Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knoffer schreef:Als dat idd de reden is, dan vind ik het triest. De man zou zelf in staat moeten zijn handen thuis te houden.
Zou wel interessant vinden om te zien hoe het nou precies in de koran staat (wel in nl)
Jij zegt dit tegen mij:Whiz schreef:Dat het tegen de wet is om je vrouw te mishandelen? Ja .. en dat heb ik ook neer gezet.. en dat heeft iedereen neergezet.. dat het verschrikkelijk is als een vrouw mishandeld wordt.. Ik snap echter niet dat je bij een boerkini direct de lijn naar mishandeling van vrouwen trekt! Ik heb echter geprobeerd te onderbouwen dat er vrouwen zijn onder de moslim vrouwen die er zelf voor kiezen dit te dragen niet onder dwang.. etc.
Maar dat wil je niet horen.. omdat je er van uit gaat dat wat jij normaal vind normaal is. En jij zult nooit vrijwillig in een boerkini gaan lopen en daarom ga je er vanuit dat al die vrouwen het ook onder dwang doen!?
Hier zeg je het allemaal letterlijk, over hoe ik er tegenover zou staan, wat totaal uit de lucht komt vallen en is zeker niet bepaald positief is.
Daar komt mijn idee vandaan, wat jij blijkbaar gal spugen vindt. Je spuugt daar gal over mij hoor. Ik kan nog meer voorbeelden uit dit topic halen, maar dat is zinloos en gaat het niet over idd.
Het ging wel over vooroordelen en mensen over 1 kam scheerde, dus attendeerde ik je er alleen op dat het overkwam alsof je het zelf deed. Ja, het kwam zo over, in ieder geval op mij, wil niet zeggen dat het zo is, maar daarom attendeer ik je erop dat het wel zo kan over komen. Hoeft verder geen groot punt te zijn, je kunt ook gewoon zeggen dat dat niet je bedoeling was en dat ik je verkeert begrepen heb ipv. mij af te schilderen als galspuuger.
Nu genoeg.
Had je nou nog een statement of een duidelijk inhoudelijk punt erover ofzo?
Ik vraag me af hoeveel vrouwen het daadwerkelijk zouden dragen uit de liefde van Allah en welke uit gewoonte van de cultuur. Waarschijnlijk zal ik daar alleen nooit achter komen.
Ik vind het overdreven, streng geloven vind ik uberhaupt overdreven, maar wie wil, moet het voor zichzelf weten, we leven in een ’vrij’ land.
Schimmelig schreef:jameyskatje schreef:het staat in de koran. alleen die regel word weinig in praktijk gebracht.
ik ga binnenkort bekeren, (Insha Allah,, als allah het wil) ik leer dus erg veel. lees boeken, praat met mensen, denk er de hele dag aan.
Heb het geloof in mijn hart, alleen ik praktiseer het nog niet helemaal.
ook heb ik 2 jaar een turkse vriend gehad. ik kwam ook bij hem thuis en sliep daar ook. van hun heb ik ook veel geleerd.
Heb je je nooit afgevraagd waarom deze moslimmannen geen stap jouw kant op doen? Jij bekeert je tenslotte voor hen, maar waarom zij niet voor jou...
Wat vindt je familie hiervan? Ik kan mijzelf niet voorstellen dat ik dit mijn dochter zou toestaan.
Knoffer schreef:Naast dat je het geloof mooi vindt. Ben je ook van ongelovig naar gelovig gegaan? Of geloofde je al eerder in het hiernamaals?
Schimmelig schreef:jameyskatje schreef:het staat in de koran. alleen die regel word weinig in praktijk gebracht.
ik ga binnenkort bekeren, (Insha Allah,, als allah het wil) ik leer dus erg veel. lees boeken, praat met mensen, denk er de hele dag aan.
Heb het geloof in mijn hart, alleen ik praktiseer het nog niet helemaal.
ook heb ik 2 jaar een turkse vriend gehad. ik kwam ook bij hem thuis en sliep daar ook. van hun heb ik ook veel geleerd.
Heb je je nooit afgevraagd waarom deze moslimmannen geen stap jouw kant op doen? Jij bekeert je tenslotte voor hen, maar waarom zij niet voor jou...
Wat vindt je familie hiervan? Ik kan mijzelf niet voorstellen dat ik dit mijn dochter zou toestaan.
Schimmelig schreef:Heb je ooit bedacht wat voor gevolgen zo'n bekering met zich mee brengt en wat het resultaat kan zijn daarvan?
jameyskatje schreef:mannen hebben geen heupen, geen borsten, geen mooie dijen, geen mooie lange haren.
bij een man mag je alles zien behalve tussen de navel en knie.
het mag zoalng er geen sprake is van lustgevoel.
bv een man mag geen goud dragen. een vrouw wel.
jameyskatje schreef:huh :S ik me bekeren voor de moslimmannen :S :S waar haal je dat vandaan
ik bekeer voor mijzelf en voor Allah.
en daarbij komt dat ik van de mannen/jongens veeeel meer respect krijg op deze manier. alleen dat is bijzaak.
mijn ouders moeten er aan wennen. maar ze hebben er respect voor en zijn trots op mij dat ik zo'n beslissing kan nemen
ook hebben ze liever de islam dan dat ik me bezighou met jongens, uitgaan, alcohol, drugs en stoerdoenerij
jameyskatje schreef:Schimmelig schreef:Heb je ooit bedacht wat voor gevolgen zo'n bekering met zich mee brengt en wat het resultaat kan zijn daarvan?
jaa zekerdaarom wil ik ook bekeren. zodat ik later de heerlijkheid van het paradijs kan beleven
Topoverkonte schreef:jameyskatje schreef:mannen hebben geen heupen, geen borsten, geen mooie dijen, geen mooie lange haren.
bij een man mag je alles zien behalve tussen de navel en knie.
het mag zoalng er geen sprake is van lustgevoel.
bv een man mag geen goud dragen. een vrouw wel.
Er zijn toch genoeg mannelijke exemplaren op de wereldbol die ook mooi zijn?![]()
Dat kan toch ook lustgevoelens opwekken bij vrouwen? Wie helpt de vrouwen dan met hun lustgevoelens te onderdrukken?
Van dat goud: heb genoeg gelovige Turkse mannen goud zien dragen hoor. Bewijst nog maar eens dat je de Koran niet letterlijk mag nemen.
Ook erger ik me een beetje aan bepaalde mensen die menen te weten hoe Allah of God denken. Hoe kan je dat nu zeker weten? Heeft hij ooit rechtstreeks tegen je gesproken? Ik trek het misschien een beetje in het belachelijke, maar de Koran is nog altijd neergeschreven door mensen. Dat kan je nooit los zien van de menselijke interpretatie.
Schimmelig schreef:Ik kan je nu al zeggen, dat je daar ook niet-moslims zal tegenkomen
De ''hemel'' is geen gereserveerde parkeerplaats of iets dergelijks
Lees je graag? Ik kan je namelijk een boek aanbevelen dat veel duidelijkheid verschaft rond dit soort zaken.
Schimmelig schreef:jameyskatje schreef:
jaa zekerdaarom wil ik ook bekeren. zodat ik later de heerlijkheid van het paradijs kan beleven
Ik kan je nu al zeggen, dat je daar ook niet-moslims zal tegenkomen
Lees je graag? Ik kan je namelijk een boek aanbevelen dat veel duidelijkheid verschaft rond dit soort zaken.
jameyskatje schreef:er zijn zeker aantrekkelijke mannen![]()
over dat goud.. natuurlijk lopen er zulke mannen.. net zo goed als er genoeg vrouwen zonder hoofddoek zijn.
maar waarom praktiseren hun maar een stukje uit het boek? kom het andere stuk hun niet uit? alleen dat is allemaal hun eigen verantwoording.
Verder., allah heeft genoeg tekenen en bewijzen hier op aarde achtergelaten. alleen voor de mensen die het willen zien.
De koran is niet geschreven door mensen. hij is neergezonden vanuit de hemel. verzameld. en later samengesteld door mensen.
maar kijk..
als Allah wilde dat iedereen ging geloven.. dan geloofde iedereen.
hij heeft zelf de keuze gehad om sjaintan gedeeltelijke macht te geven.
dat heeft hij niet voor niets gedaan..
omdat wij dus geloven dat het leven dus een test is.
je kan ook falen als je je laat verleiden door de duivel
jameyskatje schreef:Schimmelig schreef:Ik kan je nu al zeggen, dat je daar ook niet-moslims zal tegenkomen
in het paradijs zijn alleen moslims.
als je dood ga moet je wachten in je graf. dan komt er een soort rechtzaak.
aan de hand van jou leven krijg jij je straf.
daarna ga je naar het paradijs, als je berouw heb en gelooft.
anders ga je in het hellevuur.
maar als je je schepper onder ogen kom.. hoe kan je dan nog niet geloven??
ik lees niet graag,, alleen over religies wel.
over welk boek heb je het?
jameyskatje schreef:ik lees niet graag,, alleen over religies wel.
jameyskatje schreef:Lavien schreef:En waarom doen die vrouwen dit nou allemaal?Voor die geile mannetjes!Ik word er niet goed van!
nee ze doen het voor Allah en voor het leven in het hiernamaals
Whiz schreef:Ik zei al genoeg.. maar jij gaat blijkbaar door.
Whiz schreef:Dat wat ik zei sloeg eigenlijk op iedereen hier die denkt dat vrouwen dat niet vrijwillig willen dragen! Maar ik zei het in het specifiek tegen jou!
Whiz schreef:Nu wil je ook weer weten hoeveel vrouwen dat dan werkelijk zijn die dat dragen voor allah.. daarmee onderschat je eigenlijk de intelligentie van een ander. Ik denk dat die vrouwen er heel goed over nadenken en weten waar hun geloof voor staat?!
Whiz schreef:En in sommige gevallen zal het ook puur cultuur zijn. In Iran moeten Alle vrouwen een hoofddoek dragen maar in het buitenland dragen ze het juist vaak niet.. maar zijn ze vaak nog wel moslim. Er zijn ook iraniers die wel een hoofddoek blijven dragen in het buitenland.. waarom? Omdat ze dat uit liefde voor allah doen waarschijnlijk.. want het is dan niet meer verplicht en kiezen ze er zelf voor!
Schimmelig schreef:jameyskatje schreef:ik lees niet graag,, alleen over religies wel.
Ik heb het over ''Een ongewoon gesprek met God'' van Neale Donald Walsch.
.
Whiz schreef:Ik doe er nog een scheppie op... Ik denk dat er geen ''hemel'' is!En als er al een hemel was.. zou hij zo anders zijn als de wereld waar we nu zitten? Ik bedoel het moet wel heel groot zijn als je alleen maar bij gelijkgestemden terecht kon komen!
Whiz schreef:Die heb ik gelezen.. vond em... nogal.. mwoah!