Agressieve hond bijt kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Agressieve hond bijt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:22

griebels schreef:
Klopt, maar zonder fokkers en kopers, geen bastaarden meer die onder die wet vallen...

Ik ga nu mijn moeder bellen om te vragen of ze weet van de pitbullwet... Ik weet het antw denk ik al, maar zal het eerlijk hier neerzetten...

Dan heeft ze echt onder een steen geleefd, in 1993 was het dagelijks op tv in bijna elk programma wat je aanzette. Knipoog

Maar nogmaals, het is echt een hele kleine groep die "per ongeluk" zo'n hond koopt.
Je blijven richten op die kleine groep zal de honden in ieder geval niet verder helpen.

Het gaat om de grote groep die bewust een verboden hond koopt en hiermee in de loop der jaren de kans op wetswijziging een stuk kleiner heeft gemaakt.
En het is helaas zo dat iedereen lijdt onder zo'n grote groep en in dit geval vooral de honden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:24

Ik heb spijtig nieuws... Ze was er indd niet van op de hoogte. Ze zou een hond uit het asiel halen, maar ik heb wat doorgevraagd. Ze weet echt niets van deze wet af, en ik stelde het voorbeeld, ambull x bullterrier... Als pup. Ja ze zou deze halen als ze het een leuke hond vond. Heb maar meteen gezegd dat ze me eerst moet bellen als ze een hond wil gaan halen Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:25

Ben ik met je eens... Maar ondertussen kunnen we wel proberen de wet aan te passen... Wat overigens niet wil zeggen dat iedereen dan weer een dit soort honden mag fokken en kopen Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:31

griebels schreef:
Ben ik met je eens... Maar ondertussen kunnen we wel proberen de wet aan te passen... Wat overigens niet wil zeggen dat iedereen dan weer een dit soort honden mag fokken en kopen Knipoog

Zolang mensen deze honden blijven kopen zal de wet niet aangepast worden.
Deze mensen tonen daarmee aan de verantwoording gewoon niet aan te kunnen.
De echte liefhebbers van dit soort honden kopen sinds 1993 honden met FCI stamboom.

Lijkt me dus van groot belang eerst de kopers te stoppen en het zinloos inslapen te stoppen.

En nu stop ik er voorlopig mee, want ik blijf in herhalingen vallen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:45

griebels:
eindelijk eens iemand die mij begrijpt dat er dus niet duidelijk op internet vermeld staan welke kruisingen voor verboden rassen zorgen...
en iemand die het ziet zoals ik het ook zie..
kreeg er gisteravond namelijk een naar gevoel van.. Vork

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:54

Het is gewoon zo. En ik ben er ook wel voor dat mensen op onderzoek uit gaan voordat ze een hond aanschaffen maar je kunt niet verwachten dat iedereen dat doet. Dat is namelijk niet realistisch en ook zeker niet haalbaar.
De kruisingen, tja.. ik vind nog steeds dat een hond pas afgemaakt mag worden als het iets gedaan heeft. Anders in beslagname en doorsluizen naar andere landen waar wel zo'n hond mag worden gehouden... Ik ga denk ik emigreren Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:27

Sim0ne schreef:
Maakt niet uit of het uitlokken is, de hond van mijn ouders zal dan nog niet bijten en zo hoort het, de mens moet boven de hond staan in rang en dat moet de hond accepteren. Bijten is dominantie en dus onacceptabel nogmaals....

Wat een onzin zeg. Ik zal een voorbeeld geven (heb ik trouwens al eens eerder gedaan op bokt). Mijn zusje heeft een hond en een kind. Hond is een schatje, goedzak eerste klas. Mijn neefje is ook een leuk jochie, maar van dieren heeft hij niet zoveel kaas gegeten. Hij vindt het dus erg leuk om de hond zo nu en dan als boksbal te gebruiken. Zo lag de hond eens onderaan de trap te slapen en mijn neefje sprong vanaf de trap zo bovenop de hond. Dier kon nergens heen en schrok zich een ongeluk. Hij beet dus. Niet hard, maar hij beet wel. Beestje kreeg ongenadig op zijn flikker omdat mijn zwager dus ook vindt dat een hond nóóit mag bijten.
Als dit mijn kind was geweest had ik hem een ongelooflijke trap onder zijn r**t gegeven en de hond een koekje.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 00:43

ik las net ergens dat de hond over dit artikel geen pitbullachtige was.. maar een Old Englisch Bulldog!!!

media Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 01:00

LimaGentle schreef:
ik las net ergens dat de hond over dit artikel geen pitbullachtige was.. maar een Old Englisch Bulldog!!!

media Boos!

Net zoals je ergens las dat de hond uit het verhaal "hond rent in kinderklas" een boxer was. Clown

Sorry jouw "ergens lezen" kan ik niet bepaald betrouwbaarder noemen dan de media.