Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

Re: Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:17

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:19

faye schreef:
En toch kun je van de gemiddelde dierentuinbezoeker niet verwachten dat hij zich in alle dieren verdiept.

Nee ok, maar wel als je je 4x per week bevind in een dierentuin en dan met name contact zoekt met 1 bepaald dier.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:20

Mensen van beide kanten van de discussie rustig, het is een discussie en daar komen verschillende meningen in voor.
Iedereen heeft zen mening accepteer dat ook, je kan argumenten geven waarom en waarom niet maar doe rustig bij elkaar.

Ik vind dat de vrouw deels schuld is aan de aanleiding, dat is iets anders dan de algemene fout want die ligt bij blijdorp. Hadden ze goede huisvesting kunnen mensen zoals die vrouw gelukkig niet zo omgaan met de dieren.
Verder is dit eigelijk een super voorbeeld hoe het gesteld is met dierentuinen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:21

Ik kom elke week in Ouwehands en ik vind stokstaartjes geweldig. Daar heb ik ook "contact"mee, verder weet ik er niks van, heb ik ook geen behoefte aan.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:21

Dus als je maar entree betaald sta je vrij om een dier te treiteren, want ach ja je staat toch op een veilige afstand en mocht er dan toch iets gebeuren ondanks dat je gewaarschuwd bent dan claimen we gewoon een vette schade vergoeding.
Want ja het mag nou eenmaal niet gebeuren dat zo'n aap laat zien hoe kwaad hij is op deze vrouw want ze heeft hem lichamelijk geen pijn gedaan.
Dat er meerdere mensen bij zijn betrokken vind ik wel sneu, maar met de vrouw heb ik absoluut geen medelijden.

Zoals ik al eerder zei: waarom moet ik bij dit ongeval toch steeds denken aan de reclame van Rolo met de olifant???

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:22

faye schreef:
En toch kun je van de gemiddelde dierentuinbezoeker niet verwachten dat hij zich in alle dieren verdiept.

neen...dat is waar. Maar als je zo bezig bent met één bepaald dier (zoals in dit geval) en je dingen beweert (zo als ook in dit geval) moeten je beweringen wel gestoeld zijn op kennis en niet op wat je graag wil geloven.
Tuurlijk als je naar de dierentuin gaat hoef je je van te voren niet te verdiepen in alle diersoorten want je gaat immers gewoon een middagje kijken en zul je bij elk dier een paar minuten stilstaan om vervolgens door te lopen.
Maar in dit geval was het bezoek aan deze aap extreem vaak en waarschuwingen werden in de wind geslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:24

Ze is pas een paard dagen van tevoren gewaarschuwd, althans er is aan haar gevraagd zich meer op de andere apen te richten. Dat heeft ze ook gedaan, sterker nog, toen Bokito zo kwaad werd stond ze helemaal niet bij hem.

Je mag van een bezoeker nu eenmaal niet verwachten dat wat men zich ervan bewust is wat men doet. Zij dacht dat hij het leuk vond. Men kende haar en lieten haar begaan. Dus nee, deze vrouw treft geen schuld!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:26

faye schreef:

De gemiddelde dierentuinbezoeker zoekt geen direct contact met de dieren, drie tot vier keer per week. Als hij/zij denkt beter te weten dan moet hij/zij ook zelf de gevolgen dragen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:27

faye schreef:
Ze is pas een paard dagen van tevoren gewaarschuwd, althans er is aan haar gevraagd zich meer op de andere apen te richten. Dat heeft ze ook gedaan, sterker nog, toen Bokito zo kwaad werd stond ze helemaal niet bij hem.
Je mag van een bezoeker nu eenmaal niet verwachten dat wat men zich ervan bewust is wat men doet. Zij dacht dat hij het leuk vond. Men kende haar en lieten haar begaan. Dus nee, deze vrouw treft geen schuld!

Hoelang was het geleden dat ze bij hem stond weet je ook niet, dus in feite kunnen we niet eens uitspreken over dat feit

Sorry vind ik dus niet ze is een normaal volwassen persoon een beetje hersennen mag wel, ik vind dat je die vrouw niet volledig kan verschuiven op ze wist het niet. Zowiezo is het normaal denk ik dat je in de zoo contact met geen één dier zoekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:28

RoyalMemory schreef:
faye schreef:

De gemiddelde dierentuinbezoeker zoekt geen direct contact met de dieren, drie tot vier keer per week. Als hij/zij denkt beter te weten dan moet hij/zij ook zelf de gevolgen dragen.

Oh nee? Je moet ze de kost eens geven. Er zal er maar een de financiele gevolgen dragen en dat is Blijdorp, de vrouw moet het helaas met lichamelijk letsel bekopen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:28

Voor haar dus niet en zij besefte niet dat ze fout bezig was. Dan het is het de verantwoordelijkheid van het personeel om haar daarop te wijzen en als ze daar niet naar luistert haar weg te sturen, niet haar maar dr gang te laten gaan.
En dan niet zozeer omdat Bokito misschien wel ontsnapt, maar ook omdat het nogal sneu is voor 'm als ze haar hem elke dag laten 'pesten'.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:29

Zazoo schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=PUmCaoBO ... ed&search=

daar heb je haar. zoals je ziet denkt zij dat ie lief met haar aan het spelen is. niet erg slim maar ze bedoelde het dus niet slecht, ze was gewoon dom bezig.

Dat die ene vraagt gaat hij je niet aanvallen is echt te erg

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:31

Ik heb even het filmpje gezien dat zij 'contact' maakt met Bokito. Op een gegeven moment trekt hij zijn bovenlip op (iedereen weet toch dat dat niet lachen is, dat denk je bij een hond toch ook niet, pfff). Toen ging zij natuurlijk terug lachen en heeft hij zich voorgenomen haar eens goed op haar nummer te zetten. Volkomen logisch imo

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:31

faye schreef:

ja...dat mag je zeker wel. Zeker omdat zij van deze aap haar "missie" gemaakt heeft.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:32

Voor jou wel volkomen logisch en voor de meeste mensen misschien ook, maar voor haar dus niet. En ja das nogal dom, maar het is allemaal goedbedoeld.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:33

Faye, mag ik vragen hoe jij er zo zeker van kan zijn dat die vrouw haar schadevergoeding krijgt en dat ze volledig vrijgesproken wordt? Ben ik best benieuwd naar, want blijkbaar ben je erg zeker van je zaak.

Je formuleert jouw mening alsof die wet is en dat het ook zo zal gebeuren... vandaar deze vraag.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:36

Calanddra schreef:
Faye, mag ik vragen hoe jij er zo zeker van kan zijn dat die vrouw haar schadevergoeding krijgt en dat ze volledig vrijgesproken wordt? Ben ik best benieuwd naar, want blijkbaar ben je erg zeker van je zaak.

Je formuleert jouw mening alsof die wet is en dat het ook zo zal gebeuren... vandaar deze vraag.

WSL om de doodsimpele reden dat er in de wet staat dat een eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk is voor zijn dier. Dus voor de schade die hij aanricht.
Geldt ook voor je paardje, hond etc...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:37

Renza schreef:
Voor jou wel volkomen logisch en voor de meeste mensen misschien ook, maar voor haar dus niet. En ja das nogal dom, maar het is allemaal goedbedoeld.

Dát bedoel ik dus. Volkomen goed bedoeld. Ze hamert niet op het raam, ze klopt zich niet op de borst, ze gooit niet met stenen. Ze voelde gewoon een sterke band.

Als je die opgetrokken lip in dat filmpje ziet en het commentaar hoort van de andere mensen: "oh wat lief" . Dan geloof je dat de aap je mag.

Kijk eens naar film series als Daktari en zo. Daar zie je de aap constant de bovenlip optrekken en wordt ook uitgelegd als lachen.

Ik heb iig nog nooit gehoord tot deze dagen dat de lip optrekken van een aap, dreigen is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:40

Sinds wanneer is daktari op echt diergedrag gebaseerd. Haha!
Had ik ook al eerder gezegd, ze krijgt aanmoedeging van het publiek dus waarom stoppen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:41

Niet iedereen zal dat weten, maar ik mag aannemen als je als apenliefhebber al jaren met apen "in contact" staat je zoiets wel weet.

Bokito beukt ook tegen het glas in haar richting, als ze dat niet eens als agressie opvat? Verward

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:43

Calanddra schreef:
Niet iedereen zal dat weten, maar ik mag aannemen als je als apenliefhebber al jaren met apen "in contact" staat je zoiets wel weet.

Bokito beukt ook tegen het glas in haar richting, als ze dat niet eens als agressie opvat? Verward

Ze dacht dat ie graag naar haar toe wilde wsl Lips are sealed Om ECHTE kusjes te geven Bloos Vingers aflikken

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:44

Ik ken zelf geen dier waarbij het ontbloten van de tanden als iets vriendelijks moet worden beschouwd... De meeste honden lachen ook niet vriendelijk vlak voordat ze hun tanden in je been zetten toch?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:45

Dat kan je niet aannemen en dat is dus niet zo Lachen
Is gewoon een vrouw die het leuk vindt om naar de dierentuin te gaan en daar haar lievelingsaap heeft en denkt dat hij haar ook heel lief vindt.

Hoeveel mensen hebben niet al jaren paarden/honden/andere dieren terwijl ze daar ook niks vanaf weten? En dan is de aap niet eens van deze vrouw en ziet ze hem enkel achter glas / met een brede sloot er tussen.

En ja jij snapt dat dat agressie is, dat snap ik ook wel en dat zullen een heleboel mensen wel snappen, maar deze vrouw dus niet en een hoop andere dierentuinbezoekers niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:46

Een paard ontbloot zijn tanden ook wel eens, is dat per definitie agressie?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:47

Echt dier is anders