden? Of... als verschillende geloven hem anders interpreteren, dan is er toch niet 1 waarheid? En waarom zou 1 van die interpretaties dan DE waarheid zijn?
*ok, moeilijk te verwoorden, maar t is allemaal ook zo vaag*

Er zijn meerdere meningen omdat wij mensen zijn met meningen. Ik heb nog nooit iemand gesproken die precies dezelfde mening heeft als ik. Je hebt bijv. mensen in de kerk die onder het zingen gaan buigen, NAAR MIJN MENING is dat niet nodig. (Even een klein voorbeeld).
Ik denk dat het belangrijkste van het geloof is om respectvol en liefdevol met elkaar om te gaan en dat is al zó moeilijk...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:47

snowdon schreef:
Geheel onverwachts voor velen, hecht ik WEL waarde aan het geloof. Echter geloof ik niet. Ik vind het een interessant gegeven, zie het als een soort van geschiedenis. En juist die tig verschillende interpretaties maken het zo lastig om te geloven.

Bedoel je dan met 'waarde aan hechten' dat je het respecteert of hoe precies? Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:49

En dus is het een mening van veel christenen dat holebi's een zonde begaan, zo goed dan?

Maar staat "Leviticus" dan niet in jullie bijbelteksten, Veirl? Hoe gaan jullie dan om met dergelijke teksten, negeren 'jullie' die? Of zijn 'jullie' van mening dat die schrijver God verkeerd interpreteerde?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:49

Waarde aan hechten in de zin van 'interessant vinden, willen begrijpen en proberen te respecteren'. Maar zover ben ik niet, door diverse botsingen, zoals jullie merken Knipoog

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:50

wat mij in dit topic zo opvalt is dat het blijkbaar mag om holebi`s te dicrimineeren.

lees dit topic en vervang het woord homo door neger en heel bokt staat op zijn kop.

nou zullen er mensen zijn die zeggen over negers staat niets in de bijbel, maar dat is maar hoe je die bijbel leest
slavenhandelaren wisten ook genoeg uit de bijbel te halen om hun praktijkenb goed te praten.

de mensen die zich hier verstoppen achter de bijbel en het woord van god zouden zich eens af moeten vragen waarom een door mensen geschreven boek hen het recht geeft om mij en mijn mede holebi`s te discrimineeren.